Hyundai Sonata 2.4 GL un Ford Mondeo 2,0i

Pievienots: 1. jūnijā 2010 10:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

„Hyundai Sonata” ievērojami atšķiras no priekšteča. Tai ir izteikti korekts, pietiekami solīds, varētu pat teikt - eiropeisks siluets.Ford Mondeo nav automobilis, kurš satiksmes satraumē pievērstu sev uzmanību.



Vidējā un biznesa klase...

Iepriekšējā numurā, degustējot jauno kompaktklases Ford Focus, mēs secinājām ka daudzējādā ziņā tas sācis līdzināties lielākajam brālim Mondeo. Vēl agrāk, degustājot komaktklases akselerātu Škoda Octavia, konstatējām, ka dažos rādītājos tas pat pārspēj vidējās klases standartus, apliecinot vispārējo tendenci – atšķirības starp klasēm pamazām izzūd ne tikai aprīkojuma ziņā vien. Dabiski, rodas jautājums – vai ir vērts maksāt apmēram 3000 eiro vairāk, lai iegūtu klasi augstāku, bet būtībā tādu pašu auto? Kur ir atšķirības – tikai lielāks bagāžas nodalījums, vairāk vietas aizmugurējos sēdekļos? Bet cik bieži mēs šo papildus platību vispār izmantosim? Pieredzējuši braucēji apgalvo, ka galveno atšķirību starp klasēm joprojām varot sajust garā braucienā – apmēram līdz Vācijai – vidējās klases mašīnā, pateicoties lielākai riteņu bāzei un masai, vadītājs nogurst mazāk, jo šis auto mazāk reaģē uz ceļa reljefu un mazāk jāpiestūrē, tas vairāk pats tur trajektoriju. Bet, ja brauciena garums nekad nepārsniegs attālumu no Rīgas līdz Liepājai, tad tiešām jājautā – vai ar kompaktklasi nepietiek? Tiesa, vēl jau paliek tāds visai nenoteikts pēdējā laikā populārs jēdziens kā respekts, kur izmēram esot nozīme. Bet tā kā šim jēdzienam nepiemīt intelektuālā dimensija, daudziem cilvēkiem tas vairāk saistās ar mazgadīgiem šopingreiseriem, kuri gūst kaifu, plēšot riepas lielveikalu stāvvietās, ar nešpetni rēcošiem notekcaurules izmēra izpūtējiem un formulas tipa uzšķērdējspoileriem, - lietām, kas izraisa smīnu un nekādi nav savienojamas ar priekšstatu par solīdu vidējās klases automobīli.



2004.gada rudenī notiekošajā Parīzes autoizstādē kompānija „Hyundai” prezentēja jaunās paaudzes modeli „Hyundai Sonata”. Korejiešu vidējās klases automobilis pieaudzis izmēros un izrāda arvien lielākas pretenzijas uz greznību. Šogad Hyundai Sonata jaunais modelis ir nopērkams arī pie mums. Latvijā Hyundai  savu vietu ir iekarojis gan ar mazo Getz, gan ar apvidnieku Santa Fe, bet vidējā klase, kuru pārstāv Sonata nebija īpaši ievērota. Modeļa vēsture sniedzas līdz pat 1988.gadam, bet iepriekšējās paaudzes „Sonata”, kas parādījās 2001.gadā, daudzi uzskata par piekto, kamēr paši korejieši to pozicionē kā ceturtās paaudzes atjaunināto versiju. Šī iepriekšējā sonāte no priekšpuses atgādināja mersedesu un no aizmugures jaguāru, taču tās mūžs ilga tikai nepilnus četrus gadus. Tādēļ, veidojot jauno „Hyundai Sonata” prasības bija stingras, jo tieši šo modeli korejieši padarījuši par savas Eiropai paredzētās modeļu gammas flagmani. Pie tam automobilis pieteikts kā biznesa klases pārstāvis. Salīdzinot ar savu priekšteci, jaunā „Hyundai Sonata” izaugusi - kļuvusi par 53 milimetriem garāka, bet riteņu bāze pieaugusi par 30 milimetriem, attiecīgi salonā arī vietas kļuvis vairāk. Jaunās paaudzes Ford Mondeo debitēja 2000. gada rudenī Parīzē, bet auto tirdzniecību uzsāka 2001. gada ziemā. Tāpat kā priekšteci jauno Mondeo ražo specializētā Ford rūpnīcā Beļģijā. Dizains tika izstrādāts jaunā Ford Europe galvenā dizainera Krisa Berda vadībā. Jaunais Mondeo ir pirmais starp sērijveida automobiļiem, kas pilnībā projektēts datorā tikai 13 (!) mēnešu laikā. Rezultātā izdevās sasniegt par 60% augstāku virsbūves izturību pret vērpi un ievērojami uzlabot pasīvās drošības līmeni (firmas sistēma IPS), un tajā pašā laikā nodrošināt plašu un komfortablu salonu. Nedrīkst aizmirst arī to, ka „Ford Mondeo” ir pieejams trīs versijās – ar sedana, universāla un hečbeka virsbūvi. Jaunās paaudzes „Hyundai Sonata” ievērojami atšķiras no priekšteča. Tai ir izteikti korekts, pietiekami solīds, varētu pat teikt - eiropeisks siluets ar masīvu priekšdaļu un oriģinālu izcēlumu uz dzinēja pārsega, kas harmoniski saplūst ar radiatora restes izvirzījumu un zemāk pāriet bamperī. Vieni uzskata, ka tagad Sonata dizains ir veidots bez liekām ārišķībām, kas līdz šim tikai vedināja pārmest kopēšanu. Tomēr citi joprojām atrod dizaina risinājumus, kas raksturīgi citu marku automobiļiem – „Volvo” stilā ieturētais motora pārsegs ar izcilni, „Audi” raksturīgais radiatora dekoratīvais režģis, lukturi kā no „Honda Accord”, bet durvju un jumta līnija rosina domas par „Mazda6”... Interesanti, ka jaunā sedana reklāmas kampaņā ietilpa mīkla: uzmini fotogrāfijā redzamā auto marku! Un rezultātu apkopojums liecina, ka to pareizi atminējusi mazāk nekā trešdaļa respondentu. Piektās paaudzes Sonata patiešām ļoti atgādina vācu izcelsmes dizainu, un atminējumos visbiežāk tika jaukta ar Audi, lai gan būtībā ir tuvāka Volkswagen solīdajam konservatīvismam. Bet tomēr nesteigsimies atkal apvainot korejiešus plaģiātismā, jo apvienot dažādu dizaina skolu elementus vienā automobilī arī ir māksla. Taču markas iezīmes nav aizmirstas. Piemēram, radiatora dekoratīvais režģis – iepriekšējo paaudžu „Hyundai Sonata” modeļiem tas bija visdažādākajās formās, bet tikai ne tādā kā citiem „Hyundai” automobiļiem. Bet tagad šis trapecveidīgais elements pasvītro „Hyundai Sonata” radniecīgās saites.

 

Ford Mondeo nav automobilis, kurš satiksmes satraumē pievērstu sev uzmanību. Tomēr, ja reiz tas iekritis acīs, tā neuzbāzīgo, harmonisko, varētu pat teikt inteliģento dizaina stilu nevar nenovērtēt. Par Mondeo dizaina veiksmi liecina kaut vai tas, ka šis automobilis ir viens no retajiem modeļiem, kuriem kopš 2000. gada ir praktiski nemainīgs izskats - veikts tikai viens nenozīmīgs feislifts, un tuvākajā laikā sagaidāms otrais, bet tikpat nebūtisks. Bez tam, Mondeo dizains nekļūdīgi ļauj atpazīt Focus aizsākto Ford jauno korporatīvo stilu. Pirmais iespaids, uzlūkojot Sonātes divkrāsu salonu – smalki! Salons burtiski sadalīts divās daļās: augšējā no mīkstās plastmasa izskatās solīdi, bet gaišais apšuvums un apakšējās daļas plastmasa ir daudz vienkāršāka. Tomēr jūtams, ka interjerā piektās paaudzes Sonata cenšas izvairīties no viegli pārprotamas greznības. Koka imitācija viduskonsoles un durvju apdarē aizstāta ar gaumīgiem alumīnija vai lakotas plastmasas ielaidumiem, kas ir nepretenciozi, toties neliek domāt par lētumu. Divtoņu salona tapsējums ar apakšdaļā gaišākām nokrāsām vēl vairāk pastiprina plašuma iespaidu jau tā lielajā salonā, tomēr dažu materiālu izvēlē atkal nospēlējusi nepieciešamība iegūt zemāku cenu. No korejiešu automobiļiem tiek gaidīts bagātīgs aprīkojums un zema cena. Un te nu Sonata vilties neliks. Pieklājīgs aprīkojums, kas ietver četrus drošības gaisa spilvenus, durvju centrālo atslēgu ar pulti, logu un sānskata spoguļu elektropaketi, gaisa kondicionētāju, radio ar MP3 atskaņotāju, Traction Control un pat priekšējo sēdekļu apsildīšanu, ir jau mūsu GL versijā par cenu mazliet virs 17 tūkstošiem eiro. Hyundai Sonata turklāt ir jūtami paaugusies, tādējādi kļūstot vēl ietilpīgāka nekā jau agrāk par salona plašumu uzteiktā priekštece. Tagad stūre ir regulējama gan augstumā, gan tālumā, kas agrāk bija liegts, taču salīdzinoši augstā sēdpozīcija ir saglabājusies. Un priecīgi nebūs sportisku sēdekļu piekritēji, jo plašie sēdekļi ir gandrīz bez sānu atbalsta, pie tam gara auguma cilvēkam tie liekas diezgan neērti. Sēdpozīciju nevar noregulēt zemāk, vadītāja labais ceļgals atduras pret centrālās konsoles izvirzīto stūri. Tomēr, ir arī pozitīvais - pat sēžot viszemākajā sēdekļa pozīcijā, ir redzams motora pārsegs un jūtami palielā auto priekšējie gabarīti.



Ford Mondeo salonā uzreiz jūties kā mājās. Šeit ir vācu automobiļiem piemītošā atturīgā elegance, solīdums un teicama ergonomika. Ar ādu apvilkta stūre un ātruma pārslēgs gaidīt gaida tavu roku pieskārienu. Jauna centrālā konsole melnā krāsā ar sudrabotu apdari, pašā centrā vietu atradis mehāniskais pulkstenis. Tas nedaudz nepierasti - pie digitālajiem cipariem pieradušam neizdodas vienā acumirklī noteikt pareizu laiku, bet priekšrocība ir tāda, ka pulkstenis rāda laiku arī pie izslēgta dzinēja. Ērta vadītāja sēpozīcija. Stūre regulējama augstumā un dziļumā. Ērti sporta tipa sēdekļi ļauj izjust braukšanas komfortu un drošību. Elektriski regulējams sēdekļu augstums, bez tam papildus manuāli regulējams muguras izliekums. Trend aprikojumā par apmēram 21 tūkstoti eiro ietilpst arī pilna elektropakete, automātiskā klimatkontrole un CD atskaņotājs, seši gaisa drošības spilveni, elektroniskā stabilitātes sistēma un daudzas citas noderīgas lietas, pietrūkst vienīgi kruīzkontroles, kas pieejama nākamajā – Ghia aprīkojuma līmenī. Salons ir pietiekami ietilpīgs, ērti ceļot arī otrajā sēdekļu rindā. Ja ietilpīgajā Sonātes bagāžas nodalījumā gadās pārvadāt kaut ko īpaši vērtīgu, tad papildus drošības nolūkos aizmugurējo sēdekļu atzveltnes un bagāžnieka vāku var nobloķēt ar speciāla aiztura palīdzību, kas atrodas uz sēdekļu atzveltnēm un pie bagāžnieka slēdzenes. Tagad iekļūt bagāžas nodalījumā no salona nebūs iespējams, bet atverams tas būs tikai ar atslēgu. Turklāt, bagažnieku ar īpašu luminiscējoši krāsotu kloķi var atvērt no iekšpuses, tātad Sonāte nav tas pateicīgākais auto gangsteriem un teroristiem. Mondeo bagāžas nodalījumu neērti aizvērt, nav padomāts par rokturi. Viegli, bez liekas piepūles un pietiekami strauji 2,4-litru četrcilindru benzīnnieks, kas attīsta 161 zirgspēka jaudu paātrina „Hyundai Sonata”. No vietas līdz simts kilometriem stundā automobils ieskrienas 8,9 sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedz 209 km/h. Braucot ne strauju uzrāvienu, ne ātrumu tā īsti nejūt. Labi nostrādātā skaņas izolācija noslēpj gan vēja šalkoņu, gan riepu švīkstoņu, kā arī dzinējs ir patiešām kluss, tikai uzņemot apgriezienus, tā samtainais baritons uzstājīgāk ielaužas salonā. Šķiet, ka ar manuālo piecpakāpju pārnesumkārbu biznesklasei piestāvētu precīzāka slēgšanās. Turklāt jāiemācās sadzīvot ar mazinformatīvu sajūga pedāli. Balstiekārta demonstrē kompromisu starp gaitas līganumu un stabilitāti. Vadāmības ziņā jaunā Sonata uz dažāda seguma ceļiem uzvedas visnotaļ korekti, taču ne vairāk. Uz asfalta nelīdzenumiem automobili nedaudz sašūpo, bet ceļa negludumi tiek slāpēti. Bet pie neliela braukšanas ātruma pa bruģi – jūtami krata. Arī stūres vadība ir pietiekami viegla, tikai, aizmirstot par biznesklasi, varētu vēlēties informatīvāku. Kopumā piekare labi tur ceļu. Prognozējami uzvedās pat uz nelīdzena grants ceļa.Tomēr, pat visideālākā piekare ir bezspēcīga, ja gadās iekrist kādā no akurātajām kvadrātveida bedrītēm, kuras kāds nezināms ļaundaris ar apbrīnojamu centību un pat tādu kā sadistisku prieku daudzviet izzāģējis Rīgas ielu asfaltā un pēc tam pavirši veicis asfalta seguma atjaunošanu, atstājot iegrimušus ielāpus ar asām malām... 

Vadāmības ziņā Mondeo ir pati uzticība: vienmērīga, bet precīza reakcija pagriezienos, praktiski neitrāla apgriežamība, pateicoties jaunajai pašstūrējošai aizmugurējai balstiekārtai Quadralink. Nomierinošs jaudas un pakļāvības apvienojums, viegla manuālās pārnesumu kārbas darbība, precīza stūres vadība. Vienīgi bremžu pedālis mums likās tāds kā pārāk mīksts.Mondeo aprīkots ar 2-litru DOHC 16V (145 Zs, 190 Nm) Duratec HE benzīna dzinēju, kas bija patīkami dinamisks. Ieskriešanās līdz simtam 9,8 sekundēs, maksimālais ātrums 215 km/h. Mondeo piekare, lai arī cietāka kā Sonātei, saņēma degustatoru augstāko novērtējumu: lieliski tur ceļu jebkādos apstākļos, ātri reaģē uz stūres manevriem. Ātrā manevrēšanā uz asfalta, kā arī veļas dēļa testā Mondeo izrādījās uzvarētājs, toties skaņas izolācijas ziņā plusiņš tika Sonātei. Nonākot tirgū jaunajam "Volkswagen Passat" un atsvaidzinātajai "Renault Laguna", arī "Ford" sava ģimenes automobiļa "Mondeo" sedeana, hečbeka un universāļa modifikācijām sagatavojis neuzkrītošu, bet pamanāmu feisliftu un arī atsevišķus tehniskas dabas uzlabojumus. „Uzlabojumi ir dzirdami un jūtami”, apgalvo Ford galvenais dizaineris Kriss Berds. Kopumā tika atjaunotas vai modernizētas 1500 detaļas, taču pirmajā mirklī Ford Mondeo pārvērtības ieraudzīs tikai zinātājs. Pamanāmas ir tikai dažas nenozīmīgas izmaiņas, piemēram, nomainīta priekšējā dekoratīvā reste un pazuduši sānu durvju moldingi, padarot sānskatu masīvāku, bet arī vieglāk ievainojamu. "Mondeo" būs nedaudz uzlaboti bamperi un aizmugurējie lukturi, kā arī kvalitatīvāka salona apdare. "Ford" apgalvo, ka atjaunotajam auto būs "atsaucīgāks" bremžu pedālis, kas ļaus precīzāk dozēt bremžu spēku. Starp tehnoloģiskajiem jaunievedumiem var atzīmēt "Bluetooth" hands free sistēmu kā arī MP3 atskaņotāja pieslēgvietu automobiļa cimdu nodalījumā. Ford Mondeo tagad varēs pasūtīt ar gandrīz visām zināmajām luksusa klases auto ekstrām. Latvijā atsvaidzinātais "Ford Mondeo" būs pieejams jūnijā, jūlijā. Automobiļu cenu lapā būtiskas izmaiņas nav gaidāmas.



Beidzot par Hyundai flagmani Eiropā uzskatāmā modeļa vaibsti atbilst markas kopējam korporatīvajam stilam. Jaunā „Hyundai Sonata” ir gana komfortabla un paklausīga. Uz autovadītāja rīcību tā reaģē maigi, bet pietiekami precīzi un ātri. Ne tikai ar auto izmēriem, bet arī ar dizainu un aprīkojumu korejieši ļoti centušies, lai pārkāptu biznesa klases slieksni. Mazliet sānos iestieptie trapecveida lukturi no dzidrināta stikla, ļoti glītais aizmugures veidols ar pieskaņoto optiku un lietišķais sānskats vairs nedod iemeslu par prestižākām markām uzskatītu biznesklases auto īpašniekiem no saviem braucošajiem mauzolejiem skatīties uz Sonata no augšas. Biznesa klase par budžeta cenu. Konstruktoriem un dizaineriem nav viegli radīt vidējās klases automobīli, kas atbilstu visām patērētāja vajadzībām. Atšķirībā no kompaktklases, šeit nav ieteicams aizrauties ar avangardiskiem dizaina eksperimentiem. Pēdējā laikā novērojamas divas tendences: dizainā tiek uzsvērts automobiļa dinamisms, sportiskums un atraktivitāte (Mazda6, Peugeot 407) vai arī akcents tiek likts uz prestižu un solīdumu (Opel Vectra, VW Passat un citi konservatīvās vācu skolas pārstāvji). Sonāte nepārprotami ir piederīga otrajai grupai, bet Mondeo ir tuvāk pirmajai, lai gan veidojot slaidās un harmoniskās silueta līnijas, no apzināti sportiskiem akcentiem izdevies izvairīties. Mondeo būs pareizā izvēle, ja vajadzīgs ērts, drošs un uzticams auto, kas dod pārliecību, vienlaikus paliekot neuzkrītošs.

6.05 (103)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-