„Opel Zafira” un „OnStar” sistēmas degustācija

Pievienots: 15. jūnijā 2017 10:45 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

2016. gada jūnijā prezentētais atjaunotais „Opel Zafira” minivens 2017. gada sākumā mums tiek piedāvāts degustācijai kā jaunas paaudzes modelis. Par to izteiksmīgi vēsta jauni priekšējie lukturi un radiatora reste, kas veidota vienotajā „Opel” korporatīvajā stilā un izskatās līdzīgi jaunajai „Astra”.Tomēr šo „Zafira” pagrūti uztvert kā pilnīgi jaunu paaudzi, drīzāk tā ir trešās „Zafira” paaudzes vērienīga modernizācija. No auto deguna pazudusi efektīgā vertikālā bumerangveida optika, ko dizaineri 2011. gadā piešķīra trešajai paaudzei, iedvesmojoties no Amerikā tapušā „Ampera”. „Opel” atteicies arī no vārda „Tourer” modeļa nosaukumā, atstājot tikai veco labo, kopš 1999. gada pazīstamo „Zafira”. Uzlabots arī minivena apjomīgais interjers, kurā uzmanību piesaista jauna dizaina stūre, mērskalu panelis un „IntelliLink” multimediju ierīce, pieejamas adaptīvās LED gaismas, adaptīvā kruīzkontrole un citas jaunās tehnoloģijas. Taču galvenā inovācija saucas „OnStar”!



Jaunā „Zafira” ir pirmais degustētais auto, kas aprīkots ar nu jau arī Latvijā pieejamo „Opel” lietotāju personīgo asistentu jeb atbalsta sistēmu „OnStar”. Tās lietošanai nepieciešami tikai trīs nelieli taustiņi, kas iebūvēti atpakaļskata spoguļa korpusā. Kādu palīdzību tas sniedz „OnStar” mašīnas lietotājam? Pirmkārt, tā ir nepārtraukta un vispusīga automašīnas diagnostika. Par ikvienu novirzi vai kādas sistēmas kļūdu jūs uzreiz tiksiet informēts. Otrkārt, ar „Wi-Fi” tīkla palīdzību tiek nodrošināta nepārtraukta tiešsaiste ar auto. Vēl pirms esat iekāpis mašīnā, izmantojot savu viedtālruni vai planšetdatoru, varat noskaidrot būtisku informāciju par priekšā stāvošo braucienu (cik lielu attālumu iespējams nobraukt ar esošo degvielas rezervi bākā, vai riepu spiediens ir atbilstošs utt.). Treškārt, tā ir lielāka drošība. Automašīnas zādzības gadījumā „OnStar” ar GPS palīdzību atradīs jūsu „Opel” un nemanāmi tam sekos, bet, sazinoties ar „OnStar” konsultantu, šādā gadījumā iespējams attālināti nobloķēt auto aizdedzi. Ceturtkārt, „OnStar” avārijas gadījumā var izglābt jūsu dzīvību, sniedzot maksimāli ātru palīdzību. Aktivizējoties auto gaisa drošības spilvenam, uzreiz ieslēdzas automātiskā avārijas palīgsistēma un uz „OnStar” centru tiek nosūtīta visa nepieciešamā informācija: auto atrašanās vieta, braukšanas virziens un pat avārijas smaguma pakāpe. Nu un piektkārt, tā ir galamērķa lejupielādes funkcija auto navigācijā. Ja pašam bakstīties ekrānā vairs nav laika, tikai nospiediet „OnStar” zilo izsaukšanas pogu un angļu valodā palūdziet „OnStar” konsultantam sameklēt adresi un nosūtīt uz jūsu „Opel” nepieciešamo navigācijas maršrutu. Mūsu degustācijas brauciena pieredze ar „OnStar” pakalpojumiem Rīgā bija nevainojama, turpretī Tartu apkārtnē atklājās, ka kaut kur Londonā ofisā sēdošā „OnStar” asistente ne visai labi saprot igauņu vietvārdu izrunu un rakstību, piemēram, Vaike Munamae… Nu bet vismaz bija, par ko parunāties! Pavisam nešaubīgi ar „OnStar” tu uz ceļa nekad vairs nebūsi viens, jo vienmēr būs, kam piezvanīt. Bet, ja nevēlies „OnStar” meitenei Londonā skaidrot igauņu vietvārdu pareizrakstību, vari turpināt lietot „Waze”...

„Opel Zafira” piedāvā vairāk nekā tikai ērtu ceļošanu. Tai ir lieliski ergonomiskie sēdekļi, milzum daudz vietas otrajā un pat pietiekami daudz trešajā rindā. „Zafira” izceļas ar plašo stiklojuma laukumu, tostarp priekšējam vējstiklam iestiepjoties jumtā. Panorāmas jumts, kas turpinās līdz pat auto aizmugurei, nodrošina pasažieriem patīkamu gaisotni. Taču šīs monumentālās stikla virsmas ir auto papildu liekais svars, bez kura tā braukšanas īpašības kļūtu vēl aizraujošākas. Trijos līmeņos bīdāmā viduskonsole „FlexRail” izveidota kā modulāra sistēma, kas pēc nepieciešamības izmantojama kā ērts elkoņu balsts, mantu glabātava vai glāžu turētājs. Otrā rinda nav parasts dīvāns, bet gan trīs individuālas sēdvietas, kuras visā garumā neatkarīgi cita no citas var slidināt 210 mm amplitūdā, turklāt atzveltnes iespējams nolaist trīs dažādās pozīcijās — 0, 16 un 24 grādu leņķī. Šo minivenu var izmantot arī nelielu kravu transportēšanai, jo 5 sēdvietu konfigurācijā „Zafira” spēj nodrošināt 710 litrus, bet, nolaižot otro rindu, pat līdz 1860 litriem lietderīgās telpas.



Kā jau pierasts, „Opel” dzinēju un transmisiju izvēle ir plaša. Gan benzīna, gan dīzeļmašīnas pieejamas gan ar manuālo, gan automātisko transmisiju, bet jauda plašā diapazonā — no 120 līdz 200 zirgspēkiem. Teju ikvienam ģimenisku spēkratu meklētājam te vajadzētu atrast savējo. Zafira dinamiskais sniegums ļoti atkarīgs no dzinēja izvēles. Mūsu izmēģinātā „Zafira” ar 170 zirgiem ir jaudīgākā visā dīzeļmotoru gammā. Konkrētā mašīna ar 2,0 litru turbodīzeļa motoru un jau pazīstamo sešpakāpju automātisko transmisiju ir tīkams braucamrīks gan ikdienas gaitām, gan gariem ceļojumiem. Pietiekami ātra, gaitā dinamiska, tomēr ģimeniski nosvērta. Divlitru CDTI ir gana jaudas, lai bez mazākās piepūles ātri un iznesīgi vilktu pretim horizontam automašīnu, tās pasažierus un viņu bagāžu. Degvielas patēriņa dati rāda, ka kombinētā ciklā auto tērēs 5,8—6,1 litru uz 100 kilometriem. Kā rāda degustācijas brauciens, reālajā dzīvē tas pats vien sanāk. „Zafira” atsaucīgi stūrējas un paātrinās, ne mirkli neradot sajūtu, ka pilotējam pārlieku lielu automašīnu. Ja vēlaties ko sportiskāku, tad niknāka ir tikai viena „Zafira” modifikācija ar 200 ZS 1,6 litru benzīna turbomotoru. Par braukšanas prieka etalonu minivenu klasē jau gandrīz desmit gadus tiek uzskatīts „Ford S-Max”, taču pēdējā izlaiduma „Opel Zafira” jaudīgākajās versijās varētu mēģināt šo neoficiālo titulu iegūt savā īpašumā.

 

Degustācijas secinājumi

„Opel Zafira” modernizācija ienesusi jūtamas pārmaiņas ārējā dizainā, galvenokārt auto priekšpusē un salona viduskonsolē, tagad pieejama arī jaunās paaudzes automātiskā transmisija, kas mūsu degustētajam auto vēl nebija. „Zafira” joprojām ir ļoti ģimenisks braucamrīks, ļoti ērts, ietilpīgs un komfortabls. No jaunās „Astra” mantotie LED „Matrix” starmeši ir ieteicama „ekstra”, tāpat kā adaptīvā kruīzkontrole. „Innovation” komplektācijā tie kopā ar svarīgākajiem vadītāja „asistentiem” un automātiskajām tālajām gaismām ietilpst standartaprīkojumā. Galvenā inovācija ir „OnStar” personīgais asistents, kas spēj diagnosticēt mašīnu no attāluma, atrast nozagtu auto, ziņot par avāriju un izsaukt palīdzību, sameklēt jums vajadzīgo adresi un nepieciešamo navigācijas maršrutu. Ar laiku „OnStar” pat iemācīšoties atbildēt arī latviski, un šis personīgais asistents pirmo gadu ir pieejams par velti.

Degustētās automašīnas „Opel Zafira 2,0 CDTi 6AT Innovation” cena ir 27 780 eiro (bez papildu aprīkojuma). „Zafira” sākumcena ar 1.4 Turbo ECOTEC 120 ZS benzīnnieku „6MT Edition” ir 19 617 eiro. Lētākais dīzeļauto ar 1.6 CDTI ECOTEC 120 ZS 6MT maksā 22 340 eiro. Septiņvietīgu ģimenes automašīnu šajā cenu kategorijā nav daudz. Un pat ja jums nevajag septiņas sēdvietas, ģimenes auto lomā „Zafira” minivens ir labāks par jebkuru kompaktklases universāli. Minivenam ir krietni lielāks plašums salonā, tas ir klusāks, un braucot ir liela, komfortabla auto sajūta, taču dinamikā un manevrētspējā faktiski neatpaliek no laba kompaktnieka. Arvien vairāk cilvēku šodien klasisku ģimenes auto vietā izvēlas krossoverus, tomēr „Zafira” sniegtais dinamiskais komforts liek uzdot jautājumu — varbūt lielākajai daļai nemaz nevajag to klīrensu, kas taču bojā aerodinamiku un ietekmē degvielas patēriņu?

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-