65% automašīnām ir drošības sistēmu problēmas

Pievienots: 26. novembrī 2014 17:38 | Autors: Baiba Bruzgule, DBS | Komentāri: (0)

65% Latvijas automašīnu ir dažāda līmeņa drošības un elektroapgādes sistēmu problēmas. Tas atklāts "Drošas Braukšanas Skolas" (DBS), autoservisu tīklu "Bosch Car Service" un "Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas" (CSDD) kopēji veiktajā bezmaksas automobiļu pārbaudē. Akcijas ietvaros tika pārbaudītas teju vai sešsimt trīs līdz trīsdesmit divus gadus vecas automašīnas.Daugavpilī, Dobelē, Gulbenē, Jēkabpilī, Liepājā, Preiļos, Rīgā, Talsos un Valmierā 2014. gada oktobra izskaņā auto īpašnieki tika lūgti izmantot iespēju bez maksas noskaidrot savu automašīnu apgaismes iekārtu, drošības sistēmu un elektroapgādes sistēmu stāvokli. Šo iespēju izmantoja 585 automašīnu īpašnieki, kuru automašīnu kopējais vidējais vecums bija 13,6 gadi, kas ir gandrīz identisks Latvijas vidējam autoparka vecumam 13,9 gadi (2013. gada dati). 

 

Apkopojot visās pilsētās veikto pārbaužu rezultātus, atklājās, ka tikai 35% no pārbaudītajām automašīnām visi pārbaudītie mezgli strādā nevainojami. Tajā pašā laikā ceturtajai daļai no automašīnām, kurām netika atklātas problēmas, un 36% no visām pārbaudītajām automašīnām nepieciešams uzlādēt akumulatoru, kas ir ļoti būtiski, tuvojoties ziemai. Šī problēma ir plaši sastopama starp tām automašīnām, kuras tiek izmantotas īsiem pārbraucieniem, jo to elektrosistēma nepaspēj īsu braucienu laikā atgūt starta laikā patērēto elektroenerģiju. Runājot par akumulatoriem, jāatzīst, ka 28% no pārbaudītajām automašīnām ir nepieciešama akumulatoru nomaiņa, bet 5,2% automašīnu tika atklātas vairāk vai mazāk nopietnas ģeneratora problēmas.

 

Neskatoties uz to, ka ikgadējās tehniskajās apskatēs tiek veikta priekšējo lukturu pārbaude, šajās pārbaudēs tika atklāts, ka 42% automašīnu ir dažādas problēmas ar priekšējiem starmešiem. Visizplatītākā problēma, protams, ir starmešu regulējums, taču vairākos gadījumos tika konstatēti nopietni lukturu stiklu vai reflektoru bojājumi, kas krasi ir samazinājuši lukturu funkciju un attiecīgi arī ceļa izgaismošanas spējas.

 Drošības sistēmu pārbaude tika veikta 45% no pārbaudei pieteiktajām automašīnām. No tām 47% automašīnu netika atklātas problēmas, taču 28% automašīnu tika atklātas drošības gaisa spilvenu problēmas un 25% automašīnu problēmas ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu ABS vai stabilitātes kontroli ESP. Turklāt dažām no automašīnām kļūdas uzrādīja visas minētās drošības sistēmas, bet dažām tika diagnosticētas nopietni vadības bloka darbības traucējumi.

"Akcijas laikā tika paveikts milzīgs darbs, kas ļauj spriest par kopējo Latvijas autoparka tehnisko stāvokli. Diemžēl jāatzīst, ka autovadītāji nepietiekami seko līdzi savu automašīnu tehniskajam stāvoklim. Šoreiz gan iegūtie rezultāti ir tik slikti ne tikai pašu īpašnieku vainas dēļ, bet arī tāpēc, ka liela daļa no automašīnām tiek remontētas servisos, kuros trūkst kvalificētu speciālistu vai pat nav nepieciešamā diagnostikas aparatūra. Daudzi auto vadītāji un servisa mehāniķi pat nenojauš, ka viņu vai viņu remontētajam automobilim ir šāda rakstura problēmas. Taču tam būtu jāpievērš daudz lielāka uzmanība, jo sevišķi, ja runājam par drošības sistēmām – tad, kad autovadītājs sajutīs, ka kāda no sistēmām nestrādā korekti, var izrādīties jau par vēlu," atzīst autoservisu tīklu "Bosch Car Service" eksperts Māris Daija.

 

"Drošas Braukšanas Skolas" (DBS), autoservisu tīklu "Bosch Car Service" un "Ceļu Satiksmes Drošības direkciju" (CSDD) kopīgi rīkotajā automobiļu pārbaudē tika pārbaudīti 585 automobiļi, no kuriem 90% ražoti laika posmā no 1994. līdz 2007. gadam. To tehniskais stāvoklis ir proporcionāls vecumam, ja neskaita 2004. gadā ražotās automašīnas, kurām procentuāli bija viens no sliktākajiem rezultātiem. Izvērtējot pārbaudītās auto markas, visvairāk tika pārbaudītas Audi, BMW, Ford, Opel, Mazda, Toyota, Volkswagen un Volvo markas automašīnas. Starp tām procentuāli vismazāk problēmas tika atklātas Volvo markas automašīnām, bet visvairāk – BMW. 

 

Par DBS

Drošas Braukšanas Skola darbojas kopš 2005. gada. Šī ir vienīgā šāda tipa skola, kas sagatavo B un citu kategoriju vadītājus, apmāca profesionāļus, sniedz drošas braukšanas apmācības, kā arī autoparkiem piedāvā ekonomiskas un videi draudzīgas braukšanas apmācības. DBS sadarbības partneri ir "Opel", "Statoil Fuel & Retail Latvia", AAS "BALTA", "SEB banka", "Goodyear", "Bosch Car Service". 

 

Tuvāka informācija:

Baiba Bruzgule

DBS Mārketinga vadītāja 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-