Renault "Megane R.S." – piemīlīgais, maigais zvērs

Pievienots: 30. maijā 10:33 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Nav daudz auto zīmolu, kuri var lepoties ar tādu panākumiem bagātu vēsturi pasaules autosportā kā "Renault". Kopš pašiem pirmsākumiem, kad 1898.gadā Luī Reno kopā ar saviem brāļiem nodibināja uzņēmumu "Renault Freres" un sacensībās pats sēdās pie auto stūres, autoražotājs "Renault" cauri gadiem allaž sekojis devīzei: "Šodien uzvaram sacīkstēs, bet rīt šīs sacīkšu tehnoloģijas pārdodam savā jaunajā produktā." Kompānijas vēsturē ir tādi nozīmīgi panākumi kā uzvaras 24 stundu sacensībās Lemānā, Montekarlo rallijā un maratonā Parīze–Dakāra. Bet pats galvenais, protams, ir "Renault" nesaraujamā saistība ar pasaules autosporta virsotni F–1.Tālajā 1977.gadā "Renault" vārda tiešā nozīmē izraisīja revolūciju F-1 pasaulē, laižot trasē pirmo ar turbodzinēju aprīkoto mašīnu RS01. Pēc pieciem gadiem turbodzinējus jau izmantoja visas vadošās F-1 komandas. "Renault" komandas sastāvā savas pirmās deviņas GP uzvaras savulaik guva jaunais talants Alēns Prosts, bet vēlāk par divkārtējo pasaules čempionu kļuva Fernando Alonso. "Renault" komanda uzvarējusi 25 GP sacensībās, bet ar "Renault" dzinējiem aprīkotas formulas triumfējušas pavisam kopā 168 sacensībās, šie dzinēji reiz aizveduši līdz pasaules čempiona tituliem arī tādas F–1 leģendas kā jau pieminēto Alēnu Prostu, Naidželu Manselu un Mihaelu Šūmaheru. "Williams" un "Renault" sadarbība pagājušā gadsimta pēdējā desmitgadē vainagojās ar 63 GP uzvarām un pieciem pasaules čempiona tituliem, bet  "Red Bull" un "Renault" sadarbība kopš 2007.gada devusi 55 uzvaras un četrus čempiona titulus.

Neapšaubāmi, arī "Renault Sport" sagatavotie  ielas automobiļi iemieso Renault F-1 komandas ambīcijas. Pirms piecpadsmit gadiem, 2003. gada Frankfurtes auto izstādē, tika prezentēta uz otrās paaudzes "Renault Mégane" bāzes radīta sportiska R.S. versija, aprīkota ar 225 Zs dzinēju. Jaudīgāka "Trophy" versija ar radikālāku šasijas risinājumu tika laista klajā 2005.gadā. Bet 2008. gadā par 123 kg vieglākais R26.R. speciālizlaiduma modelis pārspēja patēriņa tirgum ražoto automašīnu apļa rekordu Nirburgringas trasē (uzrādot apļa laiku 8:17.00). Trešās paaudzes "Megane R.S." pārņēma stafeti 2009. gadā ar 250 Zs dzinēju, vēl izteiksmīgāku izskatu un F-1 stila elementiem priekšējā buferī. 2011. gadā "265 Trophy" versija ar jauno 265 Zs dzinēju sasniedza jaunu apļa rekordu Nirburgringā (8:07.97). 2014.gadā šo apļa laika rekordu laboja "Mégane R.S. 275 Trophy-R" versija, ar kuru Lorāns Hurgons veica trasi ātrāk par astoņām minūtēm, uzstādot jaunu rekordu (7:54.36). Vairāk nekā 53000 pirmo divu paaudžu "Megane R.S."  spēkrati ir pārdoti Eiropā, kā arī Japānā, Austrālijā, Dienvidāfrikā un citur. "Megane R.S."  ir saņēmusi daudzus prestižus apbalvojumus, tostarp "Best hot hatch" balvu no "What car?" (piecus gadus pēc kārtas 2010–2014.g.) un "Best hot hatch" balvu no "Top Gear".

Ceturtās paaudzes "Megane" tika parādījās jau 2015.gadā, bet šo sportiskāko R.S. versiju nācās gaidīt vairāk kā divus gadus. Jaunā Renault "Megane R.S." pirmo reizi tika prezentēta 2017.gada pavasarī Monako Grand Prix F-1 sacīkstēs, pēc tam atklāšanu piedzīvoja Frankfurtes auto izstādē septembrī, bet Baltijas mēroga pirmizrādi piedzīvoja  šā gada pavasarī izstādē "Auto 2018". Eiropas autoprese rakstīja, ka šī trešās paaudzes "Megane R.S." ir apveltīta ar visu Renault Sport aizrautību, lai kļūtu par kompaktklases karstā hečbeku paraugu, līdzīgi savām priekštecēm.

"Renault Sport " vadītājs Eriks Bernārs ekskluzīvā intervijā autonews.lv korespondentam pastāstīja :

"Mēs "Renault Sport" nodaļā nenodarbojamies ar jaunu modeļu radīšanu. Mēs ņemam esošos "Renault" modeļus un tos pilnveidojam, lai sasniegtu maksimālu braukšanas baudu. Mūsu klienti ir tikpat aizrautīgi par motoru sportu kā mēs. Kopš pirmās paaudzes "Megane R.S." parādīšanās tirgū 2003. gadā mēs esam nemitīgi uzlabojuši šī auto veiktspēju un tehnoloģiju aprīkojumu, piedāvājot arvien labāku braukšanas baudu un cenšoties nezaudēt neko no auto daudzveidīgas izmantošanas iespējām ikdienā. Izstrādājot šo jauno "Megane R.S.", piedāvāt kaut ko jaunu bija grūts uzdevums visai komandai. 

Jaunā "Megane R.S." ilustrē ciešo saikni, kas pastāv starp mūsu motoru sporta aktivitātēm un "Renault" ielas automašīnām. Balstoties uz "Renault" bagāto sportisko mantojumu, jauno "Megane R.S." ir radījuši speciālisti, kuri ar aizrautību vēlas piedāvāt automašīnas cilvēkiem, kuri izbauda atrašanos pie stūres. Esam gandarīti, ka mums ir izdevies radīt automašīnu ar uzlabotu pagriezienu efektivitāti, kas lielā mērā panākta ar 4CONTROL sistēmas ieviešanu. Ar šo sistēmu uzlabota gan izveicība straujos pagriezienos, gan stabilitāte ātros līkumos. Daudzveidīgās izmantošanas iespējas šo automašīnu padara ideāli piemērotu kā trasei tā ikdienas braucieniem. Jaunās “Megane R.S.” cena jūs patīkami pārsteigs, bet tās galvenie konkurenti tirgū būs “VW Golf GTI”, “Honda Civic Type R” un “Ford Focus ST”.

Mūsu piedāvājumā tagad ir visdažādākās automašīnas visplašākajam klientu lokam. "Megane GT-line" modeļi domāti ekonomiskai braukšanai ikdienā, taču apveltīti ar sportisku izskatu. Nākamā pakāpe ir "Megane GT", kas ir saprātīgs kompromiss starp sportisku un ekonomisku braukšanu, bet "Megane R.S." ir sporta auto, ar kuru gūt adrenalīnu sacīkšu trasē, tajā pat laikā neizslēdzot šā auto praktisku pielietojumu ikdienā."  

 Pateicoties "Renault Sport" laipnam ielūgumam, izmēģināt šo jauno automašīnu Renault "Megane R.S." autonews.lv korespondents devās uz Poznaņas autosacīkšu trasi Polijā. Pirms sēsties pie stūres un izbraukt trasē, tikām iepazīstināti ar galvenajām tehniskajām inovācijām, kas iemiesotas jaunajā modelī. Pirmkārt, "Megane R.S." standarta aprīkojumā ir 4 CONTROL tehnoloģija. Otrkārt, šā auto piekare aprīkota ar hidrauliskajiem aktuatoriem (tā latviski sauc integrētu "amortizatoru amortizatorā"). Treškārt, tā ir jaunā "R.S. Monitor" sistēma. Šīs trīs tehnoloģijas karsto hečbeku segmentā tiek izmantotas pirmo reizi! Protams, interesi raisa arī jaunais 1,8 litru turbo dzinējs ar 280 Zs jaudu un 390 Nm griezes momentu, kas tiek piedāvāts  apvienojumā ar mehānisko vai automātisko EDC pārnesumkārbu ar dubulto sajūgu. Autosacīkšu trasē mums tiks dota iespēja pārliecināties – kā viss šis komplekts strādā reālos apstākļos.

 Jau no pirmā skata "Megane R.S." neslēpj savu temperamentu. Jaudīgo dizainu pastiprina elementi, kas aizgūti no F-1 pasaules. Iespaidīgā priekšējā daļa pievērš uzmanību par 60 mm paplatinātajiem spārniem, plašajām gaisa ieplūdes atverēm priekšējā buferī, F1 stila aerodinamiskajam apakšējam spoilerim un lukturiem R.S. Vision, kas finiša karoga dizaina veidā ir integrēti priekšējā bamperī. Skulpturālos, jutekliskos virsbūves sānus akcentē  paplatināta priekšējā un aizmugurējā šķērsbāze. Sportiskā piekare mainījusi Megane gabarītus un izskatu. Ievērojami lielāks riteņu attālums uz abām asīm apaudzējis RS ar paplatinātām riteņu arkām. Spilgti izteiktās riteņu arkas, aizmugurējais difuzors ar izpūtēja caurules uzgali centrā, sānu moldingi un 18" vai 19" riteņu diski akcentē automobiļa dinamiku un padara to dabiski agresīvāku. Renault sporta nodaļa nejoko, tāpēc viss šis tūnings ir pilnībā funkcionāls. Spraugas priekšējos spārnos veicina gaisa cirkulāciju bremzēs, bet difuzors zem pakaļējā bampera uzlabo automobiļa stabilitāti lielā ātrumā. "Megane R.S." izceļas arī ar izteiksmīgām krāsām: oranžo Tonic Orange un dzelteno Sirius Yellow, kas ir spilgta atsauce uz F-1 Renault Sport komandas 2018.gada sacīkšu mašīnām.

 Salons ir apveltīts ar sportisku raksturu un vienlaikus nodrošina augstu komforta līmeni, tādēļ automobilis ir lieliski pielāgots ikdienas lietošanai. Automobiļa sportiskais stils atbalsojas salona detaļās. Mēraparātu panelis ir izstrādāts, domājot par ātru datu nolasīšanu, sportiskie priekšējie sēdekļi nodrošina lielisku sānu atbalstu aos līkumos, īpašā stūre ar vadības funkcijām un "nulles pozīcijas" atzīmi nodrošina aktīvai braukšanai piemērotu ideālu satveramību, savukārt alumīnija uzlikas uz pedāļiem, apdares elementi sarkanā krāsā atmodinās jebkura auto vadītāja sportiskos instinktus. Aizmugurējos sēdekļos vietas pietiek trim pasažieriem, gandrīz kā standarta Megane salonā, tikai sportisko priekšējo sēdekļu atzveltnes ir nedaudz biezākas kā ierasts, savukārt bagāžas nodalījumā varēs ērti ievietot viņu ceļojuma somas. Savukārt, Renault Sport monitora sistēmas skārienjutīgais displejs atgādina par moderno 21.gadsimta tehnoloģiju klātbūtni. R.S. Monitor ļauj saslēgt mobilo telefonu ar auto sistēmu, ierakstīt tā parametrus brauciena laikā un pēc tam attēlot kopā ar ieraksta video.

Jau trešās paaudzes Mégane R.S. noteica augstus braukšanas standartus, taču ar jauno "Megane R.S." šasijas un piekares inženieri tos ir pacēluši vēl augstākā līmenī, aprīkojot auto ar inovatīvo 4CONTROL tehnoloģiju. Šī četru riteņu vadāmības sistēma pirmo reizi ir izmantota kompakto sporta auto segmentā. Tā ir iekļauta "Megane R.S." standarta aprīkojumā ar Sport un Cup šasijām. Renault Sport šasijas un piekares sistēmu eksperti rūpīgi pārskatīja 4CONTROL sistēmas iestatījumus, lai pielāgotu sporta automašīnai. Pie mazāka ātruma aizmugurējie riteņi griežas pretējā virzienā, nekā priekšējie, ar maksimālo leņķi 2,7 grādi. 4CONTROL sistēma dod stabilu sajūtu, braucot pa līkumotiem ceļiem, un nodrošina par 20% precīzāku stūres vadību. Izvēlētie iestatījumi nodrošina labāku iebraukšanu līkumos un piešķir rotaļīgu niansi, kāda iepriekš nav bijusi sastopama priekšējās piedziņas automašīnām. Savukārt, braucot lielākā ātrumā, priekšējie un aizmugurējie riteņi griežas vienā virzienā, kas pastiprina stabilitāti un ļauj vadītājam braukt reizē sportiski un relaksēti. Pārslēgšanās robežas iestatījums ir 60 km/h, bet Race režīmā - 100 km/h, jo  šis režīms ir paredzēts braukšanai trasē.

4CONTROL sistēma palielina mašīnas svaru par apmēram 30 kg, taču nodrošina izcilu izveicību grūti izbraucamos pagriezienos un iespaidīgu stabilitāti pie lielāka ātruma. Tā palīdz vadītājam izbraukt līkums pareizā trajektorijā un pēc iespējas ātrāk paātrināties. Līdz ar to braukšana ir vēl efektīvāka un vadītājam ir sajūta, ka auto turas kā pielīmēts ceļam.

Priekšējā ass ar atsevišķu riteņu piekari, kāda ir "Megane R.S." kopš šī modeļa parādīšanās 2003. gadā, apliecina Renault Sport inženieru meistarību.  Tā sākotnēji bija paredzēta autosporta vajadzībām, bet pēcāk pielāgota jaudīgām priekšējās piedziņās automašīnām, kas aprīkotas arī ar ierobežotas slīdēšanas diferenciāli. Jaunās "Megane R.S." priekšējā ass ir pielāgota 19" riteņu platuma ģeometrijai ar palielinātu stingrību.

Jaunā Renault "Megane R.S." tiek piedāvāta ar divu veidu šasijām - Sport un Cup Katra ar savu specifisku komplektāciju - atsperes, amortizatori, stingrība. Klienti var izvēlēties sev piemērotāko. Sport šasija ir radīta, lai parādītu labāko sniegumu uz asfaltētiem ceļiem. Taču, tā nodrošina daudzveidīgu izmantojumu uz visa veida segumiem, tostarp sliktas kvalitātes un ļoti nelīdzeniem ceļiem. Tā nāk komplektācijā ar jauniem amortizatoriem un elektronisko griezes momenta sadales sistēmu, kas ierobežo stūres nepietiekamību un uzlabo vilci. Ar Sport šasiju sportiska braukšana ir padarīta cik vien iespējams vieglāka. Savukārt, Cup šasija ir piemērota intensīvai sportiskai braukšanai trasēs, un tā piedāvā par 10% stingrāku amortizatoru sistēmu un jauno Torsen mehānisko ierobežotas slīdēšanas diferenciāli. Ar Cup šasiju tiek nodrošināta lielāka sportiska veiktspēja ar mazākām nobīdēm no trajektorijas. Šādā izpildījumā Megane R.S. ir nopietns konkurents Honda Civic Type-R, kas gan ir par kādiem 50 kg vieglāka un par 40 Zs jaudīgāka.

Otra galvenā jaunās "Megane R.S." inovācija ir apslēpta piekarē. Latviskoti tā saucas hidrauliskās kompresijas pieturas, jeb hidrauliskie aktuatori, kas uzstādīti  visiem četriem amortizatoriem. Šī rallija iedvesmotā tehnoloģija ietver integrētu "amortizatoru amortizatorā", kur parastais amortizatora gājiena ierobežotājs aizstāts ar hidraulisku. Tuvojoties gājiena beigām, sekundārais virzulis bremzē riteņa kustību pirms vibrācijas slāpētāja, izkliedējot trieciena enerģiju un nenoraidot to uz riteni,  ļaujot izvairīties no atsitiena un svārsta efektiem. Tādējādi tiem nodrošināta optimāla riteņa saskare ar ceļu, kas sniedz ne tikai labāku komfortu ikdienas apstākļos (guļošie policisti, bedrains ceļš u.c.), bet arī novērš nelīdzenas ceļa virsmas radītos apgrūtinājumus lielākos ātrumos.

Jāsaka, ka tik sportisku un reizē komfortablu "karstā hečbeka" gaitu es vēl nebiju izjutis, jo " Golf GTI " ir krietni citāks, nemaz nerunājot par " Civic Type-R "! Katrs ritenis pats par sevi nodrošina neraksturīgu saķeri un " Megane R.S." ir pārsteidzoši stabila ātrumā uz visa veida segumiem, tostarp sliktas kvalitātes un ļoti nelīdzena asfalta. Šāda tolerance parasti nav raksturīga ideāla asfalta izlutinātajiem "karstajiem hečbekiem", tādiem kā " Civic Type-R " un " Golf GTI ". Un šīs " Megane R.S. " gandrīz pārdabiskās kvalitātes noteikti patiks nevien šosejas,  bet arī rallija braucējiem.

"Megane R.S." ir aprīkota ar jaunas versijas 1,8 litru tiešās iesmidzināšanas turbodzinēju, kas tapis Renault-Nissan alianses kopīgo pūliņu rezultātā. Šī versija spēj attīstīt 280 Zs (205 kW) pie 6000 apgr/min un 390 Nm maksimālo griezes momentu pie 2400 līdz 4,800 apgr/min. Uzmanība tika veltīta arī dubultajam turbokompresoram, kas uzlabo griezes momentu pie zemākiem dzinēja apgriezieniem. Dzinējs ir ļoti atsaucīgs tieši biežāk lietotajos režīmos no 20000 līdz 60000 apgriezieniem. No miera stāvokļa līdz 100 km/h paātrinās 5.8 sekundēs. Viens no svarīgākajiem faktoriem, kas nodrošina braukšanas baudu un dinamiku, ir tas, ka "Megane R.S." ir viens no labākajiem griezes momenta rādītājiem savā klasē. Lai veiktspēju vēl vairāk uzlabotu, jaunajā "Megane R.S." dzinējā izmantotas rallija un superkāru dzinēju virsmu apstrādes tehnoloģijas, tādas kā dimanta oglekļa pārklājums vārsta kātiem un speciāls pārklājums cilindra virsmām. Šis mūsdienīgais dzinējs nodrošina arī samazinātu CO2 izmešu daudzumu un mazāku degvielas patēriņu

Sešu ātrumu manuālā transmisija, kas jau izpelnījusies plašu atzinību no iepriekšējās paaudzes "Megane R.S." īpašniekiem, jaunajā modelī ir saglabāta. Tā prasa intensīvu darbošanos ar pārnesumkārbu līdz pat svīšanai, taču — vai gan gaidījt ko citu, sēzdamies šaurajos "R.S." sēdekļos? Slinkākiem braucējiem iespējams izvēlēties arī izcili ērto sešu ātrumu divsajūga EDC pārnesumkārbu, kas tiek piedāvāta komplektā ar pārslēgšanas pogām pie stūres. Lai nodrošinātu pilnīgu uzticamību, šī pārnesumkārba ir padarīta izturīgāka atbilstoši sporta automašīnas dzinēja jaudai un griezes momentam. Pārnesumu automātiskās pārslēgšanās cikli ir atkarīgi no izraudzītā MULTI-SENSE režīma. "Comfort" un "Normal" režīmi nodrošina plūstošu, vienmērīgu pāreju bez raustīšanās; "Sport" - ātrāku pārnesumu maiņu ar pastiprinātu dzinēja skaņu; "Race" režīms ir bezkompromisa efektivitāte ar vēl ātrāku pārnesumu maiņu.  "Sport" režīmā vilces kontrole sniedz vadītājam papildu atbalstu un nodrošina labāko saķeri uz slidenas virsmas. Pie tam "Sport" un "Race" režīmos EDC pārnesumkārbai ir arī "Multi Change Down" funkcija, kas ļauj uzreiz pazemināt vairākus pārnesumus, pirms izbraukt līkumu. Pie tam, nospiežot "Launch Control" pogu, "Sport" un "Race" režīmos sajūgs un turbokompresors ir gatavi zibenīgi ātram startam. 

Kontrolējot dzinēja atsaucību, akseleratora pedāli, pārnesumu pārslēgšanās ciklus un stūres stingrību, MULTI-SENSE sistēma ļauj vadītājiem pielāgot braukšanu, vadoties pēc vēlmēm un apstākļiem.  Iespējamas piecas pozīcijas. "Comfort" - dzinēja atsaucība un pārnesumu maiņa pielāgota komfortablai braukšanai ar mērķi samazināt degvielas patēriņu; "Normal" - līdzsvars starp komfortu un dinamiku, ar ESP aktivizēšanas slieksni ikdienas lietošanai; "Sport" režīms apvieno lielāku dzinēja atsaucību ar akcentētu dzinēja skaņu, stingrāku stūri un atliktu ESP aktivizācijas slieksni; "Race" režīms domāts braukšanai trasē, kad ESP sistēma atslēgta, bet 4CONTROL sistēmas iestatījumi paredzēti lielākiem ātrumiem. Ir arī Personalizētais režīms, kas piedāvā vadītājam individuāli pielāgot dažādus iestatījumus atbilstoši savam braukšanas stilam. Režīmus var pārslēgt, izmantojot R-Link 2 skārienekrāna planšeti, bet "R.S." vadības poga nodrošina īsceļu uz "Sport" (īss uzspiediens) un "Race" (piespiest un paturēt) režīmiem.

Poznaņas trasē man sanāca izbraukt ar " Megane R.S. ", kas bija aprīkota ar " Sport " šasiju un EDC automātu. " Comfort " vai " Normal " režīmos tas ir gandrīz tikpat civilizēts ielas auto kā " Megane GT ", pārsteidzoši kluss un komfortabls, taču " Sport " režīmā jau pie pirmā uzspiediena gāzes pedālim salonu piepilda uzbudinoši sportiska, tiesa – mākslīgi sintezēta,  dzinēja skaņa. Taču, esmu gatavs piedot šo "sintīpopsi ", jo visādi citādi " Megane " tiešām kļūst par agresīvu sacīkšu zvēru, automātiskā pārnesumkārba momentāli izpilda jebkuru vadītāja komandu, stūre kļūst smaga un precīza un auto pārliecinoši iekļaujas jebkurā virāžā, arī lielā ātrumā un garos līkumos tas turas kā pielīmēts asfaltam. Visu riteņu stūrēšana tik izteikti uzlabo vadāmību, ka jāatzīst - ar tik precīzu, pārliecinošu un savāktu priekšpiedziņas mašīnu neesmu braucis nekad agrāk. Šeit nav ne miņas no jaudīgiem priekšpiedziņas auto parasti piemītošajiem stūres rāvieniem, uzgāzējot līkumos, vai nepietiekamās pagriežamības, izstumjot priekšgalu. " Megane R.S. " spēja izņemt līkumus ir patiesi iedvesmojoša, jo zemais smaguma centrs un īpašā piekare rada sajūtu, ka pilots, iespiests sportiskajā sēdeklī un turoties pie sporta stūres, tūlīt, tūlīt zaudēs cīņā ar centrbēdzes spēku, bet pašam auto vēl palikusi krietna rezerve līdz saķeres zaudēšanai. Vilinošo " Race " režīmu mums trases instruktori diemžēl neļāva izmantot, jo ESP sistēmas atslēgšana dotu iespēju reāli pietuvoties saķeres robežām un tieši tad sāktos īstais rokenrols. Taču, arī "Sport" režīmā braucienu gribējās izbaudīt vēl un vēl, jo ar katru apli auto atklāja arvien jaunas sevī apslēptas rezerves apļa laika uzlabošanai…

Secinājumi

"Renault Megane R.S." pat nemēģina slēpt sportiskos gēnus, uz ko norāda jaudīgais dizains. Tā piedāvā braukšanas baudu uz dažādiem ceļiem un dažādos dvēseles stāvokļos. "Megane R.S.", kas aprīkota ar "Sport" šasiju un EDC automātu, patiesi ir kā vairākas automašīnas vienā. Visnotaļ dinamisks auto ar ļoti precīzu un tajā pašā laikā vieglu vadāmību. Taču, ja nav piemērotu apstākļu vai sportiska noskaņojuma, šāds "R.S." bez grūtībām var uzvesties kā paklausīgs jēriņš. Auto pielāgošanās spēja ikvienā situācijā tam ļaus apmierināt katra autovadītāja kaprīzes neatkarīgi no temperamenta. Pateicoties "4Control" sistēmai un inovatīvajai piekarei, automašīna ir izcili paklausīga, viegli vadāma pat ekstremālā sporta režīmā. Pieaugot ātrumam, piekare lieliski dzēš tipiska Latvijas ceļa negludumus, bet sportiskā stūre ļauj zibenīgi reaģēt uz šķēršļiem (bedrēm,  kanalizāciju akām u.c). Jāsaka, ka tik sportisku un reizē komfortablu gaitu priekšpiedziņas automašīnai es vēl nekad nebiju izjutis, jo "Golf GTI" ir krietni cietāks, nemaz nerunājot par "Civic Type-R". Salīdzinot ar abiem pieminētajiem konkurentiem, "Megane R.S." ir ne tikai daudzpusīgāks auto, bet arī seksīgāk izskatās.

Tiesa, ieraugot " Megane R.S. " cenu – versijai ar manuālo pārnesumkārbu tā sākas no 24160 eiro, bet ar automātisko EDC – no 25760 eiro (šiem cipariem jāpieskaita vēl arī PVN!), cilvēkiem, kas nevēlas iedziļināties " Renault Sport " inženieru veikumā, summa par franču hečbeku varētu likties neadekvāti augsta. Savukārt "benzīngalvām", kam tīk "karstie hečbeki ", šis auto izraisīs pastiprinātu adrenalīna pieplūdumu. Jebkurā gadījumā, ikvienu braukšanas entuziastu, kas uzdrošināsies iesēsties un izmēģināt, šis auto noteikti neatstās vienaldzīgu.



Foto: Viesturs Leitholds

 

 

 

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565