RENAULT CAPTUR: UZ PIEDZĪVOJUMU TAKAS!

Pievienots: 11. februārī 2011 12:26 | Autors: Renault | Komentāri: (1)

• Karlos Gons (Carlos Ghosn) atklāja, ka jaunās Renault koncepta automašīnas nosaukums būs "CAPTUR", un tā demonstrēs turpmāko Renault dizaina stratēģiju.

•Sportiskais krosovers ar sportisku virsbūvi un plūstošām līnijām uzbur vīzijas par diviem cilvēkiem, kuri pēta pasauli un pārbauda nākotnes automašīnu.

•Tā enerģiskais dCi 160 twin-turbo koncepta dzinējs apvieno braukšanas prieku, patīkamu veiktspēju un zemu CO2 izmeši daudzumu.



2009. gada Frankfurtes auto izstādē Renault atklāja savu jauno zīmola identitāti, kas izvirza priekšplānā cilvēku un viņa vajadzības. Jauna, ambicioza dizaina stratēģija, kuras pamatā ir dažādi posmi no cilvēka dzīves cikla, un katram posmam tiks piemērota īpaša koncepta automašīna. Šobrīd jau sabiedrībai ir pazīstama divvietīgā DeZir kupeja, kas simbolizē iemīlēšanās procesu un kaislīga piedzīvojuma sākumu. Šobrīd Renault CAPTUR simbolizē nākamo posmu cilvēka dzīvē, kad divi cilvēki sāk apkārtējās pasaules iepazīšanu.


Līdzīgi kā DeZir, arī CAPTUR demonstrē vienkāršu, juteklisku un siltu stilu, kas pakāpeniski attīstās, lai nākotnē kļūtu par visu Renault automašīnu neatņemamu sastāvdaļu. "Captur ir jautrs un sportisks krosovers, kas ideāli piemērots gados jauniem, ziņkārīgiem cilvēkiem", skaidro tā dizaina direktors Laurenss Van den Akers (Laurens Van den Acker). "Pamatā mēs esam izmantojuši to pašu dizaina valodu, ko DeZir, taču šim modelim ir daudz plašāki tehniskie aspekti - tas ir vairāk funkcionāls, bet joprojām juteklisks", piebilst koncepta automašīnas direktors Aksels Bruins (Axel Breun).

 

KROSOVERS, KURA SPĒKS IR KUSTĪBĀ

Renault CAPTUR proporcijas un plūstošās līnijas simbolizē kustības vieglumu, taču tajā pašā laikā demonstrē jaudīga visurgājēja nianses. Tāpat kā DeZir, tam ir piešķirtas jutekliskas un dabiskas formas. Virsbūves dizaineris Julio Lcano (Julio Lozano) par galvenajiem iedvesmas avotiem izvēlējies sportistus un kontakta sporta veidus. Viņš skaidro: "Izstrādājot CAPTUR, es lūkojos uz sprintera fotogrāfiju brīdī, kad viņš atrodas uz starta - viņa muskuļi ir nospriegoti un gatavi atdot savu spēku līdz ar starta pistoles šāvienu." Izstrādājot šo koncepta automašīnu, iedvesma ir gūta no dažādiem sporta ekipējuma atribūtiem, piemēram, ķiveres, cimdiem un citiem cilvēka ķermeni aizsargājošiem rīkiem, kurus izmanto sportā, un tie ir savienoti ar augstajām tehnoloģiju iespējām, izsmalcinātību un vieglumu.



Renault CAPTUR tiks piemērots tas pats automašīnas priekšējās daļas dizains, kas bija DeZir modelim. Tas nozīmē, ka priekšējās daļas centrā būs liels Renault logo, kas izvietots uz tumšas virsmas, lai pēc iespējas labāk to izceltu. Matēti spārni pastiprinās CAPTUR vizuālo spēku. LED virzienrādītāja pulsējošais signāls ar viļņainu, pulsējošu efektu darbosies visā automašīnas garumā.

Renault CAPTUR nav tikai emociju maisījums, tas ir arī praktisks un daudzpusīgs transportlīdzeklis. Tā transformējamā virsbūve ir pārsegta ar izturīgu materiālu, zem kura slēpjas oglekļa šķiedras rāmis. CAPTUR ir iespējams transformēt par kabrioletu, kas ir piemērots pilsētas apstākļiem un apvidus braukšanai. Tā sportisko būtību pastiprina uz augšu veramās durvis un lieli riteņi ar 22 collu melnbaltiem diskiem. Šo visu pastiprina pikanti oranžā krāsa, kura aizstāv iepriekš spilgti sarkano DeZir. Šī krāsa dominē dažādās detaļās ārējā un iekšējā CAPTUR dizainā.

 

INTERJERS PIEPLUDINĀTS AR SILTUMU UN GAISMU

Oranžā krāsa dominē arī salonā, kur iebūvētās dienasgaismas diodes nodrošina pastāvīgu un vieglu apgaismojumu. Krāsu un apdares dizainere Kana Vatanabi (Kana Watanabe) skaidro: "Mani galvenie iedvesmas avoti bija cilvēka ķermenis, sports un pilsētvides māksla. Es vēlējos panākt, lai CAPTUR izstaro siltumu un dinamiku."


Renault CAPTUR dizaineriem bija mērķis radīt patīkamu un draudzīgu vidi automašīnas vadītājam un pasažieriem. Virsbūves vieglums ir vērojams arī tās interjerā, proti, ir panākts efekts, ka savienotie priekšējie sēdekļi un vadības konsole plūstoši pāriet no viena otrā. Pasažieru telpa ir atturīga un bez liekiem interjera papildus elementiem. Izmantoti ir inovatīvi un ģeniāli materiāli, kas ļauj projektētājiem spēlēties ar gaismu un optiskajiem efektiem. Vidējā vadības konsole, durvis un panelis ir pārklāti ar caurspīdīgu materiālu, kas izskatās kā otrā āda. Automašīnas salona priekšpusē atklātas palikušas augsto tehnoloģiju šķiedras, no kurām veidots CAPTUR. "Visā interjerā ir redzams elastīgu virvju tīkls, kas gatavots no līdzīgām virvēm, kādas tiek izmantotas burāšanas sacensībās vai kalnu tūrismā. Šis elements, blakus pastāvošajām gaismas un krāsas spēlēm, nodrošina sajūtu vieglumu salonā", skaidro interjera dizaineris Magali Žerārs - Brogers (Magali Gouraud-Borgers).

Alumīnija pedāļi, kausa stila oglekļa priekšējie sēdekļi un stūre, kas apstrādāta ar pelēku ādu, atgādina par CAPTUR sportisko būtību.


Automašīnas aizmugurējā daļa ir daudzfunkcionāla, ko palīdz izveidot trīs slāņu elastīgās virves:

- īpaši piemērotās virves palīdz droši piestiprināt, piemēram, sporta inventāru;

- patiecoties šo virvju elastībai, ir iespēja pārbūvēt CAPTUR aizmugurējo daļu par atpūtas zonu. Šī inovācija veido jaunu izpratni par komfortu, jo ir iespēja automašīnas aizmugurē izveidot guļamtīkliem līdzīgas sēdvietas;

- Visbeidzot, ir iespējams atvilkt sēdekļu atzveltnes un izveidot vēl divus pilna izmēra aizmugures sēdekļus ar drošības jostām un galvas atzveltnēm. Šī iespēja ļauj CAPTUR uzņemt kopā četrus pasažierus.



INOVATĪVS KROSOVERS AR LIELU VEIKTSPĒJU UN MAZU PATĒRIŅU

Renault CAPTUR izmanto dCi 160 twin-turbo koncepta dzinēju, kas izstrādāts pēc jaunās dCi 130 enerģijas bāzes. Šīs racionalizācijas galvenais elements ir Renault stratēģija, kuras mērķis ir padarīt Renault par vadošo Eiropas automašīnu ražotāju, kas izgatavo automašīnas ar vismazāko CO2 emisiju daudzumu. Elektromobiļu klāstam joprojām blakus darbosies iekšdedzes dzinēji, taču tie sevī apvienos izcilu veiktspēju un minimālu degvielas patēriņu, tāpēc dCi 160 twin-turbo pilnībā atbilst šai stratēģijai. Tas ražo 118kW (160 zirgspēki) jaudas no 1,6 litru dzinēja - tā īpašā jauda būs 100 zirgspēki uz litru degvielas. Maksimālais griezes moments (380Nm) būs pieejams no 1759 apgriezieniem minūtē, kas ir spēcīgs paātrinājums no zemiem apgriezieniem un piemērots visos braukšanas apstākļos. Kopā ar dubultā sajūga EDC, pārnesumkārba sola patiesi patīkamu braukšanu, kuras rezultāta rodas tikai 99g CO2 emisiju uz vienu kilometru.


Renault CAPTUR sniegumu vēl vairāk pastiprina jaunā RX2 sistēma, kas uzlabo saķeri ar ceļu, braucot nelielā ātrumā. Ja viens no diviem piedziņas riteņiem zaudē saķeri ar ceļu, tad šis, pilnībā jaunais, pašbloķējošais diferenciālis pārvada griezes momenta enerģiju uz riteni, kuram ir lielāka saķere ar braukšanas virsmu. Tādā veidā tiks nodrošināta vienmērīga braukšana arī pa slideniem ceļiem.

Renault CAPTUR iezīmē arī "Visio-system" debiju. Šī jaunā inovācija ir īpaša video kamera, kas iebūvēta virs priekšējā stikla un palīdz automašīnas vadītājam pēc iespējas plašāk pārredzēt ceļu. Šī tehnoloģija attēlo ceļa apstākļus reālajā laikā, kuri tiek demonstrēti salona vadības konsoles centrā; tās uzdevums ir paplašināt vadītāja skatu punktu un ļaut aplūkot apkārtējo pasauli. Sistēma palīdz samazināt stresu, ko rada braukšana, un iedrošinās braukt nepieredzējušus autovadītājus.

 

Jaunā Renault dizaina stratēģijai par pamatu ņemtas saites, kuras tiek veidotas starp zīmolu un klientiem, kad tie uzsāk savas gaitas caur dažādiem dzīves posmiem: pirmā mīlestība, pasaules iepazīšana, ģimenes veidošana, darbs, atpūtas brīži un zināšanu iekrāšana.

Šī pieeja saskan ar Renault dizaina valodu, kuras iedvesmas avots ir trīs atslēgas vārdi: "vienkāršs", "juteklisks" un "silts". Saskaņā ar šo stratēģiju, koncepta automašīnas būs tās, ar kurām tiks attēlots nākotnes redzējums - bruģējot ceļu jauniem Renault modeļiem un konsekventi papildinot to klāstu. 


Izmēri (mm)

Garums 4223

Platums 1950

Augstums 1586

Klīrenss 261

Riteņu bāze 2624

Priekšējā ass 1684

Aizmugurējā ass 1684


Tehniskie parametri

Dzinējs dCi 160 Twin-Turbo

Jauda  118kW (160 zirgspēki)

Motora tilpums 1598 cm3

CO2 izmeši 99g/km

Maksimālais griezes moments  380Nm

Maksimālais ātrums 210km/h

Ātrumkārba EDC

Riepas 250/40 R22

Cd 0.31

Pašmasa (kg) 1300

Ieskrējiens no 0 līdz 100 km/h (s) 8

 1000m bez ieskrējiena (s) 29




 

Komentāri:

Massons - 14. februārī 2011 12:31

Viss ir forši, bet to nekad neražos ...

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-