Land Rover Discovery TDV6 HSE

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Jaunlatviešu folklora: “Jo krutāks džips, jo tālāk jāiet pēc traktora…”

Leģendārā britu apvidus automobiļa „Land Rover Discovery” dzimšanas gads ir 1989. "Discovery" otrā paaudze parādījās 1998.gada rudenī un gandrīz pilnībā atkārtoja pirmās paaudzes dizainu, kas kļuvis leģendārs, pateicoties „Camel Trophy” rallijreidu plašajai publicitātei. Neskatoties uz plašo "Discovery" fanu loku, otrās paaudzes automobilis no mūsdienu viedokļa bija tāls no ideāla - sēdpozīcija, vadāmība, atsaucība stūrei, šķērsvirziena stabilitāte uz cieta seguma prasījās pēc uzlabošanas. Izstrādājot jaunās – trešās paaudzes modeli, konstruktoriem bija izvirzīts nopietns uzdevums – radikāli uzlabot savulaik vispirktākā "Land Rover" braukšanas komfortu uz asfalta un tajā pašā laikā saglabāt izcilās apvidus spējas, kas piemita abām līdzšinējām „Land Rover Discovery” paaudzēm. Jaunā "Discovery" trešās paaudzes pirmizrāde notika Ņujorkas autoizstādē 2004. gada 7. aprīlī, tādējādi apliecinot, ka ASV ir ļoti perspektīvs tirgus šīs britu markas spēkratiem. Trešo paaudzi droši var saukt par stila ziņā revolucionāru. Šoreiz tas ir patiešām pilnīgi jauns auto, nevis kārtējais uzlabotais variants.Pērnā gada 26.janvārī, pieaicinot sabiedrības krējumu, dažus žurnālistus un potenciālos pircējus, Land Rover dīleris prezentēja jauno Discovery 3 arī Latvijā. Tad nu arī "AutoInfo" nolēma nodegustēt šo no alumīnija izgatavoto apvidus auto. Kad no sava ierastā vieglā autiņa iesēdies Discovery un izbrauc Rīgas ielās, pirmais iespaids, ka vadi kravas mašīnu, tikai jūties neparasti ērti un komfortabli. Lielais auto pa nežēlīgi bedraino Rīgas asfaltu ripo ekskluzīvā klusumā, nekas nečīkst un negrab. Salīdzinājumā ar savu priekšgājēju, “Disco” ir kļuvis masīvāks, stūres rats beidzot ir īstajā vietā, kur tam jābūt. Iepriekšējam modelim stūre bija pārliku tuvu durvīm, un strauji griežot stūres ratu, laiku pa laikam ar elkoni varēja trāpīt logā. Sēdekli un stūri jaunajā auto var noregulēt pēc vajadzības, lai ērta braukšana būtu gan 1,60m, gan divus metrus garam cilvēkam. Ērti skārdeņu turētāji ir ierīkoti gan durvju kabatās, gan viduskonsolē un pat aizmugurējā sēdekļu papildrindā, kurā gan ir ērti vienīgi bērniem līdz 13.gadu vecumam, ir skārdeņu turētājs un lādīte sīkumu ievietošanai. Un šīs ērtības sīkie spēj novērtēt – reiz izmēģinājuši papildrindu, lielo cilvēku sēdekļos sēdēt vairs negrib! Braucot ar jauno Discovery, tā laimīgajam īpašniekam nāksies aizmirst ne tikai vecā Discovery lēto plastmasas salonu un nesimetrisko stūri, bet arī bezrūpīgu mašīnas laušanu, traucoties cauri dubļiem un krūmiem…jo vienkārši būs žēl! Toties uz lielceļa jaunais "Land Rover Discovery" negriezīs ceļu pat tādiem prestiža džipiem kā "BMW X5" un “Porsche Cayenne", taču saglabājot vienu būtisku priekšrocību, kas ļauj britam paturēt bezceļa trumpjus - rāmja konstrukcija un alumīnija virsbūve. Pēdējā otrās paaudzes "Discovery" uzlabošana jau izmainīja tā priekšējos lukturus, lai tie līdzinātos majestātiskajam "Range Rover", kura sevišķo “lorda statusu” neviens necenšas apstrīdēt. Jaunais modelis ir pavisam līdzīgs "lordam dubļos", tikai nekrāsotā radiatora restīte un arvien vēl piepaceltā aizmugurējā sānstikla mala atgādina, ka "Discovery" ir mazliet vienkāršāks. Jaunā „Discovery” dizains ieturēts tā saucamajā „hi-tech” stilā ar taisnu līniju dominanti. Tomēr "Land Rover" izdevies apvienot šo nopietno ģeometrisko stilu ar klasiskām "Discovery" iezīmēm, kas ļauj nekļūdīgi atpazīt automobili. Vislabākā pazīšanās zīme ir paaugstinātais sānstikls salona aizmugurējā daļā, kaut gan no aizkustinošajiem jumta lodziņiem "Discovery" tomēr ir šķīries. To vietā nākusi iespēja pasūtīt veselas trīs jumta lūkas, bet jumta aizmugurējā daļa tik un tā palikusi paaugstināta, kas kopā ar krietni pieaugušo stiklojuma laukumu rada plašuma sajūtu salonā. Interjers, salīdzinājumā ar eksterjeru, ir tikpat konservatīvs, tomēr neapšaubāmi tas kļuvis ērtāks un plašāks kā priekštečiem. Aizmugurējie sēdekļi atrodas augstāk par priekšējiem, par atsevišķu samaksu (papildaprīkojumā par 1156 eiro) iespējams uzstādīt jau pieminēto trešo papildsēdeklīšu rindu. Šo sēdeklīšu atzveltnes ir nolokāmas tā, lai nodrošinātu pilnīgi līdzenu bagāžas nodalījuma grīdu. Aizmugurējās durvis veras divās daļās – augšējā atverama uz augšu, bet apakšējā - uz leju, kas atvieglo bagāžas ievietošanu un izņemšanu. Tā kā aizmugurējās durvis veidotas dalītas kā "Range Rover", rezerves ritenis pārcēlies no tām uz grīdas apakšu."Discovery" ir nopietni progresējis arī tehniskajā ziņā. Jaunais auto ir izstrādāts uz „Range Rover” bāzes, un tam ar priekštečiem praktiski nav nekā kopēja. Atsevišķa rāmja vietā "Discovery" tagad ir virsbūvē integrēta stiprības struktūra "Body-Frame", kas nedaudz līdzinās "Mitsubishi Pajero" izmantotajai, un palielina virsbūves izturību pret lieci un vērpi, kā arī ievērojami uzlabo vadāmību. Jaunajam "Discovery" ir neatkarīgā balstiekārta priekšā un aizmugurē, tāpat kā „Range Rover”. Priekšā izmantoti Makfersona statņi, aizmugurē A veida sviras. Tas viss kopā ar vācu "ZF Servotronic" stūres iekārtu padara "Discovery" vadāmību nesalīdzināmi precīzāku, nekā bija agrāk. Aizmugurē uzstādītas pneimoatsperes, lai saglabātu normālu automobiļa stāvokli arī tad, ja tas velk piekabi ar kuteri. "Discovery" ir pastāvīga, nevis pieslēdzama pilnpiedziņa ar jaudas sadalījumu 50:50, kā arī pazeminātie pārnesumi.Laiks iet uz priekšu, un kādreiz tik vienkāršais Discovery tagad ir pārpilns ar smalkām elektroniskām vadības palīgierīcēm. Pazeminātā pārnesuma aktivizēšanai vairs nav sadales kārbas vadības sviras, bet elektriskais slēdzītis, kurš aktivizējot pazemināto režīmu, vienlaikus paceļ auto klīrensu par 24cm, un panelī tad var redzētu priekšējo riteņu izgriezuma stāvokli. Diemžēl, mūsu auto bija aprīkots ar vasaras riepām, un nekāda elektronika un pazeminātie režīmi nebija spējīgi cīnīties ar dziļu sniegu, kurā degustējamais auto nogrima, uzsēdās uz vēdera, un visi četri riteņi bezpalīdzīgi griezās pa tukšo. Tikai ar troses un veca Pajero palīdzību spējām izkļūt uz braucama ceļa. Galvenā mācība, ko no šī piedzīvojuma guvām - braucot ziemas bezceļos ar vasaras riepām, kritiskā situācijā nekad nedrīkst ļaut auto apstāties. Un nedaudz vēlāk, kad mūsu degustatoru komanda jau bija pieradusi pie dīzeļa dzinēja un automātiskās ātrumkārbas darbības, "Discovery 3", pierādīja, ka ir cīnītājs, un pat vasaras riepām un marta kupenām par spīti, spēja izbraukt pa tādām aizsnigušām meža stigām, kur visu ziemu neviens nebija braucis.  

Tāpēc atgriezīsimies pie elektroniski vadāmās "Terrain Response" pilnpiedziņas. Šī elektroniskā sistēma optimizē griezes momenta sadali starp riteņiem, balstiekārtas regulējumu un klīrensu atkarībā no ceļa seguma. Pagriežot viduskonsolē nelielu kloķīti, vadītājs izvēlas vienu no pieciem darbības režīmiem: bāzes (parastiem ceļiem), slideniem segumiem (zāle, grants vai sniegs) vai vienu no trim bezceļiem – dubļi, smiltis, akmeņi. Katrā režīmā tiek izvēlēts piemērotākais klīrenss, dzinēja atsaucība, slīpuma turēšanas režīms, elektroniskās pretizslīdēšanas sistēmas darbība un, protams, arī pieskaņota transmisijas darbība. Kad izvēlēts kāds no transmisijas režīmiem, sistēma pati izvēlas nepieciešamos tās darbības parametrus.

 Autoinfo degustatoru rīcībā esošais „Land Rover Discovery” bija aprīkots ar 2,7-litru turbodīzeļdzinēju un „ZF” sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu, kas ir pieprasītākā „Discovery” versija Latvijā. Dzinējs izstrādāts „Ford” un „PSA Peuget-Citroen” kopdarbībā, un to dažādās modifikācijās paredzēts uzstādīt arī „Peugeot”, „Citroen” un „Jaguar” automobiļos. Dzinējs ir ļoti atsaucīgs pie salīdzinoši zemiem apgriezieniem (maksimālais griezes moments tiek sasniegts jau pie 1900 apgr./min) un sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba nodrošina pietiekamu vilkmi katrā pārnesumā. Vieglajam automobilim šāds dzinējs piešķirtu nenoliedzami sportisku raksturu, bet divarpus tonnu smagam “mazgabarīta dzīvoklim uz riteņiem” tas nodrošina līganu un komfortablu braukšanu. Uz šosejas straujai apdzīšanai varētu pietrūkt dinamikas, pilsētā nākas respektēt mazākos brāļus – ņipros un veiklos kompaktklases autiņus, tomēr šķēršļotā apvidū šāds spēka agregāts ir tieši laikā, vilkmes ir atliku likām. Dzinēja radītais trokšņu līmenis ir ļoti zems: brīvgaitā un pie zemiem apgriezieniem salonā nekas neliecina, ka zem motora pārsega būtu dīzeļdzinējs; tam raksturīgā dobjā rēkoņa parādās tikai pie lieliem apgriezieniem. „Land Rover Discovery” skaņas un vibroizolācija ir augstā līmenī, gluži kā reprezentatīvajiem vieglajiem auto. Braukšanas sajūtu ziņā jaunais Discovery tomēr ir tuvāk prestižam limuzīnam, nekā tādam klasiskam džipam kā vecais labais Defenders.

 Un visbeidzot – papildaprīkojumā esošie vizuālā tūninga elementi nostiprināja pārliecību: kārtīgam džipam jebkuri izskaistinājumi rada tikai zaudējumus. Praksē pārliecinājāmies, ka dekoratīvie sliekšņi, uz kuriem sakrājas sniegs, veicina durvju plastmasas moldingu pazaudēšanu. Savukārt, pseido ķengursitamais režģis padara motora pārsega atvēršanu par neērtu un piņķerīgu pasākumu ar roku un drēbju sasmērēšanu. Vaicāsiet – kāda velna pēc prestiža džipa īpašniekam jāvirina motora pārsegs? Atbildam: lai pielietu logu mazgājamo šķidrumu.

Trešās paaudzes „Land Rover Discovery” ir krietni dārgāks par savu priekšteci, apmēram par 35 procentiem. Autoinfo degustācijā izmantoja dārgāko Discovery modifikāciju ar dīzeļdzinēju, kas maksā 51578 eiro. Nenoliedzami, Discovery ir zaudējis daļu no sava romantiskā dēkaiņa un piedzīvojumu meklētāja imidža. Tagad tā drīzāk ir solīda automašīna situētam juristam kā diskrēts, bet nepārprotams apliecinājums statusam, prestižam un augstam ienākumu līmenim. Jācer, ka ievērojami paaugstinātais automobiļa pozicionējums savā klasē un šasijas lieliskais raksturs jaunajam modelim varētu piesaistīt kā jau esošos markas fanus, tā arī jaunus cienītājus, tikai bezceļu ekstrēmistu viņu vidū gan nebūs.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-