Pievienots: 12. janvārī 2012 18:27 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)


Tie, kuri savulaik daudz ceļojuši ar gaisa transportu, noteikti būs ievērojuši šo neparasto transportlīdzekli – ZIL kravas vilcēju, kam aizmugurē stiprinās kaut kas līdzīgs trolejbusa vagonam, taču tikai retais zina, ka tā dzimtene ir Rīga.
Padomjlaika konstruktori radīja vairākus tā saucamās „pasažieru piekabes/puspiekabes” projektus, taču neviens no tiem pilnvērtīgu sērijveida ražošanu tā arī nepiedzīvoja, izņemot vienu – АППА-4, ko izstrādāja Rīgas 85.Civilās Aviācijas rūpnīca.
Jau 1971.gadā rīdzinieki uzbūvēja zemās grīdas (grīdas augstums 350 mm) puspiekabi 130 pasažieriem, kas līdz pat šodienai vairākos bijušās Padomju Savienības reģionos tiek izmantots lidostās un aerodromos pasažieru nogādāšanai no lidostas ēkas līdz lidaparātam. 1973.gadā sākās sērijveida ražošana, kas turpinājās līdz pat 1989.gadam.
Askētiski iekārtotajai pasažieru puspiekabei bija 20 sēdvietas uz vienkāršiem soliņiem gar vagona sienām un četras durvis – pa divām katrā pusē. Puspiekabi izmantoja kombinācijā ar vilcēju ЗиЛ-130В1 vai КАЗ-608А.
Tehniskie dati:
Garums - 14100 mm
Platums – 2750 mm
Augstums – 2620 mm
Salona augstums – 2150 mm
Grīdas augstums – 350 mm
Apgriešanās rādiuss – 12,1 m
Sēdvietas – 20
Kopējais vietu skaits – 130
Masa – 8500 kg
Maksimālais ātrums – 25 km/h
Bremžu ceļa garums no ātruma 25 km/h – 15 metri
Degvielas patēriņš – 60 l/100 km
Komentāri:
Tieši tā! Šos brīnumus, lidmašīnu trapus un daudz ko citu ražoja- Rīgā, Dārzciema iela 60. Nu tas reiz bija....
Patiesībā šajā pašā Atvara pieminētajā adresē, Dārzciema 60, Rīga, tikai nu jau zem cita nosaukuma - "Las-1" - joprojām tiek konstruēta un ražota visdažādāka lidostu virszemes apkalpošanas tehnika un lidostu termināla aprīkojums, sākto ar lidmašīnu trapiem un autoliftiem, beidzot ar bagāžas konveijeriem un check-in stacijām. Tiesa gan, praktiski visa saražotā produkcija aiziet uz Krieviju un NVS valstīm.
www.las-1.lv
Diezgan drūms izstrādājums, taču tajos laikos jau diez kādas izvēles nebija.