Jaunu automobiļu realizācija Latvijā – marta apskats.
Pievienots: 11. aprīlī 2010 17:20 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (1)
Martā Latvijā pārdoti 290 jauni automobiļi – par 25 vienībām vairāk nekā februārī. Kā jau eksperti prognozēja, Renault iepriekšējā mēneša panākumi (1.vieta) skaidrojami ar ārpus Latvijas realizēto automobiļu daļu, tādēļ marta mēnesī iepretī franču ražotājam skaitlis -15.
Bet veiksmīgākais martā izrādījies Volkswagen, kas pārdevis 59 jaunus automobiļus, otrajā vietā Toyota ar 45 un trešais Peugeot ar 30. Pirmajā pieciniekā vēl Ford ar 23 un Škoda ar 19 realizētām automašīnām.
Pirmo trīs gada mēnešu vērtējumā attiecības nedaudz savādākas: pirmo vietu ieņem Toyota (123), otro Volkswagen (104), trešo Renault (92), bet nākamajās Peugeot (49), Ford (48) un Škoda (41). Vēl pirmajā desmitniekā Mitsubishi (40), Hyundai (34), Subaru (29) un Volvo (26).
Bet, kur tad amerikāņi? Ir arī amerikāņi (domātas tieši ASV ražotās automašīnas – Ford un Chevrolet neskaitām): trīs mēnešos Dodge pārdevis 1, Cadillac – 1 un Chrysler – 2 jaunas automašīnas.
Salīdzinot 2009.gada pirmos trīs mēnešus ar šāgada pirmajiem trim, fiksēts kritums par 37,28% – pērn šajā laika posmā dīleri pārdevuši 1309 automobiļus, šogad – 821 (par 488 mazāk).
Daži no ražotājiem uzrāda augšupeju: Renault (+162,86%), kas pērn realizējis 35, bet šogad 92, Peugeot (+512,5%), kas pērn notirgojis 8, bet šogad 49, Lexus (+83,33%), kas 2009.gada pirmajos mēnešos pārdevis 12, bet šogad jau 22 un Dacia (+140%), kas pērn šajā laika posmā realizējis 5, bet šogad 12 automašīnas.
Individuālajā vērtējumā priekšgalā atrodas divi kompaktklases modeļi: Renault Megane – 45 pārdoti eksemplāri un Volkswagen Golf – 39 automašīnas, savukārt trešo vietu ieņem Toyota apvidnieks Land Cruiser ar 35 vienībām.
Igauņu rezultāti pirmajos trīs mēnešos sekojoši: janvārī 653, februārī 416 un martā 530 pārdotas automašīnas.
Pirmo trīs gada mēnešu vērtējumā attiecības nedaudz savādākas: pirmo vietu ieņem Toyota (123), otro Volkswagen (104), trešo Renault (92), bet nākamajās Peugeot (49), Ford (48) un Škoda (41). Vēl pirmajā desmitniekā Mitsubishi (40), Hyundai (34), Subaru (29) un Volvo (26).
Bet, kur tad amerikāņi? Ir arī amerikāņi (domātas tieši ASV ražotās automašīnas – Ford un Chevrolet neskaitām): trīs mēnešos Dodge pārdevis 1, Cadillac – 1 un Chrysler – 2 jaunas automašīnas.
Salīdzinot 2009.gada pirmos trīs mēnešus ar šāgada pirmajiem trim, fiksēts kritums par 37,28% – pērn šajā laika posmā dīleri pārdevuši 1309 automobiļus, šogad – 821 (par 488 mazāk).
Daži no ražotājiem uzrāda augšupeju: Renault (+162,86%), kas pērn realizējis 35, bet šogad 92, Peugeot (+512,5%), kas pērn notirgojis 8, bet šogad 49, Lexus (+83,33%), kas 2009.gada pirmajos mēnešos pārdevis 12, bet šogad jau 22 un Dacia (+140%), kas pērn šajā laika posmā realizējis 5, bet šogad 12 automašīnas.
Individuālajā vērtējumā priekšgalā atrodas divi kompaktklases modeļi: Renault Megane – 45 pārdoti eksemplāri un Volkswagen Golf – 39 automašīnas, savukārt trešo vietu ieņem Toyota apvidnieks Land Cruiser ar 35 vienībām.
Igauņu rezultāti pirmajos trīs mēnešos sekojoši: janvārī 653, februārī 416 un martā 530 pārdotas automašīnas.
Komentāri:
Citēju: "PEUGEOT (+512,5%), kas pērn notirgojis 8, bet šogad 49". Pirmkārt, šajā vietā ir kļūdaina metodika. Peugeot ir pārdevis 6 reizes vairāk mašīnas. Tā būtu pareizi jāsaka un būtu daudz saprotamāk. Procentus nelieto, ja cipari ir simtos vai miljonos. Otrkārt, nolūkā izvairīties no tumsonības demontrēšanas - varēja tak pareizi sarēķināt, kalkulators ir pat mobilajos telefonos. 612,5% ir pareizais cipars šajā nepareizajā atitmētikā.