Peugeot 207 un Suzuki Swift

Pievienots: 8. augustā 2006 08:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Jaunais Swift ir pirmais Suzuki modelis, kas radīts īpaši Eiropas tirgum. Peugeot 207 dizains izceļas ar izstieptiem un labākas redzamības dēļ arī nedaudz izceltiem priekšējiem lukturiem, līdz logotipam saīsinātu gaisa ieplūdes atveri pie motora pārsega.

 

Peugeot 207 un Suzuki Swift

 Šodien mazās klases auto pēc izmēriem un aprīkojuma vairs neatbilst priekšstatam par lētu un prastu transporta līdzekli – augsts komforta līmenis par saprātīgu cenu jau kļuvis par ikdienu. Pieaugot autobraucēju interesei par nelieliem un taupīgiem automobiļiem, saasinās arī konkurence šajā tirgus segmentā. Tāpat kā jebkura jauna auto iegādi arī mazās klases spēkratu straujo tirdzniecības kāpumu lielā mērā iespaidojuši samērā izdevīgie un vilinošie līzinga piedāvājumi – pie jaunas automašīnas var tikt jau par 100 latiem mēnesī.

 Bet vēl pirms gadiem pieciem viss bija savādāk… Kopš 1998.gada, kad pasaule ieraudzīja Peugeot 206 – pirmo nelielo masu produkcijas auto, kurš ir nevien ekonomisks, bet arī glīts un iekārojams, kritēriju latiņa mazajā klasē ir pacelta ievērojami augstāk. Ar astoņos gados saražotu 5,8 miljonus Peugeot 206 automobiļu tas kļuvis par Peugeot saimes rekordistu. Drīzuma mūsu ielās masveidā parādīsies bestsellera jaunākā versija - Peugeot 207. Otrais mūsu šodienas degustācijas dalībnieks ir viens no oriģinālākajiem un pārsteidzošākajiem automobiļiem, kas pēdējā laikā parādījušies mazajā klasē – Suzuki Swift.

 Peugeot 207

 Pirmais divsimtais lauvēns -  Peugeot 201 parādījās 1929.gadā, un deviņu gadu laikā tas tika izlaists 142309 eksemplāros.  Iepriekšējais pārdošanas rekordists bija Peugeot 205, kas no 1983. līdz 1998.gadam tika saražots 5278000 eksemplāru un kļuva leģendārs ne tikai ar Turbo 16 versiju - pasaules rallija čempionu, bet arī ar parastajām ielas versijām piemītošo azartisko sportisko dabu. 205.modeli centās aizstāt divi modeļi – mazākais 106. un lielākais 306. Trīssimtsestais bija plānots kā golfa killeris, un tam it kā bija visi priekšnoteikumi – kompaktklases auto ar inteliģentu, neuzbāzīgu dizainu, kurš ar savu fantastisko paklausību spēj sniegt neticamu braukšanas prieku un hečbeka versijā izskatās gana sportisks. Tomēr ārpus Francijas tas tika nepietiekami novērtēts – laikam pietrūka skaļu starptautisku sacīkšu uzvaru. Un tad 1998.gadā nāca divsimtsestā – subkompaktklases mazulīte ar tik seksīgu dizainu, ka to uzlūkojot, neviļus nāca prātā Vladimira Nabokova literārais tēls Lolita. Pirmais mazās klases klases auto, ar ko varēja ne tikai braukt, bet arī lepoties. Jo vairāk pēc 206 WRC triumfa pasaules rallija trasēs. Visa iepriekšminētā rezultātā daudzi potenciālie trīssimtsestā pircēji izvēlējās divsimtsesto. Kad kompaktklasē sportisko 306 nomainīja ietilpīgais 307, tajā no sportiskā azarta vairs nebija ne miņas. Bet liela auguma cilvēkiem, kuriem 206. mazulīte ļoti patika, tomēr tā likās nepietiekami ērta… Arī konkurentu katrs nākamais mazās klases auto izmēros kļuva aizvien lielāks.


 Beidzot Peugeot dizaineri nolēma – Lolitai jākļūst pieaugušai! No pirmā acu skata jaunais 207 ir gaužām līdzīgs savam priekšgājējam - 206, acis priecē tās pašas seksīgās ķermeņa formas, tomēr abus sajaukt nevar. Lai nu ar ko, bet ar dizainu gan Peugeot vienmēr viss bijis kārtībā, tāpēc 206. joprojām izsatās lieliski, kā tikko no izstādes nācis. Jaunais auto ieguvis tādu pašu agresīvu priekšdaļas noformējumu, kāds pirmoreiz parādījās 407 modelī un tagad raksturīgs visiem šīs markas jaunajiem automobiļiem. Lai priekšskatā saskatītu atšķirības starp 207. un 307.modeļiem, ir pamatīgi jāsasprindzinās. Kopumā Peugeot 207 dizains izceļas ar izstieptiem un labākas redzamības dēļ arī nedaudz izceltiem priekšējiem lukturiem, līdz logotipam saīsinātu gaisa ieplūdes atveri pie motora pārsega un stilīgās diodēs dzirkstošiem pakaļējiem lukturiem. Jaunais auto ir arī paaudzies un izmēros pārspējis arī sīvāko konkurentu - Renault Clio. Liekas, ka nu vienreiz izdevies atrast pareizo ideālo lielumu. Peugeot 207 ir tikpat garš kā klases rekordists Fiat Grande Punto — 4,03 metri, attiecīgi pagarināts arī asu attālums un riteņu platums. Ja Peugeot cer pārliecināt arī gara auguma potenciālos klientus, jāļauj tiem sēsties pie Peugeot 207 stūres. Gan augstumā, gan dziļumā regulējams stūresrats un iespēja mainīt sportiski dziļā vadītāja sēdekļa augstumu jūtami uzlabo pašsajūtu un pašapziņu. Salona platums visos līmeņos ir acīmredzami lielāks kā priekštecim.Ekonomisks auto nebūt nenozīmē to, ka salonā visam jābūt plakanam, pelēkam un izteikti plastmasīgam kā ķīniešu rotaļlietām. Peugeot piemītošā dabiskā elegance un materiālu izjūta ļauj auto salonam pieklājīgi izskatīties pat vislētākājās 206 modeļa komplektācijās. Tas sekmēja Peugeot 206 panākumus un palīdzēs arī 207.modelim, kurš arī šajā ziņā spēris lielu soli uz priekšu.

 

Peugeot 207 panelī ir sportiski hromēti tipa rādītāju pulksteņi un labākajos izpildījumos arī virkne ādas aksesuāru, piemēram, stūre un sēdekļu malas. Bet kas vēlas, var iegūt auto kas parīkots pat ar navigāciju, panorāmas stikla jumtu, augstvērtīgu JBL stereosistēmu, duālo klimata kontroli un smaržu kārtridžu panelī. Elektriskais stūres pastiprinātājs darbojas pārsteidzoši precīzi, pārnesumi slēdzas viegli un akurāti. Arī aizmugurējā sēdeklī tagad var ērti justies ne tikai pasažieri sēdoša suņa lielumā.
Pieaugums visos izmēros un lielāka masa (par apmēram 120 kg) dod pozitīvas pārmaiņas mazā lauvāna gaitā. Tas vairs nav 206. mazulis, 207 jau māk braukt kā labs kompaktklases auto, un vecā modeļa īpašnieks neticētu, ka šī joprojām ir mazā klasīte. Gaitas īpašību ziņā no mūsu pārbadītajiem konkurentiem mazajā klasītē līdzvērtīgu sniegumu var piedāvāt ja nu vienīgi jaunais Yaris. Tomēr arī Peugeot izvēlējies balstiekārtas vienkāršošanas ceļu - 207, tāpat kā jaunajai Honda Civic, aizmugurē ir parasta torsionu sija. Un mazākais pieejamais riepu izmērs ir 185/65 R15, tātad pavisam nopietns. Jāteic, ka 207 modeli arī bedres ietekmē krietni mazāk nekā 206.Mūsu degustētais 207 brauc ar 1,6 l Hdi dzinēju 110 ZS versijā, kas komplektēts ar piecu pakāpju pārnesumkārbu. Vidēji tas iztiek ar 4,5—5 l/100 km. Motora troksnis kā jau dīzelim ir dzirdams, taču skaņas izolācija krietni uzlabota salīdzinot ar veco modeli, un akustiskais fons nekļūst nogurdinošs.Kā nopelnīt piecas zvaigznes mazās klases automobilim, to Peugeot 207 parādīja Euro–NCAP triecienu testos. Drošība, ko Peugeot sniedz frontālas sadursmes gadījumā, tika novērtēta ar 35 punktiem, piecām zvaigznēm, bērnu drošība - ar četrām, bet gājēju drošība - ar trim zvaigznēm.


 Ar jauno Peugeot 207 franču autoražotājs ne tikai panācis mazās klasītes akselerātus, tādus kā Fiat Grande Punto un Renault Clio, bet arī piedāvā pircējiem alternatīvu izvēli tam pašam 206. Jaunais Peugeot 207 nevis aizstās, bet papildinās veco modeli. Vienkārši, tas ir labāks visos tajos parametros, kur 206 vairs uzlabot nav iespējams. Jāatceras, ka Peugeot 206 tika prezentēts 1998.gadā, un šā modeļa mūžs turpināsies līdz pat 2010.gadam -  mūsdienu autotirgus rekords.  

Suzuki Swift.

 Jaunais Swift ir pirmais Suzuki modelis, kas radīts īpaši Eiropas tirgum. Mazās klases automobiļu raibajā klāstā lielākā daļa konkurentu cenšas izskatīties pēc iespējas lielāki un nopietnāki, taču Suzuki Swift izstaro dzīvesprieku un nekautrējas no saviem izmēriem. Tas ir japāņu dizaineru pavisam svaigs skats uz mazo klasi.Ārēji Swift līdzinās 2002.gada konceptuālajam automobilim Suzuki Concept–S un 2003.gadā Frankfurtē izstādītajam kabrioletam Concept–S2. Oficiālā Swift prezentācija notika 2004. gada septembra beigās Parīzē. Automobilis padevies diezgan kompakts, pēc izmēriem to var salīdzināt ar Toyota Yaris.

 Automašīnas proporcijas, kā arī vējstikla un jumta forma atsauc atmiņā leģendāro britu Mini. Tomēr šis ir tāds krietni paaudzies Mini ar augstu viduslīniju un lielim interesantas formas lukturiem. Piecdurvju versijas riteņu bāze ir 2380 mm, platums 1690 mm.



Priekšējos sēdekļos komforta pietiekami arī paliela auguma cilvēkiem, toties aizmugurē apmierināti paliks tikai pamatskolas vecuma bērni. Pateicoties virsbūves augstumam un durvju formai, iekāpšana un izkāpšana nesagādā nekādas grūtības.
Salonā, kā jau tas mūsdienās šīs klases modeļos pierasts, ir gana plaši un ērti. Gluži tāpat kā ārējais dizains, arī salona noformējums pozitīvi pārsteidz ar svaigumu, šeit nav ne miņas no pierastajiem mazās klasītes stereotipiem un lētas plastmasas. Instrumentu panelis izskatās askētiski un vienlaikus efektīgi, nodrošinot atzīstamu ergonomiku. Piecdurvju versija GL ir jau diezgan bagātīga un var palepoties ar kondicionieri, priekšējā panelī integrētu audiosistēmu un citiem komforta elementiem.Bagāžnieka ietilpība – tikai 213 litru, bet aizmugurējo sēdekli var viegli un ērti salikt, un tad bagāžai jau paliek 562 litri.Braucot ar Sviftu, nepamet maza auto izjūta, bet pozitīvā nozīmē – auto ir gana veikls un ņiprs, nedaudz atgādina kartingu. Tiesa, lai ar 1,3 litru 92 zs benzīna motoriņu nodrošinātu dinamisku braukšanu, nākas aktīvi pastrādāt ar gāzes pedāli un pārnesumu sviru, turot apgriezienus 4500 -5000 robežās, bet Sviftam tas patīk. Uz šosejas katra apdzīšana prasa pārslēgšanos uz 3.pārnesumu. Tomēr patīkamā motoriņa dziesma un precīzā ātrumkārba šādu braukšanu padara par izpriecu. Stūres pastiprinātājs pilsētā nodrošina patiesi vieglu manevrēšanu, bet pieaugot ātrumam uz šosejas stūre kļūst smagāka. Mašīnas piekare lieliski tiek galā arī ar nelīdzenu asfaltu. Degvielas patēriņš vidēji 6,2 l/100 km. Lielākos ātrumos parādās pretvēja troksnis, jo stilīgais stāvais vējstikls aerodinamisko pretestību spēj tikai pavairot, tomēr kopumā skaņas izolācija ir labā līmenī.Sviftā  liels akcents likts uz aktīvo un pasīvo drošību – šeit ir bremžu asistents, visi drošības spilveni un pat sānu aizkari.


Sviftu ražo Ungārijā ar trim vai piecām durvīm un 1,3—1,5 litru dzinējiem. Spraigā un atlētiskā dizaina, kā arī interesantā kokpita dizaina dēļ, Swift var kļūt par ļoti iecienītu mazauto. Parīzē tika parādīts arī jaunais Swift Super 1600 rallija auto, kas aizstās pašreizējo Ignis rallija mašīnu, kura dominē pasaules čempionātā JWRC ieskaitē.

Atšķirībā no Peugeot 207, Swift vairāk tomēr ir pilsētas automašīna. Tas ir vēl viens "lielais mazais" auto. Bez nopietnām ambīcijām, toties jauks. Izceļas ar nevainojamu dizaina stilu, negaidītu plašumu salonā, drošību, labu aprīkojumu un rūpīgu noformējumu.

 Peugeot 207 sākuma cena ir 11 296 eiro, Suzuki Swift sākuma cena ir 10 528 eiro. Konkurenti? - Hyundai Getz sākuma cena ir 9600 eiro, bet Mitsubishi Colt nopērkams, sākot ar 10900 eiro.

7.06 (115)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-