Pievienots: 13. februārī 2015 08:50 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (2)


50.gados ASV tika uzbūvēts transportlīdzeklis, kuru vēl šodien var dēvēt par pasaulē garāko apvidus automobili.
Alaskan Land Train atbilda savam nosaukumam, jo tas patiešām atgādināja vilcienu, kas nezin kādēļ uzlikts uz pamatīga izmēra riteņiem. Patiesībā tas tomēr bija sauszemes transports – ne visai ātrs, taču spējīgs pārvarēt gandrīz jebkurus reljefa šķēršļus un pārvadāt iespaidīga daudzumu kravas. Projekta autori bija kompānija LeTourneau, kas saņēma pasūtījumu transportam, kas spētu efektīvi darboties bargajos Aļaskas apstākļos. Tā radās Alaskan Land Train, kas bija aprīkots ar četriem gāzturbīnas-elektrības dzinējiem, kas attīstīja kopējo jaudu 1170 ZS. Viens dzinējs bija iebūvēts priekšējā „lokomotīvē” – pārējie trīs – vienmērīgi izvietoti visa autovilciena garumā.
Alaskan Land Train apkalpoja sešu cilvēku ekipāža. Transportlīdzeklis spēja pārvadāt līdz pat 150 tonnām kravas un pilna noslogojuma apstākļos attīstīt maksimālo ātrumu 35 km/h. Interesanti, ka kravnesību varēja palielināt, piekabinot sastāvam papildu moduļus. Atkarībā no reljefa, gigants spēja nobraukt 550-650 km, taču tāldarbības rādītājus varēja uzlabot, papildinot degvielu no sastāvā iekļautās piekabes-cisternas.
Alaskan Land Train izmantoja 10 gadus, pēdējo reizi 1962.gadā. Kad attīstījās helikopteru satiksme, milzu transportrlīdzekļa dienas bija skaitītas un to pārdeva metāllūžņos.
Komentāri:
oho
Žēl ka tādu vairs nav.