Vai atjaunotas ziemas riepas ir tā ietaupījuma vērtas?
Pievienots: 7. oktobrī 2021 20:11 | Autors: | Komentāri: (0)
Tuvojas ziema, ceļi kļūst mitri un drīz arī sāks apledot - ir pienācis laiks autovadītājiem domāt par riepu nomaiņu no vasaras uz ziemas riepām. CSDD atgādina, ka no 1. decembra līdz 1. martam visu vieglo automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kg katra ass un automobiļu ar pilnu masu virs 3500 kg priekšējā stūrējamā ass jāaprīko ar vienādām riepām.
Vairums cilvēku izvēlas iegadāties pilnīgi jaunas ziemas riepas, lai būtu droši par kvalitāti. Mazāk cilvēku izvēlas pirkt lietotas. Taču ir arī trešā opcija – atjaunot savas vecās riepas vai iegādāties jau iepriekš atjaunotas ziemas riepas. Apskatīsim, ko nozīmē riepu atjaunošana, kādi ir šī procesa ieguvumi un zaudējumi, un kādēļ labāk nosvērties par labu jaunu riepu iegādei.Riepu atjaunošanas process Riepu atjaunošana notiek diezgan vienkārši. Vecajam karkasam uzliek jaunu gumijas apvalku.
Atjaunošanu iedala 4 etapos:
1.No sākuma noņem nodilušā protektora bojātās daļas. Tās tiek notīrītas, izmantojot speciālu aprīkojumu.
2.Tiek noņemti riepas slāņi, tādā veidā tiek paildzināts riepas kalpošanas laiks.
3.Atjauno riepu sānus un ar speciālu gumijas maisījumu izveido jaunu protektora slāni.
4.Visbeidzot riepu vulkanizē, lai atjaunotā virsma pareizi savienotos ar pārējiem riepas slāņiem.
Svarīgi pievērst uzmanību tam, lai visi procesi norisinātos saskaņā ar kvalitātes prasībām, nodrošinot atjaunoto riepu veiktspēju un drošu piedalīšanos ceļu satiksmē.
Priekšrocības atjaunotajām riepam Apskatīsim, kāpēc autovadītāji varētu izvēlēties izmantot iespēju atjaunot savas riepas vai iegādāties atjaunotas, nevis jaunas.
Cena Atjaunotu riepu cena parasti ir par 40% zemāka salīdzinājumā ar jaunā riepām. Ja riepas karkass nav bojāts, riepas var atjaunot pat 2 līdz 3 reizes, tādā veida iespējams manāmi ietaupīt uz jaunu riepu iegādi.
Auto vadāmība Braukšana ar atjaunotām riepām neapšaubāmi ir drošāka, kā ar nodilušām. Ir īpaši svarīgi ziemā nebraukt ar nodilušām riepām, jo riepai ir grūtāk izveidot saķeri ar ceļa segumu un var izveidoties bīstamas situācijas. Ja autovadītājam riepas ir nodilušas, taču nevēlas iegādāties pilnīgi jaunas, tad savu veco ziemas riepu atjaunošana būtu pieņemams lēmums.
Draudzīgāk videi Katru gadu atkritumos nonāk miljoniem riepu, kas, tieši tāpat kā jebkuras industrijas atkritumi, atstāj negatīvu ietekmi uz vidi. Izvēloties riepas atjaunot, samazinās vidē nonākušās vecās riepas.
Trūkumi atjaunotām riepām Ja nebūtu trūkumu, mēs neiegādātos jaunas riepas vispār. Tāpēc apskatīsim galvenos trūkumus atjaunojot vai iegādājoties atjaunotas riepas.
Garantijas trūkums Par cik nav iespējams noskaidrot, kā iepriekš riepa ir lietota, nav nekādas garantijas, ka riepas karkasam nebūs slēptu bojājumu. Tas var radīt nepatīkamus pārsteigumus, kā piemēram riepa var kļūt nedroša un zaudēt savas īpašības jau pēc neilgas tās lietošanas.
Lielāks trokšņu līmenis Atjaunotas riepas mēdz radīt lielāku troksni, nekā pilnīgi jaunas riepas. Riepas trokšņa līmeņus iedala trīs klasēs A, B un C. Rites troksni mēra decibelos un precīzs trokšņa mērījums tiek norādīts riepas marķējuma lejasdaļā. Atjaunotām riepām Eiropas savienības regula nenosaka trokšņu līmeņa uzrādīšanu uz riepas, kā tas ir jaunām riepām, bet no pieredzes var apgalvot, ka tas ir krietni lielāks, nekā jaunām ziemas riepām.
Bremzēšanas kvalitāte Atjaunotām riepām ir novērojami pasliktināta bremzēšanas kvalitāte, salīdzinot ar pilnīgi jaunām. Riepu testi ir parādījuši to, ka uz mitra asfalta ir garāks bremzēšanas ceļš, nekā pilnīgi jaunām. Tas nozīmē mazāku saķeri, kas ir īpaši būtiski ziemā. Liela nozīme ir arī tam, no kā iegādājaties atjaunotās riepas. Ja pērkat no atzīta zīmola un ražotāja, var gaidīt labus rezultātus. Svarīgi iegādāties arī no uzticamiem izplatītājiem, daudz šādu iespēju atradīsiet riepas.lv tiešsaistes veikalā.
Komentāri:
Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs