AMI 2010 Leipzig – reto automobiļu izstāde.

Pievienots: 11. aprīlī 2010 08:36 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (1)

Gadskārtējā AMI autoizstāde Leipcigā (10.04-18.04) šogad iepriecina ar 30 retiem automobiļiem, kuru vidū ir gan antīki retumi, gan vēsturiski prototipi. Zemāk daļa no tiem.

American La France (1917)

Īsts gigants. Trīs tonnas smago American La France 75 1910.-1920.gados to izmantoja ASV ugunsdzēsēju dienesti, un, kāds gan brīnums – pēc Daimler licences būvētais motors ar 14,5 darba tilpumu attīstīja 140 ZS un 1700 Nm griezes momentu. Arī degvielas patēriņš bija iespaidīgs – virs 50 l/100 km.

Iso Grifo 7 Litri Coupé (1969)

Ar saviem 420 ZS, ko producēja 7 litru motors,  Iso Grifo bija īsts tvaika āmurs. Automašīnas maksimālais ātrums bija 275 km/h un ar to pietika, lai 1969.gadā varētu saukt sevi par autobāņu karali. Diemžēl motoram bija kāds trūkums – neskatoties uz milzīgo gaisa ievades izgriezumu uz pārsega, dzesēšana vienalga bija nepietiekama un daudzi dzinēji gluži vienkārši uzsprāga.



Maybach SW 38 (1938)

Šim Maybach bijis raibs liktenis – Otrajā Pasaules karā tas kalpoja SS, pēc kara pārgāja Sarkanās Armijas rokās. Tomēr kabrioletam paveicās – jau visai drīz tas nokļuva kāda Baltijā dzīvojoša antīko spēkratu kolekcionāra rokās, bet pēc dzelzs priekškara krišanas, atgriezās rietumos.

Morgan Three-Wheeler Super Sport (1935)

Angļu kompānijas Morgan radītajam Super Sport bija V-veida divcilindru motocikla (85 ZS) motors, kas nodrošināja visai dinamisku pārvietošanos. Diemžēl trīsriteņu šasija šādam braukšanas stilam nebija tas labākais kompanjons.



NSU 5/25 Sport Boattail (1925)

Šo automobili pat lielākā daļa ekspertu pazīst vien no dažām vecām fotogrāfijām. Neparastās, kuģim līdzīgās formas dēļ automobilis jau 1925.gadā kļuva par lielu retumu. Typ 5/25 bija pirmais NSU modelis ar visu četru riteņu bremzēm, kreiso stūri un ātrumkārbas pārslēgu vidū.

Opel Admiral AD 38 (1939)

Automobilis, kas par salīdzinoši zemu cenu piedāvāja visas iespējamās ekstras. Patiešām lieliskā dizaina kabriolets bija aprīkots ar 3,6 litru sešcilindru motoru un trīspakāpju kārbu, tā maksimālais ātrums sasniedza 132 km/h. Opel topmodelis baudīja lielu piekrišanu – brīžiem tā tirgus daļa Premium segmentā aizņēma pat 25%.



Opel Kadett B Coupé (1967)

Tūkstošiem jaunu vīriešu sešdesmitajos gados sapņoja par šo auto. Fastback stilā veidotā kupeja izcēlās ar haizivs žaunām līdzīgiem gaisa tvērējiem C balsta zonā (vēlākos modeļos tie izzuda). Iekārojamākā versija bija Rally-Kadett ar melni matētu motora pārsegu un 90 ZS dzinēju.

Opel Kapitän (1956)

Tie tik bija laiki! Ar ko pārvietojās tālaika naudas maisi – ar Mercedes, ar BMW, varbūt ar Audi? Nu nē, piecdesmito gadu veiksminieki brauca ar Opel – ar Opel Kapitän, bet Mercedes no tā tālu atpalika un varēja tikai ar skaudību noraudzīties uz minētā modeļa panākumiem.

1956.gada 9.novembrī Opel rūpnīcas konveijeru atstāja eksemplārs Nr`2 000 000. Tas bija ruselhaimiešu flagmanis Opel Kapitän, ko par godu šim notikumam izrotāja ar 24 karātiem zelta.



Otto Mathé MA-01 "Fetzenflieger” (1952)

Austriešu piecdesmito gadu veiksmīgākais sacīkšu modelis, kas palicis atmiņā ne vien ar savu ātrumu, bet arī iesaukas „Fetzenflieger” (vācu val. Fetzen – lupatas, skrandas, driskas; Fliegen – lidot) – „lupatu lidotājs” dēļ. Tik dīvainu iesauku tas ieguva motora pārsega dēļ, kas daļēji bija veidots no liniem. Aizdedzes defekta gadījumā tas momentā uzliesmoja un aizlidoja pār sacīkšu trasi kā lupata. Automobilim bija vēl kāda īpatnība – to varēja vadīt ar vienu roku, jo konstruktors un sacīkšu braucējs Otto Mathe pēc smaga kritiena ar motociklu, spēja kustināt tikai vienu roku.

Petermax-Müller-Weltrekordwagen (1949)

Volkswagen dīleris Petermakss Millers piecdesmitajos gados uz „vabolītes” šasijas uzbūvēja vairākus sacīkšu automobiļus, kas uzstādīja vairākus ātruma rekordus, tostarp arī 10 000 kilometru distancē. Pateicoties konstrukcijā izmantotajiem īpaši vieglajiem materiāliem un 78 ZS motoram, automobiļa maksimālais ātrums sasniedza 215 km/h.



Peugeot RC Hybrid4 (2008)

2008.gada Parīzes autosalona zvaigzne. Konceptautomobilim ir četras durvis, četras sēdvietas un visu riteņu piedziņa. Par spēka avotu kalpo hibrīdiekārta, kas sastāv no 1,6 litru 218 ZS benzīna motora, kas piedzen aizmugurējo asi un 95 ZS elektromotora, kas atbild par priekšējo asi. Kopējā hibrīdautomobiļa jauda ir 313 ZS, bet kaitīgo izmešu daudzums – 109 g/km.

Simson Supra SO 8/40 PS (1925)

Daudziem Simson saistās tikai un vienīgi ar divriteņu braucamrīku mopēdu, taču, izrādās, ka pirms kara šī kompānija ražojusi arī automobiļus, tostarp Supra SO 8/40 PS.

Pavisam tika izlaisti 750 eksemplāri, taču tad – 1935.gadā, ebreju izcelsmes brāļu Simsonu 1856.gadā dibināto uzņēmumu tiem atsavināja nacisti.



VW New Beetle RSI Cabrio (2003)

Līdz šim jaudīgākā „vabole,” kurai uzstādīts 225 zirgspēku dzinējs. Pavisam izgatavoti 250 eksemplāri ar sedana virsbūvi, bet kabrioleti ir tikai divi.

BMW 3.0 CSL (1975)

Pirmais no viegliem materiāliem būvētais BMW sešcilindru kupejas variants dzima jau 1971.gadā. Tas bija auto ar 180 ZS motoru. Par topmodeli kļuva 1972.gadā radītais BMW 3.0 CSL ar 200 ZS iešprices motoru. Sport versijā to varēja pasūtīt ar papildu aerodinamiskajiem elementiem (Vācijā tam nebija pielaides koplietošanas ceļiem), kuru dēļ, tikai 167 eksemplāros izlaisto kupeju Anglijā iedēvēja par „Betmobili.”


Komentāri:

Anry - 11. aprīlī 2010 17:51

Tā jau ir zinātne. Vēstures lekcija. Paldies! Un es to nopietni!

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-