Peugeot 407 SW & Mazda6 AWD

Pievienots: 24. janvārī 2007 00:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Katrs otrais latvietis esot kalnu slēpotājs, tāpēc ziemā pieprasījumam un piedāvājumam pēc universāliem vajadzētu palielināties ...

Katrs otrais latvietis esot kalnu slēpotājs, tāpēc ziemā pieprasījumam un piedāvājumam pēc universāliem vajadzētu palielināties, tomēr izrādās, ka šis autotirgus segments ir visai specifisks. Tā kā pārsvarā pircēji joprojām izvēlas sedanus vai hečbekus, vairums dīleru universāļus piedāvā tikai pasūtīt. Bet, ja vēlies izbraukt degustācijas apli, tev piedāvā to pašu sedanu vai hečbeku – sanāk pirkt “kaķi maisā”. Ja negribi, atliek tikai sekot modei un savam hečbekam, sedanam vai pat kupejai tumši notonēt aizmugurējos un sānu logus, priekšējo durvju stiklus atstājot gaišus, un komerctransporta, jeb “kabluka” efekts panākts! Bet, ja nopietni, tad glītus auto ar sabalansētu dizainu universāļu sektorā atrast nemaz nav tika viegli, jo vagona tipa virsbūves vairumā gadījumu izceļas ar smagu, konservatīvu dizainu. Un ja vēl kārojas lai tavai mašīnai būtu arī sportiski akcenti… Vispirms nāk prātā Audi A4 Avant un glītā iepriekšējās paaudzes Opel Vectra Caravan, bet no jaunākiem modeļiem – Mazda6, kas šķiet paņēmusi visu labāko no iepriekšējās pieredzes. Mazda6 ir auto, kas neatstāj vienaldzīgu ar savām muskuļotajām virsbūves proporcijām - ne tikai ērts universālis, bet arī īsts sportvagons. Nepārprotami, tas paredzēts ne tikai kravu pārvadāšanai vien. Tagad mēs šo auto droši varam izmantot kā esošo klases etalonu, lai salīdzinātu ar Peugeot jauno revolucionāro 407 SW.




  Veidojot jauno vidējās klases automobili – „407” modeli, „Peugeot” turpina ar 206 un 307 modeļiem iesākto revolūciju, graujot ierastos autobūves standartus - 407 neapšaubāmi stāv ārpus garlaicīgo ģimenes auto piedāvājuma. Jo, kā apgalvo „Peugeot” pārstāvji - pircējs šajā klasē vairs nemeklē lielāko plašumu, bet gan izsmalcinātāko stilu, un tā nu 407 netrūkst! Tomēr Autoinfo komanda nolēma pārliecināties, vai šis automobilis sniedz ne tikai estētisko baudījumu, bet arī nodrošina tās praktiskās īpašības, kas parasti piemīt šīs klases universāļiem. 407 modeļa vēsture sākās ar Elixir koncepta automobili 2003.gada Parīzes autošovā – tas bija sportisks hečbeks. No konveijera nākušais „407” sedans jau bija jūtams kompromiss – ne tik pārdrošs kā smailais „Elixir”, bet pietiekami iedvesmojošs, toties SW ir saglabājis „Eliksīra” drosmīgos dizaina risinājumus, revolucionējot piedāvājumu ģimenes automobiļu sektorā. 407 SW – pirmie iespaidi: dinamika un lauvas grācija. Atņirgta plēsonīgā mute un piemiegto acu aukstais ksenona mirdzums iedveš cieņu. Šķiet, ka sportiskais azarts ielikts šajā auto jau ģenētiskā līmenī. Izteiksmīgs kīļveida siluets, lieliska aerodinamika, gaisa pretestības koeficients samazināts līdz 0,29.

Dizainā jūtama nobeigtība, nekā lieka, nekā piestiķēta. Salīdzinājumā ar sedanu, SW ir garāks par 87 mm un augstāks par 41 mm. Sasniegts līdzsvars starp priekšu - garo pārkari (kas nodrošināja maksimālās 5 zvaigznītes EuroNCAP kreštestos), agresīvo “ferrārīgo” radiatora muti, izteiksmīgajiem priekšējiem lukturiem, milzīgo vējstiklu, un aizmuguri, kas tagad ir īstajā vietā un izmērā - pagarināta virsbūves pārkare, atliekts jumta balsts, noapaļots aizmugurējais stikls un panorāmas stikla jumts. „Peugeot 407” dizains ir viegli atpazīstams un iegaumējams - pat no attāluma šo siluetu nav iespējams sajaukt ar kādu citu. Satiksmes straumē šis auto nepārprotami izceļas, uz ielas to nevar nepamanīt. Pa reizei pat kāds no sava reprezentatīvā vācu automobiļa uzmet skaudīgu acu skatienu, bet citi garāmbraucot pat teju apstājas, lai mūs nopētītu.




 Šodien ar parastu Mazda6 nevienu vairs nepārsteigsi, bet mūsu rīcībā nonāca pats interesantākais modelis – Mazda6 Wagon AWD. Tas nozīmē All Wheel Drive! Latvijā šādi auto pārdošanā ir jau apmēram gadu. No ārpuses nekas neliecina, ka mūsu priekšā ir pilnpiedziņas Mazda6, jo par vienu centimetru palielināto klīrensu pamanīt nav iespējams, bet nekādu AWD uzrakstu nav, izņemot dīlera uzlīmētos. Toties Mazda6 AWD lepojas ar ksenona lukturiem, jumta sliedēm un vieglmetāla diskiem. Apzinoties, ka pilnpiedziņa tik un tā sadārdzinās mašīnas cenu, Mazda6 AWD ir piebāzta ar augstāko aprīkojuma līmeni (šeit ir viss, iztrūkst tikai kruīzkontrole), un tā pagaidām ir vienīgā modifikācija ar piecpakāpju activematic pārnesumkārbu. Uzreiz jāsaka, ka AWD nav interesants tiem, kas taupa uz katru sīkumu, cena .... Ls.  

Sēžamies iekšā 407 SW.



Šeit ir gaisma un plašums. Panorāmas stikla jumts iekļauts jau bāzes komplektācijā. Tāda sirreāla kabrioleta sajūta, klusumā un siltumā braucot cauri ziemai un veroties zvaigznēs. Ja apnīk, pagriez pogu pie spoguļa, un jumta stiklu pilnīgi vai daļēji nosegs aizkars, kas ne ar ko neatšķiras no parasta auto jumta tapsējuma. Futūristisks panelis. Navigācijas, klimata un mūzikas displeji vienā blokā. Sākumā liekas - pārāk daudz podziņu konsolē, tomēr viegli saprotamo piktogrammu dēļ ātri atklājam to nozīmi. Tomēr šeit nav krāsainā navigācijas sistēmas displeja ar visām grafiskām fīčām (opcija par 1500 Ls), tādēļ borta datora vadība braukšanas laikā nav tik ērta kā gribētos, jo prasa lielāku uzmanību.
Pilnīgs komforts pie stūres, to novērtējām pietiekami ilgā braucienā. Sēdekļi amerikāniski ērti, tādi relaksējoši samta dīvāniņi ar apsildi (par apsildi +120 Ls).


Stūre regulējas augstumā/dziļumā. Aktīvie galvas balsti. Ja esi aizmirsis piesprādzēties, izdzirdēsi uzstājīgu brīdinājums signālu, kas neapklust, bet pieņemas spēkā un intensitātē. Ērts ir centrālais elkoņa balsts, kuram ir divas augstuma pozīcijas, tajā iekšā ir tilpne kompaktdiskiem un citiem sīkumiem. Jā, un glāžu turētājs ir standarta aprīkojumā. Vārdu sakot, patīkamu sīkumu šeit ir daudz. Visi „Peugeot 407” jau standartā iegūst bagātīgu aprīkojumu, mūsu auto nokomplektēts ST versijā par 15290 Ls ar dažām opcijām, kas tā cenu paaugstina līdz 16400 Ls. Salīdzinot ar sedanu, SW ir augstāks jumts salona aizmugures daļā, vairāk ērtību aizmugures sēdeklī, ko palielina arī grīda bez tuneļa. Šajā auto nav sajūta kā universālī, jo nejūt lielo telpu aiz sēdekļa, drīzāk tas atgādina hečbeku. SW necenšas pārsteigt ar bagāžnieka ietilpību – 448 litri, ja vajag vairāk - var ērti nolocīt aizmugures sēdekli – sanāk 1654 litri. Bet, ja godīgi - cik bieži redzami universāļi ar līdz augšai piekrautu bagāžnieku? Par 100 Ls kā opcija ir tīkls priekšmetu nostiprināšanai. Nepieciešamības gadījumā var pārvadāt līdz 2700 mm garus priekšmetus, izmantojot aizmugurējā sēdekļa lūku un priekšējā pasažieru sēdekļa salikšanu. Atvērtas bagāžnieka durvis paceļ līdzi arī daļu jumta, nekas netraucē ērti piekļūt bagāžai. Zem bagāžas nodalījuma grīdas ir pilnvērtīgs rezerves ritenis. Atsevišķi veras bagāžnieka logs, to var atvērt arī elektroniski, nospiežot trešo pogu uz atvāžamās atslēgas pults. Salonā AWD ir gluži parasta Mazda6, kaut arī savā dārgākajā izpildījumā. Pēc 407 plašumiem sākumā liekas pašauri, toties kas par sportiskiem kausveida ādas sēdekļiem! Un abos virzienos ļoti plaši regulējama sportiska stūre, kuru var gandrīz vai ielikt klēpī! Mašīnas sportiskumu uzsver arī akurātais mērinstrumentu panelis ar hromētajām maliņām un sarkanajiem cipariņiem, kā arī konsoles metāliskā apdare.


Šeit ir pilna "elektropakete", seši drošības spilveni, laba BOSE stereosistēma ar sešiem CD (kurā mēs degustējām jaunākos latviešu rokmūzikas ierakstus) , klimata sistēma un pilns aktīvās drošības elektronisko ierīču komplekss, kas ļauj vienkārši nospiest pedāli un aizbraukt, īpaši neņemot gavā to, kāds ir ceļš zem riteņiem. Mazda6 AWD aizmugurējā piekare ir ar automātisku klīrensa regulēšanu, jo bagāžnieks ir diezgan ietilpīgs un ar nolaistiem sēdekļiem pat 1,9 m garš. 

Mazda 6 Wagon AWD - Latvijas ziema nežēlo Mazdas bleķus.

Aizmugurē vietas ir gana daudz. Visiem trim pasažieriem ir galvas atbalsti un drošības jostas. Bagāžas ietilpība - 490 litri, bet ja atlaiž aizmugurējos sēdekļus, tad tur var pārvadāt 1694 litrus kravas. Zem bagāžas nodalījuma grīdas ir pietiekoši vietas pilnvērtīgam rezerves ritenim, bet šeit ielikts sīkais avārijas ritenītis, kurā atradis vietu...sabvūfers. Nu, ja – kāda tur vairs var būt mūzika, kad riepa caura!


„Peugeot 407” kļuvis par pirmo automobili „PSA” koncernā, kurā izmantota priekšējā balstiekārta ar divām šķērssvirām un starpasi, kura neatkarīgi kontrolē katru riteni, bet adaptīvie amortizatori pielāgojas autovadītāja braukšanas stilam. Aizmugurējā balstiekārta – daudzsviru ar šķērsstabilizatoru. Pie tam, aizmugurējie riteņi ir piestūrējamie. Rezultātā šīs novatoriskās konstrukcijas pielietojums „407” modelī nodrošina brīnišķīgas gaitas īpašības, ko paspilgtina arī lieliskā stūres vadība – tā ir ļoti informatīva, asi reaģējot uz pagriešanas leņķi un braukšanas ātrumu.

 Par 55 kg smagākajam SW ir labākas gaitas īpašības, nekā sedanam, vai tas būtu citāda izsvarojuma dēļ? Neparasti viegla un apskaužami līgana gaita, braucot nav priekšpiedziņas sajūtas. Klusi, komfortabli, pārliecinoši. Nav alerģijas pret veļas dēli, viļņiem un gareniskām grambām. Ceļu nedzird, dzird motoru, bet tas ir patīkami. Lielā automobiļa izcilās manevrešanas spējas mūs vienkārši pārsteidz. Auto paklausīgi, mierīgi un pārliecinoši izpilda visas stūres kamandas, pie tam ar tādu kā pārākuma apziņu. Masīvajam auto pilnīgi pietiek ar divlitru 137 Zs motoru, ir gan laba dinamika (līdz 100 km/h - 10,8 sekundēs), gan jaudas rezervīte, ja vajag. Apdzenot virs 100 km/h, paātrinājums nešķitīs gauss. Manuālā pārnesumkārba ļauj efektīvi izmantot dzinēja jaudas resursu un braukt tiešām ekonomiski, vidējais degvielas patēriņš nepārsniedza ražotāja norādītos 8,3 litrus uz 100 km nobrauktā ceļa.Lieliskas ksenona gaismas ar lukturu mazgāšanu. Tā ir opcija, kas sadārdzina auto par 280 Ls, toties naktī ar tuvajām ugunīm vari justies pārliecinoši kā dienā. To bieži novērtē arī pretīmbraucošie, mirkšķinot ar tālajiem – neesam pieraduši pie tik izcilām gaismām. Nepierasti lielie autobusa stila logu tīrītāji pēc lietus sensora komandas ieslēdzas paši un lieliski tiek galā ar praktiski visu loga virsmu, daudzas sprauslas izsmidzina logu šķidrumu plašā diapazonā. Atpakaļgaitas sensori (+230 Ls) ar pīkstienu brīdina par tuvu šķērsli, braucot atpakaļgaitā.

 Sniegotajos, līkumotajos Vidzemes lauku ceļos, braucot diezgan ātri, bet saprāta robežās, 407 SW spēj droši turēt līdzi pilnpiedziņas Mazdai, ESP notur mašīnu trajektorijā, šo palīdzību pilots pat nepamana, ja neievēro oranžo ESP lampiņu kas ik pa brīdim iemirdzas panelī. Mazda6 AWD zem pārsega atrodas 2,3 litru 162 ZS dzinējs gāzu sadales mehānisma fāzu maiņas sistēmu S-VT. Tas ir atsaucīgs un nikns ļoti plašā apgriezienu diapazonā. Mazāku motoru neļauj likt svars, kas ir par 100 kg lielāks nekā parastam Mazda6 universālim. Slodze uz asīm ir gandrīz ideāla: 55:45%, tas nodrošina ļoti stabilu turēšanos uz ceļa. Automātiskā piecu pakāpju kārba „Activematic” pārslēdzas vienmēr laikā, ar pavisam nelielu aizturi. Ja apnīk braukt ar automātisko režīmu, tad pavirzi ātrumpārslēgu pa labi, un kārba kļūs manuāla. Tad visas kārbas darbības būs kontrolējamas ar vieglu rokas kustību uz priekšu vai atpakaļ. Dzinējs ar ātrumkārbu saprotas no pusvārda, tādēļ manuālajā režīmā labāku dinamiku sasniegt ir grūti. Mazda izmantotā AWD sistēma ir nevis pastāvīga pilnpiedziņa, bet on demand tipa pilnpiedziņa (pilnpiedziņa pēc vajadzības), kur velkošā parasti ir tikai priekšējā ass. Griezes moments uz aizmugurējiem riteņiem nonāk, tikai priekšējiem izslīdot, šajā brīdī nostrādā starpasu sajūgs, un auto no priekšpiedziņas kļūst par pilnpiedziņas. Motora jauda ir pietiekama, taču Mazda6 AWD nav sprinteris, 100 km/h tiek sasniegti tikai pēc 12 sekundēm. Tomēr elektroniskā transmisija nodrošina to, ka sākot kustību no vietas, griezes moments starp asīm automātiski tiek pārdalīts attiecībā 50:50, tāpēc ziemā Mazda6 AWD bez īpašas piepūles un sev pašai par izbrīnu izrādās uzvarētāja gandrīz visos stop-and-go luksoforu mačos.


 Tomēr asfalts nekādas AWD priekšrocības neatklāj. Tikai īstos ziemas apstākļos AWD komplektācija attaisno savu cenu un gūst motivāciju. Kamēr mašīnai ieslēgta visa elektronika, nekādu iespēju to izsist no līdzsvara. Drošības rezerve ir pietiekama, lai bez bažām brauktu pa sniegotiem pakalniem. Mašīna iet cauri visur, bezceļos braši stumj pa priekšu sniega masu, bet tikai līdz brīdim, kad mitrais sniegs zem tās sablietējas pa īstam, tad auto uzsēžas uz vēdera, un jāņem palīgā trosi. Vidējais degvielas patēriņš ir 12 l/100 km, un panākt zemāku to var tikai uz šosejas.

 

 

 Vērtējums

 Kamēr citu firmu dizaineri sacenšas, kurš izveidos pilnvērtīgāko, funkcionālāko, prestižāko universāli, Peugeot dizaineriem izdevies šobrīd neapšaubāmi stilīgākais sporta vagons savā klasē. 407 SW orientēts uz sportiski jauneklīgu stilu, kas tam piemīt pat lielākā mērā nekā sedanam. Īpaši jaunajā automobilī jāuzslavē balstiekārta un stūres vadība. Balstiekārtas regulējums ir ideāls – tā nav tik mīksta kā citiem šīs klases automobiļiem, bet tajā pašā laikā ne tik cieta kā 407 sedanam. Pavisam noteikti, 407 SW nav radīts kartupeļu pārvadāšanai, tas vairāk ir dzīvesstila auto, varētu pat teikt - stilīgi reprezentatīvs auto, kam bagāžnieka tilpumam nav būtiska nozīme. Jaunais „Peugeot 407 SW” ar savu izskatu un uzvedību pretendē būt piederīgs lauvu dzimtai. Bet lauva, kā zināms, ir zvēru karalis, lai arī džungļos netrūkst ne lielāku, ne stiprāku dzīvnieku.

 AWD ir visdārgākā Mazda6, tomēr grūti to salīdzināt ar priekšpiedziņas automobiļiem. Par tuvāko konkurentu drīzāk būtu jāuzskata Subaru Legacy. Laikam jau daļa taisnības ir kāda autodīlera reklāmas tekstā: “izzūd atšķirība starp pilsētu un laukiem, visur vajadzīgs džips!” Ja esi estēts, kam visi džipi joprojām izskatās kā galošas ar lukturiem, tomēr vēlies ietilpīgu pilnpiedziņas auto, tad atceries: 2,3 l motora un pilnpiedziņas kombinācija ziemā padara Mazda6 AWD par cienīgu, grūti uzveicamu pretinieku dramatiskajos Latvijas ielu un ceļu apstākļos. Mēs dabūjām paši pārliecināties, ka Ērgļu apkārtnes sniegotie lauku ceļi ir līdzenāki par valsts galvenās autostrādes – Vidzemes šosejas bedraino asfaltu posmā Rīga – Sigulda, nemaz nerunājot par Rīgas centra ielām – kāds dziļi iegrimis asfalta ielāps Pulkveža Brieža ielā ir spējīgs sadragāt pat džipa piekari, bet daži Valdemāra ielas posmi būtu izmantojami tikai kā izmēģinājumu poligons...

 

Tātad, ja vēlies stilīgu universāli, kas pie tam būtu sportisks un glīts, – ir varianti, pie tam ļoti dažādi. Kuru no variantiem izvēlēsies – tas lai paliek tavā ziņā.

3.05 (100)


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-