Autosports. 2015. gada sezonas apskats. 2. daļa

Pievienots: 17. februārī 2016 09:49 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Jaunās autosporta sezonas priekšvakarā atskatāmies uz latviešu autosportistu spožākajiem panākumiem aizvadītā — 2015. — gada sezonā. Iepriekšējā „AutoInfo” numurā jau apskatījām rallijkrosu, kurā Jānis Baumanis izcīnīja Eiropas čempiona titulu „Super 1600” klasē, bet Reinis Nitišs ieguva 7. vietu pasaules čempionātā „SuperCar” klasē. Tagad kārta pienākusi autošosejai.Arī šajā disciplīnā, kura nereti tiek dēvēta par autosporta karalieni, latvieši aizvadītajā sezonā guvuši ievērojamus panākumus — Konstantīns Calko spējis izcīnīt trešo vietu „European Le Mans Series” „LMP3” klases kopvērtējumā, bet Haralds Šlēgelmilhs ne tikai atgriezies Eiropas „Formula 3” čempionātā, bet arī izcīnījis sensacionālu uzvaru „Lamborghini Blancpain Super Trofeo” noslēdzošā Eiropas posma pēdējā braucienā. Noteikti jāpiemin arī Latvijā konstruētā un būvētā elektromobiļa „eO PP03” triumfs leģendārajās „Pikes Peak International Hill Climb” sacensībās ar jaunzēlandiešu pilotu Rīsu Millenu pie stūres.

Ar izcīnītu trešo vietu „LMP3” klasē 2015. gada „European Le Mans Series” (ELMS) sezonu noslēdza mūsu autošosejas lielākais jaunais talants Konstantīns Calko pie „Ginetta-Nissan” prototipa (420 zirgspēku „Nissan” V8 dzinējs, 900 kg masa) stūres. Trešo vietu kopvērtējumā ieguva arī viņa pārstāvētā „SVK by Speed Factory” komanda no Spānijas, kuras sastāvā startēja arī lietuvietis Daiņus Matiošaitis. Konstantīns Calko šogad ELMS čempionātā startēja pirmo reizi, un arī viņa pārstāvētajai komandai šī bija debijas sezona prestižajā izturības sacīkšu seriālā. Sezonu, kurā tika gūti divi pjedestāli atsevišķos posmos (2. vieta Imolā, 3. vieta Lekastelē, kā arī divas 4. vietas Silverstonā un Eštorilā) un trešā vieta „LMP3” klases kopvērtējumā, varam uzskatīt par izdevušos. Jāatgādina, ka Konstantīns Calko 2013. gada nogalē kļuva par pirmo autosportistu no Baltijas valstīm, kas piedalījies prestižo pasaules salonautomobiļu čempionāta (WTCC) sacīkšu posmā, aizvadot sacensības Makao trasē. Pirms tam daugavpilietis aizvadīja lielisku sezonu „Radical European Masters” čempionātā, kur izcīnīja 2. vietu „Masters” klasē, kad tikai četri punkti šķīra viņu no čempiona titula. Pirms tam Calko 2012. gadā kļuva par čempionu „Radical Masters” sērijas sacīkstēs „Supersport” klasē. „Bronza ELMS ir labs rezultāts, turklāt neviens Latvijas sportists iepriekš nebija neko tādu sasniedzis,” teicis autobraucējs, „vienīgi žēl, ka nedaudz pietrūka, lai izcīnītu otro vietu, tomēr pirms sezonas izvirzītie mērķi tika pilnībā sasniegti.” Čempionātā „LMP3” klasē triumfēja „Ginetta” rūpnīcas komanda „LNT”, kuras sastāvā kopā ar skotu pilotu Čārliju Robertsonu brauca arī bijusī Lielbritānijas treka riteņbraukšanas leģenda, seškārtējais olimpiskais čempions Kriss Hojs, kuram 2012. gada Londonas olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijā bija uzticēts nest savas valsts karogu.

2015. gada sezonā Latvijas labākā formulu pilota Haralda Šlēgelmilha karjera uzņēma jaunus apgriezienus — viņš „ArtLine” komandas sastāvā uzsāka veiksmīgus startus „Lamborghini Super Trofeo” sērijā, bet septembrī, par pārsteigumu daudziem, atgriezās Eiropas „Formula 3” čempionātā pie pilnīgi jauna modeļa „ArtTech P315” formulas stūres. Dalība pēdējos divos posmos — Nirburgringā un Hokenheimā — bija daļa no „ArtLine” ambiciozā plāna uzbūvēt savu „F-3” šasiju un konkurēt ar vareno „Dallara” kompāniju. Atgādinām, ka Haralds ir vienīgais latviešu autosportists, kurš uzvarējis kādās no Eiropas „Formula 3” čempionāta sacensībām — vēsturiskos panākumus viņš guva 2007. gada 2. septembrī Nirburgringā.

„Lamborghini Blancpain Super Trofeo” seriāls tiek rīkots kopš 2009. gada un tiek uzskatīts par pasaules ātrāko viena zīmola trofejas izcīņu. Šlēgelmilhs šajā čempionātā pārstāvēja „Artline Team Georgia”, startējot „Pro-Am” klasē, kur komandā viens ir profesionāls autosportists (šajā gadījumā — Šlēgelmilhs), bet otrs — amatieris. Savu „Lamborghini Huracán” sporta auto (V10 tiešās iesmidzināšanas dzinējs, 620 ZS, auto pašmasa 1270 kg, 2,05 kg/ZS!) Haralds dalīja ar mazāk pieredzējušo krievu braucēju Mihailu Stepanovu. „Lambroghini Blancpain Super Trofeo” čempionātā Šlēgelmilhs divas reizes ieguva trešo vietu Silverstonā un vēl vienu trešo vietu SPA-Frankoršampā. ASV senākajā sacensību trasē Sebringā Haralds Šlēgelmilhs izcīnīja sensacionālu uzvaru noslēdzošajā Eiropas posma otrajā braucienā. Sebringas trase ir ātra, bīstama un ļoti sarežģīta. Kopš tā uzbūvēta, 60 gadu laikā nekas nav mainījies. Treniņu sesijās Haralds nobrauca vien piecus pilnus apļus. Pirmajā braucienā Stepanovs/Šlēgelmilhs izcīnīja 18. vietu. Pirms otrā brauciena nolija lietus, kas trasi padarīja vēl bīstamāku. Kad trase sāka žūt, Šlēgelmilhs devās boksos pēc „slikiem”, kamēr vairums turpināja braukt ar slapjam laikam paredzētajām riepām. Pēc boksu apmeklējuma mūsu braucējs atgriezās trasē tālu aizmugurē, taču ar katru apli viņš apsteidza konkurentus un kopvērtējumā kāpa augstāk. Sākoties pēdējam aplim, Haralds bija jau otrais, bet finišā — pirmais! Latviešu autosportists otrās vietas ieguvēju apsteidza par 2,9 sekundēm, bet trešās vietas ieguvējs mūsu sportistam zaudēja jau piecas sekundes.

Ar trešo reizi Stikla kalnā! Latviešu inženieru Andra Dambja un Kristapa Dambja konstruētais elektromobilis „eO PP03” pagājušajā gadā uzvarēja „Pikes Peak International Hill Climb” sacensībās, kas notika jau 93. reizi. Kad pirms diviem gadiem mūsu autošosejas lielmeistars Jānis Horeliks ar Latvijā radīto elektromobili „eO PP01” pirmo reizi devās iekarot leģendāro Paikspīkas kalnu, „Auto Info” to nodēvēja par drosmīgāko izaicinājumu Latvijas autosporta vēsturē. Pirmajā reizē mūsējie „gāja uz visu banku”, un likumsakarīgi — tika piedzīvota avārija. Otrais mēģinājums ar eksperimentālo „eO PP02” jau sākotnēji tika veltīts jaunu tehnisko risinājumu testēšanai. Šogad — ar trešo mēģinājumu — Paikspīka ir iekarota! Jā, protams, mēs — līdzjutēji — vēlētos, lai pie Latvijā radītā elektriskā superkāra stūres atkal būtu sēdies Horeliks… Taču pagājušā gada pavasarī pieredzējušais jaunzēlandiešu pilots Rīss Millens, ASV drifta čempions un kaskadieris filmā „The Fast And The Furious: Tokyo Drift”, kura kontā jau bija uzvara Paikspīkā 2009. gadā, izteica latviešu komandai neatvairāmu piedāvājumu, kurš ietvēra arī viņa personālo sponsoru finansējumu. Ticis pie latviešu elektriskā superkāra „eO PP3” stūres, Rīss Millens pa 19,99 km garo leģendāro Paikspīkas trasi visātrāk uzbrauca virsotnē, 4300 m augstumā virs jūras līmeņa, sasniedzot vēsturisko — pirmo elektromobiļa uzvaru automašīnu absolūtajā ieskaitē, kā arī jaunu elektriskās klases rekordu — 9:07,222!

 

Autosports. 2015.gada sezonas apskats 1.daļa.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-