Mazda 3 GT un VW Golf GTI

Pievienots: 11. novembrī 2006 01:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Mazda3 GT ir stilīga mašīna, kas priecē acis, gan uzlūkota satiksmes plūsmā, gan atrodoties iekšā salonā.GTI piekare ir tradicionāli cieta, tamdēļ labi jūtamas sīkas asfalta bedrītes un citi ceļa nelīdzenumi.


Jebkurš karstais hečbeks ir vairāk uz emocijām, nevis praktiskiem apsvērumiem balstīta izvēle. Neapšaubāmi, emocionāls auto ir arī Mazda 3, ko pierāda tik liels skaits šo mašīnu košās krāsās. Golfs turpretī, vienmēr ir bijis kvalitatīvas funkcionalitātes un pragmatisma etalons. Jebkurš, izņemot GTI. Šie maģiskie trīs burti sagriež visu ar kājām gaisā.


Oriģinālais pirmais GTI dzima pagājušā gadsimta 70. gadu sākumā. Karstā golfa ideja sākotnēji radās no VW inženieru grupas hobija projekta ārpus darba laika – golfiņa virsbūvē ievietot 1.6 litru 110 ZS dzinēju no Audi 80 GTE. 1975. gada maijā GTI statusu lega-lizēja, tas kļuva par oficiālu VW modeli. Kompānijas vadība sākotnēji plānoja izlaist tikai 5000 eksemplāru, bet pieprasījums pēc karstajiem golfiem pārspēja vispārdrošākās cerības. Jo GTI pirmoreiz autobūves vēsturē masu patērētājam ļāva nobaudīt spirdzinošu sportiskas dinamikas un vadāmības kokteili par pieņemamu cenu. Un tieši šis auto ir atbildīgs par pagājušā gadsimta beigās Eiropu pārņēmušo pocket rocket fenomenu. 1984. gadā parādījās otrās paaudzes GTI, bet tam jau bija sīva konkurence ar sekotājiem karsto hečbeku sektorā – Peugeot 205 un Ford Escort XR3i. Diemžēl, trešās paaudzes GTI 1992. gadā jau bija pārāk aptaukojies un zaudējis jauneklīgo spriganumu. Piektās paaudzes Golf GTI startē ar jaunu dizainu, jaunu 200 zirgspēku turbo motoru un jaunām emocijām pārākā pakāpē. Tāpat kā 1976. gada priekštecis, tas nozīmē bezkompromisa braukšanas prieku. Īsts sporta auto ar spēcīgu iekšējo un ārējo estētiku, satriecošu dinamiku un perfektu vadāmību.


Japānas rūpnīcā Hofu izgatavoto Mazda3 automašīnu kopskaits ir sasniedzis vienu miljonu. Kopš Mazda3 ražošanas sākuma pagājuši tikai trīs gadi un divi mēneši, līdz ar to Mazda3 uzstādījusi pasaules rekordu – visātrāk tikusi līdz miljonam saražoto auto! Tagad Mazda3, kuru tirgū laida 2003. gadā, piedzīvojusi pirmo modernizāciju. Japāņu inženieriem tas bija ārkārtīgi grūts uzdevums, jo Eiropā, kur reģistrēti 222 tūkstoši Mazda3 automašīnu, visvairāk klientu izvēlas šo modeli tieši dizaina dēļ. Modernizētās Mazda3 pārveidojumus no ārpuses pamanīt nav viegli, lai gan tie ietver arī neuzkrītošas stilizācijas izmaiņas, tomēr japāņu inženieri galvenās pūles veltījuši dažādu tehnisku nianšu pieslīpēšanai. Pilnveidojumu rezultātā automašīna ir kļuvusi vēl klusāka, drošāka un ekonomiskāka. Mazda3 tagad vēl precīzāk reaģē uz vadītāja komandām, jo ir uzlabota arī šasijas konstrukcija.


Mazda 3 GT


Jau 2004. gada rudenī, savā pirmajā randiņā ar skaisto japānieti Mazda3, mēs atzīmējām, ka šī japāniete ļoti vēlas līdzināties itālietei. Bet itāliešu auto, kā zināms, jau izsenis ir tehnisko emociju virsotne. Kā gan japāņiem izdevies radīt ko līdzīgu? Izrādās, šīs tehniskās emocijas radītas, izmantojot Kansei Engineering sistēmu. Mazda3 salona un virsbūves pievilcīgā dizaina izstrādāšanai japāņi izmantojuši Kansei Engineering, ko septiņdesmitajos gados izgudroja profesors Micuo Nagamači, lai ar šīs sistēmas palīdzību noteiktu patērētāju sajūtas un attieksmi, kā arī to atkarību no dažādu izstrādājumu īpašībām. Viena no pirmajām šo sistēmu izmantoja kompānija Mazda, izstrādājot modeli MX-5, kas kļuvis par autobūves vēsturē visvairāk pārdoto rodsteru. Tagad arī Mazda3 ir guvusi panākumus gan pircēju vidū, gan atzinību auto žurnālistu un ekspertu veiktajos salīdzinošajos testos, saņēmusi neskaitāmus apbalvojumus par sportisko dizainu, lielisko braukšanas dinamiku un augsto kvalitāti. Mazda3 iegūtā godpilnā 2. vieta nominācijā Eiropas “Gada auto” 2004. gadā ir ļoti augsts sasniegums ārpus Eiropas ražotājam. Mazda3 ir pieejama ar divām atšķirīgām virsbūvēm. Četrdurvju sedans un piecdurvju hečbeks ir apveltīti ar pilnīgi dažādiem raksturiem, un abām virsbūvēm nav kopīga neviena no ārējām detaļām. Sedans ir padevies visnotaļ harmonisks. Jāsaka, ka Mazda3 ir viens no retajiem kompaktklases auto, kas sedana versijā izskatās tikpat labi kā hečbeka. Daži sedanu pat uzskata par glītāku. Tomēr Eiropā tradicionāli populārāki ir hečbeki, ko iegādājušies 80% klientu, bet Latvijā 35% no pērn pārdotajām Mazda3 ir sedani. Tā kā atzinību ieguvušas abas virsbūves versijas, ārējā izskata izmaiņas ir neuzkrītošas. Iepriekšējo Mazda3 īpašnieki būs apmierināti, jo viņu mašīna, salīdzinot ar modernizēto, neizskatīsies novecojusi, atšķirību starp tām satiksmes plūsmā spēs noteikt tikai acīgs vērotājs. Tomēr vērīga acs pamanīs priekšējā un aizmugurējā bampera pārveidojumus un aizmugurējos LED lukturus GT sedanam. Nedaudz mainīts arī radiatora restes izskats, turklāt Mazda3 tagad ir jauna dizaina vieglmetāla riteņi. Pārmaiņām vēl jāpieskaita septiņi jauni virsbūves krāsojumi, tagad pavisam kopā 13, lai gan vislabāk šis auto joprojām izskatās emocionāli košās krāsās – spilgti dzeltenā, sarkanā, zilā. Mazda3 tagad uzlabotas arī aerodinamiskās īpašības, gaisa pretestības koeficients samazināts līdz 0,30 Cd. Šie uzlabojumi pozitīvi ietekmē gan degvielas ekonomijas, gan trokšņa līmeņa rādītājus.


Turklāt uzlabojusies apdares materiālu kvalitāte un paplašinājusies toņu izvēle. Visām modifikācijām standarta aprīkojumā ir iebūvēta audiosistēma un gaisa kondicionētājs. GT versijā standarta aprīkojumā ietilpst kruīzkontrole un jaunā inteliģentā iekāpšanas un iedarbināšanas sistēma bez aizdedzes atslēgas. Šī droši vien ir pasaulē vienkāršākā automašīnas atslēgšanas sistēma. Atslēgas vietā tiek izmantota kartīte, ar kuru atslēdz, bet izkāpjot arī aizslēdz durvis. Vadītājam pat nav nepieciešams izvilkt karti no kabatas. Sistēma konstatē kartītes atrašanos durvju vai bagāžnieka tuvumā, un mašīna automātiski atslēdzas, tikko vadītājs pieskaras rokturim. Lai ieslēgtu dzinēju, atliek tikai pagriezt tradicionālā vietā esošo aizdedzes slēdzi. Elegants risinājums ir arī poga logu atvēršanai, atrodoties ārpus automašīnas. Tas ir īpaši ērti karstā laikā, jo ļauj atvērt logus vēl pirms iekāpšanas mašīnā. Ja izkāpjot esat aizmirsis aizvērt logu, to varat izdarīt no ārpuses. Klausoties alternatīvā roka balādes, novērtējām arī Bose audio sistēmas kvalitātes ar septiņiem skaļruņiem un 222 W digitālo pastiprinātāju, kas ir standarta aprīkojums GT versijai.


Viens no svarīgākajiem Mazda3 pilnveidojumiem ir zemāks trokšņa līmenis salonā. Lai pievārētu akustisko diskomfortu, izmantots vairāk izolācijas materiāla zem motora pārsega un jumtā. Trokšņa un virsbūves vibrācijas samazināšanai kalpo arī šasijas pārveidojumi un jaunās riepas, kuru iekšējās struktūras izmaiņu mērķis ir rites trokšņa mazināšana. Savu artavu trokšņa līmeņa un degvielas patēriņa samazināšanā devusi automašīnas apakšdaļas aerodinamikas pilnveidošana. Bez uzmanības nav palikusi arī piekare. Pateicoties jauniem amortizatoriem un citiem piekares konstrukcijas pilnveidojumiem, automašīnai vēl vairāk uzlabota vadāmība un gaitas īpašības, lai gan arī agrāk Mazda3 par tām saņēma uzslavas. Šasijas pilnveidojumi uzlabo ne vien trokšņa līmeņa, bet arī braukšanas dinamiku, nodrošinot vēl stabilāku un lineāru stūres reakciju, palielina gaitas komfortu, samazinot ceļa seguma izraisītas vibrācijas. Šīs pārmaiņas padara Mazda3 dinamiskāku un vieglāk vadāmu straujos pagriezienos.


Jāteic, ka Mazda3 ir viens no tiem automobiļiem, kuru uzvedību uz nelīdzena ceļa raksturo devīze: lielāks ātrums, mazāk bedru! Tagad samazināta piekares pseidosportiskā cietība, paaugstināts komforta līmenis, tomēr vienlaikus uzlabojot arī stabilitāti un vadāmību. Auto joprojām brauc tikpat azartiski kā agrāk, bet vienlaikus tas kļuvis drošāks un komfortablāks. Jau izkustoties no vietas, Mazda raujas uz priekšu ar gandrīz itālisku temperamentu, bet, ieminot gāzes pedāli grīdā, ieskanas sacīkšu dzinēja nots, kas tik ļoti atgādina neaizmirstamo MX-5. Stūre precīza, bet viegla, varētu vēlēties informatīvāku. Lielākos ātrumos joprojām varētu vēlēties vairāk klusuma, tomēr jāatzīmē, ka tagad braucot 90–110 km/h robežās, akustiskais komforts ir pietiekami augstā līmenī.


Mazda3 motoru klāstā ir tie paši dzinēji, taču pilnveidoti, lai uzlabotu to ekspluatācijas īpašības un degvielas ekonomijas rādītājus. Lai gan maksimālās jaudas rādītāji visiem spēka agregātiem saglabājušies iepriekšējie, mo-dernizētās versijas kļuvušas nedaudz ekonomiskākas un ar elastīgāku griezes momenta līkni. Degustējamā auto MZR 2.0 benzīnmotora maksimālā jauda joprojām ir 110 kW (150 ZS). Pateicoties jaunai maināmajai vārstu atvēršanas sistēmai, motors maksimālo griezes momentu (187 Nm/4000 apgr. min) attīsta pie apgriezieniem, kas par 500 apgr. min zemāki, nekā priekštecim. Dinamiskās īpašības uzlabotas, arī pielietojot jaunu elektronisko droseli, kuras darbība dzinēju padara vēl mundrāku un enerģiskāku. Pārstrādātās aerodinamikas nianses, motora uzlabojumi un jaunā pārnesumkārba degvielas patēriņu samazinājusi par apmēram 4%, līdz 7,9 l/100 km. Tagad jaudīgākajam div-litru motoram pienākas sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba.


Automašīnas pilnveidošanā nemainīgi svarīga ir drošība. Salīdzinoši vienkāršs, bet efektīvs autobraucējus disciplinējošs pasākums ir drošības jostu piesprādzēšanas signāls – tagad mašīna atgādina ne tikai par nepiesprādzētiem priekšā sēdošajiem, bet arī par aizmugures pasažieriem. Mazda3 pasīvo drošību uzlabo ne tikai virsbūves stingrības palielināšana, bet arī frontālie un sānu drošības spilveni vadītājam un priekšējam pasažierim.


Sakarā ar nesenajiem modeļa uzlabojumiem Mazda3 kļūs par pircējiem vēl saistošāku spēkratu. Mazda ir uzlabojusi dzinējus, lai sekmētu degvielas ekonomiju, un spējusi slāpēt troksni salonā. Labākie no karstajiem hečbekiem vienmēr bijuši ne vien ātri, aizraujoši un sportiski, bet arī spējīgi piemēroties jebkuriem apstākļiem, izmantojami ikdienā visiem dzīves gadījumiem. Mazda3 ir tieši šāds auto. Starp citu, nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, salonā var pavisam viegli ievietot pieaugušo izmēra velosipēdu neizjauktā veidā. Mazda3 GT ir stilīga mašīna, kas priecē acis, gan uzlūkota satiksmes plūsmā, gan atrodoties iekšā salonā. Tā sniedz braukšanas baudu, ir paklausīga un dinamiska, bet tomēr ir un paliek ielas, nevis sacīkšu auto. Tā izskatās sportiskāka, nekā ir patiesībā. Ekstrēmas braukšanas cienītāji teiktu, ka Mazda3 GT izskatās labāk, nekā brauc. Ja ar to domāta braukšana lielā ātrumā uz pilota un mašīnas spēju robežas. Bet šādiem braucējiem arī šis modelis nav domāts. Pavisam drīz būs nopērkama daudz niknākā Mazda3 MPS ar 260 zirgspēku 2,3 litru tiešās iešprices turbo dzinēju.


VW Golf GTI 


Īstenajiem golfistiem pēc 30 gadiem ir patīkami ap-zināties, ka viena lieta nav mainījusies: pat ar savām jaunajām izliektajām formām, piektās paaudzes Golf joprojām nepārprotami ir tas pats golfiņš. Dizainiski izmainījies pavisam nedaudz, ja nu vienīgi zaudējis daļu konservatīvās nopietnības un aizguvis mazliet jaunības azarta no Polo. Galvenās pamanāmās novitātes ir nosmailināta purna daļa, ķīlī veidotais dzinēja pārsegs, kas ļāvusi uzlabot automobiļa aerodinamiku, kā arī jaunas formas un konstrukcijas lukturi – neapšaubāmi izskatīgā aizmugures optika ar apaļām sekcijām un lukturu dzidrināto lēcu cilindri priekšā. Salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi Golf V ir kļuvis ie-spaidīgāks – druknāks, spēcīgāks un tajā pašā laikā ieguvis vairāk dinamisma. Lai gan Golf V visās dimensijās pāraudzis priekšgājēju, no skata izaugsme nav pamanāma. Tātad, uz Golf V bāzes radītajam GTI ir jābūt visu laiku smagākajam, jaudīgākajam un arī dārgākajam golfam?


Izstrādājot jauno GTI, vācu dizaineri neuzdeva jautājumu: ar ko sākt? – Protams – ar pirmsākumiem tālajā 1974. gadā, ar klasisko GTI! Uzlūkojot jauno auto, no pirmā skata redzams – tas ir Golf GTI. Sarkani apmalotā radiatora restīte ar šūnu struktūru, elegantais aizmugures spoileris, melnā sliekšņa apdare, divu cauruļu izpūtējs – tie visi ir dizaina elementi, kas apstiprina: šeit ir emocijas, ne ar ko citu nesajaucamais GTI! Šis modelis ir par 12 mm garāks, nekā parastais Golfs, un pirmo reizi vēsturē tā virsbūve ievērojami atšķiras no standarta modeļa. Vizuāli GTI piektās paaudzes mašīna no ārpuses ir krietni pamanāmāka, nekā golfa topversija – sešcilindru pilnpiedziņas R32, kura masīvais hromētais deguns nepaātrina pulsu tā, kā to spēj šaurā sarkanā svītriņa ap GTI radiatora bišu šūnu resti. Kopējais efekts padara miermīlīgo golfiņu par naidīgu karsto hečbeku, un tie, kas atšķirības pirmajā brīdī neievēro, vēlāk spiesti nožēlot savu nevērību.


GTI salonā priecē gludās, noapaļotās paneļa līnijas, vāciski akurātā apdare, sajūtu estētika – kvalitatīvākais interjers no visiem kompaktajiem hečbekiem, ar kuru konkurēt var tikai ievērojami dārgākais premium klases brālēns A3. Tomēr, atšķirībā no pašapmierinātā A3, GTI salons runā skaidrā formu valodā. Vēsi mirdzošs alumīnijs izceļ stūri, ātruma pārslēgu, dekoratīvās durvju līstes, instrumentu paneli un sliekšņus, tas viss savienojumā ar alumīnija pedāļiem raisa īpašas emocijas un pasvītro automašīnas bezkompromisa sportiskumu. Kā jau tīrasiņu sporta auto pienākas, GTI aprīkots ar atbilstoši ērtu, kompaktu perfekta dizaina stūri. Lai pienācīgi kontrolētu GTI straujo temperamentu, klasiskai sacīkšu stūrei nav alternatīvas. Augstvērtīga perforēta āda satveršanas vietās, kā arī GTI logotips rada emocionālus akcentus. Tiem, kas vēlas vēl vairāk komforta, paredzēts daudzfunkciju stūres variants ar radio un autotelefona vadīšanas funkcijām. Pilota vieta zema, sportiski dziļa ar lielisku sānu noturību – tā sēž sportisti, sēdeklis piemērojams jebkura braucēja auguma prasībām. GTI sporta sēdekļiem ir regulējams augstums, un tie aprīkoti ar muguras balstiem, lai ikviens pilots varētu sev izvēlēties vislabāko braukšanas pozīciju. Tālu atpakaļ atbīdītas atzveltnes ar iestrādātiem regulējamiem galvas balstiem, kā arī izteikti sānu pacēlumi piedāvā drošu pozīciju, kāda arī nepieciešama īstam sporta auto. Īsto GTI sajūtu nodrošina sēdekļu pārvalki Interlagos ar iestrādātu GTI emblēmu. Pilotam par komforta trūkumu nebūs jāraizējas – šis Golfs ir pilnībā nokomplektēts. Automašīnai ir divu zonu klimata kontroles iekārta Climatic un zili tonēti siltuma izolācijas stikli, lai pilota galva sportiskas braukšanas laikā saglabātos vēsa pat vasaras svelmē. Un arī sliktos laika apstākļos GTI nepazudīs, pateicoties miglas lukturiem un lietus sensoriem..


GTI dinamiskā sirds, 2,0 litru FSI turbo motors ar 147 kW / 200 zs pārvērš golfu par mazu monstru. DSG divsajūgu pārnesumkārba, kas nedaudz agrāk parādījās Audi TT 3.2 V6 modelī, bez šaubām, ir ģeniāls izgudrojums, kas nodrošina raķetes dinamiku apvienojumā ar neticamu gaitas līganumu, taču ar manuālo kārbu GTI ir vēl mežonīgāks, un 100 km/h sasniedz vēl par pussekundi ātrāk! Tomēr, arī braucot ar DSG, saglabājas pilota faktors – ja DSG savā inteliģencē ir tālredzīgi izraudzījusies 5. ātrumu, bet sekojošā līkumā vadītājs grib pārslēgties uz trešo, to var izdarīt manuāli.


Mašīna rūpējas par to, lai dzinēja spēks adekvāti transformētos braukšanas priekā. GTI ir kā viens muskulis, stingrs, pastāvīgi sasprindzināts mehānismu kopums ar gandrīz organiski uztveramām reakcijām. Lieli nopelni te ir dziļajiem sporta sēdekļiem un ārkārtīgi informatīvajai stūrei. GTI ir stingrāki amortizatori, atsperes un stabilizatori, par 15 mm zemāka piekare un zemprofila riepas. Tas nodrošina vēlamo dinamiku un perfektu turēšanos uz ceļa jebkurā situācijā. Loģiski domājot, GTI būtu nežēlīgi jākratās uz nacionālās kvalitātes Latvijas ceļa, taču palīdz prasmīgi piemeklēti amortizatori. Vienīgā iebilde, ko atraduši piekasīgie Rietumu kolēģi žurnālisti, ir tas, ka pedāļiem varētu vēlēties niansētāku izjūtu, lielāku informativitāti. Sērijveida Golf GTI uz startu dodas ar 17’ vieglmetāla riteņiem Denver un platajām riepām 225. Tas ne vien uzlabo automašīnas vizuālo iespaidu, bet arī stabilitāti uz ceļa. Braucējs, kas dod priekšroku vēl iespaidīgākam uznācienam, var izvēlēties arī 18’ vieglmetāla riteņus Detroit. Palielinātie bremžu diski un labi pamanāmie sarkanie bremžu ārtausti ir konsekventa atbilde dzinēja mežonīgajai jaudai. Arī drošības ziņā GTI ir lieliski aprīkots: sākot ar pretbloķēšanas sistēmu (ABS) un sešiem gaisa spilveniem un beidzot ar elektronisko stabilizēšanas programmu. Un tieši ESP pelnījusi atzinīgus vārdus par to, ka pārlieku netraucē pilotam, bet darbojas līdzīgi kā F-1 traction control ierīce. Ātri ieejot slidenā līkumā, tikai jāļauj ievirzīt mašīnu pareizajā trajektorijā, un tad, atkal uzberot gāzi, ESP ļaus izbraukt līkumu ar maksimāli iespējamo ātrumu, neizslīdot no trajektorijas. Tomēr, braucot ar GTI, der atcerēties veco patiesību, ka bremzes noder ne tikai, lai apstātos, bet arī tiktu līkumā pa šaurāku trajektoriju, nekā citi. GTI cienīgi piloti zina, ka uzvar nevis tas, kurš ātrāk iebrauc līkumā, bet gan tas, kurš ātrāk no tā izbrauc ārā! Kā jau īsts autobāņu vāģis, GTI nejūt būtisku atšķirību starp 90 un 190 km/h, tāpēc Latvijas apstākļos tas nepieskatīts augstprātīgi izturas pret ātruma ierobežojumiem. Un nav būtiski tas, ka GTI spidometrā norādītie 300 km/h nevar tikt sasniegti pat teorētiski, bet ražotāja uzrādītais maksimālais ātrums 235 km/h droši vien arī praktiski paliks nesasniegts. Jo zem pilota labās pēdas vienmēr klātesošais spēks kūsā arī starp 60 un 100 km/h, un arī septiņu sekunžu paātrinājums līdz simtam ir pilnīgi legāls prieciņš. Vien dārgo riteņu un riepu liktenis Latvijas ceļa apstākļos ir neapskaužams…


Strādājot pie jaunā GTI, Volkswagen konstruktoriem tiešām bijusi vēlme atgriezties pie saknēm – vieglā pirmās paaudzes GTI koncepcijas, tomēr tas būtu neiespējami – Golf V ir lielāks, drošāks un labāk aprīkots nekā jebkad agrāk, tātad arī smagāks. Tomēr jaunais GTI, atšķirībā no diviem iepriekšējiem, kļuvis par jebkura sportiskas braukšanas entuziasta sapni, bez tam tas ir drošs, kluss un neticami ātrs jebkuros apstākļos. Vai šis būtu arī mans auto? – Dzīvojot Vācijā vai citur Rietumeiropā, kā savu brīvdienu auto es ņemtu GTI divdurvju versijā (ietaupu apmēram 700 eiro) ar manuālo kārbu (ietaupot vēl 2000 eiro). Nu, bet kā vienīgo ģimenes auto Latvijas apstākļos es tomēr izvēlētos neuzkrītošo Golf Plus ar dinamisko divlitru dīzeli.


Atšķirības un īpatnības


50 zirgspēku jaudas atšķirība starp turbinēto Golf GTI un Mazda3 GT nevar palikt nepamanīta. 100 km/h GTI sasniedz 7,2 sekundēs, Mazda to veic par 2 sekundēm ilgāk. Maksimālā ātruma atšķirība mums nav būtiska, jo bezie-robežojumu autobāņu Latvijā nav, tomēr aktīvas braukšanas piekritēji novērtēs Golf dinamikas priekšrocības. GTI piekare ir tradicionāli cieta, tamdēļ labi jūtamas sīkas asfalta bedrītes un citi ceļa nelīdzenumi, taču, pasliktinoties ceļa kvalitātei, braukšanas komforts sākuma līmenī saglabājas ilgi. Tāpat kā, pieaugot ātrumam, stabili-tāte saglabājas gandrīz nemainīga. Taču mērenākas braukšanas piekritēji par komfortablāku droši vien atzīs Mazda3. Golf piekares un stūres precizitāte ir vispārzināma, Mazdas stūre ir vieglāka, lai gan atpakaļreakcijas trūkumu pārmest nevar, un daļai braucēju var šķist, ka golfs, kam stūresrats griežas smagnējāk, ir vadāms grūtāk. Taisnvirziena kustībā Golf konkurenti pārspēj kursa stabilitātē, jo Mazda stūrei nulles punktā jūtama neliela tukšā zona, savukārt Golf demonstrē nevainojamu stūres un piekares saikni, tā reakcijas ir gan precīzākas, gan asākas. Braucot mierīgā režīmā ārpus pilsētas, abiem auto degvielas patēriņš būs apmēram vienāds, bet tikai kamēr GTI netiek darbināta turbīna. Ražotāju uzrādītais vidējais patēriņš uz 100 km: GTI – 8,0 litri, Mazda3 - 7,9 litri. Abi šie auto ir kompaktklases hečbeki ar sportisku raksturu, tikai šis sportiskums, būsim godīgi, tiem piemīt dažādās pakāpēs. Līdzīgi kā jebkurā sporta veidā ir pavisam citi kritēriji amatieru un profesionāļu konkurencē. Galu galā visu izsaka degustēto autiņu cenu starpība: Golf GTI maksā 25 679 eiro, Mazda3 GT – 19 850 eiro. 


Nacionālās braukšanas īpatnības ir tas faktors, kas aptumšo tik ātra auto ekspluatāciju Latvijā, kāds ir jaunais GTI. Ja kādreiz uz ielas atklāti izrādīt necieņu sabiedrībā pieņemtām normām un apkārtējiem satiksmes dalībniekiem atļāvās tikai “banditkās” sēdoši skūtie tipiņi, tad tagad ar lepni izslietu vidējo pirkstu Rīgas sastrēgumos stāvošos apbrauc pat solīds iesirms kungs, ar dienesta vāģi vedot mazmeitiņu uz skolu. Gribas šim kungam ieteikt aiziet uz poliklīniku un pamēģināt ielīst bez rindas – uzreiz dabūs dzirdēt par sevi visu patiesību! Vai tiešām kāds iedomājas, ka viņam jāsteidzas vairāk par citiem, un visi pārējie rīta sastrēgumstundā izbraukuši tā vienkārši pavizināties aiz neko darīt? Tomēr sabiedrībai daudz bīstamāks ir kāds cits indivīds, kurš piektdienas vakarā uz šosejas “mauc” garām visai kolonnai pa pretējo joslu, nemaz nemēģinot dot ceļu pretim braucošajiem – glābjas kas var! Pēdējā brīdī izvairījies no frontālas sadursmes, veltīju tam monologu, kas literārā valodā izklausītos apmēram šādi: “Man nospļauties uz to, ka tavs auto dārgāks par vidusmēra latviešu ģimenes piecu gadu budžetu, ka varbūt esi valsts ekonomikai miljonu investīcijas piesaistījis biznesmenis, jo šajā brīdī tu esi tikai likumpārkāpējs, kas apdraud manu bērnu dzīvības… Un man tā vien rokas niez pašam tevi panākt un pārmācīt. Ar GTI nemaz nebūtu grūti iejusties tādā Zorro vai Robinhuda lomā, bet tādējādi es pats nolaistos līdz tavam līmenim, tādēļ atliek vien paļauties uz Ceļu policijas profesionalitāti, cerēt, ka dabūsi pēc nopelniem, lai gan daudz labprātāk es tevi pie kauna staba „ ...


 


11.06 (118)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-