Honda Civic un Renault Clio

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Bet gluži tāpat kā Eirovīzijā ir gadu desmitos izveidojušies eirodziesmas standarti, tāpat arī eksistē noteikti mazās un kompaktklases standarti autopasaulē ...

Kosmoss Eiropai.

  

Tajā maija sestdienā, kad vokālā grupa Cosmos pārstāvēja Latviju Eirovīzijā, mēs iepazināmies ar Hondas jauno, vienīgi eiropiešiem domāto kosmiskā dizaina Civic automobīli, kas pārsteidz ar futūristisko tēlu. Nudien, tas izskatās kā tāds kosmisks dienesta vāģis džedaju māceklim Lukasam Skaivokeram no Zvaigžņu kariem. Bet autobūves vēsturē nemaz nav daudz gadījumu, kad vienkāršs masu produkcijas modelis ir spējīgs izraisīt pircēja iekāri jau no pirmā acu skata. Pēdējais gadījums bija Peugeot 206 parādīšanās 1998.gadā. Seksīgā mazulīte “Lucifer Red” krāsā izskatījās tā, kā būtu jāizskatās lētam subkompaktam Ferrari. Šo mašīnīti vispirms izvēlējās sievietes, kuras nebaidījās nokļūt sava auto ēnā, bet pēc Markusa Gronholma un 206WRC triumfa pasaules rallija trasēs - arī sportiski noskaņoti rallija fani. Apstāklim, ka divsimtsesto par karsto hečbeku var saukt tikai 2,0 S16 versijā, vairs nebija nekādas nozīmes. Līdz ar to tika vēlreiz pierādīts - lai piesaistītu sev uzmanību, automobilim nav jābūt dārgam, reti sastopamam vai superjaudīgam. Bet gluži tāpat kā Eirovīzijā ir gadu desmitos izveidojušies eirodziesmas standarti, tāpat arī eksistē noteikti mazās un kompaktklases standarti autopasaulē. Liekas, pat mērķauditorija šīm abām lietām varētu būt viena un tā pati – vidēji statistiskā Eiropas mājsaimniece. Tāpēc nācās uzdot jautājumus – vai tik radikāli soļi, kādu ar jauno Civic spērusi Honda, sevi attaisno? Kā jaunais auto izskatīsies, salīdzinot ar pārbaudītiem standartiem? Un kas gan varētu vēl labāk reprezentēt šodien aktuālo eirostandartu, ja ne trešās paaudzes Renault Clio – Eiropas gada auto!

Renault Clio 1,4 Expression 16V

Renault Clio ir ieguvis prestižo titulu Eiropas Gada auto 2005. Konkursa rezultāts atbilst tam, kā ar savu maciņu balsotu vidējais eiropietis, arī agrāk Eiropas autožurnālistu žūrija kā labākos bieži vien izvēlējusies lētos mazās un kompaktklases automobiļus. Žūrijas dalībnieki īpaši atzinīgi novērtējuši Clio kvalitāti, drošību un komfortu, atzīmējuši Clio kā jaunu latiņu savā klasē – tas esot lielisks mazs auto, kam vajadzētu iedvesmot lielākos. Renault automobilis Eiropas konkursa uzvarētāja godā ticis jau sešas reizes: Renault 16 –1966.g., Renault 9 –1982.g., Clio –1991.g., Scenic –1997.g., Megane – 2003.g. un atkal Clio -2006.g. Šis ir pirmais gadījums konkursā, kad kāds modelis uzvarējis atkārtoti. Eiropā mazās klases mašīnas aizņem gandrīz trešo daļu jauno automobiļu tirgus. Savukārt Renault Clio II vairākus pēdējos gadus bijis otrs populārākais šā segmenta auto, piekāpjoties vienīgi Peugeot 206. Kopš pirmā Clio parādīšanās 1990. gadā, 15 gadu laikā visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 8,5 miljoni šā nosaukuma automašīnu. Renault jaunā Clio plānotais ražošanas apjoms ir 475 000 automobiļu gadā, tādēļ franču autoražotājam bija jārada auto, kas sīvās konkurences apstākļos spētu noturēt iekaroto tirgus daļu. Lai arī Renault dizaineriem pēdējā laikā īpaši tuvs bijis avangards, šoreiz mašīna ir izdevusies tikai pievilcīga, bet bez īpašiem pārsteigumiem. Eiropas samērā konservatīvajām mājsaimniecēm tam vajadzētu patikt. Un 300—400 tūkstoši Clio, ko Renault ik gadus pārdod visā Eiropā, ir nopietns bizness, tāpēc franči nedrīkstēja pieļaut risku, ka jaunā modeļa dizains varētu tikt apšaubīts. Renault Clio III dizainā nav nekāda avangarda, ne miņas no ekstravagantās Megane pēcpuses, tikai tāds viegls pareizs izliekums, un kopumā automašīna padevusies apbrīnojami harmoniska un dinamiska skatā no priekšas. Ne mazāka veiksme ir tā, ka Clio III izskatās vienlīdz labi gan trīsdurvju, gan piecdurvju izpildījumā. Mūsdienās jau esam pieraduši, ka mazās klases automobiļi vairs nav mazi. Tomēr jaunais trešās paaudzes Renault Clio tik un tā pārsteidz – gan ar saviem izmēriem, gan tehnisko aprīkojumu. Kas gan tā par mazo klasi, kam garumā pietrūkst tikai viena centimetra līdz četriem metriem, un kam aizmugurējos sēdekļos ir vairāk vietas nekā pierasts pat kompaktklasē? Renault Clio III jūtami pāraudzis savu priekšgājēju - kļuvis par 20 cm garāks un par 7 cm gan platāks, gan augstāks. Jaunais Clio izskatās pietiekami respektabli un ļauj justies gana pārliecinoši.Iesēžoties salonā, jāsecina, ka ērtību ziņā sajūtas ir gandrīz tādas pašas kā Megane hečbekā. Jaunā Clio iekšpuse ir gandrīz Megane kopija, stūre ar īsajiem pagriezienu un logu tīrītāju slēdžiem un klimata sistēmas vadība ir abiem modeļiem vienāda. Priekšējais panelis veidots no kvalitatīviem materiāliem, labu iespaidu atstāj matēti mīkstais augšdaļas noformējums, kas atgādina Volkswagen Polo. Gaumīgs instrumentu panelis ar integrētu borta datoru, kas rāda nepieciešamo braukšanas parametru informāciju, arī momentāno degvielas patēriņu. Kopumā interjerā nojaušamas vairākos citos Renault modeļos izmantotas idejas un elementi.Vadītājam pie stūres palīdz ērti iekārtoties ļoti komfortablais sēdeklis ar dažādām regulēšanas iespējām. Stūres rats lētākajās versijās regulējas tikai augstumā, bet ir gana ērti lietojams. Īpaši plaši var justies priekšā sēdošie, jo diviem liela auguma braucējiem vairs nav jābakstās ar elkoņiem, daudz vietas arī galvai un kājām, un pat cimdu kastīte ir liela. Vienīgais, kas varētu kaitināt gara auguma šoferīti, ir cietais viduskonsoles stūris, kas atduras tieši pret labās kājas ceļgalu. Automašīnai tiek piedāvāti seši apdares un trīs aprīkojuma līmeņi. ABS un 4 drošības spilveni ir jau bāzes modelim, bet papildu aprīkojuma sarakstā ir ne tikai augstumā/dziļumā regulējama stūre un klimatkontrole, bet arī tādas lietas, kas parasti bijušas tikai lielāku klašu privilēģija - ksenona lukturi ar papildu pagrieziena lampām, riepu spiediena kontroles sistēma, panorāmas lūka un atslēgas vietā izmantojamā brīvo roku karte, kura atslēdz durvis, pieskaroties kādam no rokturiem, un tad, atstājot karti kabatā, ar starta pogu var iedarbināt dzinēju. Mūsu degustētajam Clio ir piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba un šāda izmēra auto vispiemērotākais benzīna 1,4 litru 100 ZS dzinējs, pat ņemot vērā 130 kg svara pieaugumu, salīdzinot ar Clio II. Savukārt divlitru benzīnnieks tiks uzstādīts Clio Sport modifikācijai, kurai būs arī citi karstajam hečbekam piedienīgi atribūti un ļoti iespējams, ka visam tam līdzi nāks arī kaut kas no F-1 pasaules čempionu auras, kuru mūsu degustētajā mašīnītē tomēr nespējām sajust.Braucot var novērtēt Clio balstiekārtas kvalitāti. Piekare ir apbrīnojami vienaldzīga pret tipiskiem ceļa nelīdzenumiem un nepārnes triecienus uz virsbūvi. Clio kļuvis arī precīzāk vadāms līkumos, lai gan elektriskais stūres pastiprinātājs joprojām ir pārāk viegls, stūrei ir spilgti izteikts viduspunkts. Ar šo auto ārkārtīgi viegli manevrēt pilsētas satiksmē. Renault Clio III saglabājis arī tādu tipisku franču mazauto īpatnību kā rezerves riteni ārpusē zem grīdas, nevis bagāžniekā. Skaņas izolācija ir augstā līmenī, un par to gādā ne tikai papildu gumijas piekarē, bet arī akustiski izolēts vējstikls un visu virsbūves tukšumu aizpildīšana, kas novērš rezonansi. Jaunais Clio izrādījies teicamnieks arī EuroNCAP triecienizturības testos - saņēmis augstāko piecu zvaigznīšu novērtējumu. Clio III ir jau astotais Renault markas automobilis, kas saņēmis maksimālu punktu skaitu triecientestos. Jaunajam modelim ražotājs dod 5 gadu garantiju un sola paaugstinātu kvalitātes kontroli – izmēģinātājs ar katru konveijeru pametušo Clio izlaidīs līkumu pa īsu testa trasi turpat rūpnīcas pagalmā. Renault nolēmis, ka līdztekus jaunajam Renault Clio III, kura cena sākas no 10—11 tūkstošiem eiro, vēl pāris gadu vieta tirgū atradīsies arī iepriekšējās paaudzes modelim Clio II, kas maksā aptuveni 9 tūkstošus, tādēļ turpinās ražot abus. Kādas būtu alternatīvas jaunajam Clio, ja vēlies lielu mazās klases mašīnu? – Iesakām pamēģināt arī Fiat Grande Punto, kas garumā pat par četriem centimetriem pāraudzis Clio.

Honda Civic 5D 1,8 Sport

Frankfurtes autoizstādē pirmo reizi ieraugot jauno astotās paaudzes Civic, varēja paredzēt, ka arī šis būs viens no tiem auto, kas daudzus neatstās vienaldzīgus - efektīgais kosmiskais dizains apvienojumā ar izdaudzinātajām japāņu tehnoloģijām varētu būt nekļūdīga kombinācija.Šis automobilis piesaista vispirms ar savu futūristisko dizainu. Honda tiešām spērusi radikālus soļus, jo iepriekšējās paaudzes Civic bieži tika kritizēts garlaicīgā izskata dēļ. Tagad Honda Civic ir piedzīvojis visradikālākās pārmaiņas visā 33 gadus ilgajā modeļa vēsturē. Mašīnas siluets tiešām ir futūristisks, radikāls un dinamisks. Priekšējie lukturi veido vienotu stikla joslu, un šķiet, ka arī vidū vajadzētu atrasties papildus gaismekļiem, taču tur ir tikai spīdīga plastmasa ar Honda logotipu. Arī pakaļējie lukturi veido sarkanu atstarojošas plastmasas joslu visā mašīnas platumā. Šie laikam ir visvairāk apšaubītie dizainiskie risinājumi gan no estētiskā gan praktiskā viedokļa, taču tie nenoliedzami iederas mašīnas kopējā tēlā. Trīsstūrainie miglas lukturi labi iederas interesantās formas priekšējā bamperī, bet aizmugurējā ir līdzīgā stilā iebūvētas trīsstūra izpūtēja atveres katrā pusē. Pakaļējo durvju stiklā iestrādāts efektīgs spoileris ar papildu bremžu signāliem, kas mašīnas aizmugurei piešķir visnotaļ neatkārtojamu skatu, taču jūtami ierobežo redzamību. Priekšējo durvju rokturi uzsvērti turpina zvaigžņu karu tēmu, tomēr funkcionāli nav veiksmīgi, jo durvis atveramas, nospiežot mēlīti roktura iekšpusē (kā otrajam golfam), kuru vīrietim ar kārtīgu lāča ķepu pagrūti aizsniegt, bet maigiem sieviešu pirkstiņiem tā var izrādīties pārāk stingra. Toties slēptais aizmugurējo durvju rokturis paslēpj pašas durvis un rada trīsdurvju virsbūves iespaidu.Atbilstošā noskaņā veidots arī interjers, vadītāja vieta atgādina kosmiskā iznīcinātāja kabīni. Divu līmeņu priekšējais panelis un maziņā pievilcīgā dizaina stūre ar audio un kruīzkontroles taustiņiem rada nepārprotamu zvaigžņu karu pilota sajūtu. Taču tas viss padevies ne tikai izskatīgi, bet arī pārskatāmi un ērti. Vadītājam tieši pretī atrodas luminiscējoši zila rādītāju parāde - liels apaļš tahometrs, kuram vidū informācijas displejs, vienā pusē degvielas daudzuma, otrā – dzesēšanas šķidruma temperatūras rādītāji. Digitālais spidometrs novietots otrajā stāvā, informatīvajā zonā un vienmēr atrodas pilota redzeslokā. Vadītāja vietas ergonomika ir vienkārši perfekta – viss izkārtots puslokā ap tevi, viss ērti aizsniedzams. Plašas stūres un sēdekļa regulēšanas iespējas ļauj ātri atrast pareizo sēdpozīciju, un ērtie, nedaudz sportiskie sēdekļi neliek vilties. Pārnesumkārbas svira ir vienīgais elements, kas iepriekšējam Civic bija interesantāks, jo jaunajam auto tā vairs neizaug no paneļa blakus stūrei, bet novirzīta uz leju, gandrīz vai atgriezusies parastajā vietā, taču novietota nedaudz augstāk ieslīpi un tieši pa ķērienam. Lieliski izskatās spožie pedāļi un kreisās kājas atbalsts, pie tam platais gāzes pedālis ir stiprināts pie grīdas. Vienīgais diskutablais risinājums ir tā saucamā divpakāpju iedarbināšana. Mašīnas aizdedzes ieslēgšanai jāizmanto parastā atslēga, kura pat nav salokāma, taču dzinēja iedarbināšanai jānospiež paneļa kreisajā pusē novietotā sarkanā starta poga. Liekas, ka ērtību šeit saskatīs tikai tie, kam gadās auto noslāpēt pašos nepiemērotākajos brīžos.

 Civic salonā pasažieriem grēks sūdzēties par vietas trūkumu. Lai gan jaunais auto pēc gabarītiem ir kļuvis par 35 mm īsāks un par tikpat zemāks par priekšgājēju, salonā vietas ir vairāk. Degvielas tvertnes novietojums zem priekšējiem sēdekļiem atbrīvo vietu aizmugurējo pasažieru kājām un ievērojami paplašina telpu bagāžniekam, kurš tagad var palepoties ar 415 litru ietilpību. Bez tam, aizmugures sēdekļu Magic Seats transformācijas mehānisms ļauj savāzt visu ar vienu kustību, tādējādi ievērojami palielinot bagāžas telpu. Bagāžniekam ir dubultā grīda, taču zem tās neatrodas pat plānais pagaidu rezerves ritenis, ir tikai baloniņš.

 Viss jau būtu lieliski, ja vien iepriekšējais Civic, kuru degustējām pērnā gada janvārī, nebūtu palicis labā atmiņā kā aizrautīgs driver’s car ar izcili precīzu un atsaucīgu vadāmību. Braucot ar jauno Civic, rodas pārliecība, ka tas nekad vairs nebūs tāds kā agrāk. Lai iegūtu maksimāli daudz lietderīgi izmantojamās platības, Honda atteikusies no precīzās double–whishbone piekares, aizstājot to ar makfersonu priekšā, bet aizmugurē - ar parastu torsiona siju, turklāt daudzas detaļas piekarē izgatavotas no alumīnija. Starp citu, līdzīgu soli atpakaļ spēruši Opel konstruktori, veidojot piekari jaunajā Astra modelī. Pēc kompaktklases standartiem Civic viss ir līmenī, īsa un precīza stūre ar loģisku atbildes reakciju, lieliska saķere uz asfalta, apmierinoša skaņas izolācija. Tomēr mūsu nacionālās kvalitātes ceļa grambās jūtami aizmugurējās piekares trokšņi un kopumā piekare ir jūtami cietāka, salīdzinot ar jau pieminēto Astru. Bet galvenais kā pietrūkst, ir iepriekš degustētajam modelim (ar tikai 1,6-litru 110 Zs dzinēju) piemītošā azartiskā dinamika – katrs mazākais pieskāriens gāzes pedālim momentā izraisīja paātrinājumu... Mūsu jauno Honda Civic darbina jaunais 1,8 litru i-VTEC (140 ZS) benzīna dzinējs, kurš, pateicoties elektroniskajam vārstu vadības mehānismam un maināmas ģeometrijas ieplūdes sistēmai, nodrošina pieņemamu dinamiku ar samērā zemu degvielas patēriņu. Lūk, ekonomijas nolūkos laikam nācies upurēt Civic temperamentu...

 Honda Civic tagad, par spīti kosmiskajam dizainam, ir ērta, plaša un droša mašīna jaunai ģimenei. Jo arī zvaigžņu kari taču ir filma visai ģimenei. Ja vēlies uzkrītošu futūristisku 21.gadsimta kompaktklases hečbeku, Civic modelim tikpat kā nav alternatīvas, ja nu vienīgi Citroen C4, kurš pagājušā gada aprīļa degustācijā mūs patīkami pārsteidza ar svaigiem, progresīviem dizaina risinājumiem, bet tagad Honda ir spērusi vēl vienu soli tuvāk kosmosam.

 Eiropas tirgum paredzētais Civic piecdurvju hečbeks tiek ražots Anglijā, un šāds Honda Civic ir tikai Eiropā. Amerikai un Japānai tiek ražots pavisam atšķirīgs Civic - sedans, un tas faktiski ir cits auto, jo no sava kosmiskā radinieka ievērojami atšķiras gan pēc ārējā dizaina un salona noformējuma, gan piekares konstrukcijas. Četrdurvju Civic izskatās krietni atturīgāks, bet gaitā tas ir vairāk uz komfortu orientēts, tātad piemērotāks konservatīvākai publikai.

 Mūzikas lauciņā Eiropa savu izvēli ir izdarījusi, un pavisam nesen tikai nedaudziem Rovaniemi pilsētiņas dīvaiņiem zināmie grupas Lordi puiši tagad kļuvuši par jaunajiem Somijas nacionālajiem varoņiem. Eirovīzija pierāda, ka ne vienmēr atbilstība standartiem ir drošs panākumu garants - šodien Eiropas mājsaimniece vairs negrib balsot par to pašu, par ko balsojusi viņu vecmāmiņa. Bet mūsu Cosmos taču arī bija atšķirīgi, kādēļ viņa izvēlējās rēcošus monstrus, nevis saldos zēnus ar akadēmiski pareizu falsetto? - Acīmredzot Eirovīzija nobriedusi revolūcijai un mājsaimniece jau sen bija zemapziņā gaidījusi tādu kā spērienu pa konservatīvās Eiropas pēcpusi, kad uz skatuves parādīsies viņas ļaunākajiem nakts murgiem līdzīgi tēli ar vienkāršu, enerģisku un tomēr absolūti pozitīvu smago rokenrolu! - Kā nekā somu pārsvars balsošanas rezultāta izteiksmē bija vislielākais visā Eirovīzijas ilgajā vēsturē!

Bet vai arī autopasaulē uzvarēs tas, kas atšķirsies? Vai mūzikas izvēlē tik drosmīgā Eiropas mājsaimniece būs gatava pieņemt kosmisko Civic, nobalsojot ar savu maciņu? - Katrā ziņā Eirovīzijas rezultāti vairo cerības uz Honda panākumiem. Līdz šim jauno Civic pircēji ir novērtējuši atzinīgi, ko pierāda augstie pārdošanas apjomi, arī pie mums Latvijā - lai varētu šo auto iegādāties, ir jāgaida rindā gandrīz gads.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-