Pievienots: 31. maijā 09:58 | Autors: Velocita | Komentāri: (0)
Pat tie, kuri uz automašīnu raugās tikai kā uz pārvietošanās līdzekli, noteikti atzītu, ka labprāt brauktu ērti un klusi, izbaudītu vismodernākos vadītāja asistentus un izjustu galvu reibinošus zirgspēkus. Tomēr šīs īpašības ir raksturīgas premium segmentam, un nav daudz cilvēku ar tādu rocību, lai līdz tam aizsniegtos. Vai tiešām ir jāmaksā vairāk nekā 100 tūkstoši eiro, lai iegūtu iepriekšminētos labumus?
Vidējā klase min uz papēžiem premium klasei
Mūsdienās kompaktās un vidējās klases krosoveri, visdažādākie SUV, kā arī pēdējie atlikušie sedani ir nedaudz dārgāki par budžeta segmenta pārstāvjiem, taču ar tiem var braukt klusāk, ērtāk un labāk nekā ar desmit gadus veciem premium modeļiem. Tas arī nepārsteidz, jo jaunākās tehnoloģijas strauji tiek integrētas arī lētākos auto. Taču, lai gan ekonomiskās un vidējās klases ražotāji piedzīvo strauju evolūciju, arī premium pārstāvji nesnauž. Tāpēc tie joprojām ir vairākus soļus priekšā.
Braukšana ar luksusa klases auto ir ne tikai prestiža, bet arī vadītāja un pasažieru labsajūtas jautājums. Kas no tā, ka vidusmēra krosoveram ir tādas pašas drošības tehnoloģijas kā Mercedes-Benz vai BMW? Visticamāk, premium zīmolos šīs sistēmas darbosies labāk, precīzāk un ātrāk. Tāpat tiek uzskatīts, ka premium modelis vienmēr pārspēs vidējo klasi salona apdares, trokšņu izolācijas un komforta ziņā. Diemžēl īstu greznību ar jaunākajām tehnoloģijām var izbaudīt tikai bagāti cilvēki, jo šīs automašīnas maksā dārgi. Protams, arī Mercedes-Benz, BMW un Audi klāstā ir mazāki un lētāki varianti, bet īstie lielceļa karaļi maksā vairāk nekā 100 tūkstošus eiro. Vai līdzīgu komforta līmeni var atrast arī par mazāku summu?
Kas meklē, tas atrod
Jāteic, šādu variantu tirgū nav īpaši daudz, taču, rūpīgi meklējot, dažus var atrast. "Pirmie modeļi, kas man ienāca prātā, ir Kia Sorento un Hyundai Santa Fe. Šie krosoveri parāda, ka nevajag skatīties uz visaugstāko klasi, lai izbaudītu luksusu. Protams, tie nav vislētākie auto, taču par salīdzinoši zemu cenu tie patiešām nodrošina gana greznu un komfortablu braukšanu," saka Delfi Auto redaktors Raimonds Zandovskis.
Abi minētie modeļi ir lieli ģimenes apvidnieki, un laika gaitā tie kļuvuši par Dienvidkorejas zīmolu flagmaņiem. Hyundai Santa Fe tiek pozicionēts kā liels vidējās klases SUV, savukārt Kia Sorento Latvijā tiek pārdots kā greznākais zīmola flagmanis ar iekšdedzes dzinēju: pats labākais aprīkojums un efektīvs dzinējs.
"Cilvēki luksusa jēdzienu dažādi uztver. Manuprāt, luksusa līmenim raksturīga līgana, komfortabla balstiekārta, atsaucīgs dzinējs, kā arī modernas tehnoloģijas un drošība. Piemēram, iepriekšminētajam Sorento tas viss ir. Tas ir ietilpīgs, drošs, augsts, labi nostrādāts, tehnoloģiski bagāts un visai elegants. Iespējams, tas nerada tādu iespaidu kā premium klases modeļi, taču, ja neesat apsēsts ar zīmola reputāciju, kāpēc maksāt vairāk?" retoriski jautā Raimonds.
Luksuss par puscenu
Korejiešu flagmaņiem raksturīga ne tikai komfortabla gaita un kvalitatīva apdare, bet arī augstas klases tehnoloģijas, par kurām nav jāmaksā papildus. Sorento standarta aprīkojums pārspēj lielāko daļu premium segmenta modeļu. Tā salona apdarē ir izmantota Nappa āda, sēdekļi ir apsildāmi, ventilējami un elektriski regulējami, tam ir vairāk nekā 20 braukšanas un drošības tehnoloģiju, kā arī moderna multimediju sistēma ar Bose Premium skaņu. Vācu trijotnes automobiļos šīs ekstras parasti ir jāpiepērk klāt.
Sorento ir patiesi liels ģimenes auto, kas pieejams gan septiņu, gan piecu sēdvietu versijā. Ar 4810 mm garumu tas ir gandrīz tikpat liels kā BMW X5. Arī bagāžas nodalījuma izmērs ir līdzīgs, bet aizmugures sēdekļos brīvas vietas ir pat vairāk. Ārēji tie ir līdzīgas klases spēkrati, taču cenas ievērojami atšķiras.
Bagātīgi aprīkots Sorento ar 194 ZS dīzeļdzinēju mūsu valstī maksā 62 490 eiro. Savukārt X5 sākumcena ir 88 232 eiro, bet ar papildu opcijām un jaudīgāku dzinēju cena var viegli pārsniegt 100 tūkstošu slieksni. Runājot par plug-in hibrīdiem, Sorento šāda modifikācija maksās 68 990 eiro, savukārt X5 Hybrid cena būs ap 100 tūkstošiem, bet ar papildu aprīkojumu, iespējams, pat 150 tūkstoši.
Ko iegūst tie, kas samaksā vairāk?
Protams, Kia un BMW tiešā veidā salīdzināt nevar – premium klases pārstāvim, kas maksā divkārt dārgāk, būtu jābūt labākam. Tātad – ko saņem tie, kuri samaksā vairāk?
"Jāuzsver, ka premium zīmoli ne tikai ražo progresīvas automašīnas, bet piedāvā arī vērtības, kas liek cilvēkiem tos iemīlēt. Autovadītāji iemīl šo imidžu un īpašības un kļūst par lojāliem klientiem. Mercedes-Benz zīmols uzsver komfortu, savukārt BMW – dinamisko vadību. Var teikt, ka premium segmenta spēlētāji apvieno komfortu un lielisku gaitu plus pieliek klāt jaunākas un modernākas tehnoloģijas. Tā nu rezultātā auto vienkārši nevar būt lēts," skaidro Raimonds Zandovskis.
Premium modeļi pārsteidz arī ar jaudīgākiem dzinējiem. Populārais BMW X5 sešcilindru 3,0 litru dīzeļdzinējs jau bāzes versijā attīsta gandrīz 300 ZS, savukārt plug-in hibrīds var lepoties ar iespaidīgiem 490 ZS un 29 kWh akumulatoru. Kia Sorento dīzeļdzinējs attīsta 194 ZS, savukārt tā plug-in hibrīds nodrošina 253 ZS jaudu un 13,8 kWh akumulatoru. Lai gan šie skaitļi atpaliek no vāciešu iespētā, tie joprojām ir diezgan iespaidīgi, ņemot vērā auto cenu. Turklāt korejiešu lielā septiņvietīgā versija līdz 100 km/h paātrinās mazāk nekā 9 sekundēs.
Tas, vai luksusa sajūtu var sniegt tikai premium kategorijas modeļi, ir atkarīgs no katra paša uztveres. Ja luksuss primāri asociējas ar zīmola emblēmu, statusa simbolu un dinamiku, tad šādam pircējam nekas nepārspēs premium segmentu. Ja luksuss cilvēkam saistās ar komfortablu gaitu, plašu salonu, kvalitatīvu interjera apdari un tehnoloģijām, bet emblēma uz dzinēja pārsega nav svarīgāko elementu sarakstā, tad to visu var iegūt par daudz pieņemamāku cenu. Atliek tikai kārtīgāk paskatīties uz labākajiem vidējās klases pārstāvjiem.
Komentāri: