"VW XL1" prototips patērē vien 0,9 litrus degvielas uz 100 km.

Pievienots: 27. janvārī 2011 12:14 | Autors: Volkswagen Baltija | Komentāri: (0)

Vīzija kļūst par realitāti: Volkswagen "Formula XL1": Volkswagen XL1 prototips patērē vien 0,9 l degvielas uz 100 km!
XL1 pasaules debija Kataras autoizstādē (26.-29.janvāris)
Divu sēdvietu XL1 padara sapni par 1 litra degvielas patēriņa automobiļu ražošanu reālāku



Nākotnes mobilitāte ir viena no mūsdienu aktuālākajām tēmām. Galvenais jautājums ir: cik ļoti būtu iespējams samazināt automobiļu enerģijas patēriņu, ja būtu darīts viss iespējamais, lai uzlabotu efektivitāti? Tagad uz šo jautājumu ir atbilde, un Volkswagen to piedāvā jaunā XL1 veidolā. Degvielas patēriņš kombinētajā ciklā: 0,9 l/100 km. Neviens cits elektrodzinēja un iekšdedzes dzinēja darbināts hibrīdautomobilis nespēj piedāvāt labāku degvielas efektivitāti. Šis prototips piedzīvos savu pasaules debiju Kataras autoizstādē (26.-29.janvāris).

Svarīgākā informācija

Konceptuāli XL1 simbolizē Volkswagen 1 litra degvielas patēriņa automobiļu stratēģijas trešo attīstības līmeni. Kad tikko sākās jaunā tūkstošgade, Ferdinands Pjehs (Prof. Dr. Ferdinand Pi?ch), kurš šobrīd ir Volkswagen AG uzraudzības padomes priekšsēdētājs, uzstādīja mērķi radīt tādu sērijveida automobili, kas būtu praktisks ikdienas lietošanā un patērētu 1 litru degvielas uz 100 km. Ar jauno XL1 Volkswagen demonstrē, kas šis mērķis nu ir sasniedzams.


Jaunais Volkswagen XL1 rada vien 24 g CO2 izmešu uz kilometru. Tas tiek panākts, pateicoties maza svara konstrukcijai (monokoks un tā sastāvdaļas no oglekļa šķiedras materiāla), mazajam aerodinamiskās pretestības koeficientam (Cd 0,186) un plug-in hibrīdsistēmai, kas sastāv no divu cilindru TDI dzinēja (35 kW / 48 ZS), elektrodzinēja (20 kW / 27 ZS), 7-pakāpju dubulta sajūga transmisijas DSG un litija jonu akumulatora. Rezultāts: ar degvielas patēriņu 0,9 l/100 km jaunais Volkswagen XL1 rada vien 24 g CO2 izmešu uz kilometru. Tā kā XL1 prototips ir projektēts kā plug-in hibrīdautomobilis, tas spēj nobraukt līdz pat 35 km elektriskajā režīmā, t.i. vispār neradot izmešus.


Akumulatoru iespējams uzlādēt caur parastu elektrības kontaktligzdu. Protams, tika iekļauta arī akumulatora reģenerācijas sistēma, kas ātruma samazināšanas laikā atjauno enerģiju un pēc iespējas vairāk no tās uzglabā akumulatorā izmantošanai vēlāk. Šajā gadījumā elektrodzinējs darbojas kā ģenerators.

Papildus augstajam efektivitātes līmenim izstrādātāji spēja radīt arī tādu virsbūves izkārtojumu, kas piedāvā labāku ikdienas praktiskumu, ieviešot blakus, nevis vienu aiz otra novietotus krēslus, kā tas bija pirmajā 1 litra degvielas patēriņa automobilī, kas tika prezentēts 2002.gadā, vai L1 modelī, kas tika prezentēts 2009.gadā. Uz augšu veramās jaunā XL1 durvis ļauj vieglāk iekāpt un izkāpt no automobiļa. Turklāt, virsbūve tika veidota no oglekļa šķiedru stiprināta polimēra (CFRP) detaļām - šāda tehnika tiek izmantota Formula 1 automobiļu būvniecībā. Volkswagen kārtējo reizi ir veiksmīgi samazinājis ražošanas izmaksas - svarīgs solis pretī ierobežota XL1 daudzuma ražošanas īstenošanai. Proti, Volkswagen kopā ar tā piegādātājiem izstrādāja un patentēja jaunu CFRP ražošanas sistēmu, kas pazīstama kā aRTM process (advanced Resin Transfer Moulding).


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-