VW Touran degustācija

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: Anrijs Balčus | Komentāri: (0)

Volkswagen nolēma riskēt un ķērās pie šādas automašīnas izstrādes, savukārt, raksta autors uzdrīkstējās veikt ar šo automašīnu milzīgu testa braucienu, lai praksē novērtētu izslavētā auto īpašības.

Kā jums šķiet - vispilnīgāk dzīves piedāvātās iespējas var izmantot vienīgi tie, kuriem ir visvairāk naudas? Volkswagen koncerns viennozīmīgi apgalvo – nē! Savu ikdienu vislabāk var dažādot tie, kuri ir gatavi ik brīdi mainīties, pieņemot aizvien jaunus izaicinājumus un atrodoties pastāvīgā gatavībā jauniem piedzīvojumiem. Tādiem cilvēkiem ir vajadzīgs auto, kurš attaisnotu īpašnieka neparasto domāšanu un tajā pat laikā ikdienā neizceltos uz citu mūsdienu auto fona, lai ļautu īpašniekam saglabāt nopietna cilvēka tēlu. Daudzi automobīļu ražotāji ir centušies pierādīt, ka tieši viņu produkts ir universāls, bet patiesībā vienmēr ir bijusi kāda dominante, kura nomāc visas pārējās priekšrocības, kopumā kļūstot par trūkumu. Orientēšanās uz pasažieru ietilpību noved pie tā, ka ikdienā šoferis ir spiests pārvadāt gaisu, jo izņemot maršruta taksometrus, normālos minivenos neviens nespiežas iekšā 365 dienas gadā. Degvielas ekonomija, noved pie jaudas zudumiem, pārlieku daudz zirgspēku , kas ir labi dinamiskai braukšanai, rezultātā īpašnieku provocē uz domām par degvielas iegūšanu kontrabandas ceļā. Ar vienu vārdu sakot vienam patīk māte, otram meita, vēl kādam citam – kleita, un tāpēc šķiet pilnīgi neiespējami apvienot visas braucēju iegribas vienā auto. Nobeigumā, vēl nebeidzamās prasības pēc iedomāta ideālā dizaina, kurš mūsdienās nepamatoti ir kļuvis par svarīgu faktoru auto izvēlē – šķiet, nav auto, kurš varētu izturēt pieaugošās pircēju prasību lavīnas...

Volkswagen nolēma riskēt un ķērās pie šādas automašīnas izstrādes, savukārt, raksta autors uzdrīkstējās veikt ar šo automašīnu milzīgu testa braucienu, lai praksē novērtētu izslavētā auto īpašības.Brīdi, kad sākās 5000 km garais ceļojums, neviens no dalībniekiem vēl nebija informēts par automašīnu Touran. Faktiski – tas bija vislabākais – salīdzināt savu pieredzi ar rūpnīcas vērtējumu un citu prese pārstāvju kritiku. Uzzinot, ka sešu pieaugušu cilvēku braucienam pa Eiropu esam izvēlējušies, nevis VW Sharan, bet Touran minivenu, sastapāmies ar dīleru šaubām par mūsu ērtībām, pareizāk sakot, par pasažieru spējām nosēdēt veselu nedēļu salīdzinoši šaurajos sēdekļos. Mēs atbildējām – 6 cilvēki 7 vietīgā minivenā – viss būs ok! Aritmētiku protam, viena vieta vēl paliek pāri!

Godīgi sakot – nedēļu pavadīt saspiestībā bija grūti izturēt nevis konstruktīvo īpašību dēļ, bet tādēļ, ka cilvēki ir tendēti ceļojumos paņemt līdzi pēc iespējas vairāk mantu un nonākot galapunktā pievienot saviem krājumiem vēl virkni atlaidēs iegādātu labumu. Rezultātā sēdvieta iegūst arī kravas nodalījuma funkcijas. Tajā brīdī negribās komentēt ergonomiku. No šī izriet pirmā morāle: nevajag pārspīlēt un pārprast, ražotāja piedāvātās maksimālās 6 (+vadītājs) sēdvietas – tās tomēr ir domātas, lai aizvestu ģimeni uz pusdienām restorānā, draugus - zaļumos vai bērnus ekskursijā pa Latviju. Seši cilvēki ar mantām bija pielīdzināmi maksimālai izgatavotāja paredzētai slodzei. Taču, no otras puses – ir jau arī tāds izgudrojums kā jumta bagāžnieks, kurš atrisinātu mantu problēmu un noteikti būtu ieteicams, ja esat Touranu nopirkuši, nevis tikai iznomājuši uz kādu laiku. Mūsu gadījumā atpakaļceļš bija nogurdinošs dažām ķermeņa daļām, īpaši tiem pasažieriem, kas sēdēja aizmugurējos sēdekļos. Ikdienas apstākļos šī vieta ir bagāžas nodalījums un sēdekļi ir paslēpjami grīdā. Par laimi, virsbūves konstrukcija ir izdomāta tā, lai pēdējās divas sēdvietas pasažieri no ārpuses skatoties neizskatītos it kā nosēdināti bagāžniekā. Turpinot par salonu. Te vietas pietiek pat 180 cm gariem pasažieriem. Priekšējie sēdekļi ir ideāli profilēti, sportiski un nemaz nenogurdina braucējus. Trijiem pasažieriem aiz priekšējo krēslu rindas ir lieliska vieta, lai varētu ērti iekārtoties un pavadīt braucienu. Divos pēdējos gan varētu ieteikt sēsties ar spilvenu azotē, lai vajadzības brīdī tos izmantotu kā polsterus. Pārredzamību auto ārpusē netraucē pat salonā sēdošie pasažieri, būtībā, pilnā vai tukšā salonā - skats uz aizmugurējo pretējo stūri no vadītāja pozīcijām nemainās. Priecē apziņa, ka aiz aizmugurējās statnes nav virsbūves izvirzījumu, ar kuriem būtu jārēķinās parkojoties, kas ļauj labāk pierast pie mašīnas gabarītiem. Zinot, ka Volkswagen īpašniekiem piemīt liels procents konservatīvas domāšanas, ražotājs ir paredzējis, ka šoferi negribēs pēc katra izbrauciena pārkrāmēt mašīnas saturu un ne mirkli neatteiksies no sīkumiem, kuri viņiem dzīvē ir svarīgi. Šim nolūkam ir ierīkoti neskaitāmu sīko mantiņu nodalījumi, kuros izvietot visu, ko vien šofera fantāzija atļauj ievietot auto – sākot no kompaktdiskiem līdz rezerves apaviem, kurus var paslēpt nodalījumā zem sēdekļa. Kopējais slēptuvju skaits ir pāri par 30 vienību.

 Automašīna ir uzbūvēta uz Golf 5 platformas, tikai... nevienam līdz nesenajam laikam nebija skaidrs kāds tas 5. golfs patiesībā ir, jo Touran ražošana tika uzsākta stipri agrāk. Nezinu, cik tēlaini 2003. gadā bija jārunā tirdzniecības pārstāvjiem, lai uzburtu nākotnes mašīnas ainu, no kuras ticis atvasināts jau esošs produkts.

 Ceļojuma laikā vienīgo pārsteigumu automašīna sagādāja šķērsojot Latvijas-Lietuvas robežu. Šasijas numurs izrādījās tik labi noslēpts, ka robežsardzes maiņai un pasažieriem kopīgiem spēkiem to gandrīz neizdevās atrast. Kurš tad varēja iedomāties, ka , lai atrastu šasijas numuru ir jāizsēdina no mašīnas pasažieri un jāmeklē zem aizmugurē sēdošā pasažiera vietas uz grīdas, speciālā nodalījumā...

 Ko vēl 5000 kilometros piedāvāja Toran? Braukšana pa autobāni, ātri un stabili, Eiropas lielpilsētas –pārliecinoši un droši. Drošības sajūta – teicami. 21. gadsimts ir iesācies! Parasti autokritiķu apspēlētais temats par neērto pelnu trauku, brīžos, kad nav ko teikt izpaliks. Es nesmēķēju... Varbūt, ka dažam šķitīs, ka šis vērtējums nav gana objektīvs, taču kāpēc liekuļot – man patīk šis auto un es to varu ieteikt katrai latviešu ģimenei. Volkswagen dīleri Latvijā piedāvā automašīnas ar dažādiem tehniskiem parametriem. Minivena izmēri - 4,39 m garš, 1,79 m plats un 1,63 m augsts. Gabarīti ir piemēroti, lai braucēji droši lietotu visas vieglo automašīnu garāžas un pazemes stāvvietas jebkurā svešā Eiropas pilsētā. Pārbaudīts!

 

Lētākā Touran sākuma cena - no 19.950 eiro par 1,6 litru benzīna 4 cilindru dzinēju ar piecpakāpju pārnesumu. Tā jauda 75 kW un uz 1000 km tas patērē vidēji 7,9 litrus degvielas. Jaudīgākais ir 2,0 litru 4 vārstuļu benzīna dzinējs ar tiešu iešļircināšanu, 110 kW un sešpakāpju pārnesumu kārbu. Maksimālais ātrums protams ir stipri virs nepieciešamā — apmēram 179 km/stundā, kuru var izmantot vienīgi tad, ja bieži sanāk braukt pa Vācijas autobāņiem. Raksta autoram vispievilcīgākais šķita 1.9 litru TDI dīzeļdzinējs, kas ļauj izbaudīt ceļojuma patieso burvību sareizinot prieku par degvielas ekonomiju ar braukšanas dinamiku. Tieši tāds šoreiz kalpoja kā testu mašīna mūsu braucienā. Īpaši prasīgiem (lasi – naudīgiem) pircējiem ir iespēja izpausties radoši un pasūtīt savai sapņu mašīnai daudzus papildaprīkojuma elementus. Jūsu fantāzijas un prasības noteikti uzklausīs un īstenot palīdzēs tuvākais VW markas dīleris. Balsojumā par „Latvijas Gada auto 2004” Touran neieguva pelnīto uzticību, bet atcerēsimies, ka Latvijā šis produkts ienāca gada otrajā pusē un reklāmas kampaņa un pircēju atsaucība vēl nebija tā īsti „ieskrējusies”. Ticu, ka patiesā atzinība šim auto vēl ir priekšā, pagaidiet vien – 2004. gada februārī jau tirgotāji piedāvās 2,0 litru dīzeļdzinēju, Eiropas cenas benzīnam maija pārmaiņu priekšnojautās jau būs saskatāmas un ļaus izbaudīt katru ietaupīto santīmu.  Ne jau velti VW koncerns izšķirās par dīvainu soli – tika atlikta pus-universāla, pus-kompaktvena Golf Plus ražošanas uzsākšana. Volkswagen komentārs ir nepārprotami zīmīgs – „mārketinga apsvērumi”. Touran panākumi Eiropā ir tik lieli, ka būtu pilnīgi neprātīgi tā pozīcijas apdraudēt ar līdzīgu produktu no tās pašas ģimenes. Protams, pienāks arī šī modeļa laiks, varbūt 2005. gadā, varbūt vēlāk – bet tas atkarīgs no tā, cik daudzi no šī raksta lasītājiem izdarīs savu izvēli par labu Touranam un veicinās šī produkta popularitāti tirgū.

 

Konkurenti:

Ford Focus C-Max, Opel Zafira, Hyundai Matrix, Renault Scenic, SEAT Altea, Toyota Corolla Verso

Trūkumi:

1. Bagāžas nodalījuma vākam vajadzētu divas slēdzenes, ja neesat mērenības ievērotājs un bieži sanāk vest lielāku bagāžu - pastāv bažas par vāka deformāciju.

2. Optimistiskie aizmugures piekares ražotāji nav bijuši informēti par mašīnas iespējamo maksimālo pārslodzi.

3. Pie griestiem novietotie sīko mantu nodalījumi ir piemēroti, lai 1. aprīlī kādu izjokotu. Piespied podziņu - un saņem visu saturu sejā.

 

Ieguvumi:

1. Nopērkot Golfa lieluma auto, ir iespēja tikt pie minivena iespējām.

2. Jebkura ceļojuma izmaksas ir nelielas, ja naudu par patērēto degvielu izdala uz braucēju skaitu.

3. Šīs mašīnas popularitāte Eiropā ļauj cerēt uz labu mazlietoto modeļu tirgu.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-