Aprit 75 gadi kopš tika uzsākta Renault Juvaquatre ražošana.

Pievienots: 12. aprīlī 2012 08:28 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

2012.gada 7.okobrī apritēs 75 gadi, kopš tika uzsākta Renault Juvaquatre ražošana. Šis modelis tika ražots vairāk kā 23 gadus ar dažādiem virsbūves tipiem, nodrošinot eksportu uz vairāk kā 70 valstīm.





Pēc starptautiskās krīzes 1929.gadā un grūtajiem tai sekojošajiem gadiem automobiļu tirgus Eiropā sāka atgūties. Ļoti daudz uzņēmumu centās radīt automašīnu, kas būtu pieejami visiem. Lielākajā daļā Eiropas valstu tajā laikā tika pieņemti ierobežojoši nodokļu likumi. Šie nodokļi bija nelabvēlīgi lielu dzinēju automašīnu īpašniekiem. Francijā populārākās automašīnas bija ar dzinējiem līdz 6CV - dzinējs šādos modeļos parasti bija līdz 1100 kubikmetriem, savukārt jauda nepārsniedza 25zs. Kopš NN modeļa ražošanas pārtraukšanas 1929.gadā Bilankortā esošajam uzņēmumam nebija neviena modeļa 6 CV segmentā. Laika posmā no 1934.-1938.gadam populārākais modelis bija Renault Celtaquatre 1.5/30 zs, kas Francijā ierindojās 8 CV automašīnu nodokļu klasē.


1935.gadā Luis Renaults (Louis Renault) aicināja izstrādāt ikvienam pieejamu modeli 6 CV segmentā. Tika radīta automašīna ar 1003 ccm 4-cilindru dzinēju. Dzinēja jauda - 23zs. Divu durvju un četru sēdvietu versijas garums bija 3,72m, un šo modeli raksturoja elegants dizains, kas sākotnēji tika piemērots augstākas klases modeļiem. Priekšējo lukturu forma bija harmonijā ar motora pārsega plūstošo dizainu. Tika pielietoti vairāki inovatīvi risinājumi, ieskaitot šasiju, no priekšējiem riteņiem neatkarīgu suspensiju u.c. Automašīna bija aprīkota ar manuālu 3-ātrumu pārnesumkārbu. Automašīnas svars bija 750 kg, un maksimālais ātrums - 100 km/h. Saskaņā ar auto žurnāliem vidējais degvielas patēriņš bija 7 litri uz 100 kilometriem.


Sākotnēji tika piedāvāts šo Renault modeli nodēvēt par "Junior", jo uzņēmuma vadība vēlējās uzrunāt potenciālos pircējus, kas jaunāki par 40 gadiem. Tomēr beigu beigās Renault AEB1 tika ieviests kā "Juvaquatre", kur "juva" tulkojumā no latīņu valodas vārda "juventus" ("jaunatne") un "quatre" no franču valodas vārda ("četri" - četri cilindri). 1930.-tajos gados pēc šāda principa tika veidoti arī citu Renault modeļu vārdi: Primaquatre, Nervaquatre, Celtaquatre u.c.


1937.gada 9.jūnijā pirmie 12 pirms ražošanas uzsākšanas eksemplāri atstāja Bilankortas rūpnīcu, un jau septembra nogalē Renault uzsāka pilnvērtīgu Juvaquatre modeļa ražošanu. Oficiālā modeļa atklāšana notika 1937.gada 7.oktobrī Salon de l’Auto Parīzē. 1938.gada 29.-31.martā Juvaquatre Linas-Montlhéry rallija trasē veica 5391 kilometrus ar vidējo ātrumu 107,8 km/h.


1938.gada pavasarī tika atklāta Juvaquatre AEB2 versija. Šis modelis masu medijos tika reklamēts kā „automašīna jauniem cilvēkiem", un tā cena bija sākot no 29 900 frankiem. Šis modelis tika atzīts gan Francijā, gan Eiropā. Papildus rūpnīcai Bilankortā tika atklāta CKD ražotne Harenā (Haren), Beļģijā. 1253 modeļi ar stūri labajā pusē tika uzbūvēti CKD rūpnīcā Londonā. Lielbritānijā šis modelis tika piedāvāts kā Renault 8, un tas atšķīrās no Francijā pieejamās versijas ar vairākām detaļām.


1938.gada vidū pirmie Juvaquatre modeļi nonāca Polijā. Pamatversijas cena bija PLN 4900, un tā bija viena no lētākajām automašīnām tirgū. Lielākais dīleru salons, ko vadīja Wojciech Krzeczkowski un Co., galvenais Renault automašīnu importētājs, atradās Dąbrowskiego skvērā 8, Varšavā. Czerniakowska ielā 199 tika atvērts autoserviss un rezerves daļu veikals. Polijā realizētais Juvaquatre modeļu skaits sasniedz vairākus desmitus. Saskaņā ar Chrzanów esošā uzņēmuma Fablok S.A. un Renault pārstāvju parakstīto līgumu tika noteikts, ka Renault automašīnas un kravas mašīnas tiks montētas Polijā. Juvaquatre bija viens no līgumā ietvertajiem modeļiem, un tam tika paredzēti lieli panākumi vietējā tirgū. Ražošana tika uzsākta 1939.gada vasarā, tomēr karš pielika punktu šai daudzsološajai partnerībai.


Renault Juvaquatre tika piedāvāta ar dažādām virsbūves versijām. 1938.gada pavasarī Francijas Pasta un telegrāfu ministrija pasūtīja 80 Juvaquatre furgonus ar kravnesību 250-300 kg. 1938.gada 15.septembrī tika atklāta Fourgonette versija (AGZ1). Modeļa, kura nosaukums tika identificēts ar kodu AHG, ražošana tika atsākta pēc 1945.gada. 1938.gadā Parīzē esošais automašīnu virsbūves uzņēmums S.A.P.R.A.R. izveidoja pirmos pārveidojamās versijas eksemplārus (Decapotable). Klientiem bija papildus jāpiemaksā 3 500 franku, lai veiktu virsbūves modifikāciju, kas aizņēma aptuveni 10 dienas. Aptuveni 662 Juvaquatre Decapotable versijas tika saražotas. 1939.gada 6.aprīlī četru durvju Berline (AEB3) versija pievienojās Juvaquatre klāstam. Arī šī versija tika izmantota dažādu modifikāciju izveidei. Pēc kara tika uzbūvēts 21 atvērtā tipa modelis klientiem no Beļģijas, Šveices un Lielbritānijas. 1939.gada pavasarī tika uzlabots automašīnas salona dizains. Tajā paša laikā klāstam tika pievienotas arī kupejas un divu pasažieru versijas. Līdz 1939.gada nogalei tika saražotas aptuveni 30 šādas automašīnas. 1941.gada aprīlī pēdējie divi Juvastella coupe (BFK3) eksemplāri tika uzbūvēti Bilankortas rūpnīcā. Luksuss aprīkojums sevī ietvēra ādas apdari. Individuālie pasūtījumi tika īstenoti līdz 1947.gadam. Daži no tiem tika būvēti Harenas rūpnīcā Beļģijā. Renault Juvaquatre coupe ir viena no retākajām versijām - pieejami tikai 82 šādi modeļi. 1939.gadā Renault ieviesa arī Break (universālis) versiju ar kravnesību 300 kg.


Karš pārtrauca civilo automašīnu ražošanu Renault rūpnīcās. 1939.gada 4.decembrī tika ieviesta vēl kāda būtiska inovācija: hidrauliskā bremžu sistēma no Lockheed. 1940.gada 16.februārī pēdējā no 22 628 divu durvju AEB2 versijas automašīnām atstāja Bilankortas rūpnīcu. 1945.gada 14.decembrī Juvaquatre Berline (BFK4), Fourgonette AHG2, Break universāla un Commerciale 300 kg furgona ražošana tika atsākta. Laika posmā no 1946.-1948.gadam Aerazur un Driguet automašīnu virsbūves ražotāji uzbūvēja 299 Renault 212 E1 LCV, kas veidotas uz Juvaquatre bāzes, vienības. Tajā pašā laikā Garage Escoffier automašīnu virsbūves uzņēmums izveidoja vairākas vienības uz Type 205E bāzes ar aerodinamisku virsbūvi. 1948.gada 5.novembrī tika oficiāli pārtraukta četru durvju Juvaquatre versijas ražošana, savukārt 1951.gada 10.jūlijā tā tika atjaunota uz dažiem mēnešiem. Kopumā tika saražoti 42 661 Juvaquatre Berline modeļi.


Polijas vēsturē ir vēl kāda Juvaquatre modeļa epizode. Pēc Otrā Pasaules kara nacionalizētais Renault uzņēmums centās izveidot pārdošanas filiāles vairākās komunistu valstīs. 1948.gada jūnijā Poznaņa Bilankortā esošaiz uzņēmums izsrādīja plašu klāstu automašīnu, sākot ar Juvaquatre Berline un Commerciale 300 kg versijām līdz pat kravas automašīnām un autobusiem. Gadu vēlāk Beirūtas režīma pavēles no kremļa aizliedza jebkādas biznesa attiecības ar kapitālistu valstīm. 1950.-to gadu vidū Polijas Komunikāciju ministrija pasūtīja vairākus dučus Renault Fourgonette AHG2pasta pakalpojumiem un valstij piederošās preses izplatīšanas kompānijas "Ruch" vajadzībām. Ņemot vērā starptautiskās valūtas deficītu, tas bija bartera darījums: maksājums tika segts ar oglēm un Polijas raktuvju jēlmateriāliem. Laika posmā no 1946.-1948.gadam nelielu daudzumu Juvaquatre modeļu pasūtīja arī citas komunistiskās valstis - Čehoslovākija un Ungārija.


Ļoti daudz Juvaquatre modeļu tika eksportēti uz Āfriku, Austrāliju un Āziju. Aptuveni 100 vienības tika nosūtītas uz ASV. Versijas, kas domātas tropiskajam un tuksneša klimatam, tika aprīkotas ar mitrajiem (ar eļļu pildītajiem) gaisa filtriem, stiprinātu suspensiju, speciālām riepām un elpojošu apdari, kas veidota no viegla auduma. Par spīti arhaiskajam izskatam un zemajai kravnesībai (300 kg), kravas versijas bija ļoti pieprasītas. Veikalu īpašnieki, fermeri un amatniekiem desmitiem valstu novērtēja šī modeļa vienkāršo un uzticamo dizainu un ietilpīgo kravas nodalījumu. Juvaquatre modeļus pasūtīja arī Francijas policija, Žandarmērija un citas valsts institūcijas. 1940.-to gadu beigās tika piedāvātas vairākas šī modeļa modifikācijas, ieskaitot atvasināto no Renault 4 CV.


Vairākus desmitus gadus pēc automašīnas debija pasūtījumi turpināja palielināties. 1951.gadā tika pārdotas 15 217 Juvaquatre vienības. Tajā pašā laikā virsbūves montāžas rūpnīca tika pārvietota uz Šasonu (Chausson). Kravas furgonu versijas tika ražotas jaunajā Flins rūpnīcā, Karenā (Beļģija) un Londonā (Lielbritānija). Laika posmā no 1945.-1953.gadam tika saražotas 98 597 Juvaquatre AHG2 un R 2100 vienības. Vispieprasītākā versija bija Fourgonette 300 kg, kurai sekoja mūsdienīgi aprīkotā Fourgonette Service.1953.gada 26.februārī bija Juvaquatre R 2100 debija. Jaunumi sevī ietvēra 4-cilindru Tipa 662-3 (21 zs) dzinēju no Renault CV4. Maksimālais braukšanas ātrums tika palielināts no 81 km/h līdz 95 km/h. Semafora virzienrādītāji tika aizvietoti ar mirgojošiem virzienrādītājiem. Kopumā tika saražotas vairāk kā 32 000 vienības. Pēdējā šīs ikoniskās automašīnas "Juva" paaudze tika kodēta ar nosaukumu R 2101, tomēr visiem bija labāk zināma kā Renault Dauphinoise. Tās ražošana tika uzsākta 1956.gada 27.februārī Flins rūpnīcā. 670-7 "Ventoux" 845 ccm 26 zs dzinējs tika pārņemts no jaunā Dauphine modeļa. Papildus Renault rūpnīcām Francijā un Beļģijā R 2100 tiak ražots arī Ilin Industries Ltd. Haifā, Izraēlā. Nelielos daudzumos šī automašīna tika ražota arī Indijā un Indonēzijā.


 


1960.gada 24.februārī Break (universālis) versija ražošana tika pārtraukta. Tā paša gada 12.oktobrī pēdējais no Francijas pasta pasūtītajām 55 automašīnām atstāja Flins rūpnīcu.. Renault Juvaquatre tika ražota 23 gadus. Kopumā šajā laikā saražotas 251 010 vienības ar dažādām virsbūvēm.

Renault Juvaquatre laika grafiks (1937.-1960.gads)

1937.g. - tiek atklāta divu durvju AEB1 versija

1938.g. - LCV un Decapotable pārveidojamā versija tika atklāta

1939.g. - tiek prezentētas četru durvju Berline un coupe versijas

1940.g. - tiek pārtraukta divu durvju versijas AEB2 ražošana

1945.g. - pēc kara tiek atsākta ražošana

1948.g. - Berline ražošana tiek pārtraukta

1953.g. - Tiek uzsākta Juvaquatre R 2100 ražošana

1956.g. - Renault Dauphinoise azvieto R 2100

1960.g. - Renault R 2101 Dauphinoise ražošana tiek pārtraukta.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-