Fenomenālais koncepts Mercury XM800.

Pievienots: 15. februārī 2012 09:43 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)

Nereti gadās, ka autoizstāžu īstenās pērles paslēptas kaut kur prom no acīm, un, lai tās atrastu, nākas izlocīt kājas ne pa jokam. Tieši tā Čikāgas autoizstādes apmeklējuma laikā atgadījies pazīstamā portāla Autoblog žurnālistiem – vienā no izstādes attālākajiem stūriem, viņi pamanījuši fantastisku divdurvju sedanu: Mercury XM800 Concept.







1954.gada Detroitas spēkratu šovā minētais automobilis izraisīja īstu sensāciju. Tam bija 5,1 litru 270 zirgspēku dzinējs un Ford-O-Matic automātiskā transmisija, kas griezi novadīja mašīnas aizmugurējiem riteņiem. Automobiļa virsbūvei bija plašs stiklojuma laukums, kas tā pasažieriem nodrošināja lielisku 360 grādu panorāmu, taču tajā pašā laikā darīja to līdzīgu siltumnīcai.

Bensons Fords, kas tolaik atbildēja par Lincoln-Mercury struktūrvienību, uzstāja, ka XM 800 jālaiž sērijveida ražošanā, tomēr plāniem nebija lemts piepildīties – Ford deva priekšroku jaunajam zīmolam Edsel, tādejādi izvilkdams melnāko kārti savā vēsturē -Ford Edsel.

1954. un 1955.gadā stiklaplasta XM 800 ceļoja pa galvenajām autobūves izstādēm un pat piedalījās Holivudas filmas Woman`s World uzņemšanā. Piecdesmito gadu beigās XM 800 tika uzdāvināts Mičiganas universitātei, kas to izmantoja mācību nolūkos. 10 gadus vēlāk, unikālais Mercury koncepts beidza savu dzīvi pamestībā, kādas centrālās Mičiganas fermas angārā. Par laimi, iznīcībai nolemto konceptu uzgāja kāds auto entuziasts, kas to izpirka un veltīja 20 gadus rūpīgam restaurācijas darbam, atjaunojot katru vismazāko skrūvīti.



Šodien Mercury XM 800 tiek pieskaitīts pie pašiem nozīmīgākajiem konceptiem autobūves vēsturē. Nesen tas tika novērtēts arī naudas izteiksmē, par ko liecina ieraksts RM izsoļu grāmatā - pārdots par 429 000 ASV dolāru.




Komentāri:

Atvars - 15. februārī 2012 13:08

Izcili skaits. Metāls, hroms. Šodienas utilitārajā Pasaulē pilsoņi cenšas saskatīt skaitūmu iekš KIA, BMW vai Saab, bet.... šis eksemplārs ir pāri visam.
Uz šo a/m , lai apskatītos, cilvēki apstāsies arī pēc 100 gadiem.
Tā laika modes detaļa- priekšējo lukturu noformējums ir padomjijas pilsoņiem atpazīstams. Jā - Čaika :)

Viesis: žanis - 15. februārī 2012 13:32

nav taisnības - nesaprotu kā var maksāt 32 miljonus par Ferrari, lai arī nelielā sērijā izgatavotu, sportisku, retu utt. Mercury manuprāt ir daudz interesantāks, turklāt tikai viens, bet cena tam, te nu jāsaka, tikai - nepilns miljons zaļo

Atvars - 15. februārī 2012 13:45

Žanim !
Starpība ir tā, ka šis ir koncepts. Viens no retajiem, kurš ir izglābts no vardarbīgas nāves. Pasaulē ir bijuši simtiem skaistu konceptu, kuri sacirsti gabalos un nav pat bilžu saglabājušas! Konceptam nav tā statusa kas ir sērijveida auto.
Interesants fakts bija ar Lancia. Lai dabūtu sporta homolgāciju - vajag 200 a/m saražot sērijā. Neatminos, kuram modelim tas bija, bet tie unikālie 200 a/m stāvejā noliktavā, kura iebruka jumts. Un lielāka daļa šo a/m aizgāja bojā. Šiem braucamajiem ir milzu vērtība.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-