Mazda 3 un Opel Astra

Pievienots: 11. novembrī 2004 11:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Viennozīmīgi, ka šie spēkrati pirms pirkšanas katram jāpamēģina pašam. Jo mūsdienās jau sliktus auto vairs nepiedāvā, ir tikai tev piemērotāki un ne tik piemēroti.


 

KAS KURŠ IR ?!


Pērnā gada septembrī Frankfurtes autosalonā virmoja trīs intrigas: Opel Astra, Mazda 3 un VW Golf V. Mazda 3 Latvijā bija pieejama jau gada beigās, un tūdaļ arī Golfs, bet Astra nav oficiāli prezentēta vēl šobrīd. Opel dīleris apgalvo, ka Vācijā esot tik liels pieprasījums pēc Astras, ka Latvijai atliek vien ciesties, bet dīlerim nekas cits neatliek kā mēģināt integrēt mūsu tirgū korejiešu automobīļus zem amerikāņu zīmola Chevrolet. Tad nu Autoinfo degustatoru komanda ķērās pie lietas, izvēloties divus no potenciālajiem jaunajiem kompaklases līderiem. Tāda salīdzinoša degustācija nesanāca gluži pilnvērtīga, jo pasūtītā Astras benzīnnieka vietā dabūjām dīzeli ar 1,7 litru Zs....dzinēju. Mazdu gan dabūjām tieši to, kuru pasūtijām - spēkratu ar 1,6 litru ZS.... benzīna dzinēju. Dzinējus tādēļ nesalīdzināsim, jo braucot dinamiskā režīmā, ar Opel dīzeli bija grūti noķert sportisko Mazdu.


 Dizaina māksla, vizuāla agresija, sportisks braukšanas prieks – šīs emocijas pirmās nāk prātā, uzlūkojot jauno Mazda3. Ja agrāk Mazda 323 bija bezpersoniska, tad tagad varam teikt, ka Mazda ir atradusi savu identitāti. Nomainot „323” modeli, jaunā Mazda3 izskatās absolūti atšķirīga. Savā ziņā to var uzskatīt par nedaudz samazinātu Mazda6, kam piešpricēti daži spilgti RX-8 sportiski akcentiņi. Piecstūru dekoratīvais radiatora režģis piešķir plēsonīgu veidolu, bet šaurie priekšējo lukturi ar trim gaismas ķermeņiem šo efektu vēl papildina. Arī no aizmugures Mazda3 ir stilīga, pateicoties platajiem lukturiem, kuros arī skaidri redzami trīs gaismas ķermeņi, un piecstūra formas aizmugurējam logam, kas kopā ar muskuļotajām riteņu arkām rada pazemināta smaguma centra ilūziju, tomēr pie šī netradicionālā skata jāpierod, ne katrs to pieņem uzreiz. Opel Astra vizuāli ir pilnīgi cits auto, salīdzinājumā ar saviem priekšgājējiem -  stūrainais tehno stils, kas īpaši akcentēts sānskatā, lieli stūraini lukturi un neticami bagātīga hroma dekorācija virs radiatora priekšā, oriģināli lukturi ar baltu augšējo joslu aizmugurē, starp kuriem visā piekto durvju platumā spīd hromēta dekorācija, arī pie Opel dizaineru jaunās “kraukšķīgo līniju” dizaina valodas ir jāpierod. Kopējais iespaids, ko izraisa Opel Astra – mierīgs solīdums, rāms prestižs īpaši no priekšas, Astra izskatās kā samazināta jaunā Vectra, līdzība ir uzkrītoša, ja abi auto nestāv tieši blakus, var sajaukt. Daļai potenciālo pircēju tas noteikti patiks, jo lētāku modeli, kas līdzinās dārgākam un lielākas klases auto, daudzi cilvēki nezkāpēc uztver nopietnāk. Abiem vairs ne miņas no garlaicības - abi ir auto ar savu seju, savu individualitāti. Mazda labi izskatās košās krāsās, tikai ne melna, astrai nepiestāv spilgtas krāsas un lecīgi akcenti kā šīs uzlīmes uz mūsu degustācijas auto. Mazda3 tendēta vairāk uz sportisku braukšanu un dzīvesstilu nekā solīdā, varētu pat teikt - nedaudz mietpilsoniskā Astra. Šie abi ir no tiem automobiļiem, kuri neprasa nekādu adaptāciju - vienkārši iesēdies un brauc! Vadītāja sēdpozīcija ir ērti pielāgojama, stūresratam ir plašas regulēšanas iespējas, kā arī sēdeklim varam regulēt gan augstumu, gan pamatnes slīpumu. Sēdekļu transformācija abiem ir identiska, tāpat kā fiksāciju pogu atrašanās vietas. Abiem auto stūres, tāpat kā pārnesumkārbas vadība ir viegla un precīza. ātrumi slēdzas perfekti. Bremzēšana ir spēcīga, bet ne momentāna, sajūgs – vienmērīgs un viegli izjūtams. Šo automobiļu vadīšanā nav un nevar būt nekā sarežģīta. Mazda 3 mērinstrumentu panelī, kas līdzīgs sportiskās RX8 panelim, ir trīs alumīnija imitācijas nošķeltie konusi, kuros izvietots tahometrs, spidometrs u.c. svarīgu rādījumu pulksteņi, no stilistiskā viedokļa tie izskatās lieliski. Ieslēdzot aizdedzi, panelis burtiski uzliesmo sarkanā krāsā. Info displejs sniedz pilnīgu informāciju par degvielas patēriņu, atlikumu un cik tālu ar to vēl var nobraukt.



Sēdekļi ir komfortabli un ergonomiski aptver savā sportiskajā profilā vadītāju un priekšējo pasažieri. Pārredzamība ir pat labāka, nekā gaidīts no automobiļa ar noapaļotiem virsbūves aizmugurējiem statņiem. Stūresrats apvilkts ar ādu, ātrumkloķa uzgalī gaumīgi sadzīvo āda ar alumīniju. Automātiskā divjoslu klimatkontrole lieliski tiek galā ar savu darbu, vienīgi tās grozāmajām vadības svirām nav nekādu atzīmju, kas norādītu pašreizējo stāvokli - lai redzētu ko esam izvēlējušies, ir jālūkojas displeja ekrānā. Cimdu nodalījums ir neparasti ietilpīgs, jāatzīmē arī dubultais glāžu turētājs centrālajā kulisē un divi nodalījumi elkoņbalstā: viens ideāli piemērots makam un brillēm, bet otrā atrada vietu 12 speķa pīrādziņi un digitālais fotoaparāts. Audiosistēma gaumīgi integrēta priekšējā panelī ar vienkāršu vadību, kas dublējas uz stūresrata, tomēr šobrīd tā piedāvā tikai radio “širpotreba” popmūziku, lai gan šim auto piestāv mūsdienīgs rokenrols. Tikai par papildus samaksu var ierīkot sešu kompaktdisku mainītāju, minidisku un MP3 formāta atskaņotāju.Astras salons ir mūsdienīgs un interesants, izceļas masīvais, stūrainajā tehno stilā veidotais panelis. Sēdeklis ērts taču vairāk šķiet piemērots vieglas miesas būves cilvēkam. Mērinstrumentu panelis ar glītiem konusveida pulksteņiem, ne tik izaicinošiem kā mazdai, bet tajā trūkst dzinēja temperatūras rādītāja! Kāpēc tā? Ja dzinējam ir karsti, tad par to liecina tika signāllampiņa, bet, ja termostats nepilda savas funkcijas, un dzinējam ir auksti? Ko tad darīt? Astrai pagriezienu rādītāju sviras bez fiksācijas, nevar saprast vai ieslēdzi, jāskatās uz paneli, izslēdzot var nejauši ieslēgt pretējā virzienā un tad ilgu laiku braukt mulsinot citus. Pareizas lietošanas pamācība: viegli uzspiežot, pagrieziena rādītājs nomirgo reizes 4 un viss, uzspiežot stiprāk – mirgo, kamēr izslēdz. Salona viduskonsoles nav. Izlepušam šoferim, kurš pieradis pie elkoņu balsta, nākas izjust diskomfortu. It kā šis elkoņu balsts esot opcija par papildus samaksu. Radio jau standartā ir nokomplektēts ar visu MP3 atskaņotāju, kas varētu patikt melomāniem, bet nepatikt Rača kungam un citiem mūzikas pirātisma apkarotājiem. Aizmugurējā sēdeklī Opelim nav elkoņu balsta, Mazdai ir. Par skārdeņu turētājiem Astrā ir aizmirsts. Cimdu nodalījumā ir vieta sīknaudai un rakstāmrīka turētājs. Pelnutrauks Opelī ir tika mazs, ka tajā var sabērt sīknaudu, bet mēs kā nesmēķētāji to izmantojām kā vienīgo vietu, kur šajā auto novietot mobilo telefonu. Mazda pēc savas klases standartiem, ir garš automobilis– 4,42 metri. Tiesa, daļu automobiļa garuma dod īpatnējās formas aizmugurējais buferis, tādējādi automobilis vizuāli izskatās ietilpīgāks, nekā ir patiesībā. Tāpat arī riteņu bāze (2,64 m) ir lielāka kā citiem šīs klases pārstāvjiem. Bet vieta aizmugurē sēdošo kājām nav lielāka par vidējo rādītāju klasē, tāpēc pasažieris ar vairāk kā 1,8 metru auguma garumu attālos pārbraucienos varētu nejusties ērti. Astra ar saviem garuma 4,25 m vizuāli izskatās lielāka par Mazdu. Tomēr, ar galēji atvilktiem priekšējiem krēsliem aizmugurē vairāk vietas paliek Mazdā, kur aizmugures pasažieri jutās ērtāk visos gadījumos. Apgriešanās radiuss Opelim ir par 20cm lielāks. Vējstiklu Mazda mazgā ideāli - no viena smidzinātāja uz stiklu nonāk 4 strūklas, bet Opelim ir klasiskās 2 strūklas no vienas sprauslas. Logu tīrītāju mehānisms Mazdai strādā bez trokšņa, bet Opelī šis process notiek skaļāk. Durvīm Opelim ir tikai viens blīvējums, bet Mazdai  tāpat kā Golfam ir divi – atsevišķs blīvējums ir durvīm un durvju ailēm – labāka aizsardzība pret putekļiem. Mazdas bagāžas nodalījums (300 litru) salīdzinot ar Astras plašumiem (    litri) šķiet sekls līdz mirklim, kad atklājām, ka zem bagāžnieka grīdas pārsega ir speciālas nišas aptieciņai, rezerves ritenim un citiem sīkumiem. Nolokot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, iegūstams bagāžas nodalījums ar līdzenu grīdu un lielāku ietilpību. Ja „Mazda” braucot jums neliktu justies labi, tad „zoom-zoom” misija būtu izgāzusies, taču viss ir kārtībā, jo „Mazda3” vadīt ir prieks – noteiktas, asas reakcijas, ātra stūres vadība, kas nodrošina uzticamu un informatīvu sajūtu uz ceļa. Tiesa, Mazdai ir vēlēšanās izspolēt un, ekstremālā režīmā veicot asus manevrus, auto purnam ir tendence nedaudz sēsties. Pārsteigumu sagādāja Mazdas ESP sistēma, jo pļavā nejauši pirmo reizi izspolējot uzreiz salonā varēja sajust piesviluša bremžu kluča smaku. Sākotnēji pat radās iespaids, ka kāds tuvumā dedzina kūlu. Tiesa, ESP var atslēgt, bet mūsu Opelim šīs opcijas vispār nebija. Salīdzinoši „īso gājienu” piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba nodrošina pietiekošu vilkmi pat pie nelieliem apgriezieniem, bet tas notiek uz dzinēja klusas darbības rēķina . Lai arī balstiekārta ir labi nostrādāta, jūs vairāk dzirdēsiet nekā jutīsiet tās darbību, salonā nonāk ceļa troksnis, kas kombinējumā ar visai paaugstināto dzinēja toni braukšanu padara ne visai klusu. Vēl vairāk, pārsēžoties no astras, tā liekas pat pārsteidzoši skaļa. Cietā, īso gājienu balstiekārta sīki atreferē ceļa profilu, it īpaši uz nelīdzenumiem dobji atsaucas aizmugurējā daudzsviru balstiekārta. Pieaugot ātrumam, gaitas laidenība uzlabojas, bet trokšņu līmenis tikai pieaug. Ja jums patīk klusa, laidena braukšana, tad, iespējams, „Mazda3” nebūs jums piemērotākais automobilis - noteikti izvēlēsieties Astru. Opel priekšrocība ir stūres komforts. Stūre klausa ideāli, asos pagriezienos auto iet kā pa sliedēm, nemēģina dziļi svērties. Braucot pa Daugavpils šosejas nebūt ne ideālo asfaltu, nejūti smago auto iedzītās špūres. Vienbrīd rodas iespaids, ka sēdi pie solīda aizmugures piedziņas auto stūres. Lai arī mazdas piekare sportiskāka, grantsceļos rallija režīmā astra nebūt nelika vilties. Eh, šoreiz īstai laimei pietrūka tikai jaudas zirgspēku… Piekare Astrai ir tik komfortabla, ka degustatori ļāva vaļu savai fantāzijai: ja Mazdai būtu Opel piekare, būtu iegūts...ideāls auto.


Divas atšķirīgas pieejas kompaktklasei, divas atšķirīgas autobūves filozofijas... Aci pret aci: solīds vācu birģeris un sportiska japāniete, kas ļoti cenšas līdzināties itālietei. Vai tiem abiem būs vieta vienā un tajā pašā tirgus sektorā ? Interesanti, ka sievietēm un bērniem labāk patika mazda, bet vīrieši pusmūžā, pat neiedziļinoties niansēs, izvēlējās opeli. Degustātors, kurš ikdienā brauc ar kompaktu sportisku auto, Mazdā uzreiz jutās kā mājās, toties kolēģis, kurš ikdienā pārvietojas ar solīdu, lielu aizmugures piedziņas mašīnu, vairāk sliecās uz opeļa pusi.


 Ko pirkt? Viennozīmīgi, ka šie spēkrati pirms pirkšanas katram jāpamēģina pašam. Jo mūsdienās jau sliktus auto vairs nepiedāvā, ir tikai tev piemērotāki un ne tik piemēroti.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-