„Kia Optima” & „Citroën DS5” degustācija

Pievienots: 10. janvārī 2013 20:16 | Autors: Agnis Krauja, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (1)

Eiropā Automobiļu tirgus D segmentā jeb vidējā klasē toni jau sen nosaka vācu autoražotāji. Autobiznesā vācieši darbojas ilgāk nekā citi, jo tieši vācietis Karls Bencs 1879. gadā patentēja iekšdedzes dzinēju un 1886. gadā — arī pirmo automobili jeb „Motorwagen”. Valstī, kur īpaši svarīgas ir tehnoloģijas, inženieriem dod brīvu vaļu izpausties, un tie rada arvien jaunus un patiesi iespaidīgus tehnikas šedevrus. Zināmā mērā vācu autoražotāju panākumu pamatā ir arī mērķtiecīgā arogance, jo „Audi”, „BMW”, „Mercedes-Benz” par pārākiem tiek uzskatīti arī tādēļ, ka paši nepārtraukti apgalvo, ka tādi ir.


Šīs vasaras skaistākais pāris

Citiem autoražotājiem tikmēr atliek klusībā censties vāciešus panākt. Varbūt ne gluži tehnoloģiju, bet auto dizaina joā tas pēdējā laikā dažiem arī izdevies. Dodot brīvu vaļu auto dizaineru radošās domas lidojumam, ir radītas neparasti skaistas mašīnas. Abiem mūsu degustācijas dalībniekiem dizaina ziņā ir izdevies ne tikai panākt, bet pat apsteigt slavenos vācu izstrādājumus. Iepazīstieties, šīsvasaras skaistākais pāris — „Kia Optima” un „Citroën DS5”. Tieši viņiem jāsniedz atbilde uz jautājumu, vai Eiropas pārsātinātajā 20—30 tūkstošu eiro vērto vidējās klases sedanu tirgū, kur valda ģimeniskas ērtības un darījumu pasaules lietišķums, panākumu atslēga būs arī perfekts dizains? 


„Kia Optima”


Spītējot autodīleru nerakstītajam likumam, ka visām demoautomašīnām jābūt melnām, mēs tiekam pie „Kia Optima” pērļu baltā krāsā. Tieši šāda „Optima” izskatās vislabāk, taisnie sāni un asās šķautnes saulē viz tāpat kā visekskluzīvākajiem kuteriem Monako piekrastē. „Kia Optima” ir Dienvidkorejas uzņēmuma atbilde Eiropas un pirmām kārtām jau Vācijas autoražotāju piedāvājumam vidējā klasē. Jaunā „Kia Optima” izskatās pat labāk par saviem vācu konkurentiem. Uzlūkojot šo modeli, visi saskata kaut ko no „Premium” dizaina — priekšējie spārni no bembja, sānu līnijas — no „Saab”, jumta forma — pat no „Jaguar”… Lai ko arī runātu, visi šie elementi veido lielisku, nedalāmu dizaina ansambli, par kādu klusībā varētu sapņot ikvienas automarkas dizaineri. Bez šaubām „Optima” atšķiras no priekštečiem — neievērojamā „Magentis” un jocīgā „Opirus” — kā „iPhone” no divdesmit gadus veca radiotelefona. „Kia” ideoloģijas priekšplānā tagad izvirzījies jēdziens „dinamika”. Jaunā paaudze gan filozofiski, gan dizainiski, gan tehniski kļuvusi dinamiskāka. „Optima” ir viens no retajiem gadījumiem, kad mārketinga speciālisti var, acīs skatoties, ar tīru sirdsapziņu apgalvot, ka firmas jaunais modelis piesaista uzmanību. Tik tiešām — uz monolīto auto skatās gan jaunieši, gan solīdi vīri no mersedesiem, bet svešu marku autotirgotāji tam apiet apkārt pat divreiz un caur logu rūpīgi pēta automašīnas salonu. „Jaguar” līdzīgais siluets ar „spiciem” aizmugurējiem lukturiem neatstāj vienaldzīgu nevienu. Uz ielas „Optima” pašķir ceļu ar tīģera smaidu sejā un garām LED lukturu svītrām. Izskats patiešām spilgts un izaicinošs, pat visnotaļ plēsīgs profils ar haizivij līdzīgu četrdurvju „coupe” siluetu. Pievilcīga, skaista optika un vesela gūzma ļoti glītu virsbūves detaļu optimu padara ievērojamu citu spēkratu plūsmā. 


Zinot, ka „Kia” un „Hyundai” faktiski ir viens koncerns, gribas vilkt paralēles ar dvīņubrāli „Hyundai i40”, ko mūsu tirgū vispirms iepazina universāļa formā. Lai gan tos vieno tehnoloģiskā platforma, dzinēji un transmisijas, tie tomēr nav identiski auto, jo dizains katram ir pilnīgi unikāls. Manuprāt, „Kia” sedans ar kādreizējā „Audi” dizainera Pītera Šreijera zīmētajām līnijām un detaļu akcentiem ir izdevies glītāks, jo, raugoties uz jauno „Optima” no ārpuses, redzams, ka šis ir dizaina produkts ar minimālu līniju skaitu un atsevišķām spilgtām detaļām. Industriālā dizaina guru Dīters Rams, formulējot savus 10 laba dizaina principus, bez tā, ka dizains ir inovatīvs, ilgmūžīgs, estētisks un saprotams, pieminējis arī tēzi — labs dizains ir minimāls… „Kia Optima” virsbūvei ir iespaidīgi izmēri (mm) garums 4845, platums 1830, augstums 1455, riteņu garenbāze 2795. „Kia” flagmanis dala šasiju ar Amerikas tirgum paredzēto „Hyundai i45” jeb „Sonata”, tādēļ „Optima” ir garāka un platāka par „i40”. Amerikai vajadzīgi tik lieli sedani, un ASV līdz Neatkarības dienai šogad pārdots jau 200 000 optimu. „Kia Optima” pārspēj arī savu tiešo Eiropas konkurentu „Ford Mondeo” — garumā par 61 mm. Taču masīvie izmēri ir gandrīz vienīgais amerikānisms „Optima” uzbūvē, jo interjers vairāk līdzinās Eiropā ražotajiem auto modeļiem, bet automašīnas gaita ar topversijas 18 collu riteņiem lielākoties ir stingra, nevis līgana. 


„Optima” interjera kvalitātes zīmogs ir nošūts priekšējā paneļa ietvars, kas „Premium” klases spēkratos allaž simbolizējis pārākumu pār zemākās kārtas automobiļiem, kam panelis sastāv tikai no cietas plastmasas. Stūre ir pareizajā resnumā un diametrā, apdarināta ar taustei patīkamu ādu. Automātiskās pārnesumkārbas selektors uz viduskonsoles novietots tieši pa rokai, paneļa viduskonsole aicinoši pagriezta pret vadītāju un nedaudz atgādina „Saab 9-5”. „Coupe” stilā ieturētā jumta līnija ir visai zema. Tik zema, ka basketbolistu auguma braucējiem var nedaudz traucēt vējstikla augšmala, jo sēdekli „Kia” nevar nolaist tik zemu kā īstā kupejā. Toties paši sēdekļi ir īpašas atzinības vērti. Jauns dizains, ādas apdare. Apsēdies, „ieregulējies” un saplūsti ar auto! Pat pēc nobrauktiem pārsimt kilometriem mugura „gavilē” labsajūtā — negribas no iesildītās vietas pat ārā rausties. Vadītāja sēdeklis ir ne tikai apsildāms, bet arī ventilējams, stūres iekārtā iepotēts asistents, kas gluži kā „BMW” piekoriģē trajektoriju gadījumam, ja „Optima” pēkšņi grasītos „aiziet pa pieskari”. Iedarbinot auto, instrumentu panelī parādās uzskatāma informācija par priekšējo riteņu stāvokli — lai vadītājs zina, ka stūre izgriezta Tāds sīkums, bet patīkams! Ja ļoti piekasīgi meklē, „Optima” interjerā var atrast arī kādus nebūtiskus trūkumus — lielajām viduskonsoles pogām varbūt pietrūkst elegances, panelī daži plastmasas elementi vēl arvien ir cieti, blakussēdētāja sēdeklim tikai manuālā regulācija un nav atvēsināšanas funkcijas… Jā, un lielās jumta stikla lūkas diviem atvēršanas režīmiem un vēl auduma saulessarga atbīdīšanas vadība notiek ar vienu un to pašu pogu auto griestos — sākumā ir grūti ieregulēt vajadzīgo stāvokli. Taču jāatceras, ka atverama jumta lūka šodienas kondicionētajos automobiļos jau ir reti sastopama ekstra! Arī lieliskā „Infinity” stereoiekārta palīdzēs izklaidēt pasažierus, un „Optima” ir pat automātiskās parkošanās asistents, kas pats atrod piemērotu stāvvietu ielas malā un pats tajā auto arī iestūrē. Platā durvju atvere nodrošina ļoti ērtu iekļūšanu aizmugures sēdekļos, kur vietas daudzums neliks sūdzēties arī pieaugušiem pasažieriem, bet bagāžnieka tilpums 505 litri pilnībā apmierina visas ģimenes auto prasības.


Dzinēju paletē Eiropas tirgū „Optima” sākumā bija tikai viena opcija — dīzelis ar 1,7 litru darba tilpumu un 136 zirgspēkiem. Tas nešķiet pārāk daudz, taču, akceptējot dīzeļa griezes momentu, auto paātrinās apskaužami labi, ir pietiekami sprigans un vienlaikus arī ļoti ekonomisks. Pat braucot visnotaļ dinamiski, auto netērē vairāk par sešarpus litriem uz 100 kilometriem. Mūsu degustētā baltā „Optima” ir aprīkota ar 2,0 litru benzīnnieku un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Dzinējs kluss, vienmērīgs, pārsteidzoši ekonomisks. Tā kā šīs klases automašīnas pie mums arvien retāk pārdod ar manuālajām ātrumkārbām, „Kia” sešpakāpju „automāts” būs galvenā izvēle. Un ikdienas režīmos „automāts” darbojas nevainojami, nodrošinot automobilim vienmērīgu paātrinājumu, pārnesumu maiņas brīdi ļauj nojaust vienīgi tahometra bultiņas palēcieni. Pēc sporta auto modes grīdai piemontētais gāzes pedālis tā vien aicina šofera labo pēdu nospiest to spēcīgāk, dzinēja 165 zirgspēku jauda ir pietiekama, taču straujākam paātrinājumam no vietas griezes moments azartiskas braukšanas piekritējiem pirmajā brīdī šķiet nedaudz par vāju, turklāt automātiskās pārnesumkārbas pārslēgšanās nav no ātrākajām. Jāuzslavē dzinēja trokšņu izolācija. Tukšgaitā dzinējs praktiski neliek par sevi manīt, bet vienmērīgā ātrumā tā skaņa pazūd vispār. Citādi ir ar ceļa trokšņiem. Lielākā ātrumā un uz raupja šosejas asfalta rites troksnis ir dzirdams tāpēc, ka dzinēja trokšņi ir labi slāpēti. Uz mūsu bedrainajiem ceļiem piekares trokšņi salonā dzirdami, tā ka vēl ir, kur augt līdz vācu „Premium” līmenim. Stūre patīkami stingra, radot pilnīgas kontroles sajūtu, kas gan ir nedaudz mānīga, jo pagriezienos prasās informatīvāks pretspēks, taču virsbūve ir ļoti stingra un stabila pat īpaši asos līkumos. Arī piekare nodrošina patiesi komfortablu, taču ne amerikāniski mīkstu gaitu, un tas viss kopā pie „Optima” stūres garus kilometrus ļaus pavadīt patīkamā braucienā. 


„Citroën DS5”


Kādreiz populārās franču kinokomēdijas pars Fantomasu, kurās slavenais komiķis Luijs de Finess tēlo policijas komisāru, daudziem Latvijas automīļiem deva iespēju pirmo reizi ieraudzīt neparasto, aerodinamiski futūristisko „Citroën” modeli ar apzīmējumu „DS”, kas tika ražots no 1955. līdz 1975. gadam un kuru savulaik kā dienesta automobili izmantoja pat valsts prezidents Šarls de Golls. Starp citu, šis „Citroën” modelis žurnāla „Classic & Sports Car” vērtējumā atzīts par visu laiku skaistāko automobili. Arī mūsdienu „DS” nav parasts „Citroën”, tikai ar „DS” zīmi ierastā „Citroën” divu zobrata zobu „jumtiņa” vietā. Atbilstoši „DS” definīcijai („Different Spirit” jeb citāds gars), šim auto ir jābūt citādākam, atšķirīgam un tādam, kas demonstrē virzību uz nākotni un progresu. Franči „DS” zīmola renesansi sāka pakāpeniski — pirmais „Citroën” automobilis, kuru rotāja atdzīvinātais zīmols „DS”, bija sportiskais mazās klases „DS3”. Nākamais bija kompaktais krosovers „DS4”, un tad parādījās luksusa klases „DS5”, ko varētu uzskatīt par pieminētā piecdesmito, sešdesmito un septiņdesmito gadu „Citroën DS” ideoloģisko mantinieku, kurš tāpat paliks autobūves vēsturē kā „Citroën” dizaina meistardarbs. Frančiem ir savs skatījums uz to, kādam jābūt „Premium” klases automobilim. Un viņi to redz pavisam citādi, ne tā kā tehnoloģiskie, vēsie vācieši. Paskatieties kaut vai uz „Peugeot 607” vai „Citroën C6”, par avangardisko „Renault Vel Satis” nemaz nerunājot! Jaunais Francijas prezidents Fransuā Olands, saglabājot uzticību pašmāju ražotājam, par savu oficiālo pārvietošanās līdzekli izvēlējies tieši „Citroën DS5 Hybrid4”. Tā ir atšķirīga izvēle, jo viņa priekštecis Nikolā Sarkozī brauca ar „Citroën C6”, kas pēc tradicionālās mērauklas ir kā radīts, lai būtu prezidenta auto, — izsmalcinātāks un piemērotāks reprezentatīvām vajadzībām. Taču „Citroën DS5 Hybrid4” ir jauneklīgāks auto, un valda uzskats, ka izvēle par labu hibrīda dzinējam ir jaunā Francijas prezidenta jaunās politikas sastāvdaļa, tāpat kā viņa atteikšanās no sava piecu nedēļu atvaļinājuma un vēlme izvest karaspēku no Afganistānas divus gadus ātrāk.


„Citroën DS5” ārējais dizains ir tēma, par kuru var runāt daudz. Atbilstoši „DS” definīcijai, tas patiesi ir atšķirīgs un demonstrē virzību uz nākotni un progresu. Pirmais vizuālais iespaids katrā ziņā ir pārliecinošs, un diezgan droši var apgalvot — uz ielas tas nepaliek nepamanīts, cilvēki atskatās. Atšķirībā no „Optima” uz „DS5” atskatās ne tikai visu vecumu vīrieši, bet arī jaunas meitenes un sievietes labākajos gados. Un kā gan lai neatskatās — „DS5” ir atšķirīgs no visiem līdzšinējiem uz ielas jebkad redzētajiem auto modeļiem! „Citroën DS” sērijas flagmanis ir futūristisks piecdurvju hečbeks, kura dizainā apvienoti trīs virsbūvju tipi — hečbeks, kupeja un universālis. Diezgan netradicionāli ir arī „DS5” virsbūves izmēri (mm): garums 4530, platums 1871, augstums 1513, riteņu garenbāze 2727. Salīdzinot ar „Kia Optima” sedana klasiskajām proporcijām, „DS5” ir par 315 mm īsāks, 41 mm platāks, 58 mm augstāks, bet riteņu bāze tam ir par 68 mm īsāka. Franču auto āriene nedaudz atgādina „C-Sport Lounge” konceptu, ko „Citroën „parādīja pirms 2005. gada — Frankfurtes auto izstādē. Plūstošās un izteiktās līnijas pārsteidz gan ar stilu, gan proporcijām, radot priekšstatu par intensīvu dinamiku, lukturu skatienu papildina LED gaismas, bet īpašu izsmalcinātību piešķir īpatnējs zobena formas hromēts ielaidums un spārna liekuma līnija. Franči ar tikai sev raksturīgo vieglumu spēj prestižā auto modelī ielikt vairāk personības, vairāk franciskā šarma un vieglprātības, jo viņi zina, ka pievārēt vāciešus ar viņu pašu ieročiem vēl nav izdevies nevienam. 


„Citroën DS5” savu savdabīgumu parāda ar unikāla stila salonu, ko iedvesmojusi aviācijas pasaule un kas pilnībā atbilst ārpuses solījumam. Salonā ir dažas apburošas nianses, apdares materiāli ir gaumīgi, kvalitāte un izsmalcinātība jūtama katrā sīkumā. Pateicoties brīvroku iedarbināšanas sistēmai, „DS5” atpazīst savu saimnieku jau no attāluma. Un ar vienas rokas pieskārienu durvju rokturim, auto atslēdzas, salonā pakāpeniski iedegoties LED apgaismojumam. Pateicoties plašām stūresrata un vadītāja sēdekļa regulējumu iespējām, ikviens vadītājs varēs atrast ideālu pozīciju neatkarīgi no auguma parametriem. Lai gan interjerā netrūkst dažādu netradicionālu risinājumu un salons kopumā atgādina kosmosa kuģi, ar ko varētu doties izplatījuma dzīļu izpētē, šeit viss pakārtots komfortam. Priekšējās sēdvietas viena no otras ir nodalītas katra atsevišķi savā kapsulā, pogu ir daudz gan uz paneļa, gan pie griestiem, un sajūtu, ka esi iekāpis lidaparāta kokpitā, pastiprina arī projekcijas displejs uz priekšējā paneļa, kas vadītāja redzamības zonā uz caurspīdīga ekrāna projicē vadīšanai svarīgāko informāciju. Braucot ievēroju, ka ir vairāk nekā dabiski neskatīties uz instrumentu paneli, bet tikai un vienīgi uz ceļu, tajā pašā laikā redzot arī savu ātrumu. Auto iebūvēta kamera atpazīst ceļa zīmes un redz ceļa svītrojumu. Tādā veidā lietotājs tiek vizuāli brīdināts, ja pārsniedz ātrumu vai auto sāk tuvoties ceļa apmalei. Arī nozīmīgākās vadības pogas ir apkopotas pie stūres un sasniedzamas bez nepieciešamības atraut rokas no stūresrata. „DS5” dramatiskās formas un šauro aizmugurējo stiklu sadalošā spoilera dēļ šoferim rodas grūtības ar gabarītu noteikšanu, atpakaļgaitā iebraucot stāvvietā, taču eksistē atpakaļgaitas sensori, un manevriem var sekot displeja ekrānā ar zīmētām trajektorijas līnijām. „DS5” ir visas iespējamās komforta ierīces, salonā rotaļlietu vairāk nekā savulaik veikalā „Bērnu pasaule”. Navigācijas, audiocentra un infosistēmas vadība dublējas ar datorpelei līdzīgu veidojumu, kas novietots tieši pie vadītāja labās rokas uz augstā vidustuneļa. USB pieslēgvietu gan nākas ilgi meklēt — tā noslēpta vidējās mantu glabātavas augšējā nodalījumā. Auto kompaktais eksterjers nekādā ziņā nesamazina komfortu salonā, gluži pretēji — „DS5” ir piecas pilnvērtīgas sēdvietas, piecas durvis un limuzīna cienīgs komforts aizmugurējā sēdeklī. Līdz ar komforta aprīkojumu, ieskaitot divzonu automātisko gaisa kondicionieri ar trīs gaisa plūsmas līmeņiem, „Citroën DS5” pieejams iespaidīgs audio un telemātiskais aprīkojums. Vienreizēju pieredzi salonā sniedz samtainā atmosfēra ar pieklusinātajiem trokšņiem. Degustācijas braucienā noskaņu salonā vislabāk papildināja dziedātājas Lanas Del Ray samtainais balss tembrs. „Citroën DS5” apveltīts ar universāļa cienīgu bagāžas nodalījumu un ar saviem 480 litriem praktiskumā var sacensties ar gandrīz ikvienu „Sportwagon” versiju. 


Reklāmas buklets apgalvo, ka „Citroën DS5” ir bezkompromisu skaistuma un tehnoloģiju apvienojums, jaudīgs un videi draudzīgs. Galvenokārt šis apgalvojums attiecas uz „DS5” modifikāciju, kam zem motora pārsega ir jaunais dīzeļhibrīda dzinējs, kas aprīkots ar „Full-hubrid” tehnoloģiju. Tā sastāv no 2,0 litru „HDi” agregāta, kas darbojas pārī ar elektromotoru, attīstot 200 ZS, kamēr CO2 izmešu daudzums ir tikai 99 g/km, kas dažās valstīs ļauj atbrīvoties no ceļu nodokļa. Baterijas kustina priekšējos riteņus, bet dīzeļmotors — aizmugurējos, tāpēc „DS5” ir pilnpiedziņas īpašības. Un šim modelim ir arī progresīvāka daudzsviru aizmugurējā piekare, kam vismaz teorētiski būtu jānodrošina augstāks rites komforts. Cena gan šādam auto nav pārāk pievilcīga — 44 tūkstoši eiro. Zem „parasta” „DS5” motora pārsega „Citroën” piedāvā arī divus 1,6 litru turbopūtes benzīna motorus ar 150 un 200 ZS, kā arī divus „EuroV” standartam atbilstošus dīzeļdzinējus ar 1,6 vai 2 litru darba tilpumu un 115 vai 163 ZS jaudu. Uzreiz jāteic, ka degustācijas braucienā mēs devāmies nevis ar pieminēto hibrīda tehnikas brīnumu, bet gan ar parasto „DS5”, kas aprīkots ar 2 litru 163 ZS dīzeļdzinēju. Šāda auto sākumcena ir 26 600 eiro. Protams, tā dizains ir ne mazāk satriecošs, un uzticamais dīzeļdzinējs ir jaudīgs, ekonomisks un ar teicamu griezes momentu apveltīts, kas šim gandrīz 1700 kg smagajam auto nodrošina lielisku dinamiku, paātrinoties visvairāk nepieciešamajā 50—110 km/h ātrumu diapazonā, taču gaitas īpašības gan varēja būt komfortablākas — auto labi izjūt Latvijas ceļa nelīdzenumus, tādēļ tam lieti noderētu „Citroën C6” un „C5” modeļos izmantotā pneimopiekare. Taču „DS5” ir visnotaļ īpašs auto „Citroën” modeļu klāstā. Mazais „DS3” ir taisīts no „C3”, kompaktais „DS4” no „C4”, bet „DS5” hečbeks un „C5” sedans ir pilnīgi atšķirīgas mašīnas, kam nav nekā kopīga. Lai „DS5” varētu izmantot PSA koncerna izstrādāto „Hybrid4” dīzeļtehnoloģiju, ko jau izmanto „Peugeot 3008”, „Citroen DS5” ar „Peugeot” krosoveru dala vienu un to pašu platformu. Diemžēl jaunākajam „Citroën” flagmanim nav pieejama slavenā hidropneimatiskā balstiekārta, kas pirmo reizi tika izmantota vecajā „Citroën DS” modelī un kopš tā laika sastopama visos lielajos „Citroën” limuzīnos, kuri radīti pēdējo 50 gadu laikā. Tieši „Hydractive” piekare ir „Citroën” limuzīnu vizītkarte, kas nodrošina attiecīgās klases mašīnai pienācīgi līganu gaitu dažādos ceļa apstākļos un ātruma režīmos. Un, atceroties degustētā „C5” kluso un līgano gaitu, es vēlējos ko līdzīgu izjust arī jaunajā markas flagmanī „DS5”. Uz šosejas un lielceļiem arī „DS5” gaita ir nevainojama, ja vien tos klāj eiropeiski gluds asfalta segums. Uz latviski nelīdzena seguma ceļa braukšanas komforta ziņā „DS5” atpaliek ne tikai no „C5”, bet arī no vācu konkurentiem. Uz salāpītā asfalta Talsi—Rideļi—Jūrmala šosejas līkločos „DS5” virsbūves sasveres un ne pārāk informatīvā stūre apslāpēja jebkādas domas par azartisku braukšanu. Uzsvars šajā auto ir likts uz ērtībām, tāpēc tam nepatīk, ka steidzina. Lai gan kopumā „DS5” gaita neatbilst dinamiskā, satriecošā dizaina dotajiem solījumiem, tā ir gana stabila un prognozējama. Vai gan caurmēra braucējam, kurš nav radis reizi nedēļā aizvadīt treniņu sesiju asfalta trasē, vajadzēs vairāk? 


Degustācijas secinājumi


„Kia Optima” plusi: stilīgs, ietilpīgs, ekonomisks un labi aprīkots auto; mīnusi: braukšanas baudas ziņā atpaliek no vācu „Premium” konkurentiem.


Korejas autobūves neatlaidīgais un mērķtiecīgais uzbrukums Eiropai turpinās. Šodien „Kia” ir tuvāk vācu konkurentiem nekā jebkad agrāk. Vēl pērn „Kia” par savu mērķi uzskatīja „Volkswagen” līmeni, bet nu jau tie „šauj” pa „Premium” pozīcijām. „Optima” ir svaigs auto, tā aprīkojums un gaita atbilst visām šodienas prasībām, un potenciālā auditorija krietni pārsniedz tikai ģimenes auto tīkotājus. Ar stila, kvalitātes un ekonomijas apvienojumu „Optima” ne tikai spēj radīt konkurenci tādiem šā segmenta līderiem kā „Ford Mondeo” un „VW Passat”, bet arī ieintriģēt vācu kompakto biznesa sedanu tīkotājus. „Optima” ir laba alternatīva vidējā klasē ar plašu salonu, labu apdari, dāsnām papildaprīkošanas iespējām, godalgotu dizainu un 7 gadu garantiju. Rietumeiropā par vienu no „Optima” vājajiem punktiem uzskata… nosaukumu, jo daudzviet Eiropā tas apzīmē kādu lētās kategorijas produktu (kurš gan nezina „Optima” līnijas produktus Latvijā?). Tomēr „Optima” ir lielisks produkts, ko nešaubīgi varētu rekomendēt ikvienam, kas meklē izskatīgu ģimenes auto.


„Citroën DS5” plusi: atsvaidzinoši atšķirīgs dizains, elegants salons, teicams aprīkojums; mīnusi: gaitas īpašības neatbilst dinamiskā dizaina dotajam solījumam.


„Citroën” ir apņēmies pārliecināt pircējus, ka tā ražojumi kvalitātes ziņā neatpaliek no labākajiem vācu „Premium” klases paraugiem. Neviens cits autoražotājs šodien nepiedāvā mašīnu ar tik elegantu, dinamisku dizainu un tādu interjera kvalitāti par tik pieņemamu cenu! Jā, „Citroën DS5” uz ceļa nav tik dinamisks kā „BMW” vai „Audi”, taču „DS5” pavisam noteikti nav salīdzināms ar šiem vācu automobiļiem, kas blakus „Citroën” izskatās garlaicīgi un konservatīvi. „DS5” izskats ir unikāls un satriecošs, atsvaidzinoši atšķirīgs no visuresošajiem vācu auto. Tomēr visvairāk pārliecina salona dizains un apdares materiāli — „DS5” iekšpusē ir pārpārēm harismas un pievilcības, ikvienam braucējam ir garantēta lieliska pašsajūta. Stiprās puses ir vieglā gaita un patīkamā atmosfēra, taču trūkumi rites komforta ziņā liek tam palikt pie kārotā „Premium” klubiņa sliekšņa. Es savu ideālo franču auto joprojām gaidu — varbūt tas būs „DS6” limuzīns, kurš, apveltīts ar slaveno „Citroën” hidropneimatisko piekari, brauks tikpat azartiski kā „BMW” un izskatīsies tikpat efektīgi kā „DS5”?


Par gaitas īpašību paraugu šajā „svara kategorijā” tiek uzskatīts 3. sērijas „BMW”. „Kia Optima” un jo sevišķi „Citroën DS5” tīri vizuāli šķiet krietni dinamiskāki auto, taču vismaz uz Latvijas ceļa nolāpītā asfalta seguma tie nespēj konkurēt ar etalonu. Jo atšķirībā no vācu automobiļa, kuru radījuši inženieri, abu mūsu degustācijas dalībnieku izstrādē galvenais vārds, šķiet, bijis dizaineriem. Un tieši skaistums ir tas, kas šos divus no pirmā skata tik dažādos automobiļus vieno.


„Kia Optima” sākumcenas ir 21 490 eiro (ar 2,0 litru 165 ZS benzīna motoru) un 22 900 eiro (ar 1,7 litru 136 ZS dīzeli); „Citroën DS5” sākumcenas ir 25 000 eiro (ar 1,6 litru 156 ZS benzīna motoru) un 25 100 eiro (ar 1,6 litru 115 ZS dīzeli).


Komentāri:

Leo - 12. janvārī 2013 11:57

Izlasīju šo rakstu un vakar biju- Citroen un KIA salonos. Tik tiešām, abi šie braucamie ir pārsteidzoši interesanti. Citrons ir savā stilā- kosmoss, bet Optima saka- es esmu super, ņem mani !
Tā nu es paliku domās. Ņemot vērā realitāti nepirktu ne vienu ne otru, jo Latvijas tirgus ir orientēts uz Eiropas autiņiem, kurus pārdot ir krietni vien vieglāk. Tā kā pirkšu VW Passat.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-