Volkswagen Passat svin 40.gadu jubileju.

Pievienots: 25. jūlijā 2013 16:50 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (1)

1973.gada maijā pie pircējiem devās Volkswagen Passat pirmais eksemplārs. Šodien, pēc 40 gadiem nevienam vairs nav šaubu, ka Passat ir veiksminieks.






Džordžio Džudžaro dizainētais hečbeks, kas drīz vien saņēma arī universāla modifikāciju, pircējiem iepatikās no paša sākuma. Gadu vēlāk vidējās klases jaunpienācējs jau kļuva par segmenta līderi pašmāju tirgū. Pirmais Passat, kas tika radīts uz Audi 80 bāzes, Volkswagen piedāvājumā palika līdz 1980.gadam. Ar B1 apzīmējumu pazīstamais modelis tika realizēts 2,5 miljonos  eksemplāru. 


Arī B1 pēctecis bija pieejams divās versijās – kā hečbeks un kā universāls. Līdz 1987.gadam ražotā modeļa tehniskajā arsenālā bija pilnpiedziņa, turbo dīzeļi, pieccilindru benzīna motors un ekonomiskā E versija, kas kļuva par šodien pazīstamās Bluemotion tehnoloģijas priekšteci. Par zaļāko B2 gan kļuva cits modelis - hečbeka versija ar nosaukumu Santana. 


80.gados Passat jau bija kļuvis par pasaules auto un tika ražots ne vien Emdenā, bet arī Beļģijā, Spānijā, Meksikā, Brazīlijā, Dienvidāfrikā un Japānā. Īpaši jāatzīmē Passat noturība Ķīnas tirgū: no Santana B2 ķīnieši atvadījās tikai 2012.gadā, bet modernizētais pagarinātais  variants ar nosaukumu Vista tiek ražots joprojām. B2 tika pārdots 5,5 miljonu eksemplāros, kļūstot par visvairāk pārdoto modeli no visas Passat modeļu saimes. 


Ceturtajā (1987-1993) un piektajā (1993-1997)paaudzē Passat bija nopērkams ar sedana un universāla virsbūvēm, bet Passat hečbeks no modeļu piedāvājuma tika svītrots. Trešā paaudze tika pārdota 1,6 miljonos eksemplāru, bet B4 realizēto Passat skaitam pievienoja 700 000 vienības. B4 bija stingrāka virsbūve, uzlabots drošības aprīkojuma klāsts un spēcīgāki dīzeļdzinēji. 



Piektā (1996-2005)saņēma cinkotu virsbūvi, jaunu TDI tehnoloģiju, jaudīgus četru, piecu, sešu un astoņu cilindru benzīna motorus. Piektās Paaudzes Passat izvēlējās vairāk nekā četri miljoni klientu. 


No 2006.gada pavasara līdz 2009.gadam pieejamā Passat sestā paaudze tika izlaista 1,7 miljonos vienību. Šajā paaudzē modeļu klāstam pievienojās luksusa klases četrdurvju kupeja ar nosaukumu CC, bet tehniskais arsenāls tika papildināts ar DSG divsajūgu kārbu, jaudīgiem dīzeļa un benzīna dzinējiem, kā arī ekonomisko Bluemotion versiju.


Septītajā paaudzē CC modelis tika izdalīts atsevišķi, bet sedana un universāla modifikācijām pievienojās Alltrack variants ar paaugstinātu klīrensu un opciju sarakstā pieejamo pilnpiedziņu. Savukārt Passat globālo modifikāciju listē iekļāvās Passat B7 Ķīnas un ASV versijas.


Līdz 2012.gada beigām visā pasaulē bija saražoti vairāk nekā 20 miljonu Volkswagen Passat eksemplāru.

Komentāri:

Viesis: Darznieks - 26. jūlijā 2013 09:13

Sirsnīgi sveicu švakšvāgenu ar modeļa vafele apaļo jubileju. Cik litrus ievedis valstī no krievijas puses, cik kartupeļu tonnas uz tirgu aizvedis. Bez vafeles laiku dzīve un uzdzīve būtu apstājusies

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-