Tiem, kuri risina ilgtspējas jautājumus, ir priekšrocības dažādos auto konkursos

Pievienots: 24. martā 11:39 | Autors: | Komentāri: (0)

Automobiļu pasaulē ierasts, ka gadu noslēdz vai iesāk, apkopojot spilgtākos jaunumus un inovācijas. Pāršķirot vēl vienu kalendāra lapu, konkursu žūrijās strādā žurnālisti un saistīto jomu eksperti, kuri raksta par transporta tēmām, lai apbalvotu labākos no labākajiem.




Bet kāda ir balvu ietekme uz galapircēju – vai autoparka vadītājiem ir vērts sekot konkursiem un to rezultātiem? Vai šādos konkursos piešķirtie tituli un balvas autoražotājiem, piemēram, Iveco, tiek pamanīti? Neatkarīgi no tā, vai tā ir specializēta žurnāla vai žurnālistu autokluba balva, ražotāji vienmēr gaida paziņojumu par to, kurš bijis labākais. Šajā ziņā izņēmums nav arī komerctransporta pasaule, kur valda ārkārtīgi sīva konkurence un katrs jauninājums var būt izšķirīgs.


Ekspertu atsauksmes palielina svaru


Lietuvas Gada komercauto žūrijas loceklis un TV šova veidotājs Valds Jozs Viļūns skaidro – komercauto izvēli galvenokārt nosaka attiecība starp automašīnas īpašībām un cenu. Taču balvai vai nonākšanai finālistu sarakstā arī ir liela nozīme, jo tas atspoguļo atzinību ražotāja centieniem radīt labāku, progresīvāku produktu, ar ko tas ir pārspējis konkurentus.




“Ražotāja izcīnītās balvas, protams, silda pircēja patmīlību – tas ir apliecinājums, ka viņa izvēlēto auto ir novērtējuši arī augstas raudzes speciālisti,” teic žurnālists.


Valds Staņislovaitis, Sixt Lietuvas pārstāvniecības vadītājs un Lietuvas Gada komercauto konkursa žūrijas loceklis, vērš uzmanību uz vēl vienu svarīgu balvu aspektu – informācijas apjomu, kas saistībā ar to nonāk medijos.


“Automobiļu izvērtēšanas procesā daudz vairāk tiek runāts un rakstīts tieši par tiem auto, kas ir pieteikti konkursā, tādēļ potenciālajiem pircējiem vismaz ir iespēja par tiem uzzināt un padomāt, pat ja iepriekš viņi nav apsvēruši to iegādi,” novērojis speciālists.


Pēc V. Staņislovaiša teiktā, lauri dažādos konkursos paši par sevi nenozīmē komerciālus panākumus, taču bieži vien lēmumu iegādāties godalgoto transportu vēlāk izmanto reklāmas un mārketinga speciālisti.


“Piemēram, sauklis “labākais nomas uzņēmums savu autoparku ir papildinājis ar 2020. gada labākā komercauto 100 vienībām” kompānijām var būt pamats papildu publicitātei, tā pievēršot klientu uzmanību un atgādinot, ka izvēlētie transportlīdzekļi ir saņēmuši augstāko novērtējumu,” atzīmē V. Staņislovaitis.


Garais ceļš līdz titulam


Tomēr, iespējams, konkursos iegūto titulu lielākā vērtība ir nevis īsais slavas mirklis apbalvošanas ceremonijā vai iespēja uz trofeju plaukta novietot vēl vienu balvu, bet gan tālais ceļš, kas noiets, lai sasniegtu rezultātu.


Pirmie uz šā ceļa stājas konstruktori un dizaineri, kuri savos birojos pavada daudzus gadus, pacietīgi pūloties radīt modernāku, progresīvāku transportlīdzekli. Tad stafeti pārņem speciālisti, kuri vērtē galarezultātu, visu gadu braucot tūkstošiem kilometru ar dažādiem modeļiem un versijām, lai rūpīgi izvērtētu katra spējas, norādītu uz priekšrocībām, salīdzinātu un piešķirtu punktus arī par tehniskajiem parametriem.


Visbeidzot žūrijas, kurās strādā profesionāli žurnālisti, tiek augsti novērtētas visā pasaulē, un izcīnītie tituli atspoguļo absolūti labāko sniegumu, vērtējumam esot balstītam ārkārtīgi plašā kritēriju amplitūdā.


“Žurnālisti, kas raksta par komerctransportu, ļoti labi zina savu darbu. Viņi pastāvīgi saņem daudz detalizētas informācijas par jaunumiem, piedalās automašīnu prezentācijās, testos, tādēļ nav vērts apšaubīt viņu kompetenci. Novērtējums, kas tiek prezentēts, ne tikai salīdzinot tehniskos datus, bet arī braucot ar dažādu ražotāju modeļiem, ir visaptverošs un objektīvs,” uzskata V. J. Viļūns. 


Pēc V. Staņislovaiša teiktā, viņš pastāvīgi seko ziņām par konkursiem un labākajam komerctransportam piešķirtajām balvām, pievēršot uzmanību visiem konkursu dalībniekiem un ziņām par tiem.


“Tieši jauninājumi un dažādi uzlabojumi, kas parādās, mainoties paaudzēm, tirgus ziņas un tendences ir tas, kas mani interesē visvairāk, un tam es vienmēr pievēršu uzmanību,” piebilst speciālists.


Risinot ilgtspējas izaicinājumus


Pateicoties gan vērtētāju kompetencei, gan izmaiņām tirgū, konkursos dabiski parādās jaunas nominācijas, kas ļoti interesē arī speciālistus. Komerctransporta konkursos aizvien lielāka nozīme tiek pievērsta ekoloģijas, ekonomijas un ilgtspējas kritērijiem, kas atspoguļo ne tikai jaunas tehnoloģiju iespējas vai piesārņojuma regulējumus, bet aizvien biežāk arī ilustrē pircēju prasības.


Iveco, kurš vairāk nekā 20 gadu investē alternatīvās degvielas komercauto, līdztekus vairākiem tradicionālajiem tituliem ir ieguvis daudzus apbalvojumus tieši par videi saudzīgu piedziņas risinājumu izstrādi un ieviešanu.


Uzņēmuma centieni popularizēt alternatīvās degvielas transportlīdzekļus Lietuvā nav palikuši bez ievērības. Pērn konkursā Lietuvas Gada komercauto ar saspiesto dabasgāzi darbināmais furgons Iveco Daily izcīnīja titulu Gada alternatīva, un te jāpiemin, ka itāliešu ražotājs piedāvā arī pilnībā elektrisku Daily.


“Apbalvojumi par vides aizsardzību, ekonomiju, progresīviem risinājumiem, kas palielina satiksmes drošību un uzlabo autovadītāja darbu, ir tas, kam transporta nozares vadītāji neapšaubāmi pievērš uzmanību,” norāda V. J. Viļūns.


Iveco komercauto tirgū izceļas ar modeļu klāstu, kurā visi automobiļi – gan vieglie, gan smagie – ir pieejami versijās, ko darbina saspiesta vai sašķidrināta dabasgāze. Gāzes dzinēju komercauto galvenās priekšrocības ir ievērojami lielāka ekonomija salīdzinājumā ar dīzeļa analogiem, mazāka dzinēju ietekme uz vidi, daudz klusāka darbība, savukārt no organiskajiem atkritumiem ražotas biodegvielas izmantošana līdz pat 95% samazina CO2 izmešus. Tas veicina arī aprites ekonomiku, jaunu darba vietu radīšanu un stimulu samazināt ietekmi uz vidi.


Turklāt ar dabasgāzi darbināmam transportam ir atļauts iebraukt pazemes autostāvvietās, un tiem nav ierobežojumu izmantot Alpu tuneļus, prāmjus un dzelzceļa transportu.


Visu šo iemeslu dēļ saspiestās un sašķidrinātās dabasgāzes priekšrocības jau ilgu laiku ir novērtējuši sabiedriskā transporta parki daudzās Eiropas pilsētās, un tagad tās piesaista aizvien jaunus vieglā komerctransporta lietotājus, kuri seko tirgus jaunumiem un transporta tendencēm.


No 2025. gada dīzeļdegvielas transporta aizliegumi stāsies spēkā daudzās pilsētās: Parīzē, Romā, Madridē, Štutgartē un citās, padarot dabasgāzes mašīnas par vēl pievilcīgāku alternatīvu jebkuram transporta veidam.


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-