LTAB veicis būtiskus uzlabojumus OCTA sistēmā

Pievienots: 9. oktobrī 2009 09:08 | Autors: Inese Ozoliņa | Komentāri: (0)

Šogad Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam (LTAB) aprit pieci gadi, kopš tā juridiskās darbības uzsākšanas un funkciju pārņemšanas no LR Satiksmes biroja. Šo gadu laikā ir veikti daudzi uzlabojumi OCTA sistēmā, kas veicina ceļu satiksmes negadījumos cietušo interešu aizstāvību, kā arī disciplinē autovadītājus būt atbildīgiem, piedaloties ceļu satiksmē.

Informācija medijiem

2009.gada 9.oktobrī

 

Saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu, LTAB nodrošina OCTA sistēmas sekmīgu darbību valstī un veic OCTA Garantijas fonda administrēšanas funkcijas, piemēram, izmaksājot cietušajiem zaudējumu atlīdzības par negadījumiem, ko izraisījis neapdrošināts vai nenoskaidrots (attiecas uz fiziskām personām, kurām CSNg rezultātā nodarīts veselības kaitējums, piemēram, gājējs vai riteņbraucējs) transportlīdzeklis.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „OCTA ir komplicēta apdrošināšanas sistēma, kuras mērķis ir ceļu satiksmes negadījumos cietušo interešu aizstāvība Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Būtiski darbi paveikti normatīvās bāzes sagatavošanā, ko paredzēja gan ES normatīvie dokumenti pēc Latvijas iestāšanās ES, gan arī nepieciešamība pilnveidot sistēmu atsevišķās tās darbības jomās, piemēram, e-polises ieviešanā, tehnisko ekspertīžu vienkāršošanā, u.tt.. Šo gadu laikā LTAB aktivitātes orientētas arī uz autovadītāju disciplinēšanu neizraisīt ceļu satiksmes negadījumus un būt atbildīgākiem, piedaloties ceļu satiksmē. Kopš apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-malus ieviešanas, autoīpašniekiem arvien būtiskāks faktors ir negadījumu neizraisīšana ar tiem piederošajiem auto, jo tā rezultātā var sadārdzināties apdrošināšana.”

 

Būtiskākie OCTA uzlabojumi LTAB darbības laikā

·         Saskaņotā paziņojuma sekmīga ieviešana. Šobrīd ar saskaņoto paziņojumu tiek reģistrēti 50% - 55% ceļu satiksmes negadījumu, kas ir ļoti labs rādītājs, ņemot vērā, ka to var pielietot tikai daļā negadījumos.

·         Ieviesta „e-polise”, kas nozīmē, ka OCTA līgumu var slēgt ar distances saziņas līdzekļu starpniecību un nav nepieciešams papīra dokuments un OCTA uzlīme uz transportlīdzekļa stikla.

·         Izstrādāta centralizēta apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēma Bonus – malus, kas motivē transportlīdzekļu īpašniekus ar sev piederošu transportlīdzekli neizraisīt ceļu satiksmes negadījumus, kā arī veicina auto īpašniekus rūpīgāk izvērtēt auto uzticēšanu citiem. Šogad septembrī sistēma tika būtiski uzlabota, kas ļauj viena īpašnieka vienas kategorijas transportlīdzekļiem ieņemt vienotu riska klasi. Autoīpašniekiem, iegādājoties jaunu auto, arī klašu pārcelšana notiek automātiski.

·         Vienkāršota tehniskās ekspertīzes procedūra negadījumā cietušajam transportlīdzeklim. Izmaiņas ļauj auto īpašniekam, vienojoties ar apdrošinātāju par abpusēji pieņemamu servisu, uzsākt remontdarbus uzreiz pēc servisa tāmes saskaņošanas, nevis gaidīt eksperta zaudējumu aprēķinus.

·         Saskaņā ar EK direktīvām, būtiski palielināti atlīdzību limiti: no 2009.gada 1.decembra personai – līdz 2,5 miljoniem eiro, mantai – līdz 0,5 miljoniem eiro.

·         4.direktīvas normu ieviešana Latvijā, kas paredz atlīdzību prasību kārtošanas pārstāvju iecelšanu Eiropas Ekonomikas Zonas valstīs par tur notikušiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros cietuši Latvijas iedzīvotāji. Izveidots arī informācijas centrs, kura funkcijas veic LTAB.

·         OCTA Garantijas fonda stabilitāte ar gandrīz 19 miljonu latu uzkrājumu un izmaiņas likumdošanā, kas ļauj nezaudēt uzkrāto līdzekļu vērtību, veicot profesionālu līdzekļu ieguldīšanu un pārvaldīšanu.

·         Sabiedrības izglītošana par aktuāliem jautājumiem saistībā ar OCTA un tās izmaiņām. Informatīvu kampaņu organizēšana. 

Par LTAB

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā ar mērķi nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sistēmas sekmīgai ieviešanai LR Finanšu ministrijas pakļautībā tika izveidots LR Satiksmes birojs, kura uzdevums bija sagatavot atbilstošu likumdošanas bāzi, kā arī nodrošināt OCTA sistēmas funkcionēšanu. Būtisks notikums ir Latvijas kļūšana par Zaļās kartes sistēmas dalībvalsti 1998.gadā, kas nodrošina OCTA darbību jau starptautiskā mērogā.

Iestājoties ES, Latvijai bija jāievēro ES direktīvu prasības. Tika pilnveidota likumdošana, kas paredzēja arī valsts institūcijas LR Satiksmes biroja darbības izbeigšanu un biedrības „Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs” dibināšanu.

2004.gada augustā LTAB pārņēma LR Satiksmes biroja funkcijas. Tā darbības mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību un OCTA sistēmas stabilitāti un attīstību. LTAB  ir OCTA garantijas fonda administrators, kas saskaņā ar likumdošanu lemj un atbild par tā līdzekļu izlietojumu. LTAB pilda Latvijas Zaļās kartes biroja funkcijas un ir Zaļās kartes Biroju Padomes biedrs. Veic sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumdošanas izmaiņu aktualizēšanu atbildīgajās institūcijās.

 

 

Informāciju sniedza: Juris Stengrevics LTAB valdes priekšsēdētājs

Informāciju sagatavoja:Inese Ozoliņa LTAB sabiedrisko attiecību konsultante

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-