KIA Magentis un Nissan Primera

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Magentis dizainā vairs nav ne vēsts no kādreiz korejiešiem tik raksturīgās prestiža marku atsevišķu elementu atdarināšanas. Primera izskats simbolizē būtisku attīstību tehnoloģijā un jauna posma aizsākumu Nissan dizainā.

Šodien neviens vairs nešaubās par to, ka japāņu auto ir kvalitatīvi izstrādājumi. Nežēlīgā konkurences cīņā Amerikas un Eiropas tirgos japāņi jau sen iekarojuši reputāciju, kas ļauj šīs mašīnas pozicionēt vairs ne kā lētu pārvietošanās līdzekli studentiem, emigrantiem un citiem maznodrošinātajiem, bet jau kā līdzvērtīgu alternatīvu vācu un franču automobiļiem. Korejiešu autobūve pēdējos gados piedzīvo uzplaukumu, droši sekojot japāņu pēdās.

 

Korejiešu autoražotājs KIA strauji iekaro Eiropas tirgu – pērn tirdzniecības apjomi pieauguši par 39% un tagad veido jau gandrīz pusi no visa uzņēmuma eksporta. Līdz šim Latvijā KIA markai izdevās gūt panākumus ar apvidus auto un mazās klases modeļiem. Tagad, pateicoties jaunajam Magentis, KIA cer iemantot konservatīvo vidējās klases pircēju simpātijas, kā nekā otras korejiešu markas Hyundai panākumi ar modeli Sonata rāda labu piemēru. Pasaulē vidējās klases jeb tā sauktā D segmenta automobiļi veido tikai 7% no tirgus, bet pie mums valdošās lielummānijas apstākļos šādu solīdu izmēru mašīnas tiek cienītas vairāk - to tirgus daļa Latvijā ir trīs reizes lielāka! Jaunā Magentis dizaina raksturošanai vispiemērotākie ir vārdi: tīras līnijas, ērtība un kvalitāte; tas ir neitrāls un funkcionāls. Šī ir patiesi liela automašīna, kurā pietiekami vietas kā vadītājam, tā pasažieriem. Dizains domāts tiem, kuri automašīnā novērtē konservatīvas līnijas un klasiskas proporcijas. Šoreiz nav pārspīlēts ar ārišķīgām detaļām, valda princips – „mazāk ir vairāk“.  

Autoinfo degustatoru komanda līdzās Magentis par otru degustācijas dalībnieku izvēlējās krasi atšķirīgo Nissan Primera; žēl tikai, ka dīlerim nebija demoautomobiļu sedana vai hečbeka versijās, kas Primera neapšaubāmi individuālo stilu spētu atklāt visā krāšņumā. Kamēr pārējie japāņu autobūvētāji īstu radošo brīvību atļaujas tikai konceptautomobiļos, Nissan nebaidās ražot no pierastajiem stereotipiem uzkrītoši atšķirīgos Primera un Micra. Primera ir auto, kas, pēc Nissan domām, vidējai klasei piešķir nākotnes aprises. Šī auto radīšanā Nissan komandu iedvesmojusi vēlme veikt attīstībā nevis vienu, bet uzreiz divus soļus uz priekšu. Primera unikālais izskats simbolizē būtisku attīstību tehnoloģijā un jauna posma aizsākumu Nissan dizainā – tie ir oriģināli, uz nākotni virzīti risinājumi. Primera dizains un stils ir tik ļoti savdabīgs un atšķirīgs, ka vienaldzīgu tas neatstās nevienu – vai nu ļoti patīk vai nepatīk nemaz. Tomēr tie, kas ir sajūsmā par ultramoderno izskatu, slavē arī Primera lietotājam draudzīgos tehnoloģiskos risinājumus.

 

KIA Magentis – klusā atturībā 

Izskata ziņā Magentis ne ar ko īpašu nepārsteidz, un, iespējams, tas ir tieši tas, kas vajadzīgs šāda tipa automašīnas pircējam. Skaties no kuras puses gribi – auto atstāj mūsdienīga, bet atturīga automobiļa iespaidu, viss būvēts pēc klasiskiem principiem, neko radikāli sarežģītu neatrast, tātad īpašnieks ar šīs mašīnas unikalitāti neleposies.

 

Klasiskā izskata vidējās klases priekšpiedziņas sedans Magentis būvēts uz jaunas platformas, kura kalpos par pamatu vēl citiem modeļiem, piemēram, jaunajam Carens. KIA pārstāvji īpaši uzsver, ka Magentis nav radniecīgās markas Hyundai modeļa Sonata klons, kā tas liekas, veicot abu auto paviršu vizuālu salīdzināšanu – abiem automobiļiem esot atšķirīga riteņu bāze un piekares sistēma. Tiesa, kopīgi ir dzinēji un transmisijas elementi. Autoinfo degustatoru komanda Hyundai Sonata noprovēja 2005.gada pavasarī. Magentis dizainā vairs nav ne vēsts no kādreiz korejiešiem tik raksturīgās prestiža marku atsevišķu elementu atdarināšanas, KIA vairs necenšas izrādīties par to kas tā nav. Skaidrs, ka Magentis nederēs kompleksu māktiem cilvēciņiem, kuriem mašīna vispirms kalpo iespaida radīšanai un pašapziņas celšanai. Jaunais Magentis modelis neapšaubāmi ir liels lēciens uz priekšu, salīdzinot ar priekšteci; riteņu bāze palielināta par 20 mm, bet augstumā tas pieaudzis par 70mm. Starp citu, Magentis iepriekšējā paaudze mūsu ielās ir retums. Tā ar savu barokālo, pompozo dizainu guva atzīstamus panākumus Krievijas biznesa aprindās, bet Latvijā nezkāpēc to neimportēja. Iespējams, tā bija kļūda, jo šāsvasaras politiskās kaislības arvien vairāk like domāt, ka Latvijas iedzīvotājiem tomēr tuvākas ir krieviskās, nevis eiropeiskās vērtības.  

Jaunā Magentis interjers veidots konservatīvā stilā, bez liekiem pārspīlējumiem. Klasiski ieturētais priekšējais panelis nav pārblīvēts ar pogām un slēdžiem. Lakoniskie mērinstrumenti ir labi pārskatāmi un viegli lasāmi, bet viduskonsolē iemontētais klimata kontroles vadības bloks, kā arī audiosistēma darbojas vienkārši un saprotami. Apdares materiāli un montāžas kvalitāte atbilst šīs klases spēkratu prasībām. Magentis ir pieejams deviņos dažādos krāsu toņos. Vadītājs savā darba vietā var ātri atrast ērtākos regulējumus, bet par telpas trūkumu plašajā salonā būtu grēks sūdzēties gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Salons ir ietilpīgs – proti, Magentis jumta līnija ir par 8–51 cm augstāka nekā konkurentiem. Un viduskonsole te nemanāmi pavērsta pret autovadītāju. Tas darīts ērtības labad, jo pie šīs stūres domas par sportisku braukšanu neraisās. Varbūt priekšējo sēdekļu dēļ, jo tie ir neierasti augsti un plakani, bez izteiktas sānu fiksācijas. Tādi paši kā Sonata modelī, ar kuru kopīgi ir vēl daži interjera elementi. Ražotājs apgalvo, ka šādi sēdekļi ar speciāli izstrādātu dizainu nenogurdina muguru garākos braucienos. Saulessargos ir izbīdāmi pagarinājumi, lai saule nespīdētu spraugā starp saulessargu un spoguli – par visu ir padomāts. Šeit ir viss nepieciešamais, izņemot kruīzkontroli. Magentis ir ļoti kluss. Tas panākts, pateicoties gan jaunajiem klusākajiem dzinējiem, gan arī skaņas izolācijas materiāliem, kas ir kvalitatīvāki, nekā agrākie.

 

Bagāžas nodalījuma lielumam – 420 litriem – vajadzētu apmierināt arī lielākas ģimenes vai biežāka ceļotāja vajadzības. Bagāžnieku ērti var atvērt arī, nospiežot podziņu pultī. Nolokāmas aizmugures sēdekļu atzveltnes ļauj palielināt mašīnas kravas telpu lielgabarīta priekšmetu pārvadāšanai, tomēr pasažieru salona un kravas telpas nodalošajā sienā atvere nav nekāda lielā, drīzāk tā saucama par lūku. Diemžēl, universālis šim modelim nekad nav bijis. Magentis ir vienīgais vidējā klasē, kuru ražo tikai ar vienu sedana virsbūvi. Bet šajos izmēros universāļus pierasa, piemēram, šajā klasē pašreiz tirgus līdera pozīcijā esošā Octavia četros gadījumos no desmit tiek pārdota kā universālis. Kopumā kvalitatīva un funkcionāla auto sajūta nepazūd, ar Magentis braucot pa mūsu tik pierasto, nelīdzeno Latvijas ceļu. Gaitā mašīna atstāj visnotaļ labu iespaidu. Piekare ir mīksta, nepiemērota sportiskam braukšanas stilam, tomēr mašīnas vadāmība dažādos ceļa apstākļos atļautajās ātruma robežās ir droša, varētu tikai vēlēties informatīvāku stūri. Magentis drošība sākas jau ar labajām gaitas īpašībām. ABS + EBD bremžu sistēma, bremžu asistents BAS, standartaprīkojumā esošā elektroniskā stabilitātes programma (ESP) plus vilcējspēka kontroles sistēma (TCS) –no tehniskās puses viss pakļauts kontrolei! Savukārt pasīvo drošību nodrošinās seši gaisa drošības spilveni un aktīvie galvas balsti. Magentis ir veidots atbilstoši „EuroNCAP“ testu metodikas 4 zvaigžņu prasībām. 

Magentis motori jau pazīstami no KIA Sportage, bet šādā par vidēji 100 kilogramiem vieglākā spēkratā tie ir vēl spriganāki. KIA Magentis pieejams ar 2,0 DOHC 4 CVVT (144 Zs) benzīna motoru vai 2,0 SOHC VGT (140 Zs) dīzeļdzinēju. Jaunais benzīna dzinējs „Theta“ ir ārkārtīgi kluss, ekonomisks (vidēji 10-12 litru uz 100 km pat ar automātu) un atbilst stingrajām „Euro4“ piesārņojuma normām. Starp citu, benzīna agregāts aprīkots ar maināmo vārstu sadales fāžu mehānismu, un dīzelis ar maināmas ģeometrijas turbīnas lāpstiņām. Pirmo motoru komplektē ar piecpakāpju manuālo ātrumkārbu, otro ar sešpakāpju manuālo. Abus tos var aprīkot ar četrpakāpju automātisko. Tātad prātīgu sieviešu iecienītā versija - dīzeļa dzinējs plus automātiskā kārba – arī ir pieejama. Pie jaunās četrpakāpju automātiskās pārnesumkārbas izceļams KIA Sport Mode ātruma pārslēgums, kurš nodrošina braukšanai pilsētā pilnīgi automātisku darbību, bet garākos braucienos ārpus pilsētas – iespēju pāriet uz sportiskāku braukšanas stilu, pārslēdzot ātrumus ar roku. Pēc savām dinamiskajām spējām Magentis nestāv līdzās vairāk sportiskajiem Honda Accord, Mazda6, Peugeot 407 vai Ford Mondeo. Bet vidusmēra latvietis, kā zināms, ir ne tikai lielu sedanu, bet arī agresīvas braukšanas cienītājs, tādēļ nez vai daudzi izvēlēsies Magentis par savu personīgo auto… Vienkāršs un nepretenciozs, bet liels auto tiem, kas nevēlas papildus maksāt par prestižu zīmolu. Auto, kas rada godīgas un uzticamas mašīnas iespaidu, bet ne ar dizainu, ne ar braukšanas īpašībām neiedvesmo.

 Nissan Primera – draudzīga individualitāte

 Kopš 1988.gada Nissan piedāvāja Eiropas tirgū modeli Bluebird, kas bija uzticams ģimenes auto, tomēr bez savas sejas. 1990.gada rudenī Bluebird vietā nāca Primera. Atšķirībā no priekšgājēja, šis auto bija speciāli mērķēts uz Eiropas tirgu, to ražoja rūpnīcā Sanderlendā, Anglijā. Primera bieži izpelnījās uzslavas par precīzo vadāmību un uzticamību. 1995.gada rudenī parādījās Primera otrā paaudze, kas, par spīti joprojām neizteiksmīgajam dizainam, kļuva par vienu no izcilākajiem “driver’s car” starp vidējās klases konkurentiem. 1999.gadā franču pilots Lorenss Aiello ar Primera vinnēja Britu salonauto čempionātu, un šai uzvarai par godu tika izlaista limitēta GT modeļa sērija, kas bija pieejama tikai pircējiem Britu salās. Toties Amerikā Primera sedans ar nosaukumu Infiniti G20 tika pozicionēts kā BMW 3.sērijas konkurents. 

2001.gada janvārī notika trešās paaudzes Primera pirmizrāde. Tas bija pirmais jaunais modelis kopš Nissan uzsācis sadarbību ar Renault. Jaunā Primera tālāk attīsta savu priekšteču kvalitātes, beidzot ieguvusi interesantu dizainu, bet attiecībā uz vadāmību un komfortu iziet uz kompromisu starp vadītājam sniegto braukšanas baudu un pasažieru komfortu. Primera modeļa aprīkojumā ir atpakaļskata kamera - unikāla ierīce, kas līdz šim bija pieejama tikai dažiem augstākās klases automobiļiem. Nissan Primera” Latvijas tirgū ienāca 2002.gadā, uzreiz saņemot „Gada auto” titulu! 

2004.gadā notika trešās paaudzes Primera atjaunošana, kas uzlaboja interjeru atbilstoši klientu atsauksmēm, bet minimāli skāra tehnisko pildījumu un pavisam neskāra automobiļa ārējo dizainu – tā raksturīgās līnijas divarpus gadu laikā nemaz nav novecojušas. Ārēji Primera nav mainīta, bet nozīmīgas izmaiņas ir veiktas salonā. Jaunajam Nissan Primera modelim ir mainīta durvju forma, tā ieguvusi ļoti skaista dizaina alumīnija rokturus, tagad arī vadības taustiņi novietoti ērtāk. Ir jauni un izsmalcināti sēdekļu apdares materiāli. Uzlabotajā modelī ir bīdāms elkoņbalsts, paredzēta arī glabātuve vadītāja mobilajam tālrunim, kas lietojams brīvroku režīmā. Tika izmainīta centrālās consoles konstrukcija, lai tajā būtu ērti novietot astoņus CD un divas dzēriena glāzes, bez tam audiosistēmas CD mainītājs tagad pilnībā ietilpst priekšējā panelī. Atpakaļskata parkošanās kamera, kas ir ne tikai stilīga fīča, bet arī prakstiski noderīga lieta, tagad rāda krāsainu bildi. Citādi dīvainās formas centrālā console palikusi nemainīga, jo Primera īpašnieki ir pārliecināti, ka to lietot ir daudz vienkāršāk un parocīgāk, nekā pirmajā brīdī izskatās. Sākumā tiešām ir grūti pat izmainīt klimatkontroles regulējumus, neatraujot skatu no ceļa, nemaz nerunājot par audiosistēmas pārregulēšanu. Tomēr šis taustiņu N-formas izvietojums paredzēts, lai ar vienu pirkstu uz centrālās pogas vadītu visas pamatfunkcijas, līdzīgi kā ar datora peli. Lai vadītājam nodrošinātu papildus ērtības, universālais N-formas displejs ir ieguvis jauna veida grafiskos attēlus. Tagad arī standartaprīkojumā ietilpst krāsains 5,8’’ LCD monitors. 

Grūti pierast arī pie tukšuma virs stūres - vietā, kur normālām mašīnām atrodas mērinstrumentu pulksteņi. Tomēr, skatoties uz ceļu, pa labi acu līmenī novietots labi pārskatāms displeja ekrāns ar apaļu spidometru un tahometru centrā. Ieslēdzot aizdedzi, mērinstrumenti iedegas pēc kārtas. Uzlabotā Fine Vision tehnoloģija nodrošina labu pārskatāmību, kas īpaši svarīgi braucot naktī. Nissan apgalvo, ka visu šo dīvainību nolūks nav radīt iespaidu, bet gan atvieglot dzīvi. Tāds pats uzdevums arī intelektuālajai kruīzkontrolei, kura ne tikai uztur vadītāja izvēlēto ātrumu, bet arī ar lāzera sensoru nepārtraukti mēra attālumu līdz priekšā braucošajam auto, lai saglabātu optimālo distance, nepieciešamības gadījumā ātrumu piekoriģējot vai pat iedarbinot bremzes. Uz stūres ir novietota audio un borta datora vadība. Sēdekļi ērti, priekšējiem ir augstuma un atzveltnes slīpuma regulēšanas mehānisms un braucēja vēlmēm piemērojams muguras atbalsts. Arī aizmugures pasažieri ieguvuši vairāk ērtību, tomēr gara auguma braucēji izjutīs ierobežoto platību ceļgalu apvidū, un hečbekā viņiem galva, iespējams, atdursies griestos – nodevas dizainam ar nolaideno jumta līniju. Toties braucēji aizmugures sēdekļos var ieslēgt neuzkrītošu apgaismojumu, lai lasītu, netraucējot vadītājam. Automātiskā klimata kontrole ir pieejama visām Primera modifikācijām. Aizmugures sēdekļi ir elastīgi salokāmi, aiz tiem atrodas liels, praktisks bagāžas nodalījums, kura ietilpība universāļa gadījumā sasniedz 1670 litrus – patiesi daudz vietas ceļasomām vai sporta inventāram. 

 

Primera tiek piedāvāta ar diviem benzīna dzinējiem – 1.8 un 2.0 litru, kas aprīkoti ar maināmas konfigurācijas ieplūdes sistēmu Variable Valve Timing, lai nodrošinātu vienmērīgu un efektīvu jaudas padevi. 1.8 litru 116 Zs dzinējam ir 5-pakāpju mehāniskā vai 4-pakāpju automātiskā pārnesumkārba; bet 2.0 litru 140 Zs dzinējam 6-pakāpju mehāniskā vai Hypertronic 6-pakāpju pusautomātiskā pārnesumkārba, kas apvieno automāta ērtības ar iespēju izmantot sportisku mehānisko pārslēgšanu. Primera vēl pieejama ar 1.9 litru 120 Zs dCi dīzeli. Salonā ceļa troksnis tomēr jūtams, bet nav uzbāzīgs, turpretī motora dziesma, pieaugot ātrumam kļūst klusāka. Veikti uzlabojumi gaitas un vadības īpašībām, būtiski uzlabota skaņas izolācija, kā arī pārveidota piekare un transmisija, lai palielinātu gan vadības precizitāti gan komfortu. Jāsaka, ka comforts neapšaubāmi ir guvis pārsvaru pār sportiskumu. Stūre ir ļoti viegla un mazinformatīva, asos ātros līkumos auto mīkstā piekare pieļauj sānsveres. Tomēr, pēc klases vidējiem standartiem viss ir OK, Primera vairāk tomēr ir gargabalnieks, nekā sprinteris.  

Kopumā jāatzīst, ka Primera pēdējā modifikācija ir vērtīgāks auto, nekā jebkad agrāk. Atbilstoši savai cenai tas ir lieliski aprīkots, atraktīvi pievilcīgs no skata un braukšanas ziņā teicams gargabalnieks. Jā, šis auto vairs nesniedz to braukšanas azartu, kāds piemita iepriekšējai paaudzei, tomēr šajā vidējās klases tirgus segmentā joprojām valda visai konservatīvi pircēji, kas vairāk orientēti uz komfortu un kvalitāti, nekā sportiskām ambīcijām. Sportistiem taču paliek kompaktklase!  Katrai personībai piemīt sava individualitāte, savs raksturs. Nissan cenšas radīt automašīnas, kas nodrošionātu tādu pašu individualitāti – personiskas mašīnas, kuru raksturs papildinātu īpašnieka tēlu. Mašīnas tiem, kas ne tikai domā citādi, bet arī uzdrošinās to arī parādīt. Primera ir automobilis, kas atšķirīgs no pārējiem. Cilvēku domas dalās: vai nu tas tiešām ir nākotnes vēstnesis, vai arī veidots saskaņā ar devīzi: ja ne labāk tad savādāk. Jebkurā gadījumā, adaptācija prasa laiku. Mūsu degustācijas brauciens bija pārāk īss, lai pierastu… Tomēr, nenoliedzami, tā ir draudzīga mašīna visai ģimenei ar tieši centrā novietotu spidometru un komforta vadības pogām, kas vienlīdz pieejamas visiem braucējiem – Primerai ikviens braucējs ir svarīgs. Un tas padara Primera par interesantu automašīnu, kas jau ar virsbūves līnijām vien spēj izcelties kopējā satiksmes plūsmā. Tikai nav saprotams, kādēļ vairums pie mums redzamo Primeru ir ietērptas pelēkās peles krāsās, šāda dizaina auto taču vairāk piestāvētu spilgtas, košas krāsas. Primera sākuma cena ar 1.8 l benzīna dzinēju ir 18 495 eiro, par Primera ar 2.0 l dzinēju jāmaksā 20 095 eiro, tāds pats auto ar universāļa virsbūvi maksā par tūkstoti eiro dārgāk, bet maksimālā komplektācijā Primera cena sasniedz 24 495 eiro.

 Izvēle ierobežota budžeta apstākļos

Ja Primera ir ģimenas auto, tad Magentis - auto lielas kompānijas vidēja līmeņa vadītājam, vai valsts un pašvaldību budžeta iestāžu direktoriem, jo cik tad ilgi mēs ļausim tiem “šikot” par mūsu nodokļu maksātāju naudu?! Kaut gan, kurš saka, ka Magentis būs uzvarētējs konkursā par lētāko pirkumu? Tas, ka KIA automobiļi allaž bijuši attiecīgās klases lētajā galā, vēl neko nenozīmē, jo tagad Magentis cena nav zemākā starp līdzīgiem. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunā auto cena pieaugusi par apmēram 35%! Magentis sākuma cena ir 19 990 eiro, bet maksimālā komplektācijā tā pārsniedz 23 000 eiro. Mūsu valstī Magentis tiek piedāvāts tikai ar 2,0 litru benzīna un dīzeļa dzinējiem. Pirmkārt, par šo mašīnu lētāki ir daudzi konkurenti, kuru starta cenā figurē mazāka tilpuma dzinēji. Otrkārt, veicot cenas salīdzinājumu ar 2,0 litru benzīna dzinēju apgādātu sāncenšu vidū, atklājam, ka par aptuveni 2000 latiem lētāka ir Škoda Octavia, bet ar 2,0 litru dīzeļa motoru lētāka ir ne tikai "Octavia", bet arī "Ford Mondeo" un "Opel Vectra". Treškārt, plaši izreklamētā 5 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma – arī tas nebūt nav lēti, jo visu garantijas laiku mašīna piesaistīta autorizētajam servisam un tā izcenojumiem - garantijas nosacījumi ir spēkā tikai šādā gadījumā. Līdz 100 000 kilometru nobraukumam obligātās apkopes vien no Magentis īpašnieka maciņa būs izvilkušas apmēram 1000 latus. Tātad korejieši izlēmuši prasīt par savu izstrādājumu adekvātu cenu. Nepārprotami, šis produkts domāts, lai pozicionētu KIA vairs ne kā lētu mašīnu, bet jau kā tiešu japāņu un eiropiešu konkurentu. Latvijā gan šāds solis droši vien vērtējams kā priekšlaicīgs, jo automarka vēl nav iekarojusi tādu reputāciju kā Eiropā.

10.06 (117)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-