Amerikāņu Doma ērģeles

Pievienots: 2. jūnijā 2016 15:39 | Autors: Artis Eglītis | Komentāri: (0)

2003.gadā Cadillac firma ļoti nopietni atzīmēja savu 100. dzimšanas dienu. Pirmā dāvana pašiem sev bija sporta superauto Cadillac Cien, mazliet vēlāk tam sekoja pilnīgs vājprāts konceptuālā automobiļa Sixteen izskatā. Tas debitēja 2003. gada sākumā Detroitas autosalonā, bet eiropiešiem tika atrādīts gan martā Ženēvā, gan arī septembrī Frankfurtē.Vēl trakāks par izskatu un tehnisko pildījumu ir pieņēmums, ka kaut ko tādu varētu sākt ražot sērijveidā. Šīs baumas General Motors vadība nedz apstiprina, nedz noliedz...

Milzīgais, apmēram 2,3 tonnas smagais četrdurvju sedans ir pat gigantiskāks par Hummer džipu: pie apmēram vienāda platums (mazliet virs diviem metriem) Cadillac Sixteen ir 5,7 metrus garš (riteņu bāze 3,6 metri), tātad līdzīgos gabarītos ar Maybach 57 un Rolls Royce Phantom. Varbūt melnās krāsas, varbūt aso stūru, bet varbūt garā motora pārsega dēļ “Kadiljaks” gan izskatās lielāks par minētajiem Eiropas limuzīniem. Tas nozīmē, ka amerikāņi grasās atgriezties prestiža automašīnu augstākajā klasē, kur tie jau lepni gozējās 30., 50. un 60. gados. To apliecina arī salona iekārtojums, pie kā rūpīgi piestrādāja dizaina komanda Braiena Smita vadībā, cenšoties atsaukt atmiņā tos pašus 30. gadu individuālo karosēriju laikus: koka apdare, caurspīdīgs jumts, smalki tepiķi, ledusskapis viskijam vai šampanietim, atgāžamas aizmugures sēdekļu atzveltnes un lakonisks aparātu panelis ar rotējošām ciparnīcām.

Cadillac Sixteen (kas nozīmē tikai un vienīgi skaitli 16) pamatā sastāv no spēkstacijas V veida 16 cilindru dzinēja izskatā ar 13,6 litru (!) darba tilpumu, 745 kW jaudu un 1355 Nm griezes momentu. Tiesa, puse vai pat trīs ceturtdaļas šo cilindru pēc vienošanās ar vadītāju spēj sevi atslēgt un atpūtināt režīmos, kad tāds cilindru skaits nav vajadzīgs. Firma šādu shēmu jau izmēģināja 80. gadu sākumā, taču tad tā sevi neattaisnoja. Motora pārsegs paceļams uz augšu divās salokāmās pusītēs (kā Moskvich 401) ar servopievadu, atsedzot glīti noformēto spēka agregātu, kura izplūdes kolektori atgādina Doma ērģeļu stabules, un kalpo par piemiņu faktam, ka tieši Cadillac 1930. gadā pirmie sāka sērijveidā ražot vieglos auto ar 16 cilindru motoru.

Masu medijos daudz apdziedāts firmas preses materiālos minētais fakts, ka šis koncepts vizuāli atgādina 30. gadu sākuma lepnos Cadillac Fleetwood, kas, protams, ir pilnīgas muļķības: jaunajā Art&Science aso līniju dizaina manierē veidotā alumīnija virsbūve nu nekādi nelīdzinās vecajiem Teodora Rūzvelta laika prestiža limuzīniem ar uzpūstajiem sāniem! Toties fakts, ka stūrējami ir visi četri riteņi, no kuriem katrs ir 24 collu diametrā, ir absolūta patiesība. Jau sen bija laiks padomāt arī par nabaga šoferīšiem, kam jābūt apveltītiem ar trolejbusa vadītāja iemaņām...





Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-