Chevrolet Suburban

Pievienots: 16. septembrī 2009 21:46 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Viens no populārākajiem SUV (Sport Utility Vehicle) un pie reizes arī šī segmenta pirmsācējs svin jubileju. Tieši pirms 72 gadiem 1936. gadā tika izlaists pirmais „Suburban.”Viens no populārākajiem SUV (Sport Utility Vehicle) un pie reizes arī šī segmenta pirmsācējs svin jubileju. Tieši pirms 72 gadiem 1936. gadā tika izlaists pirmais „Suburban.”

Šis pirmais automobilis bija liels, ietilpīgs un ar diezgan labām visurgājēja īpašībām. Starp citu nosaukumu „Suburban” kompānija General Motors piereģistrēja tikai 1988. gadā- līdz tam daudzi ražotāji un ne tikai viņi, nosaukumu pielietoja, lai apzīmētu veselu automobiļu klasi.

Pirms 72 gadiem Amerikas ceļi nebija pārāk labā kvalitātē, tādēļ lielais vairums ceļotāju lielākiem attālumiem izmantoja vilcienu, kas attiecās uz lokālajiem pārbraucieniem, piemēram, piepilsētu, tad ērtāk bija izmantot auto. Tieši tādiem mērķiem sākotnēji tika paredzēts „Suburban”- liels, ietilpīgs, ar milzīgu bagāžas nodalījumu, pie tam auto bija visai augsts. Lēmums par auto ražošanu tika pieņemts 1935. gadā un jau gadu vēlāk tika izlaists pirmais Chevrolet Suburban. Tas bija liels universāls uz FB sērijas pustonnīgās kravas mašīnas bāzes. Atšķirībā no citiem tā laika universāliem „Suburban” virsbūve bija pilnībā no metāla. Auto cena 685 $.

Sākumā auto tika komplektēts ar rindas 6- cilindru 3,4 litru motoru, kura jauda bija 79 ZS, trīspakāpju mehānisko ātrumkārbu, durvis bija tikai divas, toties sēdvietas 8- vairāk nekā mūsdienu Suburban. Vēl viena iezīmīga tā laika detaļa- bagāžnieka durvis dalījās divās daļās: augšējā daļa pacēlās augšup, bet apakšējo nolaida uz leju. Tā skaitījās papildu opcija, bet gandrīz visi pircēji izvēlējās tieši šādu variantu, tādēļ no parastajām bagāžnieka durvīm Chevrolet drīz atteicās pavisam.

Drīz pēc ražošanas uzsākšanas sākās karš, un ikdienas vajadzībām domāto automobiļu ražošana praktiski apstājās, toties pēc kara Suburban sērijas attīstība uzņēma strauju tempu. 1954. gadā auto varēja pasūtīt ar automātisko kārbu, bet gadu vēlāk ar 180 ZS spēcīgo 8- cilindru motoru.

1957. gadā Suburban parādījās pilnpiedziņa, kas vēlāk, ļāva to nosaukt, par vesela auto novirziena, proti SUV dzimtas pirmsācēju. 1960. gadā komplektācijā iekļāva kondicionieri un auto sāka iegūt komforta iezīmes, ar kādām ir slaveni mūsdienu šīs markas automobiļi, un kas arī bija ļoti svarīgi, mašīnai parādījās trešās papildus durvis (labajā, pasažiera pusē). Līdz tam nācās iztikt ar vienām durvīm vadītājam un otrām priekš pārejiem 7 pasažieriem.

Gāja gadi un pamazām Suburban pārvērtās no „Pasažieru kravas auto” par prestižu un komfortablu visurgājēju. Salons kļuva lielāks un lielāks, transmisija ieguva pazeminošos pārnesumus un diferenciāļu bloķētājus.

Laika gaitā tika izgatavoti vairāki miljoni šo auto, bet, ja pieskaita mazāko versiju Tahoe un GMC firmas radniecisko Yukon, tad to skaits ir vēl lielāks. Lai šo monstru varētu vieglāk vadīt un manevrēt, no 2003. gada tam sāka uzstādīt sistēmu Quadrasteer, kas ļauj pagriezt visus 4 riteņus. Lai gan nelielajās amerikāņu pilsētās, kur tik ļoti iecienījuši šādus auto, vietas netrūkst. Cita lieta, pastāvīgi augošās degvielas cenas. Pat labklājības zemē ASV šī iemesla dēļ, pieprasījums pēc lieliem un „rijīgiem” automobiļiem, tādiem kā Suburban,  pēdejā laikā krītas.

Vai tas nozīmē, ka leģenda izmirs?

General Motors cer, ka nē! Suburban jaunākā paaudze izceļas ar pārdomātu aerodinamiku, spēcīgu, bet vienlaicīgi, ekonomisku V8 dzinēju ar sistēmu „Active Fuel Management”, kas atslēdz pusi dzinēja cilindru pie mierīga braukšanas stila. Ir arī versijas, kas darbojas ar etanolu.

 




Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565