Pirmoreiz Baltijā prezentēs ar ūdeņradi darbināmus auto.

Pievienots: 9. oktobrī 2013 17:30 | Autors: BT 1 | Komentāri: (0)

Meklējot videi arvien draudzīgākus un ekonomiski efektīvākus transporta līdzekļus, vienu no ekspertu un lietotāju slavinošākajiem vērtējumiem saņem ar ūdeņradi darbināmi auto. No 17.oktobra līdz 20.oktobrim izstādē "Vide un enerģija" Ķīpsalā ikviens interesents ir aicināts aplūkot ar nākotnes enerģiju darbināmos auto un pat "izmest līkumu" ar ūdeņraža autobusu.




Pirmoreiz Baltijā būs iespēja klātienē redzēt automašīnu "Hyundai ix35 FCEV", kas ir pasaulē pirmais sērijveidā ražotais ūdeņraža automobilis, un uz izstādi "Vide un enerģija" tas ieradīsies no Zviedrijas, kur ikdienā tiek lietots Skones reģiona sociālā dienesta vajadzībām. Tāpat Ķīpsalā varēs redzēt pavisam jaunu Beļģijā ražotu ūdeņraža satiksmes autobusu "Van Hool A330 FC", kas pēc izstādes Rīgā dosies uz Itālijas pilsētu Sanremo, kur turpmāk tiks lietots sabiedriskā transporta vajadzībām. Autobuss Ķīpsalā būs apskatāms 17. un 18.oktobrī, turklāt 18.oktobrī izstādes apmeklētāji ar to varēs arī izbraukt.


Ūdeņraža auto prezentāciju Ķīpsalā rīko valsts pētījumu programmas "Latenergi" izpildē iesaistītie institūti sadarbībā ar Rīgas Enerģētikas aģentūru.


Latvijas Ūdeņraža asociācijas valdes loceklis Aivars Starikovs uzsver: "Ūdeņraža tehnoloģiju praktiskās izmantošanas vēsture jau meklējama 1950./60. gadu kosmosa tehnoloģijās. Ūdeņraža auto šodien nav nekāda zinātniskā fantastika. Tie ir moderni elektroautomobiļi, kuriem elektrību rada kurināmā elements un ūdeņraža gāze un kuru draudzīgums videi un energoefektīvā darbība jau daudzviet pasaulē ir apliecinājusi ekonomisko izdevīgumu. Tā viennozīmīgi ir autoindustrijas nākotne."


Jau šobrīd Vācijā, Lielbritānijā, Nīderlandē, Kanādā un citur tiek ražoti transporta līdzekļi, kuros enerģijas nesējs ir ūdeņradis, turklāt Vācijā, Šveicē, Itālijā un citās valstīs jau kursē ar ūdeņradi darbināmi autobusi. Zināms, ka arī Rīgas dome apsver iespēju izmantot šāda veida satiksmes autobusu Latvijas galvaspilsētas transporta sistēmā, lai nozīmīgi mazinātu gaisa piesārņojumu un ilgtermiņā izvēlētos ekonomiski izdevīgāko sabiedriskā transporta veidu.


Kā stāsta Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta Ūdeņraža enerģētikas materiālu laboratorijas vadītājs Dr.phys. Jānis Kleperis: "Mēs šodien varam lepoties ne tikai ar Latvijas zinātnieku sasniegumiem alternatīvu ūdeņraža uzglabāšanas veidu pētīšanā un citās ūdeņraža tehnoloģiju jomās, bet arī ar bagāto ūdeņraža vēsturi Latvijā, piemēram, Latvijas autoražotājs "RAF" jau 1979. gadā pilnīgā slepenībā radīja pirmo ar ūdeņradi darbināmu busiņu, kas tika demonstrēts Maskavas Olimpiskajās spēlēs. Mums ir pieredze un zināšanas gan akadēmiskajos ūdeņraža enerģētikas materiālu un tehnoloģiju pētījumos, gan jauno tehnoloģiju vides un ekonomisko ieguvumu izvērtēšanā. Tagad ir svarīgi šīs iestrādnes izmantot ne tikai starptautiskos projektos, bet arī praktiski ieviest pie mums vides piesārņojuma mazināšanai un energoefektīvu risinājumu iedzīvināšanai ikdienā".


Līdztekus ūdeņraža auto prezentācijai, Ķīpsalā 17.oktobrī norisināsies starptautisks seminārs, kurā Vācijas, Zviedrijas, Lielbritānijas, Kanādas un Beļģijas ūdeņraža tehnoloģiju eksperti, vides speciālisti, kā arī autoražotāju un pašvaldību pārstāvji dalīsies savā pieredzē gan par jauno tehnoloģiju ieviešanu, gan transporta līdzekļu ekspluatāciju un integrāciju pilsētvidē, gan ekonomiskajiem un vides ieguvumiem.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-