„Renault Espace” degustācija

Pievienots: 23. novembrī 2015 18:05 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (1)

Kāpēc man patīk franču stils — tajā ir vieglums, elegance, uzskatu brīvība, svaigas idejas un drosmīgi dizaina eksperimenti… tas viss attiecas uz franču autobūvi kopumā un jo sevišķi — uz jauno „Renault Espace”!Franči reiz radīja pirmo minivenu — kādreizējo dizaina ikonu „Renault Espace” (1984), viņi radīja arī pirmo kompakto minivenu — „Renault Megane Scenic” (1996). Pēc šiem veiksmīgajiem eksperimentiem franču autoražotāji turpināja spītīgi ignorēt autobūves stereotipus, mēģinot piedāvāt vairāk elegances tiem, kuriem nepieciešams ietilpīgs auto. Tā radās dizaina šedevri, kurus vēlāk gan bija grūti pārdot masu patērētājam: „Renault Avantime” (2001) — minivena un kupejas apvienojums; „Renault Vel Satis” (2002) — minivena un limuzīna krustojums. Tagad franči gājuši vēl soli tālāk — jaunais luksusa krossovers „Renault Espace” ir trīs vienā — minivens, krossovers un limuzīns! Kā pēc Rīgas autoizstādē redzētās „Espace” pirmizrādes rakstīja kolēģis autožurnālists Artis Eglītis: „Klasiskais franču minivens un kādreizējā dizaina ikona ir spēcīgi ieskatījies kādā amerikānietē un nu vēlas tai iepatikties.”

   Visu četru iepriekšējo paaudžu „Renault Espace” bija vieni no Eiropā atzītākajiem un pieprasītākajiem lielizmēra miniveniem. Iepriekšējās paaudzes „Espace” 2009. gadā pat aizņēma 1/5 Eiropas minivenu tirgus. Kā nepārprotami liecina dizains, jaunais „Renault Espace” vairs nav minivens šā jēdziena klasiskajā izpratnē. Tagad piektajā paaudzē „Espace” ir pavisam citāds — kaut kas starp „MPV” (ietilpīgs daudzfunkciju auto), limuzīnu un krossoveru (vieglā un apvidus auto krustojums). Tam ir lieli, iespaidīgi 19 collu riteņi un 16 cm klīrenss (par 4 cm lielāks nekā līdzšinējam „Espace”), bet modeļa pamatā ir „Renault—Nissan” alianses kopīgā platforma, ko izmanto arī citi jaunie „Renault” modeļi „Talisman” un „Kadjar”. Pateicoties šai jaunajai platformai, alumīnija un plastmasas plašākai izmantošanai, kā arī vieglākiem sēdekļiem, jaunais „Espace” ir par 250 kg vieglāks nekā priekštecis.

Lorensa van der Akera radītais koncepts „Initiale Paris” tika prezentēts 2013. gada septembrī Frankfurtes autošovā. No koncepta līdz ražošanai jaunais „Espace” faktiski ir nonācis bez būtiskām pārmaiņām, nosaukumu „Initiale Paris” saglabājot modeļa vislabāk aprīkotajai topversijai. Kosmiskā „Espace” dizaina izstrādē piedalījušies pat „Airbus” plūdlīniju veidotāji. Ar skaidrām, plūstošām līnijām „Espace” stingri, līdz pat sīkākai detaļai ievēro stilu. Spēcīgas līnijas, sašaurināta sānu stiklojuma josla, hromētas detaļas un milzu riteņi pastiprina krossovera identitāti. Var gandrīz padomāt, ka šis varenā izmēra (garums 4857, platums 2128, augstums 1677, riteņu garenbāze 2884) braucamais tiešām būtu gatavs doties piedzīvojumos ārpus asfaltētām teritorijām. Taču, patiesībā šis iespaidīgais auto ir nevis apvidnieks, bet uz minivena bāzes veidots septiņvietīgs priekšpiedziņas pseidokrossovers ar paaugstinātu klīrensu (160 mm). Šķiet, Latvijā neviens vairs neapšauba paaugstināta klīrensa nepieciešamību pat pilsētas apstākļos. Tas sniedz drošību, braukšanas prieku un pārliecību, jo nav nepieciešams satraukties par bedrēm, kanalizācijas aku vākiem, apmalēm vai citiem šķēršļiem, kuru uz mūsu ielām un ceļiem ir pārāk daudz.

Ne velti vārds „Espace” franču valodā nozīmē kosmoss. Pirmoreiz iekāpis jaunā „Espace” salonā, es tiešām sajutos, kā nokļuvis uz kāda kosmiska nākotnes transportlīdzekļa borta! Interjers izskatā perfekts, izpildījumā kvalitatīvs, nevainojami funkcionāls darbībā. Augstā un plašā viduskonsole, izliecoties pret priekšējo paneli, aprīkota ar vertikāli novietotu 8,7 collu planšeti — multimediju sistēmu. Papildus jau pierastajām navigācijas, audio un telefona funkcijām, šis viedais „R-Link2” procesors ļauj kontrolēt tādas būtiskas lietas kā auto piekares un dzinēja iestatījumus, noskaņas apgaismojumu salonā, panelī atspoguļoto informāciju un daudz ko citu. Viduskonsole plūstoši pāriet augstā kupejas stila tunelī, kas atdala šoferīti no blakussēdētāja, uz šā tuneļa, vidū, tieši pa rokai, atrodas mazs, elegants ātrumpārslēgs ar trim režīmiem R,D,N, bet tā sānā ir maza podziņa stāvbremzes aktivizēšanai. Salonā temperatūru var regulēt manuāli ar ērtu ripuli, bet lieliskās „BOSS” audiosistēmas skaļumu ar „+” un „–” pogām tam blakus. Daudz ērtāks risinājums nekā dažos citos jaunajos auto, kuriem visas šīs funkcijas atrodamas tikai un vienīgi displeja skārienjutīgajā ekrānā — ej nu tur atrodi izvēlni un pēc tam vēl trāpi vajadzīgo ikonu, neatraujot acis no ceļa. „Espace” cimdu nodalījuma jeb „bardačoka” atvilktni gan var atvērt tikai vienā veidā — viegli uzspiežot pirkstu uz īpaša skārienjutīga punkta. Parasti jau pieskāriens nostrādā, bet trīs dienu degustācijā pienāca reize, kad to dabūjām vaļā tikai ar piekto mēģinājumu. Vai vainīga būtu augstā gaisa temperatūra auto salonā pēc stāvēšanas saulē vai mitrie pirksti pēc peldes jūrā, vai kas cits…

Biezie un mīkstie, izcili ērtie sēdekļi ar plašām regulēšanas iespējām ir lieliski sabiedrotie garos pārbraucienos. Gandrīz tikpat ērti ir trīs atsevišķi izvērstas formas sēdekļi otrajā rindā. Salonā ir daudz vietas, un jebkurš vadītājs varēs atrast sev piemērotu sēdekļa un stūres pozīciju. Tas ir ļoti svarīgi, it īpaši, braucot garāku distanci. Varam izvēlēties vienu no pieciem salona apgaismojuma toņiem un priekšējiem sēdekļiem trīs masāžas režīmus — relaksējošo, nomierinošo un uzmundrinošo. Degustācijas brauciena trīs dienās pat Latvijas pagājušā vasara jūlija vidū Kurzemes piekrastē no šā auto salona mums šķita kā pavisam īsta vasara… Pilnai laimei — aizmugurē sēdošajiem ir pieejams savs klimats un sava mūzika austiņās, bet drošības opciju klāstā ir arī automātiskās tālās gaismas, ceļa zīmju lasītājs, brīdinājums par ceļa apzīmējumu šķērsošanu utt. Papildu tam visam „Espace” salons ir arī ļoti ietilpīgs — 4,9 metrus garajā auto ir septiņas sēdvietas, no kurām piecas aizmugurējās sēdvietas iespējams, piespiežot pogu (vai ikonu displeja ekrānā), vienas sekundes laikā elektriski nolocīt, izveidojot līdzenu grīdu un aptuveni divu kubikmetru telpu bagāžai. Pat ja tiek izmantotas visas septiņas sēdvietas, aiz trešās sēdekļu rindas bagāžas nodalījuma tilpums ir 247 litri. 

Šā kosmiskā spēkrata pircējam izvēlei tiek piedāvāti divi dīzeļa motori (130 ZS un 160 ZS) un viens 200 ZS benzīna motors. Šķiet, populārākā izvēle būs jaudīgākais 160 ZS 1,6 litru tilpuma biturbo dīzeļdzinējs ar septiņpakāpju divsajūgu automātisko transmisiju, kāds bija mūsu testa auto — tas ir kluss, ekonomisks un saskanīgs tandēms. Viena no turbīnām gatava pakalpot, kad dzinējs darbojas ar zemiem apgriezieniem, bet otra — kad pedālis grīdā. Tādā veidā dzinējs jebkurā situācijā ir atsaucīgs un ņiprs. Dīzeļa lieliskais griezes moments un sadarbība ar kārbu padara auto gaitu vienmērīgu un plūdenu, kā arī nodrošina smagnējam automobilim vienmērīgu, lokomotīves cienīgu vilkmi un šoferītim liek ātri vien aizmirst par solīdajiem izmēriem. Interesanta papildu opcija mūsu testa auto bija „4Control” — visu četru riteņu stūres sistēma, kas iepriekš jau iepazīta dārgākajos „Laguna” modeļos. Tā gan uzlabo auto vadāmību ātros līkumos, gan ļauj ērtāk apgriezt un noparkot auto šaurās stāvvietās. Apgriešanās rādiuss „Espace” ir tikai 11,1 metrs (salīdzinot ar mazuļa „Clio” 10,8 metriem!). „Espace” modifikācijām ar „4Control” opciju pieejama „MultiSense” sistēma, kas sniedz iespēju regulēt balstiekārtas iestatījumus. Pieejami ne tikai „Sport-Eco-Comfort” režīmi, bet arī iespēja auto individualizēt — operējot ar ikonām uz displeja, izveidot katram vadītājam savu ideālo kombināciju atkarībā no braukšanas stila. Mīkstākais piekares režīms „Comfort” būs labs sabiedrotais garā kruīzā, bet sporta režīms auto padara savāktāku. Degustācijā secinājām, ka „Sport” režīmā būtiskas izmaiņas „Espace” braukšanas manierēs nenotiek — ja neskaita to, ka gaita kļūst mazliet cietāka un spidometra pulksteņi izgaismojas uzbudinoši sarkani. 

Kopumā jāatzīst, ka jaunais „Espace” nebrauc tik sportiski, kā varētu solīt tā dinamiskais dizains, šis laineris vairāk paredzēts mierīgai apkārtnes ainavu baudīšanai, sēžot ērtajos krēslos ar masāžas funkciju. Taču auto gaitai un dinamikai nav trūkumu, arī automātiskā transmisija veic pārnesumu maiņu nemanāmi. Līgana gaita, atsaucīga stūre, pietiekami laba noturība manevros — ko vēl var vēlēties?! Jāatzīst, ka, atrodoties pie stūres, ir grūti just patieso braukšanas ātrumu, tāpēc spidometra rādījums tiek projicēts uz vējstikla. Dinamika uz asfalta vai bezceļu veiktspēja ir otršķirīgas lietas — šeit galvenais ir komforts ar eleganci! Kā vienmēr — visu nosaka automobiļa pielietojums. Protams, šis nav apvidnieks. Ja gribas šķērsot purvu, ūdenī līdz motora pārsegam — aizmirstiet! Un šis nepavisam nav sporta auto. Ja ir vēlme uzstādīt ātrāko apļa laiku trasē — aizmirstiet! Arī pilsētas auto statusu šim modelim piešķirt pagrūti, tomēr gabarīti pārāk lieli… Bet, ja vēlaties eleganti pavadīt laiku garā braucienā — labāku ceļabiedru būs grūti atrast! Sēžot komfortablajā salonā, motora dūkoņa, ceļa un pretvēja trokšņi tikpat kā nav jūtami, braucēji no apkārtnes ir labi izolēti un var pavadīt laiku nesteidzīgās sarunās vai baudot mūziku un lielisko „BOSS” audiosistēmas skaņu. 

 

Degustācijas secinājumi

Gada pārsteidzošākā degustācija! Pēc trim dienām ar „Renault Espace” jāsaka — tā pārsteigt var tikai franči! Iepriekšējo reizi — pirms pāris gadiem — viņiem izdevās radīt līdzīgu pozitīva šoka efektu ar limuzīna, kupejas un minivena sintēzi — „Citroen DS5”.

Jaunais luksusa krossovers „Renault Espace” ir trīs vienā — minivens, krossovers un limuzīns! Nekā līdzīga mūsu autotirgū vēl nav bijis, tuvākais līdzšinējais piedāvājums varētu būt itāliešu adoptētais amerikānis „Fiat Freemont”, kurš gan uz „Premium” klasi nepretendē. Turpretī „Espace” izskats, funkcionalitāte un izpildījums ir augstākā līmenī. Dizains ļauj izcelties pat vācu „Premium” klases līderu vidū, un arī aprīkojuma opcijas noteikti ir krietni interesantākas nekā konkurentiem. „Espace” ir kā izcili komfortabls, moderns un ietilpīgs… kruīza kuģis. Ar šo auto „Renault” inženieri it kā nodevuši vēstījumu konkurentiem — mēs esam pārvērtuši zinātnisko fantastiku realitātē, tagad nāciet un pārspējiet mūs!

Eiropas autopresē jaunais „Espace” ir nodēvēts par franču inženierijas labāko projektu kopš Eifeļa torņa. Lai gan latvietis parastais ar franču spēkratiem joprojām ir „uz jūs”, „Espace” komplektā iekļauts viss, ko vien vidusmēra latvietis varētu vēlēties! Liels — kas mūsu autovadītājam ir kā medusmaize! Iespaidīgs un pietiekami biedējošs, lai pārējie satiksmes dalībnieki nobrauktu uz apmales un labprātīgi palaistu viņu garām! Un kur tad vēl plašums salonā un iespēja aplūkot garāmbraucēju jumtus, vērties tālumā un, ērtajā krēslā sēžot, izbaudīt visus iespējamos un neiespējamos elektronikas labumus! Un šāds auto ir nopērkams par aptuveni 40 tūkstošiem eiro, tātad ikmēneša līzinga maksājums būs vairākas reizes mazāks, nekā par „Audi Q7” vai „BMW X5”! „Espace” cena sākas no 30 615 eiro (modelis ar 130 ZS dīzeļmotoru un manuālo pārnesumkārbu). Degustētais „Espace” ar „Energy dCi 160 EDC” dzinēju elegantajā „Initiale Paris” aprīkojumā maksā 41518 EUR. Un auto ir šādas naudas vērts!

 

 

 

Komentāri:

Viesis: nu nu - 6. decembrī 2015 12:58

Tikai kas ar šo būs pēc pāris gadiem????? TUV apskatniekā Vācijā franči regulāri sliktāko skaitā visās vecuma grupās (2-11 gadu)

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-