Mazda6 ar dīzeļa dzinēju

Pievienots: 7. jūlijā 2007 07:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Uzlaboto Mazda 6 no vecās vieglāk atšķirt, noliekot abus modeļus blakus. Skatā no priekšpuses tūlīt pamanāms jaunais bišu šūnu raksts radiatora un gaisa savācēja restītēs.

Mazda 6 pasaules pirmizrāde notika 2002.gada Ženēvas autoizstādē, un šodien jau var droši apgalvot, ka tas bija pagrieziena punkts japāņu kompānijas vēsturē. Mazda 6 nomainīja diezgan veiksmīgo modeli 626, kurš izcēlās ar uzticamību un augsto aprīkojuma līmeni, un iepriekšējo 20 gadu laikā Eiropā tika pārdots 1,4 miljonos eksemplāru. Jāpiebilst, ka Mazda 6 ir pirmais modelis, kas būvēts saskaņā ar jauno Zoom–Zoom filozofiju, jauno Mazda zīmola identitāti. Mazdai 6 sekojuši četri citi Zoom–Zoom stila modeļi: Mazda 2, Mazda RX-8, Mazda 3 un Mazda 5, kas gūst atzīstamus panākumus savos tirgus segmentos, tomēr neviens no tiem nevar mēroties ar Mazda 6 sasniegumiem. 59 pasaules valstīs Mazda 6 ieguvusi vairāk par 100 dažādu balvu, tostarp arī 2. vietu Eiropas Gada Auto konkursā 2003. gadā. 

Kas ir Zoom – Zoom?

Bērni to saprot uzreiz, bet pieaugušie parasti runā par braukšanas baudu vai par brīvu kustību. Bērni, kā vienmēr, māk pateikt precīzāk: “Aiziet, zoom–zoom!” Kompānijas jaunajai identitātei bija jābūt tādai, lai katrā jaunajā modelī tiktu iemiesoti Mazda RX-7 un Mazda MX-5 slavenie sportiskie gēni apvienojumā ar komfortu un tehnisko pilnību. Var teikt arī tā: Zoom – Zoom = Mazda 6! Jo pirmais modelis šo filozofiju iemiesoja perfekti, un rezultātā Mazda sasniedza tādus panākumus, par kādiem japāņi agrāk pat neuzdrošinājās sapņot – 2003. gadā Eiropā tika pārdoti gandrīz 100 tūkstoši automašīnu! 25 mēnešus pēc kārtas no 2002. gada decembra līdz 2004. gada decembrim Mazda pārdošanas apjomi dubultojās, salīdzinot ar iepriekšējo periodu. Interesanti, ka Itālijā un Vācijā vispieprasītākie ir Mazda 6 universāļi, Lielbritānijā un Francijā – hečbeki, bet Spānijā visvairāk mīl sedanus.

Piemineklis arī Latvijā

Nenoliedzami, šis auto arī Rīgas ielās jau no pirmās dienas izcēlās un daudziem lika iemīlēties no pirmā skata. Šodien Mazda 6, kas vairāk kā divus gadus bijis vispirktākais vidējās klases spēkrats Latvijā, jau ierakstīts Latvijas autotirgus jauno laiku vēsturē.

2004. gada rudenī AutoInfo degustatoru komanda izvēlējās mūsuprāt potenciāli perspektīvāko auto tirgus iekarotāju – jauno Škoda Octavia un salīdzināja to ar atzīto līderi – Mazda 6. Pēc degustācijas brauciena izteicām prognozi: Octavia būs nākamais tirgus līderis vidējā klasē. Nepielūdzamā statistika rāda, ka mūsu prognoze piepildījusies, bet kādreizējais bestsellers pēc 2005. gada pārdošanas rezultātiem ir tikai trešajā vietā klasē. 

Skaistule zem skalpeļa

Piecos lielākajos Eiropas autotirgos veiktā aptauja noskaidrojusi, ka galvenais iemesls, kādēļ pircēji izvēlējušies tieši Mazda 6, ir automobiļa dizains. Spānijā tā apgalvojuši pat 83 % aptaujāto, bet Itālijā – 72%. Nenoliedzami, Mazda 6 izceļas uz citu vidējās klases auto fona ar atlētiskām virsbūves proporcijām – garš un zems dzinēja pārsegs, slaids ķīļveida siluets. Mašīna būvēta uzsvērti sportiski, tās agresīvais vieglums it kā dod solījumu saņemt baudu no ikviena brauciena. Pat vēl atrodoties miera stāvoklī, tā it kā jau vizuāli traucas uz priekšu. Neatkarīgi no skata punkta, Mazda 6 nekad neizskatīsies masīva! Kurš vēl vidējās klases auto var lepoties ar šādu slaidu, seksīgu augumu?  

Pat četrus gadus pēc pirmizrādes Mazda 6 vēl joprojām izskatās svaiga un glīta. Tās lielākā problēma ir pārāk daudz tikpat glītu māsiņu, kas redzamas Eiropas lielpilsētu ielās. Kā nekā šobrīd visas pasaules ceļos traucas jau pāri par 790 tūkstošiem Mazda 6 eksemplāru. Tādēļ arī bija pienācis laiks skaistulei veikt kosmētisko operāciju… Mazdas dizaineriem, strādājot pie feislifta, galvenais bija neko nesabojāt. Atjaunotajā modelī esot vēl vairāk uzsvērta tā sportiskā daba, emocijas kustībā!

Atrodi 10 atšķirības!

Uzlaboto Mazda 6 no vecās vieglāk atšķirt, noliekot abus modeļus blakus. Skatā no priekšpuses tūlīt pamanāms jaunais bišu šūnu raksts radiatora un gaisa savācēja restītēs, jaunais bampera dizains ar īpatnējām japāņu stilā no alumīnija veidotām gaisa atverēm malās, lielāka Mazda emblēma un tumši lukturu korpusi. Arī aizmugurējam bamperam piešķirts cits dizains, bet efektīgie gaismas ķermeņi stilīgi aptumšoti. Nākamā atšķirība, ko ievērojam, ir atslēga – tagad tā ir atvāžams gluds breloks. Paturot ilgāk aizslēgšanas pogu, automātiski aizveras visi pavērtie stikli. Global closing sistēma tagad ir visām Mazda 6, jo četri stiklu pacēlāji ir pat bāzes modeļiem.

Jau toreiz, pirmajā randiņā ar slaido japānieti, atzīmējām, ka Mazda 6 ir skaists salons. Tagad patīkami pārsteidz ne tikai salona dizains, bet arī materiālu kvalitāte. Mašīnas sportiskumu iekšpusē uzsver akurātais mērinstrumentu pa-nelis ar hromētajām maliņām un sarkanajiem cipariem. Agrāk paneļa viduskonsoles noformējums atgādināja mūsdienīgu audiocentru: “gaišs metāls” no matētas plastmasas, tikpat kičīgi skaņas un klimata kontroles regulatori. Tagad salonā uzreiz pamanāma jauna izskata viduskonsole, kas šķīrusies no sudrabainās alumīnija plastmasas, atdodot vietu melnajai klavierlakai. Arī automātiskās klimata sistēmas kloķu aploces nu izskatās solīdāk. Vienīgais, kas nav mainījies, ir šaurais multifunkciju displejs. Stūres rats apvilkts ar ādu, un tajā iemontēta ērta kruīzkontroles un audiosistēmas vadība.

Mašīna ir sportiska un diezgan zema, tomēr tas nav traucējis nodrošināt pietiekami lielu vadītāja sēdekļa augstuma regulēšanas diapazonu. Mazdas sēdekļu formas ar to stingrajiem profiliem atgādina vācu autobūves izstrādājumus. Vadītāja ērtību palielina arī divos virzienos regulējamā stūre. Kopumā šofera darba vietas ergonomika ir ļoti tuva ideālam. Šajā gadījumā labā telpas organizācija patīkami papildina kopējo auto iespaidu. Tie, kas iepazīšanos ar uzlaboto modeli sāk no blakussēdētāja sēdekļa, uzreiz ievēro jaunumu – ērtu vertikālu rokturi durvīs, kur pasažierim pieturēties, veicot straujākas virāžas. Tādi paši rokturi ir arī aizmugurējo pasažieru ērtībām.  

Tagad – ar dīzeļa garšu!

Pagriežot atslēgu, atskan klusināta dzinēja dūkoņa, kas liek uzdot jautājumu – vai tiešām šis ir dīzelis? Uzsākot kustību, dūkoņa pat it kā attālinās, jo skaņu aiztur biezā izolācija starp motortelpu un salonu. Jā, iepriekšējais modelis bija paskaļš auto. Tagad skaņas izolācijas pastiprināšana izmainījusi 18 dažādas detaļas. Tiesa, akustiskie pasākumi vairāk attiecas uz salona priekšdaļu, dīzeļmotora dobjais bass vairs par sevi atgādina tikai tā kārtīgi ieminot grīdā, bet ceļa profils joprojām ir uztverams arī pēc skaņas, kas tā kā vairāk nāk no salona aizmugures. Bet vienalga, ir klusāk nekā iepriekš. Un arī durvis tagad aizveras ar tādu pareizu, slāpētu troksni, kas varētu apmierināt arī ikvienu snobisku vācu autiņu cienītāju.

Mūsu degustējamais Mazda 6 sedans aprīkots ar ar jauno MZR-CD 2.0 litru common-rail dīzeli, kas nodrošina 121 ZS jaudu apvienojumā ar degvielas patēriņu, kas nepārsniedz 6,0 l/100 km – pēc ražotāja apgalvojuma. Uzreiz jāteic, ka ir pieredzēti arī ekonomiskāki dīzeļdzinēji, toties ar dinamiku viss ir kārtībā! Dīzeļa elastība savienota ar benzīnnieka temperamentu, un vilkmes trūkumu neizjūt nevienā režīmā. Jaunā manuālā sešpakāpju pārnesumkārba, kurai tagad ir paaugstināti no 4. līdz 6. pārnesumam, kopā ar šo dzinēju veido lielisku kombināciju.

Vairāk automobiļa par to pašu naudu

Pēc dizaina nākamais Mazda 6 panākumu stūrakmens ir tās dāvātais braukšanas prieks un viegla vadāmība. Tiesa, iepriekšējā versijā Mazda 6 Latvijas “nacionālās kvalitātes” ceļa apstākļos bija pārāk jutīga pret nelīdzenumiem un risēm asfaltā, pie lielākiem ātrumiem uzkrītoši lasīja ceļu, tagad gaita kļuvusi nosvērtāka un stabilāka. Piekare ir kļuvusi stingrāka, pedāļi informatīvāki, mašīnai zudusi tendence izspolēt pret vadītāja gribu. Joprojām, arī apvienojumā ar dīzeļa dzinēju, auto ir ļoti dinamisks. Arī sportiskā stūre itin labi iederas mašīnas kopējā tēlā.

Uzlabotā Mazda 6 tagad kopumā par to pašu naudu piedāvā labāku auto, bez tam īpašais piedāvājums “Vislabākais dīzeļauto par benzīna auto cenu” ir ļoti vilinošs – mūsu degustētā auto Mazda 6 TD 2.0 Elegance cena ir Ls 14 520. Turklāt Mazda 6 1,8 Classic bagātīgā standarta aprīkojumā tagad ir nopērkama tikai par Ls 11 830.

Vēss auto karstā dienā

 Atjaunotās Mazda 6 degustācijas braucienu mēs veicām šāsvasaras pašās karstākajās jūlija dienās. Kad gaisa temperatūra krietni pārsniedz +30 grādus, braucēji kondicionētā auto salonā jūtas daudz laimīgāki, nekā braucēji kabrioletā, jo tiem gaidītā spirgtā vējiņa vietā nākas paciest gandrīz kā no matu fēna nākušu karstā gaisa plūsmu, – par to pārliecinājāmies, degustējot Nissan Micra C+C. Bet ar Mazda 6 mēs braucām uz Lietuvu, uz NEZ rallijkrosa čempionāta 1. posmu Vilkyciai trasē. Kad mašīna bija atstāta stāvvietā pie trases, Global closing sistēma izstrādāja joku: atgriežoties pēc vairākām stundām, atklājām ka saules svelmē stāvošai mazdai visi logi ir līdz galam atvērti. Salonā par laimi nebija pazudis nekas – paldies apzinīgajiem lietuviešu autokrosa faniem! Pēc sacīkstēm un Jāņa Bogdanoviča apsveikšanas ar uzvaru, labā noskaņojumā mēs devāmies ekskursijā gar jūras piekrasti virzienā uz rietumiem līdz Ventes bākai, un bijām patīkami pārsteigti par sakārtoto un draudzīgo vidi: pie tūrisma objektiem un pludmales visur labiekārtotas bezmaksas autostāvvietas ar informācijas dēļiem un tualetēm, un pat par uzkāpšanu bākas tornī nekas nav jāmaksā!

 

9.06 (116)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-