Latvijā aug autogāzes lietotāju skaits.

Pievienots: 5. martā 2013 13:03 | Autors: Kaspars Bergmanis | Komentāri: (2)

Lielāko Latvijas sabiedrības daļu ziņas par degvielas cenu kāpumu vairs neizbrīna. Benzīns un arī dīzeļdegviela kļūst arvien dārgāka, un cenu augšana ir rosinājusi daudzus autovadītājus pārdomāt braukšanas paradumus un jauna auto iegādi.Uz galvaspilsētas ielām sastrēgumi nav tik izteikt kā pirmskrīzes laikā, un nav vairs jābrīnās, ka Latvijā vieglo automobiļu daudzums ir sarucis teju par 316 tūkstošiem.

Pēc CSDD datiem, uz 2013. gada 1. janvāri, Latvijā ir reģistrēti 618 274 vieglie automobiļi, bet, salīdzinot ar 2009. gadu, automobiļu skaits sarucis par 315 554 vienībām un atgriezies 2003. gada līmenī. 2003. gadā reģistrēti 10 383 vieglie automobiļi, kuri bija aprīkoti ar gāzi, un šādas automašīnas aizņēma vien 1,7 procentus no Latvijā reģistrēto vieglo automobiļu skaita.

Ekonomiskā krīze bija labs stimuls pārbūvēt savu automašīnu, lai braukšanai varētu izmantot gāzi, un daudzi tā arī darīja. Arī uzņēmumi sāka meklēt optimālus risinājumus, lai mazinātu izmaksas uz degvielas rēķina. Diemžēl nopirkt jau ar gāzi aprīkotu jaunu auto faktiski nebija iespējams, bet, aprīkojot jaunu auto, īpašnieks varēja zaudēt garantiju. Situācija jaunu automobiļu tirdzniecībā mainījās pēc „Ford” dīlera izvērstām aktivitātēm. Tieši „Ford” dīleris sāka aprīkot ar gāzi jaunus automobiļus — „Fiesta”, „Focus”, „Mondeo” un „S Max”. Pērn „Rīgas taksometru parks” iegādājās piecdesmit „Ford S Max” un viņu konkurents „Baltic Taxi” — divpadsmit ar gāzi darbināmus taksometrus.

Arī citi auto dīleri seko „Ford” piemēram. Šobrīd „Renault”, „Dacia”, „Citroen”, „Honda” un „Suzuki” salonos var iegādāties jaunu automobili ar Latvijā uzstādītu gāzes iekārtu, nezaudējot rūpnīcas garantiju.

SIA „Latvijas propāna gāze”, modernizējot savu auto parku, iegādājās divdesmit divus „Renault Clio”, „Megane” un „Kangoo” automobiļus, kuri darbināmi ar Latvijā uzstādītu autogāzes iekārtu.



Juris Adijāns, SIA „EURO-AUTO” klientu konsultants:

„Rūpnieciski ar gāzi aprīkotus automobiļus „Renault” piedāvāja jau sen. Īsi pirms krīzes Latvijas žurnālisti varēja notestēt ar gāzi darbināmu „Renault Megane”, bet pieprasīti tie nebija. Pircēji izvēlējās auto ar dīzeļdzinēju vai benzīna dzinēju. Krīze un tās radītās sekas mainīja daudzu pircēju un pārdevēju uzskatus. Šodien pircējs skaita, kas viņam ir izdevīgāk. Arī mēs sākam piedāvāt ar gāzi aprīkotus automobiļus un vēršam klientu uzmanību uz to, ka rūpnīcas garantiju, pērkot auto ar Latvijā aprīkotu gāzes iekārtu, pircējs nezaudē. Faktiski „Renault” un „Dacia” piedāvā vairākus ar gāzi aprīkotus modeļus. Bet, ja tādu auto, kāds ir nepieciešams klientam, rūpnīca neražo, tad mēs paši veicam gāzes iekārtas uzstādīšanu klienta izvēlētajam automobilim. Nenoliedzami, šodien izdevīgāk ir braukt ar gāzi — pirmkārt, jauns auto ir lētāks nekā tāds pats ar dīzeļdzinēju, par nobraukto ceļa posmu arī tiek iztērēts mazāk latu; otrkārt, pēcgarantijas posmā benzīna auto apkope un arī rezerves daļas ir krietni vien lētākas nekā dīzelim.”

2013. gada janvārī Latvijā ir reģistrēti 38 417 ar autogāzi aprīkoti automobiļi, kopumā tie jau veido 6,2 procentus no visu reģistrēto vieglo auto skaita. Pirms desmit gadiem par trūkumu tika uzskatīts mazais DUS tīkls ar gāzes uzpildes iespējām, bet šobrīd gāzes uzpildes staciju skaits nemitīgi aug; to gan nevarētu teikt par tradicionālās degvielas uzpildes stacijām. Arvien populārākas kļūst pašapkalpošanās gāzes uzpildes stacijas, kurās degviela ir lētāka nekā pilna servisa DUS.

SIA „Latvijas propāna gāze” autogāzes uzpildes tīkla vadītājs Dmitrijs Sverčkausks

 „Jau trīs gadus pēc kārtas Latvijas degvielas tirgū ir vērojams autogāzes realizācijas pieaugums, kurš katru gadu tikai palielinās — 2010. gadā — +8 % (salīdzinājumā ar iepriekšējo), 2011. gadā — +27 %, bet 2012. gadā — +53 %.

Ir pilnīgi skaidrs, ka cilvēki vienkārši meklē iespējas, kā ietaupīt savu naudu. Ņemot vērā to, ka dzīve Latvijā katru gadu tikai padārdzinās, autogāzes izmantošana reāli palīdzētu samazināt braukšanas izmaksas uz pusi tiem cilvēkiem, kuriem mašīna ir nepieciešama. Gāzes uzpildes staciju tīkls Latvijā arī paplašinās, šobrīd darbojas aptuveni 150 GUS, un to skaits ar laiku tikai pieaugs.

Pēc oficiāliem datiem, 2012. gadā gāzes iekārtas bija uzstādītas 13 700 automašīnās. Tas ir rekords, bet mēs joprojām atpaliekam no Lietuvas, Polijas vai Nīderlandes, kur katrs trešais benzīna dzinēja vieglās automašīnas īpašnieks brauc ar gāzi. Ar tik lielu tirgotāju daudzumu mums, protams, jāpiedāvā saviem klientiem labāka gāzes kvalitāte par standarta cenām, ko iespējams nodrošināt, tikai strādājot ar tiem ražotājiem, kuri atbilst mūsu kvalitātes prasībām.”

                       Jauna auto iegāde, kurš aprīkots ar autogāzi un rūpnīcas garantiju, ir prātīgā izvēle. Aprīkojot savu automobili ar mūsdienu autogāzes sistēmu, kuru uzstāda auto dīleri, autovadītājs nejutīs jaudas zudumu vai gāzei raksturīgo smaku. Gāzes sistēmas apkopi auto dīleris veic vienlaikus ar regulāro tehnisko apkopi, kuru ir paredzējis auto ražotājs. Diemžēl ne visi dīleri savu tehnisko īpatnību dēļ piedāvā ar autogāzi darbināmus spēkratus, bet esošais piedāvājums spēs apmierināt jebkuru auto pircēju, kuram ir racionāla attieksme pret auto iegādi.

 

Komentāri:

Viesis: uhu - 6. martā 2013 14:42

Renaults 'dod virsū"! Ko teiks Vw?

Viesis: Haris - 6. martā 2013 19:51

VW ēd zemi un maksā Avotiņam, lai tas slavē auto, kurš iedzen izmisumā jebkuru kad beidzas VW garantija.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-