Pats pirmais BMW elektromobilis.

Pievienots: 24. martā 2015 07:38 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Mūsdienās vairums no mums būs dzirdējuši, kas ir Volkswagen E-Golf, Nissan Leaf vai BMW i3, taču retais zina, ka bavārieši ar elektriskās piedziņas tehnoloģiju sāka eksperimentēt pirms vairāk nekā četriem gadu desmitiem.



Šo gadu gaitā autobūve gājusi uz priekšu milzu soļiem, taču arvien ir interesanti palūkoties, kāds bijis pats sākums. Kas attiecās uz BMW kompāniju, tad tagad par to var pārliecināties video, ko bavārieši publiskojuši Youtube portālā. BMW eksperimenti sākās vēl pirms naftas krīzes 1973.gadā – ASV (īpaši Kalifornija) grasījās ieviest daudz stingrākas prasības un samazināt automobiļu kaitīgos izmešus, tādēļ autoražotājiem vajadzēja kaut kā reaģēt.

BMW pirmajam projektam tika izvēlēta 02 sērija, uz kuras bāzes uzbūvēja divus eksemplārus ar nosaukumu 1602e.

Elektromobiļiem izmantotā tehnika bija vienkārša un tika pielāgota no jau pieejamiem resursiem – motortelpā iebūvēja 12 savā starpā saslēgtus svina akumulatorus, kas nodrošināja ar strāvu 32 kW Bosch elektromotoru. Elektromotors attīstīja 44 ZS jaudu, bet strāvas krājumu pietika 60 kilometru distancei. Bateriju kopējais svars bija 350 kg un tās varēja uzlādēt vai arī nomainīt.

Praktisko pielietojumu BMW šiem automobiļiem atrada 1972.gada Minhenes vasaras Olimpiskajās spēlēs, kur videi draudzīgos 1602e pielietoja, lai pavadītu garo distanču skrējējus un maratonistus.

Šobrīd vienīgais līdz mūsdienām saglabātais eksemplārs ir atjaunots, pilnībā darbspējīgs un glabājas BMW muzejā.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-