„Mazda CX-3” degustācija

Pievienots: 28. jūnijā 12:39 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

„Mazda CX-3” koncepts savu pirmizrādi piedzīvoja 2014. gada novembrī Losandželosas autošovā. Pēc gada Tokijā un Detroitā tika izrādīts pilnveidotais „Mazda CX3 Racing Concept”. Jau 2015. gada beigās pirmie spriganā krossovera „Mazda CX-3” eksemplāri bija nopērkami Amerikas tirgū.„Mazda CX-3” ir stilīgi sportisks automobilis, vizuāli kaut kas starp „Nissan Juke” un „Toyota CHR”, taču ne tik radikāls. Tā ārējie izmēri (mm) ir: 4275 — garums, 1765 — platums, 1535 — augstums, 350 litru bagāžnieks. Salīdzinot ar lielāko daļu citu mazo krossoveru, „Mazda” ir zemāks un garāks, tādēļ izskatās dinamiskāk. Piemēram, noliekot blakus populāro „Juke”, redzam, ka „Mazda” ir par 140 mm garāks un 35 mm zemāks, lai gan platumā abi auto ir gandrīz vienādi. No tiešajiem konkurentiem krossoveru segmentā līdzīgas virsbūves proporcijas piemīt vienīgi ekscentriskajam „Citroen C4 Cactus”, taču „Mazda” visos ārējos parametros ir nedaudz prāvāks. Salīdzinot ar jaunāko konkurentu Toyota CH-R, Mazda CX-3 ir par 85 m īsāks, 30 mm šaurāks un tikpat — zemāks. Bagāžnieka ietilpībā no „Toyota” tas atpaliek par 27 litriem.



Dažos rakursos „CX-3” ir tik muskuļota stāja, ka riteņi burtiski spiežas ārā no virsbūves stūriem, it kā tūlīt pat rautos iekarot rallija ātrumposmu trases. Bet sports, tāpat kā māksla, prasa upurus, tāpēc „CX-3” salonā nevaram cerēt uz tādiem plašumiem kā „C4 Cactus”. Kad mēģinu iespraukties salonā, pierast pie zemās sēdpozīcijas un augstās palodzes, izrādās, nemaz nav tik traki! Apspīlētā virsbūve un tumšie griesti nedaudz pārspīlē maza salona efektu. Vietas šeit nav mazāk kā konkurenta „Nissan Juke” salonā. Lai gan no ārpuses „CX-3” vairāk nekā citi šīs kategorijas spēkrati spēj izraisīt sieviešu simpātijas, dāmas varētu justies izbrīnītas, iekšā sastopot melnu kokpitu ar sportiska paskata stūri, aiz kuras saskatāms… tikai tahometrs. Viss pārējais šeit gluži kā sacīkšu mašīnā izkaisīts pa otršķirīgiem displejiem un pat ātrums tiek rādīts nevis centrālajā pulkstenī, bet iespiests tahometra malā. Bet vairums sportiskas braukšanas entuziastu uzskata, ka spriganā „CX-3” interjeram tieši šādu „pipariņu” arī vajag! Jāuzteic arī caurspīdīgais displejs, kura projekcijas ekrānā tieši vadītāja skata līnijā tiek dublēts braukšanas ātrums un svarīgāko atbalsta ierīču piktogrammas. „Luxury Plus” versijā salona apdari bagātina krāsaini ielaidumi un pacilājoši balti sēdekļi — gan ērti, gan skaisti. Pie stūres pat 188 cm garam šoferim iespējams iekārtoties ļoti ērti, jo šeit ir plaši sēdekļa un stūres regulēšanas diapazoni. Komfortablajiem sēdekļiem ir ērts sānu atbalsts. Prieks atrasties tādā salonā! Sānskata spoguļi lieli, glītas formas, un aklo zonu brīdinājuma funkcija dod pilnu pārliecību par to, kas notiek sānos un aizmugurē. Pasažieriem diviem sēdēt aizmugurē ir ērti, bet trim gan neieteiktu — sēdekļa vidusdaļa ir stipri paaugstināta un cieta. Bagāžnieks ir diezgan sekls un mazs, aptuveni tāds kā konkurentam „Juke”. Pilnpiedziņas versijā tā tilpums ir 294 litri. Bāzes versija ietver pietiekamu ekstru klāstu — ieskaitot gaisa kondicionieri, „Bluetooth”, AUX un USB ieejas un 7 collu skārienjūtīgo ekrānu. Vēlams izvēlēties vismaz „Premium Plus” paketi, kas aprīkota ar aizmugures parkošanās sensoriem, nokrišņu sensoru un ceļa līniju asistentu.



Kopš neaizmirstamā „CX-7” modeļa „Mazda” vairs neinteresējas par benzīna turbodzinējiem, tāpēc „CX-3” tiek piedāvāts 2 litru benzīna dzinējs ar paaugstinātu kompresijas pakāpi un 120 vai 150 zirgspēku jaudu vai dīzelis ar 1,5 litru tilpumu un samērīgiem 105 zirgspēkiem. Konkurentiem par spīti, pilnpiedziņa un „automāts” pieejams gan vienam, gan otram dzinējam. Degustācijas braucienā devāmies ar pašu dārgāko versiju „Luxury Plus” ar 1.5 SKYACTIV-D dīzeļdzinēju, visu riteņu piedziņu un sešpakāpju automātisko kārbu. 105 zirgspēku dīzeļmotora jauda šķita pilnīgi pietiekama, un sešpakāpju automāta darbība ir gluda, līgana, bez rāvieniem. Šādai mašīnai ar dīzeļmotoru un automātisko ātrumkārbu tehniskie dati sola vidējo patēriņu 5,2 litrus uz 100 km, bet, reāli braucot ziemas apstākļos, mums sanāca 6,4 litri. Braukšanas īpašību ziņā degustētais krossovers atgādina labu kompaktu hečbeku. Labi manevrē un pat ar šo nelielo dīzeļdzinēju „CX-3” ir pietiekami žigls pilsētā un uz šosejas. Stūre ir precīza un ātra, arī saķere ar ceļu teicama. Cietās balstiekārtas dēļ „CX-3” nešūpojas līkumos, bet pasažieri sajutīs lielāko daļu ceļa nelīdzenumu. Šādi piekares uzstādījumi padarījušu mazdiņu stabilāku un sportiskāku par vairumu klasesbiedru. Salīdzinot ar konkurentiem, ne tikai „Citroen C4 Cactus”, bet arī „Toyota CH-R” brauc komfortablāk. Bet „Mazda” brauc ar lielāku iedvesmu! Es noteikti vēlētos izbraukt ar pašu niknāko „CX-3” — ar 2 litru 150 zirgspēku benzīna dzinēju un manuālo pārnesumkārbu. Jo tikai daži kompaktie krossoveri sniedz tādu braukšanas gandarījumu kā „Mazda CX-3”! Apvienojumā ar stingro gaitu un jaudīgu benzīna dzinēju, „CX-3” spētu sniegt vēl spēcīgākas emocijas. Nelielais, tikai 16 cm, klīrenss kā parastam vieglajam auto, visai garais „deguns” un nelielie piekares gājieni stipri ierobežoja manu vēlmi ar „CX-3” meklēt piedzīvojumus bezceļos un neceļos, taču februāra sniegos pat visu ziemu netīrītajās Pārdaugavas ieliņās pilnpiedziņas sniegtā pārliecība nepazuda ne mirkli.

 

Degustācijas secinājumi


„Mazda CX-3” ir moderns un patīkams mazais krossovers. Pievilcīgs dizains, atsaucīgi dzinēji un izveicīga gaita. Pateicoties kompaktajiem izmēriem un precīzajai vadāmībai, tam piemīt spēja būt azartiskam un rotaļīgam, ko patiesi braukšanas entuziasti noteikti novērtēs. Taču, ja meklējat ģimenes auto, jums varētu nepatikt sportiski cietā balstiekārta un vietas trūkums kājām aizmugurē sēdošajiem.

„Mazda CX-3” sākuma cena ir 16 250 eiro „Active” komplektācija ar 2 litru 120 zirgspēku benzīna motoru, manuālo sešpakāpju ātrumkārbu un priekšpiedziņu. 

Par 27 300 eiro nopērkams benzīna auto ar 2 litru 150 zirgspēku dzinēju. Degustētais „Luxury Plus” komplektācijas dīzeļauto ar automātu un pilnpiedziņu maksā 29 250 eiro. 


Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565