“Porsche 718 Spyder RS” ar GT3 "sirdi”
Pievienots: 30. maijā 2023 13:27 | Autors: | Komentāri: (0)
Trīsdesmit gadus pēc “Boxster” koncepta automobiļa prezentācijas “Porsche” tirgū laiž populārā rodstera ar vidusdaļā izvietotu motoru līdz šim visjaudīgāko versiju - jauno “Porsche 718 Spyder RS”.
Pirmo reizi 368 kW (500 ZS) jaudīgais atmosfēriskais sešu cilindru bokserdzinējs no “911 GT3” nonācis sporta automobilī ar noņemamu jumtu un vidusdaļā izvietotu motoru. Šis pats vieglais un augsto apgriezienu spēka agregāts arī darbina sacīkšu automobili “Porsche 911 GT3 Cup”. Kaut arī jaunais "718 Spyder RS” ar noņemamo jumtu ir “718 Cayman GT4 RS” līdzinieks, tomēr to var uzskatīt par “718” modeļu līnijas ar vidusdaļā izvietotu motoru spēkratu augstāko punktu. Tas ir radīts maksimālas braukšanas baudai. Autovadītāji, kuri mīl vienkāršību, novērtēs “718 Spyder RS” ārkārtīgi vieglo un manuāli darbināmo mīksto jumtu. Turklāt tas palīdz vēl izteiksmīgāk sajust dzinēja neatvairāmo skaņu. Šo pieredzi vēl paspilgtina standarta aprīkojumā ietvertā vieglā nerūsējošā tērauda sporta izplūdes sistēma un tradicionālās gaisa ieplūdes atveres sānos aiz galvas balstiem.
““718 Spyder RS” braukšanas baudu starp automobiļiem ar noņemamu jumtu paceļ jaunā līmenī,” saka GT modeļu līnijas direktors Andreass Preuningers. Viņš uzsvēra, ka apvienojumā ar “GT3” dzinēju, īso attiecību pārnesumkārbu, kompaktu izmēru, mazo svaru, ceļam optimizētu sacīkšu balstiekārtu un maksimālu atvērtību nodrošina ārkārtīgi aizraujošu un dabisku braukšanas pieredzi. Jaunais “Porsche 718 Spyder RS” pasaules pirmizrādi piedzīvos jūnijā, kad Štutgartē-Cufenhauzenā norisināsies “Porsche” 75. gadadienai veltīti pasākumi. Neilgi pēc tam automobilis piedalīsies Gudvudas Ātruma festivālā Anglijā.
Augstu apgriezienu atmosfēriskais dzinējs un ārkārtīgi viegla konstrukcija
Jaunā “718 Spyder RS” piedziņas sistēma ir identiska tai, kas tiek izmantota “718 Cayman GT4 RS” kupejā. Četru litru tilpuma sešu cilindru bokserdzinējs spēj sasniegt 9000 apgriezienu minūtē, 368 kW (500 ZS) jaudu un maksimālo griezes momentu 450 ņūtonmetrus.
Apvienojumā ar īsu attiecību septiņu pārnesumu PDK transmisiju sešu cilindru dzinējs divvietīgo rodsteru no 0 līdz 100 km/h paātrina 3,4 sekundēs. Automobilis 200 km/h atzīmi sasniedz vien 10,9 sekundēs. Salīdzinājumā ar “718 Spyder” bez “RS” apzīmējuma, jaunajam modelim ir ne tikai papildu 59 kW (80 ZS), bet tas līdz 100 km/h ieskrienas par pussekundi ātrāk. Maksimālais ātrums tagad ir 308 km/h, nevis 300 km/h. Tāpat kā visi mūsdienu “RS” modeļi, jaunais “718 Spyder RS” pieejams tikai ar “Porsche” divsajūgu transmisiju (PDK). Šī ātrumkārba tās septiņus pārnesumus pārslēdz zibenīgā ātrumā un garantē maksimālu veiktspēju. Ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas ļauj šoferim turēt rokas uz stūres pat tad, ja pārnesumi tiek pārslēgti manuāli. Tāpat šoferis var izmantot ergonomiski veidoto pārnesumkārbas pārslēga sviru viduskonsolē. Papildus jaudīgajam dzinējam jaunā modeļa mazais svars arī uzlabo tā veiktspēju. “Spyder RS” sver 1410 kilogramus – par 40 kilogramiem mazāk nekā “718 Spyder” ar PDK, un automobilis patiesībā ir par pieciem kilogramiem vieglāks salīdzinājumā ar “718 Cayman GT4 RS”. “Spyder RS” ir jaunākais etalons modeļa līnijā, kas tik aizsākta 2016. gadā.
Līdzsvarota aerodinamika Jaunā “Porsche 718 Spyder RS” un “718 Cayman GT4 RS” priekšpuses ir teju identiskas. Standarta komplektācijā ietvertais priekšējais pārsegs izgatavots no CFRP jeb no ļoti izturīga kompozītmateriāla, un tajā ir plaša gaisa atvere virs bampera. Divas NACA atveres uzlabo bremžu dzesēšanu, būtiski neietekmējot automobiļa pretestības koeficientu. Savukārt sānu uzlikas bampera sānos palielina piespiedējspēku.
“Porsche 718 Spyder RS” priekšējais spoilers ir mazliet īsāks nekā “718 Cayman GT4 RS”, jo “Cayman” gadījumā tas kopā ar lielāku aizmugurējo spārnu nodrošina arī lielāku piespiedējspēku un aerodinamikas līdzsvaru. Savukārt, “718 Spyder RS” lielāka spoilera vietā ir aprīkots ar “pīles astei” līdzīgu spoileru ar nošķeltām malām. Visi aerodinamikas elementi ir savstarpēji tā saskaņoti, lai būtu savstarpēji līdzsvaroti un nodrošinātu maksimālu braukšanas stabilitāti lielā ātrumā.
Dizains ar mīksto jumtu Jaunais “718 Spyder RS” aprīkots ar manuāli darbināmu vieglu mīksto vienslāņa jumtu. Pārsteidzoši kompaktajam dizainam ir divas daļas – jumts un vēja deflektors. Abi elementi ir pilnībā noņemami, un tos var uzglabāt automobilī kopā vai atsevišķi. Jumtu var izmantot arī kā “Bimini” pārvalku, tā pasargājot šoferi un pasažieri no intensīvas saulesgaismas. Šajā gadījumā pasažieru puses nodalījums saglabājas gandrīz pilnībā vaļējs sānu pusē un aiz pasažiera. Kopā ar vēja deflektoru tiek izveidots pilnvērtīgs jumts, paceļot sānu logus, tas nodrošina efektīvu aizsardzību pret lietu.
Viss jumts, ietverot mehāniskās daļas, sver vien 18,3 kilogramus – par 7,6 kilogramiem mazāk nekā “718 Spyder” un par 16,5 kilogramiem mazāk nekā “718 Boxster”. Ja to ļauj laikapstākļi un autovadītājs vēlas automobiļa svaru samazināt vēl par astoņiem kilogramiem, tad jumtu var neizmantot un ņemt līdzi.
Sporta balstiekārta augstākajai precizitātei un izveicībai “718 Spyder RS” šasijā izmantoti komponenti no modeļiem “718 Cayman GT4 RS” un “718 Spyder”, un tie izstrādāti, lai sniegtu maksimālu braukšanas baudu līkumotos ceļos. Automobilis standarta komplektācijā aprīkots ar "Porsche" aktīvās piekares vadības sistēmu (PASM) un sporta regulējumu, kā arī tas kļuvis par 30 milimetriem zemāks.
Automobilim ir arī “Porsche” griezes momenta vektorizācijas sistēma (PTV) ar mehānisku pašbloķēšanās aizmugurējo diferenciāli, lodveida piekares gultņi un 20 collu kaltie alumīnija diski. Šasijas uzvedību raksturo ārkārtīgi precīza stūrēšana, kā arī izveicība un ļoti neitrāla vadāmība.
Automobiļa augstumu, riteņu sagāzumu un stabilizatora stieņus iespējams noregulēt atsevišķi. Salīdzinājumā ar “718 Cayman GT4 RS” amortizatoru gājiena diapazons ticis samazināts, lai sasniegtu relaksētāku regulējumu, kas raksturīgs kabrioletam.
Uz veiktspēju orientēts salons Sportiski elementi novērojami arī automobiļa salonā, akcentējot funkcionalitāti un ergonomiku. Neslīdošā “RS” sporta stūre pārklāta ar “Race-Tex” apdari un tai ir dzeltena centra atzīme. Standarta aprīkojumā ietvertie kausveida sēdekļi izgatavoti no vieglas CFRP oglekļa šķiedras, kas izmantotas arī apdares materiālā, un nodrošina ārkārtīgi iespaidīgu sānu atbalstu. Sēdekļa pārvalki izgatavoti no melnas ādas, bet perforētā “Race-Tex” sēdekļu vidusdaļai ir kontrastējoša krāsa ar melnu fonu. Kontrastējošās krāsas ir arktiski pelēkā un karmīnsarkanā.
“Spyder RS” logotips attiecīgā krāsā izšūts uz galvas balstiem. Instrumenta panelis un apdares elementi pārklāti ar ādu. Pieejamas četras vienkāršas un trīs metāliskas eksterjera krāsas, tostarp jaunā vanādija metāliski pelēkā (“Vanadium Grey Metallic”), kā arī trīs īpašas krāsas - arktiski pelēkā (“Arctic Grey”), haizivju zilā (“Shark Blue”) un rubīna zvaigzne neo (“Ruby Star Neo”).
Pieejama arī “Weissach” pakotne un saskaņots hronogrāfs “Spyder RS” pēc izvēles pieejama arī “Weissach” pakotne. Šajā jo sevišķi uz veiktspēju orientētajā aprīkojuma pakotnē var pasūtīt ārkārtīgi vieglos kaltos magnija diskus. Tajā sporta izplūdes sistēmas uzgaļi izgatavoti no titāna. Izskatu iedvesmojis ierobežotā daudzumā 2018. gadā izlaistais modelis “935”.
Automobiļa salonā vizuālu atšķirību nodrošina instrumentu paneļa augšējā daļa, kas pārklāta ar “Race-Tex” un novērš saules atspīdumu. Tikai “Porsche 718 Spyder RS” pircējiem pieejams arī “Porsche Design Timepieces” veidots hronogrāfs – augstākās kvalitātes pulkstenis, ko radījis “Porsche” pulksteņu ražošanas uzņēmums Zoloturnā, Šveicē. Pulkstenim, kas veidots atbilstīgi automobiļa konfigurācijai, ir no titāna izgatavots ārkārtīgi viegls korpuss, ciparnīca veidota no oglekļa, bet siksniņa izgatavota no automobilim paredzētas ādas. Rotors tā aizmugurē atgādina attiecīgu “718 Spyder RS” disku dizainu.
Jaunā “Porsche 718 Spyder RS” cena sākas no 166 500 eiro.
Komentāri:
Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs