„Honda X-ADV 750” tests.

Pievienots: 28. janvārī 2018 16:16 | Autors: Ronalds Cimoška | Komentāri: (0)

Jau pagājis kāds laiks, kopš notika konkurss “Latvijas Gada motocikls 2017”. Domas un piezīmes par konkursantiem apkopotas un „jālaiž tautās”. Šoreiz par šāgada visneparastākā konkursanta testu — „Honda X-ADV 750”.
Cik kādreiz bija vienkārši dzīvot...Tikai daži motociklu tipi, un nekādu kreņķu! Tomēr pēc kāda laika progress, attīstība un gaume sāka radīt tādus moto stilu sajaukumu hibrīdus, kādus pirms gadiem trīsdesmit neviens pat iedomāties nespētu. Neierasti un dīvaini? Droši vien — jā. Bet vai slikti? To mēģināsim noskaidrot mūsu testā. 

Pēc savas būtības neesmu kaut kāda konkrēta stila vai dizaina piekritējs, man ir svarīgs ne tikai skaists iepakojums, bet arī tas, kas zem šā iepakojuma slēpjas. Ja motocikls dizainiski būs ļoti pievilcīgs, bet tehniskā ziņā problemātisks, man tas nekad neiepatiksies. 

Pirms dosimies pirmajā braucienā, pamēģināsim noskaidrot, kas īsti ir mūsu testa neparastais viesis? Pirmkārt, neļaujieties vizuālajam apmānam — tas nav skūteris! Zem skūterveidīgās virsbūves slēpjas pilnvērtīgs motocikls. Tam ir divcilindru 55 ZS, 745 cm3 dzinējs un ķēdes pievads aizmugurējam ritenim. Faktiski „X-ADV 750” ir radies, krustojot „Honda Integra” ar „Africa Twin” modeli. Sanācis visai interesants „motoenduroskūteris”. Ko mēs no visa šā kokteiļa esam ieguvuši? Visai labu dinamiku un ļoti labu vadību, ievērojamu bagāžas nodalījumu zem sēdekļa (tajā brīvi ietilpst integrāla tipa vai krosa ķivere), klīrensu 150 mm un iespēju braukt pa ne pārāk kvalitatīvu ceļa segumu.

Apsēšanās uz „X-ADV” vairāk līdzinās uzkāpšanai uz motocikla — atšķirībā no pilnvērtīgiem skūteriem kāju tomēr nāksies pacelt drusku augstāk. Taču, kad esat iekārtojušies savā „darba vietā”, acīm paveras ļoti interesants skats. Ir sajūta, ka sēžat pie jaunās „Honda Africa Twin” stūres. Rallijreidu stila mērinstrumentu panelis, augsta un plata stūre, vējstikls — viss rada sajūtu, ka esat uz pasaules iekarošanai paredzēta motocikla. Papildus vēlētos uzslavēt spoguļu dizainu. Tie ir ārkārtīgi informatīvi, un attēls tajos nedreb nekādos braukšanas režīmos. Braucēja ērtībai tas aprīkots arī ar „smart key” sistēmu. 

Pie dizaina „Honda” ir piedomājusi ļoti nopietni. No priekšas tas ļoti atgādina jauno „Iveco Daily” kravas busu, kas tam piešķir stipri nopietna braucamā izskatu. Ļoti patika motocikla aizmugurējās daļas dizains — izsmalcinātākais skats, kādu pēdējā laikā gadījies redzēt.

Motocikls (sauksim tomēr tā) ir aprīkots ar „Honda” izstrādāto un motocikliem paredzēto automātisko divsajūgu ātrumkārbu, kura darbojas gan automātiskajā režīmā (D un S režīmi), gan darbināma manuāli ar taustiņiem „+” un „—” uz kreisās pults. Pa šiem gadiem, kopš „Honda” ir izstrādājusi un aprīko savus motociklus ar automātiskajām kārbām, to darbība ir noslīpēta līdz tādam līmenim, ka, nedaudz pabraukājot ar šāda tipa kārbu, sāc brīnīties, kā cilvēki bez šāda produkta ir iztikuši līdz šim. Vienkārši nospiediet podziņu „D” un brauciet, kur acis rāda, rūpes par ātrumu pārslēgšanu motocikls uzņemsies jūsu vietā. Braucējam atliek tikai izvēlēties braukšanas virzienu. Turklāt automātiskā kārba ļoti rūpīgi seko braucēja labās plaukstas kustībām — ja esat dinamiskas braukšanas piekritējs, kārba griezīs katru pārnesumu līdz „redlainam”. Pieliekam klāt vieglo vadīšanu un iegūstam ļoti labi nobalansētu un jestru braucamo. 

Par spīti drosmīgajai debijai (domāju, ka „Honda” mārketinga speciālisti ilgi koda apakšlūpā, gaidot pirmos pārdošanas rādītājus), jauno un neparasto motociklu gaidīja apdullinošs triumfs. Pircēji burtiski izslaucīja motoveikalus tukšus, pat neskatoties uz samērā augsto cenu. Pat rudenī motociklu nebija iespējams nopirkt veikalos, jo rūpnīca netika galā ar pieprasījumu lavīnu! 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-