„Opel Corsa” degustācija

Pievienots: 29. jūnijā 2016 16:25 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Latvijā, kur mazas mašīnas joprojām nav cieņā, daudziem ir grūti aptvert faktu, ka tieši supermini segmenta „Corsa” ir visvairāk pārdotais „Opel” modelis visā kompānijas vēsturē! Modeli būvē kopš 1982. gada, un četru iepriekšējo paaudžu laikā Eiropā vien pārdoti gandrīz 12 miljoni „Corsa”.Turklāt šis ir vienīgais modelis, kam, īstenojot pakāpenisku kursu uz „Opel” jaunā tēla veidošanu, nav nomainīts nosaukums. Septembrī apritēja jau 32 gadi, kopš „Corsa” ir uz skatuves. Par gadu lielāks stāžs bijis vien nu jau piemirstajam modelim „Opel Rekord” (1953—1986), bet visi citi „Opel” automobiļi, tostarp vēl labā atmiņā (pagājušā gadsimta deviņdesmitajos pie mums populāra bija „lāsīte” un teiciens, ka visas mašīnas reiz kļūst par opeļiem) esošais „Kadett” (1962—1991), tikuši pārdēvēti, — piemēram, „Kadett” kļuva par „Astra”…

Mazauto ir populāra izvēle Eiropas lielpilsētās, kur „Opel Corsa” vienmēr ir bijis starp favorītiem līdzās tādiem modeļiem kā „Ford Fiesta” un „Volkswagen Polo”. Veidojot auto dizainu, vācieši, salīdzinot ar frančiem un japāņiem, arvien ir centušies ieturēt mērenību, pamatojot to ar pircēju konservatīvo gaumi. Bet 21. gadsimtā tieši „Opel” ir izvirzījies vācu autodizaina avangardā — 2006. gada „Corsa” bija tam pirmais apliecinājums. Trīs iepriekšējo paaudžu „Corsa” modeļi bija veidoti salīdzinoši neizteiksmīgā stilā, bet ceturtās paaudzes „Corsa” ne tikai kļuva ievērojami lielāks (kopš pirmās paaudzes auto pieaudzis garumā no 3,6 līdz 4,0 metriem), bet arī visnotaļ pievilcīgāks. Kopš pagājušā gadsimta „Ascona” un „Monza” modeļiem „saldajos astoņdesmitajos” „Corsa” bija pirmais masu produkcijas „Opel”, kas lika uz ielas atskatīties. Auto, par kuru lielākā daļa vienbalsīgi teica — tāds jauks un smaidīgs automobilītis, ar ko jābrauc smalkām dāmītēm.

2014. gada rudenī ilgi gaidītais piektās paaudzes „Corsa” beidzot parādījās pie apvāršņa, liekot uzdot jautājumu — tas ir jauns modelis vai arī ļoti pamatīgi pārveidots iepriekšējais. Marka Adamsa veidotais dizains nenoliedzami ir dinamiskāks nekā priekšgājējam. „Corsa” izmēri (garums 4021 mm, platums 1746 mm, augstums 1481 mm, riteņu bāze 2510 mm) praktiski nav mainījušies, bet veidols ir kļuvis krietni sportiskāks, īpaši trīsdurvju versijā, kuras izskatā jaušamas paralēles ar lielāko brāli — modeli „Astra GTC”. Taču jaunais „Corsa” modelis ieguvis ne tikai „Opel” korporatīvajā stilā ieturētu vizuālo noformējumu, bet arī jaunu motoru, jaunu balstiekārtu un pārnesumkārbu! 

Arī interjera ziņā „Corsa” ir spēris milzīgu soli uz priekšu salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Salons un aprīkojums tagad ir kā divas klases augstākiem auto. Skārienjutīgs ekrāns ar vienkāršu, intuitīvu vadāmību, laba audiosistēma, atpakaļskata kamera, aklo zonu sensori ar brīdinājuma lampiņām pie spoguļiem, apsildāmi sēdekļi un stūre, piedevās vēl plaša panorāmas stikla lūka pa visu jumtu. Patiesībā jau par šādu interjeru varēja sapņot kādreizējie prestižākā modeļa „Vectra” īpašnieki!

„Corsa” priekšējo paneli klāj spīdīga plastmasa, kuras krāsu izvēli nosaka izraudzītais aprīkojuma līmenis. Gaumīgie apdares akcenti papildina pārdomāto interjera arhitektūru, kas šķiet daudz aizraujošāka nekā pragmatiskajam „VW Polo” un krietni elegantāka nekā sportiskajam „Ford Fiesta”. Paneļa centrā atrodas 7 collu skārienjutīgs ekrāns, ar kuru kontrolēt radio, „Bluetooth” savienojumus, kā arī izmantot „BringGo” navigācijas aplikāciju vai interneta radio, kam gan būs nepieciešams viedtālrunis ar interneta pieslēgumu. Būdams tikai 4,02 metrus garš, „Corsa” arī iepriekš bija viens no lielākajiem mazauto, tāpēc salona ietilpība nekādas bažas nerada. Stūres kolonnai var regulēt gan leņķi, gan dziļumu, tāpēc šoferītim nebūs grūti iekārtoties ērti. Atšķirībā no daudziem konkurentiem mazauto segmentā „Corsa” salonā ir pietiekami daudz vietas aizmugurējos sēdekļos, lai salonā ērti justos četri vidēja izmēra pieaugušie. Aizmugurē var sēdēt arī trijatā, tikai tad nāksies mīlīgi saspiesties. Standarta konfigurācijā mazā auto bagāžnieka tilpums ir 285 litri, ar ko ikdienas vajadzībām pilnīgi pietiks (trīs durvju „Corsa” šis lielums ir 280 litri). Ar nolaistām aizmugurējām atzveltnēm trīs un piecu durvju „Corsa” bagāžas nodalījums pieaug līdz — attiecīgi — 750 un 710 litriem. Lai gan dizaina ziņā krietni efektīgāka ir „Corsa” trīsdurvju versija, praktiskie apsvērumi spiež dot priekšroku piecdurvju auto, ja vien tu neesi savā būtībā hronisks vientuļnieks.

Īpašu uzmanība „Corsa” apskatā ir jāpievērš jaunajam 1,0 „ECOTEC” tiešās iesmidzināšanas turbo dzinējam. Šis modernais motors ir vienīgais trīscilindru sērijveidā ražotais dzinējs ar balansētājvārpstu, kas ievērojami ļāvis samazināt troksni un vibrācijas. Dzinējs atbilst „Euro 6” emisiju standartiem un pieejams divās jaudas versijās — 90 un 115 ZS —, ar „Start/Stop” tehnoloģiju standartaprīkojumā. Tāpat šim modelim tiek piedāvāti „Euro 6” benzīna dzinēji ar 1,2 un 1,4 litru tilpumu, kā arī jaunās paaudzes 1,3 CDTI „Euro 6” dīzeļmotors ar 75 un 95 ZS jaudu. Arī transmisiju izvēle plaša — abas 1,0 „ECOTEC” versijas nāk komplektā ar jaunu sešpakāpju manuālo ātrumkārbu, bet piedāvājumā ir arī jaunākās paaudzes sešpakāpju automāts. 

Degustētais „Corsa” ar 1,0 „ECOTEC Turbo” izrādījās tīri žiperīgs, sešpakāpju manuālā pārnesumkārba darbojās saskanīgā duetā ar dzinēju. Veiktspējas skaitļi „uz papīra” nav graujoši — vien 115 ZS un 170 Nm, taču pat ar trim pieaugušiem cilvēkiem salonā auto ir gan adekvāti dinamisks, gan arī ekonomisks, — uz šosejas pietiek ar nepilniem pieciem litriem uz 100 kilometriem. Secinām — kā ikdienas lietošanas automobilis trīs cilindru turbo „Corsa” ir pilnīgi pietiekams, bet, ja nepieciešams, — pat nedaudz sportisks.

Otrs degustētais „Corsa” bija 5 durvju versijā ar 1,4 benzīna dzinēju un rūpnīcā uzstādītu „LPG” gāzes iekārtu. Lai „Corsa LPG” būtu iespējami lētāka, izmantots nevis jaunākās paaudzes tehnoloģiski sarežģītākais 1,4 litru turbomotors, bet gan atmosfēriskais. Arī pārnesumkārba ir vecā — piecpakāpju —, nevis jaunā — sešpakāpju. Tāda paša 90 ZS benzīna „Corsa” modeļa bāzes cena ir 12  403 eiro. „Corsa LPG” ir par 1400 eiro dārgāks, bet analoģiskas jaudas „Corsa” ar dīzeļa dzinēju maksās par 1500 eiro dārgāk- 13915 eiro. 

Dzinējs pietiekami jaudīgs visiem ikdienas režīmiem pilsētā un uz šosejas. Gāzes 42litru balons atrodas bagāžnieka padziļinājumā — rezerves riteņa vietā. Gan gāzes, gan benzīna uzpildes atveres ierīkotas tradicionālajā vietā. Lai uzpildītu gāzi, bākas izvadā jāieskrūvē papildu piltuve, ko būtu ieteicams glabāt mašīnas salonā noteiktā drošā vietā. Protams, ka nevajag aizmirst par cimdiem- drošai uzpildei pievienojot un noņemot uzpildes pistoli! Par gāzes klātbūtni vispirms liecina tikai viena maza podziņa panelī ar apzīmējumu „LPG”, kurā sagatavošanās režīmā mirkšķina, bet braucot takai ar gāzi iedegas sarkana lampiņa. Ja tā deg, auto brauc ar gāzi, kamēr balons tukšs. Pēc tam pats pārslēdzas uz benzīnu. Tomēr jāatceras, ka „LPG”  „Corsa” vienmēr darbinās tikai ar benzīnu, un sasniedzot vajadzīgo darba temperatūru pārslēgsies uz gāzi. Nekādā gadījumā nedrīkst nobraukt visu benzīnu ar domu, ka man ir gāze balonā. Info displejā, kurš atrodas mērinstrumentu paneļa centrā ir informācija par gāzes un benzīna atlikumu bākā, un cik ar to kilometrus var nobraukt. Dodamies pie autogāzes speciālistiem atrādīt rūpnieciski uzgāzētu „Corsa”. Lai kvalitatīvi aprīkotu šo auto ar gāzi ir jārēķinās ar 1000 euro investīciju. Tad šīs dzinējs tiks aprīkots vēl ar vienu papildus ierīci- vārstu eļļotāju, kuram nāksies pirkt eļļu. Savukārt informāciju par gāzes balonā atlikušo degvielas daudzumu varēs uzzināt tikai aptuveni. Gāzes speci viennozīmīgi atzina, ka labāk pirkt jaunu auto ar rūpnīcā uzstādītu gāzi, jo ieguvums nav tik liels, lai zaudētu rūpnīcas garantiju. Pats būtiskākais, ka dzinēja galva, vārsti un ieplūde ar gāzes sprauslām ir aprēķināti un izgatavoti ilgstošai braukšanai ar gāzi. Un protams, ka rūpnīcas izstrādājuma nav vajadzīga vārstu eļļa. Otra un ne mazāk nozīmīga lieta ir elektroniskā sadaļa, jo vienā blokā ir iešūta gan benzīna un gāzes ierīču darbību vadība, kura savā starpā nekonfliktē.    

   Kopumā bez uzpildes var aizbraukt ļoti tālu. Jāatceras, ka autogāzes cena arvien turas aptuveni divreiz lētāka par 95 markas benzīnu( 0.50 euro par 1 litru), bet gāzes patēriņš salīdzinājumā ar benzīnu ir vidēji līdz 20 % lielāks. Diemžēl „Corsa” var iegādāties tikai ar manuālo transmisiju. Ilgtermiņā šāds auto būs gana ekonomisks, jo salīdzinājumā ar dīzeli – mazākas apkopju, rezerves daļu un remonta izmaksas.  

Savukārt uzņēmumiem braukt ar gāzi ir izdevīgi, jo piemērām SIA „EKO GĀZE” piedāvā dažādus norēķina veidus un ievērojamas atlaides.  

 

„Corsa” ir saņēmis pilnīgi jaunu šasiju, kur neesot palikusi vairs neviena detaļa no iepriekšējā modeļa. Labāku stabilitāti nodrošina par 5 mm zemāks smaguma centrs, izturīgākas balstiekārtas detaļas un jauna priekšējās piekares ģeometrija. Stūres iekārtai jau standartaprīkojumā pienākas aktivizējams pilsētas režīms. Degustācijas laikā braukšanas sajūtas tikai pastiprina salonā valdošo nopietnas automašīnas sajūtu, kāda vēl pirms dažiem gadiem supermini segmenta automašīnās nebija iedomājama. Gaitas komforts šķiet pat labāks nekā „VW Polo”, jo „Corsa” piekare vairumā gadījumu spēj izolēt salonu no tipiskajiem Rīgas ielu negludumiem. Piekare pārsteidzoši labi tiek galā pat ar Latvijas asfalta sliktākajiem paraugiem. Salīdzinoši lieli 185/65 R15 izmēra riteņi un platas riepas stabili notur uz ceļa. Balstiekārta sportiski cieta, uz asfalta ielāpiem kratās, bet lieliski tur kursa stabilitāti. Auto stūrējams pietiekami precīzi, taču elektriskais pastiprinātājs stūrei piešķir pārāk daudz viegluma, gribētos to sajust smagāku un sportiskāku. Bremzes ir asākas, nekā šajā klasē pierasts. Par spīti jaunai priekšējai balstiekārtai un stūres sistēmai, „Corsa” vadāmība joprojām nav tik asa kā „Ford Fiesta”. Kopumā gan jāteic, ka „Corsa” brauc pārliecinoši, vadāmība diezgan sportiska, ar 100 zirgiem zem motora pārsega sarkanais auto tā vien pieprasa nospiest gāzes pedāli līdz grīdai. Prieks braukt! 



Degustācijas secinājumi

Dizaina, snieguma un cenas/vērtības attiecības ziņā „Corsa” tagad ir klases līderos!

Supermini segmenta jaunā viļņa pārstāvis — tas labi izskatās, sniedz labsajūtu salonā, kā arī braukšanas prieku gan garās distancēs, gan pilsētas manevros. Braucot var noticēt, ka stūrē lielāku, daudz prestižāku vāģi. Un efektīgi sarkans trīsdurvju „Corsa” tagad izskatās vismaz līdzvērtīgs no „Premium” plaukta noceltam „Audi A1”. Varbūt tas nav tik veikls kā „Ford Fiesta” vai „Mini Cooper”, taču noteikti ir komfortablāks par lielāko daļu konkurentu. Es būtu ar mieru „Corsa” lietot ikdienā, jo tas piedāvā patīkamāko kompromisu gaitas komforta un vadāmības līdzsvara ziņā, bet kompakto gabarītu dēļ lieliski iederas pilsētvidē. Automobilītis, ar kuru jābrauc smalkām dāmītēm? O, jā! Visas, kuras satika jauno „Corsa”, bija stāvā sajūsmā.

„Opel Corsa” cena sākas no 10 588 eiro par trīsdurvju bāzes modifikāciju ar atmosfērisko 1,2 litru 70 ZS benzīna motoru un 5MT. Piecdurvju bāzes modifikācija ar 1,3 litru 75 ZS CDTI dīzeļmotoru maksā, sākot no 13 915 eiro. Piecdurvju „Corsa” ar 1,4 litru 90 ZS turbomotoru maksā, sākot no 10 991 eiro, bet šāds auto ar trīs cilindru 1,0 litru 115 ZS turbomotoru un 6MT — sākot no 13 189 eiro.

 

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-