Mercedes-Benz E & Volvo S80

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Autoinfo degustatori šoreiz iejutās pārtikušu biznesmeņu lomās, degustējot divus šobrīd tirgū aktuālus, nesen atjaunotus biznesa klases sedanu modeļus: Mercedes-Benz E-klasi un Volvo S80.

Jaunās paaudzes E-klases auto tagad lepojas ne tikai ar to ka kļuvis dinamiskāks un jaudīgāks, bet arī pretendē uz drošākā auto godu savā klasē. Savukārt Volvo automobiļi jau izsenis izslavēti par drošību, bet jaunais S80 saglabājis priekšgājēja pamatīgumu, paceļot drošības latiņu jaunos augstumos.

 Mercedes-Benz E-klase un tās priekšteči vairāk kā 60 gadus ir viens no galvenajiem Mercedes produktiem, kas perfekti iemieso zīmolam tipiskās pamatvērtības - drošību, komfortu, inovācijas un kvalitāti. Kopš 1946.gada Mercedes-Benz saviem klientiem ir pārdevis aptuveni 10 miljonus biznesa klases sedanu. 2005.gadā Rietumeiropā šajā tirgus segmentā Mercedes-Benz E-klases automobiļu daļa sastādīja 30%, ļaujot ierindoties pirmajā vietā savā klasē. Tomēr, neraugoties uz tirgus panākumiem, pēc četriem gadiem un aptuveni miljons pārdotiem automobiļiem, 2006.gada jūnijā parādījās atjaunotā E-klase ar vēl dinamiskāku tēlu. Vairāk kā 2000 detaļas E-klasē ir uzlabotas vai radītas pilnīgi no jauna. Jaunais automobilis izceļas ar virkni drošības inovāciju, tajā skaitā PRE-SAFE inteliģento apgaismes sistēmu, NECK-PRO galvas atbalstu un adaptīvajām bremžu gaismām. Štutgartē uzskata, ka šis visaptverošais drošības aprīkojums tagad E-klasi padara par drošāko automobili savā segmentā.

 Statistikas dati rāda, ka vecā Volvo S80 vidējais pircējs bijis visvecākais pircējs attiecīgajā automobiļu segmentā. Salīdzinot ar pirms astoņiem gadiem prezentēto pirmās paaudzes modeli, jaunais Volvo S80 kļuvis izskatīgāks un harmoniskāks. Dizainā saglabāti galvenie akcenti – Volvo raksturīgais priekšdaļas noformējums, izteiktā plecu līnija sānos un atpazīstamie aizmugures lukturi. Tikai tagad viss kļuvis mazliet slaidāks, ne tik stūrains. Lukturu korpusi un motora pārsegs stūros nošķelti slīpā leņķī, tāpēc S80 izskatās pat dinamiskāks par kompakto S40. Un, protams, būvējot tik emocionālu un jaudīgu auto, Volvo nav aizmirsis par galveno – drošību.

 Skats no malas

 Soli pa solim atkāpjoties no konservatīvajiem principiem, Mercedes-Benz priekšplānā tagad izvirzījis terminu „dinamika”. Jaunās paaudzes E-klase gan filosofiski, gan dizainiski, gan tehniski kļuvusi krietni dinamiskāka. Jaunais E-klases sedans izdevies glīts un elegants. Tas vairs necenšas līdzināties limuzīnam. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, ārējais izskats gan nav būtiski mainījies, taču, ja vērīgi ieskatās, atšķirības pamanīt var. Jaunās paaudzes E-klases dinamiku, jaudu un pašpārliecinātību atspoguļo no jauna izstrādāts priekšējās daļas dizains. Bamperi un radiatora restes V-veida izvirzījums simbolizē spēku un tiekšanos uz priekšu. Mercedes-Benz ir uzlabojis pazīstamo E-klases dubulto acu seju un lukturu augšpusē uzstādījis caurspīdīgas lameles, kas rada atraktīvāku apgaismojuma attēlu. Kā gabarīti pirmo reizi tiek lietotas baltas diodes, citāda forma piešķirta arī ārējiem atpakaļskata spoguļiem. Ar nelielu dinamikas „piešprici” ražotājam izdevies padarīt E-klasi jauneklīgāku.

 Volvo markas automobiļi vienmēr asociējušies ar drošību un pamatīgumu. Tiesa, pēdējos gados raksturīgais stūrainais siluets pamazām noapaļojies, taču Volvo atpazīstamībai tas nav kaitējis. Jaunais Volvo S80 ir tipisks zviedru dizaina evolūcijas paraugs. Pirmajā brīdī to pat var sajaukt ar iepriekšējās paaudzes modeli, tomēr, ieskatoties vērīgāk, jāsecina, ka lielās klases sedans ir ieguvis izsmalcinātākas aprises. Volvo dizaineri salīdzina jaunā flagmaņa veidolu ar viļņu slīpētām klintīm. Garš, plats un piezemēts, jaunais sedans nemaz nelīdzinās mazliet lempīgajam priekštecim. Paši zviedri dēvē jauno S80 par visu laiku labāko Volvo sedanu. Skatā no sāniem S80 kļuvis garāks par trim centimetriem, vienlaikus tas ir kļuvis par 34 mm augstāks un par 27 mm platāks, taču izskatās zemāks par priekšteci, kas savukārt neatbilst patiesībai. Gluži vienkārši riteņu asu attālums ir izstiepies, un šis parametrs izmainījis pilnīgi visu: izskatu, kopējo iespaidu, gaitas īpašības un salona dimensijas. Sānskatā gana dinamisks, tomēr tas ir atturīgs ārējās izpausmēs. Pie itāļu un franču auto emocionālā dizaina pieradušie droši vien par skaistu nesauktu. Mums šī auto tēls nedaudz atgādināja tādu majestātisku lepnu zviedru alni. Un no ārpuses salīdzinot ar Mercedes, Volvo likās daudz lielāks un masīvāks.




 Kāpjam iekšā

 Auto interjera izmaiņas ir krietni jūtamākas. Jaunās paaudzes E-klases modelis no iepriekšējā atšķiras ar piesaistošākām krāsām, jaunu četru spieķu stūres ratu un jaunu vadības sistēmu automātiskajai klimata kontrolei. Automobilis ar gaišu salona apdari izskatās smalki, pat majestātiski, viss nostrādāts vāciski akurāti. Vadītāja vieta šķiet ļoti ērta, sēdekļa regulācijas iespējas ir ļoti plašas. Sevišķas atzinības vērti ir E-klases sēdekļi. Jauns dizains, ādas apdare. Apsēdies, elektriski „ieregulējies” un saplūsti ar auto! Pat pēc nobrauktiem pārsimts kilometriem pat negribas no iesildītās vietas pat ārā rausties. Multikontūru sēdekļu porolona spilvenu vietā priekšējos sēdekļos iemontētas gaisa kameras, kas piepūšas līkumos un satur sēdošo ķermeņus ciešāk. Četrspieķu stūre ir pareizajā diametrā, apdarināta ar taustei patīkamu ādu. Stūre pieregulējama gan augstumā, gan tālumā. Automātiskās pārnesumkārbas selektors uz viduskonsoles novietots tieši pa rokai. To pārslēdzot, kreisā roka nav pat jāpaceļ no elkoņu balsta.

 Auto vadības organizācija ir tipiski „mersedesiska”, tas nozīmē, ka pie īpatnējā vadības centra iekārtojuma ir jāpierod. Kreisajā pusē aiz stūres ir viens liels un viens mazāks pārslēdzējs. Jāatceras, ka logu tīrītāji ieslēdzami ar to pašu kreisajā pusē esošo lielo virzienu rādītāju sviru, kas šeit ir daudzfunkcionāla – ar to ieslēdz gan pagriezienu rādītājus, gan logu tīrītājus, gan tālās gaismas, savukārt nedaudz tālāk novietotā mazā ir kruīza kontroles vadības svira. Stāvbremzei izmantota tradicionālā pedāļa-roktura kombinācija, kad bremze tiek aktivizēta, nospiežot papildu paminu kreisajā pusē, bet to atlaiž ar rokturi paneļa apakšā.

 Pa jaunam pārbūvēta arī audio un klimata kontroles pults platajā viduskonsolē. Pie specifiskās mikroklimata regulēšanas gan sākotnēji jāpierod, taču pēcāk jāatzīst, ka tā ir ļoti ērta. Divu zonu „Thermotronic” ierīce darbojas efektīvi. Oriģinālā audiosistēma nodrošina kvalitatīvu skanējumu. Ērtību labad viduskonsolē atrodama poga, kas ļauj automātiski nolaist aizmugurējā sēdekļa pagalvjus labākas redzamības iegūšanai, kad nākas manevrēt atpakaļgaitā. Viduskonsolē labi paslēpts slepenais mantu nodalījums, uz kura elektriski atveramā vāciņa izvietotas dažas vadības pogas. Padomāts arī par diviem saulessargiem katram priekšā sēdošajam, lai var aizklāt sauli gan priekšējā vējstikla, gan sānstikla augšpusē. Loģisks ir ugunsdzēšamā aparāta un aptieciņas novietojums zem priekšējiem sēdekļiem - tuvāk pa rokai, nekā bagāžniekā, kur šīs lietas parasti mētājas. Aizmugures dīvāna platums it kā ļautu ievietoties trijatā, taču vidējam sēdētājam neērtības noteikti radīs atzveltnē ielocītais elkoņu balsts un augstais centrālais tunelis starp kājām, tātad E-klase tomēr paredzēta braucieniem četratā. Toties aizmugurē sēdētājiem atvēlēta sava individuāla apvējošana.

 Volvo salonā valda šādas klases automobilim atbilstoša noskaņa, skandināvu dizaina lakonisms un līniju vieglums. Vienmērīgi glītā un organiski izliektā paneļa centrā atrodas ligzda bezkontaktu atslēgas breloka ievietošanai. Materiālu izvēle un apdare ir nevainojama, var atzīmēt interjera detaļu veiksmīgos krāsu salikumus un plašās apdares izvēles iespējas, taču paneļa augšdaļa ir tumša, lai neatspīdētu vējstiklā. Instrumentu panelī atrodas tikai divi apaļi rādītāji. Pazuduši visi mazāk nozīmīgie rādītāji, palikuši tikai spidometrs un tahometrs, kuru viducī tiek izgaismoti ekrāniņi, kuri tad arī parāda visu pārējo vadītājam nepieciešamo informāciju – sākot ar degvielas līmeni bākā un beidzot ar aktīvās kruīzkontroles iestatījumiem.

 Dažu mūsu degustācijas dalībnieku pārsteidza Volvo salona dizainā valdošais kvalitatīvais askētisms, tomēr Rietumeiropas automediji šo dizaina koncepciju slavē un laikam jau to saprot ar "skandināvu luksusu". Taisna un plāna kā dēlis viduskonsole ar kārtīgi izvietotām podziņām, bez šaubām, ir moderns un stilīgs risinājums, kas lieliski atbilst skandināvu stila kanoniem. Taču jāšaubās, vai pie vācu premium sedanu interjera stereotipiem pieradis lietotājs būs spējīgs saprast un pieņemt šādu skandināvu minimālismu. Lieki piebilst, ka vadītāja vietas ergonomika S80 ir visaugstākajā līmenī, tāpat arī apšaubīt sēdvietu ērtumu mūsdienīgā biznesa klases sedanā laikam gan būtu lieki, vienīgi jāpiebilst, ka salīdzinot ar E-klasi, S 80 sēdekļiem trūkst sānu atbalsta.

 Degustējamais Mercedes E-klases auto ir piebāzts ar visu maksimāli iespējamo komforta aprīkojumu. Adaptīvā kruīzkontrole, apsildāma stūre, multikontūru sēdekļi ar apsildi un ventilāciju, bezatslēgas piekļuve un adaptīvie lukturi ir opcijas, kas padara šo modeli ne tikai par lielisku auto, bet arī par aizraujošu rotaļlietu, lai gan tādas redzams arī konkurentiem. Un kur tad vēl stikla jumts ar atveramu lūku visā platumā un filmas DVD formātā uz ekrāna priekšējā panelī, kas rāda gan tikai stāvošā mašīnā, bet braucot paliek tikai skaņa – bildi jāpiedomā pašam.

 Komforta aprīkojuma līmenis mūsu degustējamā S80 ir visai pieticīgs. E-klases izlutināti, degustācijas dalībnieki nekautrājās norādīt uz robiem degustējamā S80 komforta aprīkojumā. Taču šeit pārmetumi ir nevietā, jo S80 var piepirkt gan papildus Dynaudio akustiku, gan sēdekļu ventilāciju, gan vēl daudzus citus biznesa klases sedanu niekus, bez kuriem var lieliski iztikt, bet kas padara automobili par rotaļlietu.

 Bet viena lieta gan mūsu S80 bija izcila - kopā ar Alpine un Bang&Olufsen izstrādātā audiosistēma - šī dziļā, niansētā un pilnīgā skaņa spēj apmierināt pat rokmūzikas gardēžu prasības. Par to pārliecinājāmies, klausoties labāko no Guns N Roses, Quireboys, Skid Row, The Black Crowes, - pagājušā gadsimta nogales rokmūzikas zudušās paaudzes, kura nenoslīka popmetāla purvā, bet grunge apvērsuma rezultātā tika noslaucīta no meinstrīma skatuves.

 Drošības standarti turpina augt

 Atjaunotā E-klase savā tirgus segmentā grib kļūt par modes noteicēju drošības jomā. Sērijveidā automobilī ir preventīvā PRE-SAFE sistēma, kas avārijas draudu gadījumā aktivizē drošības pasākumus vadītājam un blakussēdētājam. Rezultātā josta un gaisa drošības spilvens sadursmes brīdī nodrošina maksimālu aizsardzības līmeni. E-klases sērijveida NECK-PRO galvas balsti, ko aizmugures trieciena gadījumā sensori minisekunžu laikā pavirza uz priekšu, lai atbalstītu vadītāja un blakussēdētāja galvas, novēršot iespējamās kakla skriemeļu traumas. Arī drošības jostas rada sajūtu, ka pret drošību vācieši izturas sevišķi nopietni. Ja vadītājs vai blakussēdētājs aizmirsis piesprādzēties, par to atgādina uzstājīgi skaļš brīdinājuma signāls.

 E-klase ir pirmais automobilis, kas piedāvā adaptīvos lukturus, kuri pielāgojas braukšanas un laika apstākļu situācijai, tādējādi dodot papildus ieguvumus drošai braukšanai. Intelligent Light System, kas ir pieejama papildus aprīkojumā, ir bāzēta uz biksenona lukturiem un ietver piecas dažādas apgaismes funkcijas. Piemēram, ar pilnveidotajiem miglas lukturiem tiek samazināta pašapžilbināšana, ko varētu radīt miglas atstarotā gaisma. Adaptīvo lukturu konstrukcija ir atšķirīga. Parasti lukturu blokā atrodas papildu starmetis, kas iedegas tajā pusē, uz kuru pagriež stūri, bet E-klasei šo funkciju veic miglas lukturis.

 Kopš E-klases modernizācijas aizmugures lukturu bremžu uguņu sekcijā iemontētas gaismas diodes. Tādas bāzes aprīkojumā ir daudziem, taču mersedesam vienīgajam ekstrēmas bremzēšanas laikā tās mirgo, tāpēc aizmugurē braucošos sapurina ātrāk - šo vadītāju reakcijas laiks samazinās. Štutgartē izskaitļojuši, ka tādējādi aizmugurē braucošajai mašīnai bremzēšanas ceļš pie ātruma 100 kilometri stundā samazinās par piecarpus metriem.

 Arī Volvo ne uz brīdi nav aizmirsis par drošību, jo šī nu reiz ir tā lieta, ar ko Volvo ir slavens. Par jaunā S80 pasīvās drošības līmeni arī nav jāšaubās, jo strādājot pie jaunā modeļa, inženieri ir krietni papūlējušies un iebūvējuši daudz dažādu moderno tehnoloģiju, kas palīdz vadītājam un nodrošina augstāku drošības līmeni, kā arī gādā par braukšanas komfortu. S80 savu vadītāju brīdina par eventuālām briesmām no priekšas, sāniem, aizmugures un pat iekšpuses - atslēgas breloks palīdz cīnīties ar izsekošanas paranoju, ziņojot par kustību salonā pirms tā atvēršanas. Tomēr nozīmīgāku vietu ieņem adaptīvā kruīzkontrole, kas pati par sevi nav nekāds jaunums, taču S80 to var regulēt. Vairākumam līdz šim zināmo šāda veida sistēmu radars ir iestatīts uz noteiktu attālumu līdz priekšā braucošajam, un, kad tas sasniegts, automašīna pati piebremzē. Savukārt jaunajam Volvo attālumu līdz priekšā braucošajam vadītājs var mainīt, turklāt šis attālums tiek noteikts sekundēs. Vēl pie aktīvās drošības aprīkojuma pieder sadursmes brīdinājuma sistēma CW (Collision Warning). Tā ar skaņas un vizuālā signāla palīdzību brīdina par sadursmes draudiem ar priekšā braucošo. Bet ar tā sauktajām aklajām zonām palīdz tikt galā sānu spoguļos iemontētas miniatūras kameras jeb BLIS (Blind Spot Information System). Ja vadītājam grūtāk pamanāmajā zonā parādās kāds objekts, sistēma par to ziņo ar sarkanām signāllampiņām, kas iebūvētas blakus spoguļiem. Tas viss patiešām darbojas apbrīnojami, tomēr ārpus daudzjoslu autobāņiem šķiet nedaudz pārspīlēts, izņemot adaptīvo kruīzkontroli, bez kuras šajā auto klasē vairs neiztikt, jo bizneskalases lietotāji, šķiet, kļuvuši pārāk slinki braucēji, lai paši ievērotu distanci. Taču visnotaļ noderīgi ir priekšējie lukturi ar aktīvajām biksenona spuldzēm, kas pagriežas stūres griešanas virzienā un palīdz labāk izgaismot pagriezienus.

 Bet, ja sadursme tomēr nav novēršama, sestās paaudzes sānu aizsardzības sistēma SIPS (Side Impact Protection System) sadursmes gadījumā parūpēsies par dažāda auguma pasažieru drošību salonā.

 Braucam

Seši no desmit jaunās E-klases dzinējiem ir jauni vai uzlaboti. Progress ir jūtams gan jaudas, gan griezes momenta pieaugumā, paliekot nemainīgam degvielas patēriņam. Mūsu auto dzen uz priekšu jaunais sešu cilindru dīzeļdzinējs E320 CDI (165 kw/224 Zs), kas tagad piedāvā lielāku griezes momentu - no agrāk maksimāli sasniedzamajiem 510 tas palielināts līdz 540 ņūtonmetriem. Kā jau pieklājas Mercedes dīzelim, tas sparīgi velk visā apgriezienu diapazonā. Tā kā šai mašīnai ir klasiska uzbūve, priekšā novietots motors un aizmugres piedziņa, pie priekšpiedziņas pieradušam braucējam sākumā ir tāda savdabīga sajūta, jūtama vilkmes nenoslogota stūre. Sākumā bremžu pedālis šķiet pārāk stingrs, taču jau pavisam drīz jāsecina, ka tas darbojas ar apskaužamu precizitāti un informativitāti. Piecpakāpju „automāts” darbojas nevainojami, nodrošinot automobilim vienmērīgu paātrinājumu, pārnesumu maiņas brīdi ļauj nojaust vienīgi tahometra bultiņas palēcieni. Šeit ir, protams, iespēja arī paniekoties manuālajā slēgšanas režīmā, tomēr tas prasa papildu koncentrāciju, turklāt, kā izrādās, sevišķu efektu nedod.Mercedes inženieri piestrādājuši pie mašīnas izsvarojuma un piekares konstrukcijas uzlabošanas – izmainīts priekšējo atsperu novietojums, stūres gājiens kļuvis īsāks, panākta precīzāka vadāmība. Automobiļa gaita ir komfortabli sportiska, stabila un prognozējama. Uzreiz jāsaka, ka bijām gaidījuši Mercedes izslavētā limuzīniskā komforta baudījumu lielākās devās, tomēr jāsaprot, ka mūsdienu modes tendencies pieprasa, lai moderns biznesa sedans būtu ar sportiskām ambīcijām (kāpēc? - varbūt prezumējot - lai šādu auto nopelnītu, ir tik smagi jāstrādā, ka sportam iespējams atlicināt vienīgi no ofisa mājupceļā pavadīto laiku), tāpēc visu Latvijas ceļa nelīdzenumu slāpēšana nav šī auto uzdevums. Galu galā, Štutgartē taču neviens nespēj iedomāties nelīdzeno, riebīgi ielāpaino asfaltu Rīgā, 18.novembra krastmalā, pašā Prezidentes pils priekšā. Lai piemērotos mūsu nacionālās kvalitātes ceļu īpatnībām, šo mašīnu par papildus samaksu iespējams aprīkot ar pneimopiekari, kas nodrošina līganāku gaitu. Modernā stabilitātes sistēma (ESP) ir tik gudra, ka negrasās pilnībā atņemt sportiskas braukšanas prieku, tomēr stingri kontrolējot mašīnas stabilitāti dinamiskos līkumos. Tiesa, nepieredzējušam braucējam tā var radīt mānīgu drošības izjūtu un likt aizmirst, ka fizikas likumi joprojām ir spēkā...Mūsu degustācijas ēdienkartē tika celts jaunais Volvo S80 ar 5 cilindru 2,5 l turbodzinēju un 200 zirgspēkiem. Atlētisks, kluss, mēreni ēdelīgs un ļoti izkopts agregāts, precīzi atbilst Volvo S80 raksturam. Mierīgam, taču spēcīgam. Masīvais griezes moments apvieno ātrumu ar vairāk nekā pietiekošu drošības rezervi, bet degvielas patēriņš tieši atkarīgs no braukšanas stila. Vidējais degvielas patēriņš jauktajā ciklā mums sanāca 12 litri uz 100 km. Iespējams, ka tomēr S80 ar 2,4 l turbodīzeli (185 ZS) izskatās pēc vēl labākas kombinācijas Latvijas apstākļiem.Pie izslavētajām Volvo komforta un drošības tehnoloģijām var pieskaitīt arī aktīvo piekari Four-C ar elektroniskajiem amortizatoriem. Atkarībā no braukšanas ātruma, kā arī paātrinājuma slodzēm šķērsvirzienā un garenvirzienā piekares vadības bloks maina amortizatoru pretestību. Pārvietojoties mierīgi, piekare ir maksimāli komfortabla, bet, sākot braukt agresīvāk, amortizatori kļūst cietāki – samazinās mašīnas sasvēršanās līkumos un virsbūves svārstības bremzējot. Piekares cietību vadītājs var izmainīt arī pats, nospiežot attiecīgu podziņu. Atšķirība starp Comfort, Sport un Advanced ir mazāk svarīga un izjūtama uz normāla asfalta, bet uz Latvijas ceļa tipiski ielāpainā tāpat nekur nepasportosi. Jāatzīst, ka Volvo tomēr nav automobilis enerģiskai līkumu zīmēšanai, gluži tāpat kā absolūtais vairākums biznesa klases sedanu. Tomēr nevar nepamanīt izmaiņas S80 balstiekārtā, un tās ir izmaiņas sportiskā virzienā. Auto ir kaut ko zaudējis no sava līganuma, toties cik daudz iegūts stabilitātes un precizitātes ziņā. Vēl ir arī stūres pastiprinātājs ar trīs pārslēdzamiem darbības režīmiem, kas ļauj vadītājam izmainīt stūres pastiprinātāja režīmu un izvēlēties vieglo pilsētas stūri režīmā Low, stingrāko Medium vai sportisko High.Drošības sajūta braucot ir gandrīz fiziski sajūtama. Auto kā nenogremdējams vikingu kuģis. Neaicina steigties, brauc mierīgi un ar pašcieņu, bet ir pārliecība, ka vajadzības gadījumā spēks būs ar mums. Lai gan S80 ir priekšpiedziņas auto, vadāmība tam ir sterili precīza. Salīdzinot ar mersi, Volvo salonā vairāk jūtami asfalta nelīdzenumi, salaidumu vietas uz tiltiem. Bet ja gribi, vari arī pirms bedres nepiebremzēt, nekas nenotiks. Un grantsceļu trepi Volvo pārvar neticami droši un pārliecinoši. S80 ir lielisks auto gariem pārbraucieniem, ilgā ceļā nekas nenogurdina, netraucē ne dzinēja, ne pretvēja ne rites troksnis, lai gan nevarētu apgalvot, ka braukšana notiek absolūtā klusumā. Interesanti, ka palielie gabarīti tomēr netraucē manevrēt pilsētas ielu šaurībā.Volvo S80 pieejami pieci spēka agregāti: trīs benzīna dzinēji 2,5 l (200 ZS), 3,2 l (235 ZS), 4,4 l (315 ZS) un divi Abi dīzeļi un mazākais no benzīnniekiem pieejami ar sešpakāpju mehānisko vai automātisko transmisiju, bet lielākajiem benzīna dzinējiem pienākas tikai sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas. Pirmoreiz S80 vēsturē zem tā motorpārsega iedzīvojušies astoņi cilindri: 4,4 litru 315 zirgspēku motors ņemts no modeļa Volvo XC90, sajūgts ar AWD pilnpiedziņu un automātisko pārnesumkārbu. Astoņi cilindri galvenokārt domāti ASV tirgum, kas S80 arī turpmāk būs nozīmīgākais.




 Kam šie biznesa uzvalki derēs

Šādas biznesa klases automašīnas, gluži tāpat kā biznesa uzvalki, katram nepiestāv. Tās prasa no īpašnieka konkrētu attieksmi. Mašīnas ne puišeļiem, bet īstiem vīriem, kas nevis steidzas vairāk par citiem, bet pārvietojas pilsētas satiksmē solīdi, ar pašcieņu. Un ciena arī citus satiksmes dalībniekus. Braukšanas stils atklāj katra indivīda attieksmi pret apkārtējo pasauli, tajā skaitā arī pret biznesa partneriem. Un kurš gan biznesā gribētu uzticēties tādam agresīvam braucējam, kurš spējīgs pašapliecināties, tikai pazemojot citus - tāds tikai gaidīs izdevīgu brīdi, lai tevi “pārmestu”. Un ne jau sava izdevīguma dēļ, bet tāpēc, ka spēj justies labi tikai uz citu rēķina. Diemžēl, pie mums Latvijā braukšanas kultūra neko labu neliecina par sabiedrības vispārējo kultūras līmeni, tai skaitā arī par arī par biznesa vidi.  Mercedes-Benz gan Āfrikā, gan Latvijā ir Mercedes-Benz, un tam vairs nekas nav jāpierāda, tikai reizumis jāiepriecina savi cienītāji ar nelielām patīkamām novitātēm, šajā gadījumā – ar mazu dinamikas „piešprici”. Jaunā E-klase atkal ir sinonīms komfortam, drošībai un elegancei – un pie tam vēl dinamiskāka kā jebkad. Ar jaudīgākiem dzinējiem, sportiskāku transmisiju un piekari, kā arī inovācijām drošības jomā. Lai arī kļuvis ievērojami sportiskāks, E-klases Mercedes joprojām ir auto tiem, kas augstāk vērtē komfortu, nekā sportiski asu vadāmību. Bet vai gan vidusmēra biznesmenim, kurš nav radis reizi nedēļā aizvadīt treniņu sesiju kartodromā, vajag ko vairāk? Mūsdienu globalizācijas laikmetā diemžēl daudzi autoražotāji zaudējuši savu individualitāti, tāpēc zināma taisnība ir apgalvojumam, ka visas jaunās mašīnas esot vienādas. Volvo ir patīkams izņēmums, kas spējis saglabāt savu seju. Lai gan Volvo iekļauts Ford impērijā, jaunajā modelī par to nekas neliecina. Ja esi skandināvu lakoniskā stila cienītājs, S80 vari uzskatīt par vērā ņemamu alternatīvu jebkuram no vācu sāncenšu piedāvājumiem.Jaunās paaudzes Mercedes-Benz E-klases cena (sākot no 25 225 LVL) liecina, ka arī tiem, kas savas virsotnes jau sasnieguši, vēl ir uz ko tiekties.

 01.07 (120)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-