Visu laiku jaudīgākais sērijveida Opel.

Pievienots: 20. novembrī 2009 18:56 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (4)

Visu laiku jaudīgākais sērijveida Opel nolika pie vietas lielāko daļu to laiku tīrasiņu sportkāru.
Jūs domājiet, tā ir Insignia OPC? Nav tālu no patiesības – Opel Performance Center (OPC) gatavotā Insignia aprīkota ar 325 ZS sešcilindru motoru, maksimālais ātrums 250 km/h (elektroniski ierobežots), paātrinājums līdz 100 km/h 6 sekundes. Šādi tehniskie dati padara to par mūslaiku jaudīgāko Opel, tomēr tas nav visu laiku stiprākais sērijveida Opel - šie lauri pienākas pirms 20 gadiem ražotajai Omega Lotus.

Omega Lotus pārspēj Insignia OPC, turklāt visai ievērojami – kādreizējā Opel flagmaņa īpašajam modelim, ko ierobežotā sērijā gatavoja savulaik General Motors sastāvā ietilpstošais (1986. – 1993.g.) britu sporta automobiļu ražotājs Lotus, zem motora pārsega atradās 3,6 litru sešcilindru motors, kas ar divu turbīnu atbalstu sasniedza 377 ZS jaudu. 557 Nm griezes moments un amerikāņu superkāra Corvette ZR1 sešpakāpju pārnesumkārba, ļāva Omega Lotus būt pārākai ne vien par visiem četrdurvju automobiļiem pasaulē, bet arī par lielāko daļu to laiku tīrasiņu sportkāru.


Vēsture glabā arī kādu gluži vai neticamu faktu – droši vien vienīgo reizi, kad Ferrari zaudē Opel: testos pret Ferrari Testarossa, Ruselhaimas sedans 200 km/h atzīmi sasniedzis par 2 sekundēm ātrāk nekā Maranello „zirdziņš.” Starp citu, Omega Lotus maksimālais ātrums bija 283 km/h (teorētiski pat 310 km/h, taču kārba to nedaudz iegrožo), bet ieskrējiens līdz 100 km/h – 5,4 sekundes. 



Interesanti, ka auto bija īsts vilks jēra ādā – ārēji tas gan atšķīrās ar tradicionālajiem tūninga elementiem - bagāžnieka spoileris, platāki spārni, divkāršs izpūtējs, 17 collu diski ar 235 izmēra (priekšā), 265 (aizmugurē) riepām, taču iekšpusē palika parasts ģimenes auto ar komfortabliem sēdekļiem un plašu telpu pasažieriem un to bagāžai. Vienīgi plāksnīte ar uzrakstu Lotus un kārtas numuru uz cimdu nodalījuma vāka, kā arī tāds pats logotips instrumentu panelī, nodeva auto īsto izcelšanos. 


Pavisam tika izgatavotas 907 Omega Lotus, 400 no tām, tika nogādātas uz Vāciju. Šodien stiprākais sērijveida Opel ir īsts retums, tādēļ tā cena (ja laimējas to sastapt) varētu būt virs 30 000 eiro. 

 

Komentāri:

zaks - 21. novembrī 2009 12:12

Kas gan to no Opel būtu gaidījis...

Atvars - 21. novembrī 2009 14:06

Vilks aitas ādā ! Ja Opel nebūtu mūžīgā problēma- korozija, tad teicams un ilgispēlējoš auto būtu. Liels konfortabls auto ar lētām detaļām.

Erdinger - 1. decembrī 2009 15:13

anglijā nosaukums bija Vauxhall Lotus Carlton ar iekšējo kodu Lotus Type 104.
2003 vai 2004 gadā bija vēlviena sadarbība ar Lotus - Opel Speedster šasija ir vienāda ar Lotus Elise. Sadarbību pārtrauca 2005.g. sakarā ar ļoti mazo pircēju interesi.

Ruu@uto - 18. janvārī 2010 09:24

Atvars - 14:06, 21.Nov
Vilks aitas ādā ! Ja Opel nebūtu mūžīgā problēma- korozija, tad teicams un ilgispēlējoš auto būtu. Liels konfortabls auto ar lētām detaļām.
==============================
Jaaapbeedina tevi, bet no "parastaas" Omegas shim auto der stipri nedaudz detalju, dzineejaa, transmisijaa un piekarees praktiski nekas. Un cenas, piemeeram piekares sailentblokiem, meedz buut kosmoss :-( Par dzineeja daljaam vai sajuugu pat nerunaasim ...

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-