Autosports. 2015.gada sezonas apskats

Pievienots: 29. decembrī 2015 13:15 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Gada nogalē „Auto Info” atskatās uz Latvijas autosporta spožākajiem panākumiem aizvadītajā sezonā. Un panākumu tiešām ir daudz.


Eiropas čempiona tituls rallijkrosā „Super 1600” klasē, trešā vieta „European Le Mans Series” klasē „LMP3”, otrā vieta Eiropas rallija čempionāta „Junior” klasē, sen gaidīta uzvara Eiropas autokrosa posmā „SuperBuggy” klasē, negaidīta uzvara „Lamborghini Blancpain Super Trofeo” noslēdzošā Eiropas posma braucienā, kā arī Latvijā konstruētā un būvētā elektroauto „eO PP03” triumfs leģendārajās "Pikes Peak International Hill Climb” sacensībās.


Sāksim ar rallijkrosu, kurā pēdējo triju sezonu laikā latviešu sportisti izcīnījuši jau divus Eiropas čempionu titulus, kā arī pa vienai bronzas medaļai pasaules un Eiropas čempionātos. Jānis Baumanis šogad pirmo reizi karjerā kļuva par FIA Eiropas čempionu rallijkrosā „Super 1600” klasē. „SET Promotion” komandu pārstāvošais Baumanis ar „Renault Twingo” izcīnīja divas uzvaras — 16. maijā Beļģijā un 3. jūlijā Zviedrijā, guva divas trešās vietas, kā arī pa vienai 4.—6. vietai finālbraucienos. Jāatgādina, ka pērn savā pirmajā Eiropas rallijkrosa čempionāta sezonā Baumanis ar trim uzvarām posmos ieguva trešo vietu „Super 1600” klases kopvērtējumā. 23 gadus vecais Baumanis Eiropas čempiona titulu pievienoja šogad agrāk izcīnītajai uzvarai Igaunijas rallijkrosa čempionātā, kur latvietis startēja „SuperCar” klasē, tāpat kā četros Eiropas posmos. Pasaules čempionāta pēdējā posmā, Argentīnā, Jānis Baumanis ar „World RX Team Austria” sagatavoto „Ford Fiesta” pirmo reizi iekļuva „SuperCar” klases finālbraucienā, kur izcīnīja augsto ceturto vietu, piesakoties par medaļu pretendentu nākamajai sezonai. Kā zināms, Jānis Baumanis savu autosporta karjeru iesāka salīdzinoši vēlu — 16 gadu vecumā, taču pēc sešiem gadiem, 2014. gadā, viņš jau kļuva par Eiropas rallijkrosa čempionāta bronzas medaļas ieguvēju „Super 1600” klasē. Līdz tam Jānis startēja autokrosā, kļūstot par divkārtēju Latvijas čempionu, kā arī Baltijas čempionu.


Savukārt pērnā pasaules čempionāta bronzas medaļnieks „SuperCar” klasē Reinis Nitišs šosezon „Monster Energy” FIA pasaules rallijkrosa čempionātā tikai četras reizes iekļuva finālbraucienos, kur izcīnīja otro, trešo un divas piektās vietas, taču sešas reizes neizkļuva no pusfināliem, kā arī trīs reizes viņa sacīkstes beidzās jau priekšbraucienos. Lai gan „Olsbergs MSE” komandas „Ford Fiesta” šāgada kaujas krāsās izskatās tiešām efektīgi, tehniskā ziņā konkurenti bija progresējuši straujāk, un kritiskās situācijās arī veiksme latviešu pilotam vairākas reizes uzgrieza muguru. Kopvērtējumā Nitišs joprojām ir pasaules labāko pilotu desmitniekā, viņš šo sezonu noslēdza septītajā vietā. Par pasaules rallijkrosa čempionu otro gadu pēc kārtas kļuva slavenais norvēģis Peters Solbergs („Citroen”). Pasaules čempionāta medaļas izcīnīja arī zviedri Timijs Hansens („Peugeot”) un Johans Kristofersons („VW”). Komandu cīņā par pasaules čempioniem kļuva Hansena un Davida Žannē pārstēvētā „Peugeot Hansen” vienība. 


Pasaules rallijkrosa čempionāta pirmajās divās sezonās medaļas izcīnījuši tikai skandināvi un latvietis — pa divām medaļām Norvēģijai un Zviedrijai, pa vienai — Somijai un Latvijai. Kā zināms, nākamajā sezonā viens no pasaules čempionāta posmiem notiks Rīgā, Biķerniekos, 1.—2. oktobrī. Lai gan mūsējie — Nitišs un Baumanis — droši vien nestartēs abi vienā komandā, mums, līdzjutējiem, viņi tik un tā būs „Rallycross Team Latvia”, par ko turēsim īkšķus un sapņosim par dubultuzvaru pašu mājās! 


Autokross. Šogad pirmo reizi pēc daudziem gadiem Latvijas līdzjutējiem nebija iespējas klātienē vērot Eiropas labāko autokrosa pilotu cīņas Bauskā, Mūsas trasē. Tomēr Eiropas autokrosa čempionāta rezultāti izdevās negaidīti labi — latviešu sportisti šīs sezonas laikā sarūpēja vienu uzvaru un piecus Eiropas čempionāta pjedestālus! Pieci pjedestāli Latvijas autokrosa braucējiem ir lielākais sasniegumu skaits kopš 2004. gada — toreiz Aldis Zēbergs izcīnīja divas uzvaras un četras trešās vietas „D-1” klasē. Kopš tā gada latvieši priecējuši ar ne vairāk par trim pjedestāliem sezonas gaitā, bet kopš 2008. gada bija sasniegti tikai pieci pjedestāli septiņu gadu laikā. Līdz šim pēdējo latviešu uzvaru Eiropas posmos bija izcīnījis Jānis Bogdanovičs 2007. gadā Francijā. Šogad sezonu ar sen gaidītu uzvaru „SuperBuggy” klasē iesāka Jānis Boks, vēlāk izcīnot arī vienu trešo vietu. Pēdējā posmā trešo vietu „SuperBuggy” cīņās izcīnīja arī veterāns Ervins Grencis, kurš čempionātu kopvērtējumā noslēdza septītajā pozīcijā. Viena otrā un viena trešā vieta „JuniorBuggy” konkurencē šogad arī Ervina dēlam — 15 gadus vecajam Justam Grencim.


Rallijs. Beidzot ledus ir sakustējies un labākie latviešu rallisti gatavi mest izaicinājumu Eiropai! „Sports Racing Technologies” komandas ekipāža Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins šogad ar priekšpiedziņas „Peugeot 208 R2” izcīnīja otro vietu Eiropas rallija čempionāta „Junior” klasē, kā arī uzvarēja Latvijas rallija čempionātā „LRC3” grupā, bet tagad viņi plāno spert nākamo soli, pārsēžoties pilnpiedziņas rallija auto „Škoda Fabia R5” un startēt 2016. gada Eiropas čempionāta augstākajā līgā — „R5” kategorijā.


Februāra laikraksta numurā lasiet par latviešu labāko pilotu Konstantīna Calko un Haralda Šlēgelmilha sekmīgajiem startiem prestižākajos Eiropas autošosejas seriālos.

Autosports. 2015. gada sezonas apskats. 2. daļa


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-