"Renault 4" svin piecdesmito gadadienu

Pievienots: 26. janvārī 2011 09:04 | Autors: Renault.lv | Komentāri: (0)

Trešā visvairāk pārdotā automašīna pasaulē un pirmā visvairāk pārdotā franču automašīna. Renault 4 modelis janvārī piedalīsies vēsturiskajā Montekarlo rallijā, kā arī februārī plānotajā Rétromobile klasisko automobiļu izstādē Parīzē. Jūlijā Renault 4 ieguvis tiesības nodrošināt viesu eskortu starptautiskā 4L pasākuma Loire Valley pilī ietvaros. Ar saražotām vairāk kā 8 miljoni vienībām 100 valstīs Renault 4 ir kļuvis par auto rūpniecības ikonu - tas ir trešais pārdotākais modelis automobiļu ražošanas vēsturē un vispārdotākais modelis Francijā.



La Renault 4 bija koncepta auglis. 1956. gadā Pjērs Dreifuss (Pierre Dreyfus), kurš tajā laikā bija Régie Nationale des Usines Renault prezidents, uzsāka "zilo džinsu" automašīnas jēdziena popularizēšanu. Tāpat kā zilās džinsu bikses, kas tagad ir atpazīstams produkts visā pasaulē, viņš gribēja ražot daudzpusīgu, lētu automašīnu, lai tā atainotu pārmaiņas sabiedrībā, kuras bija vērojamas 1960. gadu sākumā.

   Pēc piecu gadu inkubācijas perioda tika izveidots Renault 4 - pirmā priekšējās piedziņas vieglā pasažieru automašīna, kuru plašākai sabiedrībai atklāja ar publikāciju presē, pirms tā tika demonstrēta 1961. gada Parīzes auto izstādē. Kravas furgona un trīs salona versiju tirdzniecība tika uzsākta vienlaicīgi: R3 versija, kas tika izņemta no kataloga gadu iepriekš, R4 un R4L (burts "L" apzīmē luksusa versiju). Šie modeļi iekaroja Francijas iedzīvotāju sirds uz ilgu laiku.

  Ar savu nepārspējamo salona dizainu, zemajām ekspluatācijas izmaksām un spējai to pielāgot dažādām vajadzībām Renault 4 kļuva par plaši pieprasītu produktu. Tikai sešus gadus pēc Renault 4 ražošanas uzsākšanas tika pārdoti jau viens miljons šo modeļu. Kopumā savā 31 gadu ilgajā vēsturē ar pārdotiem 8 135 424 miljoniem modeļu tas pārspēja vairākus rekordus.



Renault 4 guva labus panākumus arī ārpus Francijas robežām - šis modelis tika ražots 27 valstīs, piemēram, Austrālijā, Dienvidāfrikā, Čīlē un Filipīnās. Citiem vārdiem sakot - seši no desmit modeļiem tika pārdoti ārpus Francijas tirgus.

   Savā ilgajā ražošanas laikā Renault 4 ir ticis veidots dažādās versijās, piemēram, kravas furgona versija, četru riteņu piedziņas versija un kabriolets. Tika ražotas arī limitētas versijas, kuru saraksts ir samērā garš. Pazīstamākās Renault 4 modeļa versijas Francijā ir Parisienne (1963), Safari (1975), Jogging (1981) un Sixties (1985).

   Tikmēr Renault automašīna guva ievērību, pateicoties Renault 4 vārdā nosauktajam bezceļa rallijam, kā arī tā bija ļoti iecienīta jauniešu vidū. Renault 4 bija arī redzams lielos autosporta notikumos tādos kā Montekarlo rallijs un rallijs Parīze - Dakara, kā arī tas svinēja uzvaru Āfrikas rallija reidā.

  Īpaša atvadu "Bye - Bye" versija nonāca pie pircējiem 1992. gadā. Tā tika piedāvāta, lai sveiktu neticamos panākums, kā arī pārtrauktu tā ražošanu. Renault 4 ļoti nelielā skaitā turpināja ražot līdz 1994. gadam rūpnīcās Slovēnijā un Marokā.

  Lai atzīmētu modeļa 50 gadu jubileju, Renault plāno vairākus svarīgus notikumus 2011. gadā. Galvenie notikumi būs šādi:

Modulo 4 izstāde

Šīs ceļojošās izstādes ekspozīcija tiks izstādīta dažādos ar automašīnām saistītos notikumos. Sākot ar klasisko automašīnu izstādi "Rétromobile" Parīzē līdz "World Series by Renault" izstādei, kā arī Briselē - "Autoworld" muzejā un Francijas valsts motormuzejā Milhauzā (Mulhouse). Renault Histoire & Collection departaments šajā ekspozīcijā iekļāvis 13 automašīnas, kas demonstrē R4 vēsturi un īpašības.



Trīs Renault 4 modeļi piedalīsies vēsturiskajā rallijā Montekarlo 2011. Par godu tam, ka Renault 4 piedalījās 1962. un 1963. gada Montekarlo rallijos, Histoire & Collection departaments ir sagatavojis trīs Renault 4 modeļus, kuri šogad piedalīsies vēsturiskajā Montekarlo rallijā, kas norisināsies no 27.janvāra līdz 2.februārim. Rallijam sagatavotās Renault 4 automašīnas ir pārbūvētas un piemērotas šī notikuma vajadzībām. Tās ir aprīkotas ar dažādām ierīcēm, lai pārvarētu 2500 kilometru garo maršrutu, kurā dosies Jean Ragnotti, Manu Guigou un Michel Duvernay.

Rétromobile klasisko automašīnu izstāde (Parīze)

Renault 4 gadskārtas svinību ietvaros šie modeļi piedalīsies arī Rétromobile klasisko automobiļu izstādē, kas notiks Porte de Versailles kompleksā Parīzē no 2.februāra līdz 7.februārim. Apmeklētājiem tiks atvērts 700 kvadrātmetru plašs stends, kurā varēs aplūkot vai atklāt no jauna dučiem dažādu automašīnu - arī Renault 4 īpašo Modulo 4 ekspozīciju. Arī Renault Miss Sixty būs aplūkojams šajā izstādē.

4L starptautiskā tikšanās

Jau trešo gadu pēc kārtas tiek rīkota 4L starptautiskā tikšanās, kas dod iespēju satikties R4L faniem no visas pasaules. Šī tikšanās notiks Francijā no 15.jūlija līdz 17.jūlijam. Kopš 4L Magazine izveidošanas šo notikumu atbalsta Renault Histoire & Collection nodaļa, kā arī Renault 4 gadadienas atzīmēšanas svinības, kas norisināsies visa 2011. gada garumā, pievienos šim pasākumam īpašu auru un piesaistīs tūkstošiem entuziastu. Tiks rīkota arī izloze, kuras galvenā balva būs Renault 4 automašīna, ar kuru Jean Ragnotti startēs 2011. gada Montekarlo rallijā.

Renault 4 Miss Sixty

Renault 4 Miss Sixty ir cieši saistīts ar ielu modes zīmolu Miss Sixty - līdzīgi kā zilie džinsi sasaucas ar Pjēru Dreifusu. Tas arī attiecas uz limitētās versijas tāda paša nosaukuma Twingo modeli, kas tika prezentēts 2010. gada Parīzes auto izstādē. Renault 4 Miss Sixty ir vienreizējs modelis, kuru autori ir Renault dizaina komandas speciālisti kopā ar pārstāvjiem no Miss Sixty zīmola. Šo īpašo produktu ražos Renault Histoire & Collection uzraudzībā.

 Šī īpašā modeļa dizains ir balstīts uz 1965. gada Renault 4L bāzes. Tam ir ekskluzīvs krāsojums un ornamenti uz bagāžas nodalījuma pārsega, priekšējā bampera un abiem kreisās puses riteņiem. Īpašs ir arī aizmugures apgaismojums, interjera apdare, kurā dominē pelēks džinsa audums ar rozā izšuvumiem.



Renault 4 profils - svarīgākie fakti par Renault

Projekta sākums:

• 1956. gads

Projekta vārds:

• Projekts 112

• Organizācijas iekšienē šis projekts tika saukts par „350” tādēļ, ka tā plānotā cena bija 350 000 franku

Publicitāte:

• Presē: 1961. gada augustā - Francijas Camargue reģionā

• Sabiedrībai: 1961. gada Oktobris - Parīzes auto izstādē

Valstu skaits, kurā modelis tika ražots:

• 28 valstis (ieskaitot Franciju)

Valstu skaits, kurā modelis tika pārdots:

• Vairāk kā 100 valstīs

Ražošanas beigu datums:

• 1992. gada 3.decembris - Renault paziņoja par Renault 4 ražošanas pārtraukšanu, izsūtot preses relīzi. Tikai divas rūpnīcas turpināja modeļa ražošanu līdz 1994. gadam Marokā un Slovēnijā

Kopējais saražoto Renault 4 skaits:

• Oficiālais skaits: 8 135 424

• Renault 4 ir pasaulē trešais, vairāk pārdotākais, transportlīdzeklis. Viņu apsteidz Volkswagen Beetle un Ford Model T2

Renault 4 vārdi un iesaukas

• Itālijā JP4 tika pārdots ar iesauku "Frog" („Varde”)

• Spānijā tam tika dota iesauka "Cuatro Latas" („Četras kastes”)

• Dienvidslāvijā - "Katcra" (Katrīna)

• Tunisijā tam deva iesauku pēc valsts prezidenta Būrkvībaha (Bourguiba) dzimtās pilsētas nosaukuma - "R4 Monastir"

• Dienvidu Rodēzijā (Zimbabve) iesauka bija „Noddy Car” („Muļķīgā mašīna”)

• Argentīnā tā ieguva iesauku "El Correcaminos" („Ceļa skrējējs”)

• Somijā - "Tiparellu" („Pilīte”).

• Sporta pieredze: Coupe de France Renault Cross Elf (No 1974. līdz 1984. gadam)

Dzinēju tilpumi Renault 4 (cm3): 603, 747c, 782, 845, 956 un 1,108

2 Šie modeļi vairs netiek ražoti



Renault 4 laika gājums īsumā

1956. gads: Régie Nationale des Usines Renault priekšsēdētājs Pjērs Drefass (Pierre Dreyfus) uzsāk savu "zilo džinsu" automašīnas projektu.

1959. gads: Renault 4 nākotnes prototipi uzsāk savu pasaules apceļošanu. No ASV uz Sardīniju un Gvineju, līdz pat Zviedrijai. Visām testa bija jāiztur ekstrēmi braukšanas apstākļi.

1961. gada 6. jūlijs: Boloņas rūpnīcā pārtrauc ražot 4CV modeli. Visas rūpnīcas iekārtas tiek pielāgotas jaunajai Reanault 4 ražošanai.

1961. gada augusts: Francijas Camargue reģiona sabiedrība tiek iepazīstināta ar Renault 4 un Renault 3 modeļiem.

1961. gada oktobris: Pirmā, plaša mēroga publiskā Renault 4 parādīšanās Parīzes auto izstādē.

1965. gads: R4 oficiāli tiek pārsaukts par Renault 4.

1966. gads: Tiek uzsākta Renault "Les Routes du Monde" darbība (līdz 1984. gadam).

1967. gads: Renault 4 ražošana sasniedz 370 000 vienības gadā kā rezultātā tas kļūst par Francijas visvairāk pārdotāko automobili. Šī gada septembrī Renault 4 modeļa priekšpuses dizainā parādās liela alumīnija reste.

1974. gada septembris: Priekšējo alumīnija resti aizvieto ar plastmasas.

1977. gads: Pārdoti jau pieci miljoni Renault 4. Renault kļūst par Eiropas lielāko automašīnu ražotāju.

1980. gads: Izmantojot Renault 4 automašīnu, brāļi Marē (Marreau) izcīna trešo vietu rallijā Parīze - Dakara.

1985. gads: Ir pārdoti septiņi miljoni Renault 4 modeļu.

1988. gads: Pēc 27 gadus veiksmīgas darbības un 900 000 pārdotiem modeļiem, Renault 4 atvadās no Vācijas tirgus izlaižot "Salü" - ierobežota izlaiduma versiju (500 vienības). Renault 4 furgona versija tiek izņemta no Francijas tirgus.

1992. gads:Pēdējie 1000 modeļi atstāj Boloņas rūpnīcu. Pēdējiem GTL klana versijas modeļiem uz instrumentu paneļa izvietota piemiņas plāksnīte uz kuras rakstīts "Bye - Bye".

3.decembrī Renault oficiāli paziņo par Renault 4 ražošanas pārtraukšanu. Tikai divas valstis turpināja šī modeļa ražošanu - Maroka un Slivēnija.

Kopā tika saražoti 8 130 000 Renault 4 modeļi.

Limitētās un īpašās Renault 4 versijas

1963. gads: Sinpar pilnpiedziņas versija (līdz pat Renault 4 ražošanas beigām)

1963. gads: Parisienne

1968. gads: Plein Air

1970. gads: Rodeo - R4 atvasinājums ko ražoja ACL

1975. gads: Safari limitētā versija

1981. gads: JP4 - R4 atvasinājums ko ražoja CAR Systeme Jogging, 5000 vienību īpašā versija

1982. gads: Iepirkšanās limitētā versija (300 modeļi, ražoti Beļģijā)

1985. gads: Sešdesmito gadu limitētā versija (2200 modeļi)

1988. gads: Salü - Renault 4 ražošanas beigu īpašā versija Vācijas tirgum (500 modeļi)

1992. gads: Bye-Bye - Renault 4 ražošanas beigu īpašā versija Francijas tirgum (1000 modeļi)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-