Ford Edsel jeb lielākā Ford Company neveiksme

Pievienots: 30. septembrī 2009 17:28 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Ford Edsel, Lancia Trevi, Triumph TR7, VW K70, Simca 1308- šo sarakstu varētu turpināt. Minētie modeļi ir vakardienas autobūves lielākie neveiksminieki, tomēr, lai cik paradoksāli tas neliktos, šodien tie atkal iegūst savus piekritējus un cienītājus.

 

Šoreiz par vienu no šī saraksta- 1959. gada Ford Edsel Ranger.

Agrāk šie nežēlastībā kritušie modeļi saplakušām riepām garlaikojās piepilsētu autoplačos, šodien tie atkal atrod savus saimniekus. Rainers Trodts savu 1959. gada Ford Edsel iegādājās 1992. gadā, samaksājot par to 12 tūkstošus doičmarku. Tik liela un patiesa bija mīlestība. Vispirms jau liela- kad 5,36 metrus un vairāk nekā 2 metrus platais amerikāņu sedans tika gatavots krāsošanai, lai atgūtu oriģinālā lakojuma Jet Stream Blue agrāko spīdumu, saimniekiem pašiem gandrīz vai nācās izvākties no mājas- visur detaļas, viss aizņemts, pašiem vietas vairs nepietiek. „Mums patīk lieli automobiļi,” saimnieks skaidro- „Es ļoti mīlu savu Edsel- tā es pieskaros gabaliņam amerikāņu vēstures, turklāt varu braukt ar to. Un vēl tādēļ, ka neviens to neatpazīst.”

Diemžēl savulaik šis modelis kļuva par lielāko autobūves neveiksmi, un Ford Motor kompānijai atnesa ne vien sliktu slavu, bet arī materiālus zaudējumus, kas pārsniedza 1 miljardu dolāru.



Sākums jau nebija slikts- 1957. gadā 4. septembrī tika prezentēts pirmais modelis, kas savu nosaukumu bija ieguvis no kompānijas dibinātāja Henrija Forda dēla Edsela Braijenta Forda. Pircējiem bija sagatavotas 18 modifikācijas: divu un četru durvju sedani, divdurvju modelis ar cieto jumtu, universāls un kabriolets. Viss būtu labi, ja ne strīdīgais dizains. Vertikāli novietotais, ovālais gaisa ieplūdes atvērums dažiem atgādināja tualetes poda sēdekli, bet citiem, ak, piedodiet…vagīnu. Kvalitātes trūkums, vispārēja noieta tirgus samazināšanās un neskaidrā pozicionēšana paveica pārējo- 1959. gada 19. novembrī Ford pēc 101.847 pārdotiem eksemplāriem un vairāk nekā 1 miljarda dolāru lieliem zaudējumiem pārtrauca Edsel ciešanas.



Rainera Trodta Edsel ir viens no 6 vai 7, kas atrodams Vācijā. Saimnieks sūrojas, ka problēmas ir ar rezerves daļām- tās var atrast tikai ASV, ja vispār…Tā oriģinālo materiālu sava auto sēdekļiem viņš meklē 15 gadus. Rainera auto ir ekonomiskais modelis- atskaitot 4,7 litru V8, tam pietrūkst itin viss, kas varētu pietrūkt. Mašīnai ir tikai divas durvis, nav ne stūres, ne bremžu pastiprinātāja. Lielākās problēmas sagādā milzeņa novietošana stāvvietā.



Ford Edsel Ranger tehniskie dati:

4,7 litru V8, 200 ZS pie 4400 apgr/min, maksimālais griezes moments 407 NM pie 2800 apgr/min, centrālā sadales vārpsta, divpakāpju automātiskā pārnesumkārba, aizmugures piedziņa, garums/platums/augstums- 5360/2003/1430 mm, pašmasa 1750 kg, neatkarīgā piekare priekšā, viengabala tilts ar atsperēm aizmugurē, trumuļu bremzes, 0-100 km/h 14 sekundes, maksimālais ātrums 165 km/h, degvielas patēriņš apmēram 14 litri, cena (1959. g.) 2629 dolāri.


Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-