„Subaru Outback” degustācija

Pievienots: 17. novembrī 2015 11:32 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Japāņu autoražotājs „Subaru” bija pirmais, kas iedomājās uzlikt parastu universāli uz lielākiem riteņiem un apjozt ar plastmasas aizsargiem kā velkoni ar riepām. 1994. gadā „Subaru” pārsteidza pasauli, laižot tirgū šādu „Legacy” visceļu modifikāciju ar paplašinājumu „Outback” modeļa nosaukumā. Ar šo vārdu parasti apzīmē plašo Austrālijas vidus nekurieni, kur īstie valdnieki ir čūskas, ķirzakas un citi zvēri. Neapdzīvoto un savrupo plašumu apzīmējumu savā modeļu klāstā „Subaru” lieto nu jau vairāk nekā 20 gadus. Kādreiz „Outback” kalpoja kā papildinājums „Legacy” nosaukumā un apzīmēja paaugstinātas caurgājības modifikāciju. Šobrīd „Outback” jau ir patstāvīgs modelis, vienmēr gatavs izaicinājumiem ne tikai tālajā kontinentā, bet arī tepat — Latvijā, jo sliktu ceļu un bezceļu arī pie mums ir pietiekami.

„Subaru Outback” pārstāv salīdzinoši specifisku auto tirgus segmentu — uz klasisku universāļu bāzes veidotus auto ar paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņu, kā arī apvidnieciskiem virsbūves apdares elementiem. Savdabīgs nišas produkts — tie vizuāli nav tik augsti un uzkrītoši kā krossoveri, ir veiklāki manevros uz asfalta, taču spēj nodrošināt tādas pašas bezceļu spējas. Līdzīgi auto ir „Volvo XC70 Cross Country” un „Audi A6 Allroad Quattro”, taču, salīdzinot ar abiem minētajiem „Premium” klases modeļiem, „Outback” vienmēr bijusi salīdzinoši pieejamāka alternatīva. 

Jaunais „Subaru Outback”, lai gan satiksmes plūsmā uzreiz nav pamanāms, ir klasisks, proporcionāls, no visām pusēm glīts auto, kas izskatā nenovecos gadu gadiem. Kopējais auto tēls izstaro vīrišķīgu atturību, kas sevī slēpj spēku un eleganci. Ja noliek līdzās iepriekšējās — ceturtās — paaudzes „Outback” modeli ar tā augstu spārnos ierautajiem priekšējiem lukturiem, nevar nepamanīt, ka japāņu dizaineri atteikušies no aziātiskām dizaina ekstravagancēm un centušies atjaunot „Outback” trešajai (manuprāt, visu laiku glītākajai) paaudzei raksturīgo sportisko graciozitāti (lai gan, protams, tādi smalkumi kā visu sānu durvju logu bezrāmju konstrukcija, ir atstāti pagātnē). Piektās paaudzes „Outback” ir vienkāršs, izteiksmīgs radiatora režģis ar hroma apdari, proporcionāli pareiza izmēra lukturi ar tajos iebūvētām LED dienas gaitas gaismām, melnas plastmasas apdare virsbūves apakšā pa perimetru un uz riteņu arkām, lieli R18 riteņi un augsts 20 cm klīrenss. Savu priekšgājēju jaunais „Outback” „par mata tiesu” pāraudzis visās dimensijās: riteņu bāze pagarināta par 5 mm, virsbūves garums — par 15 mm, bet platums — par 17 milimetriem. Ārējo gabarītu ziņā „Outback” tagad beidzot ir sasniedzis galveno konkurentu „Volvo XC70”. Degustācijā raudzīsim noskaidrot, vai tas izdevies arī citās jomās.

„Outback” atslēgas tradicionālā izpratnē nemaz nav, ir maziņa pults ar tikai divām pogām — mašīnas aizslēgšana un bagāžnieka atvēršana. Lūk, ko nozīmē bezatslēgas iekāpšana! Bet kā īsti auto dabūt vaļā? Pavisam vienkārši: ja tev pults ir kabatā, tikai parauj durvju rokturi! „Outback” vadītāja vieta, tāpat kā iepriekš, ir ērta un ergonomiski nevainojama. Komfortabls un saturīgs sēdeklis, kas pieregulējams plašā diapazonā, sportiska trīsspieķu stūre, grafiski glīts, simetriski veidots mērinstrumentu bloks, ko tagad papildina jauna, lietotājam draudzīga „Starlink” multimediju sistēmas saskarne. Paneļa centrā novietotais lielais, skārienjutīgais ekrāns gan ir ļoti plakans, un vasaras saulē informācija brīžiem ir grūti nolasāma. Salonā valda miers un harmonija, bez liekas norādes uz sportiskumu, taču interjera dizaina līnijas nedaudz tomēr atgādina pagājušo gadsimtu, lai gan te netrūkst nekā no modernam „Premium” klases auto nepieciešamajiem piederumiem, kas gādā par 21. gadsimta otrās desmitgades cienīgām informatīvi izklaidējošām iespējām. Par spīti šķietami niecīgajam gabarītu pieaugumam, „Outback” salons ir kļuvis ievērojami apjomīgāks. Attālums starp priekšējo un aizmugurējo sēdekli ir palielināts par 2,2 cm un otrajā rindā tagad var baudīt gandrīz tikpat „limuzīnisku” plašumu kā „Opel Insignia”. Arī „Outback” bagāžniekā vietas ir ļoti daudz — tie ir veseli 559 litri piecu sēdvietu konfigurācijā un 1848 litri ar nolaistu aizmugurējā sēdekļa atzveltni. Tikai elektriski — ar pogas spiedienu atslēgas pultī — atveramais un aizveramais bagāžnieka vāks gan veras ļo-o-oti lēni. 

Tiklīdz uzsākam braukšanu, par sevi manīt liek „Subaru” lepnums — jaunā aktīvās drošības sistēma „EyeSight” (tulkojumā no angļu valodas — acu skats). Būtībā tā arī darbojas kā papildu acu pāris — divas kompaktas priekšējā stikla augšmalā novietotas videokameras nenogurušas uzrauga satiksmes situāciju. „EyeSight” spēj noteikt attālumu līdz priekšā esošām automašīnām, un, ja vadītājs nereaģē, tā pati automātiski ieslēdz bremzes. Sistēma atpazīst bremzēšanas gaismas, tajā iekļauta arī adaptīvā kruīza kontrole un brīdinājuma signāls par novirzīšanos no braukšanas joslas. Labākais, ka „EyeSight” uzinstalēta pilnīgi visiem „Outback” variantiem un iekļauta cenā. Un interesantākais, ka šī „inteliģentā acs” pat māk runāt — manevrējot atpakaļgaitā, tā skaidrā angļu valodā pasaka, cik metru atlicis līdz saskarei ar šķērsli.

Priekšā zem motora pārsega var atrasties viens no diviem „Outback” dzinējiem — 2,5 litru benzīna četru cilindru boksermotors ar 175 zirgspēkiem vai pasaulē joprojām vienīgais bokserdīzelis ar 150 zirgiem. „Subaru” 2 litru bokserdīzelis, kāds bija mūsu degustētā auto aprīkojumā, efektīvi strādā plašā apgriezienu diapazonā. Normālā režīmā motors darbojas mierīgi un nemanāmi, taču, kad gāzes pedāli iemin grīdā, tas nodrošina visceļu universālim spēcīgu, enerģisku un vienmērīgu vilkmi. Automobilis no vietas sasniedz 100 km/h robežu 9,9 sekundēs. Turklāt salonā nav jūtama nedz motora skaņa, nedz vibrācija, nedz arī rites troksnis. Dažādi uzlabojumi kopumā ļāvuši samazināt „Outback” degvielas patēriņu salīdzinājumā ar priekšteci aptuveni par 10 procentiem. Tehniskajos datos minēts, ka dīzeļa versija tērē vidēji 6,1 l/100 km, mums degustācijas rezultāts sanāca kādi 6,7 l/100 km. „Outback” otrs galvenais lepnums ir „Lineartronic” variators ar ķēdes piedziņu, — tas ir gudrāks un ātrdarbīgāks par citiem variatoriem. Manuālās kārbas šim modelim vispār vairs nav, un manuālo režīmu aizstāj tikai pārnesumu slēdži uz stūres. Lai rallija fani neskumtu pēc manuālās kārbas, „Subaru” pat iemācījis savam variatoram ticami simulēt pārnesumu slēgšanos, kad šoferis spiež gāzi grīdā! „Subaru” allaž ir lepojušies ar savu simetrisko pilnpiedziņu, un „Outback” nav izņēmums. Tam ir abu asu piedziņas sistēma, turklāt tā papildināta ar īpašu „X-Mode” režīmu, kurā auto patstāvīgi kontrolē dzinēja, transmisijas, pilnpiedziņas sistēmas, bremžu un citu mezglu darbību, lai izbrauktu pat vissarežģītākajos apstākļos. Normālos braukšanas apstākļos transmisijas elektronika griezi sadala attiecībā 60:40 par labu priekšējās ass riteņiem. Mehāniskā starpasu diferenciāļa vietā te darbojas „Active Torque Split” lameļu sajūgs, kas vajadzības gadījumā operatīvi organizē šīs proporcijas pārdali.

„Subaru” jaunais „Outback” ne tikai uzpucēts elegantākā mundierī, bet arī piedāvā zināmu pārvietošanās luksusu — lielais universālis ir nedaudz smagnējs, patīkami kluss, līgans, komfortabls, viegli vadāms un valdāms. Jaunajam modelim teju divas reizes ir palielināta virsbūves vērpes izturība, turklāt nelielas modifikācijas skārušas auto balstiekārtas ģeometriju un regulējumus. Pateicoties šīm pārmaiņām, auto priecē ar visnotaļ izsmalcinātām manierēm un lielisku gaitas komfortu. Lai gan „Outback” nepavisam nav sporta auto, taču jāatceras, ka tas ir rallija trasēs rūdītās „Subaru” tehnikas mantinieks, tāpēc nav nekāds brīnums, ka pa zemes ceļu tas burtiski lido! Kad ceļš beidzas, pie darba ķeras „X-Mode” bezceļu braukšanas režīms, kuru var darbināt ātrumos, kas nepārsniedz 40 km/h. „Outback” 20 cm klīrenss, kā arī „gudrā” pilnpiedziņa padara to par ļoti respektablu dubļu bridēju. Šoreiz degustācijas braucienā reālus bezceļa dubļus brist nenācās, bet jāatceras pāris gadu senais piedzīvojums ar iepriekšējās paaudzes „Outback”. Mēs iebraucām piesnigušā meža stigā, kurā vēl pirms lielā sniegputeņa braucis bija tikai kāds landkruizers. Mums nebija līdzi ne troses, ne gumijnieku, ne lāpstas. Ko darīt? Gāzi grīdā, un uz priekšu, jo apstāšanās nozīmētu nakšņošanu mežā! Auto meta sniegu pāri motora pārsegam, bet apņēmīgi lauzās uz priekšu… Toreiz pie sevis nosolījos — ja izvedīsi, es piedošu tavu neglītumu! Jā, smagnējais iepriekšējās paaudzes „Outback” vizuāli nebija nekāds skaistulis, taču toreiz es sapratu, ka šādiem auto patiesais skaistums nāk no iekšām! 

 

Degustācijas secinājumi


Piektās paaudzes „Outback” pārsteidz ne tikai ar savu komfortu un praktiskumu, bet arī ar pilnīgi jaunu kvalitātes līmeni. „Subaru” flagmanī parādījušies „Premium” automašīnas elementi — rūpīga skaņas izolācija, saskaņoti apdares materiāli, „ambientais” apgaismojums salonā un vienmēr klātesoša „EyeSight” aktīvās drošības sistēma. Ikdienas apstākļos „Outback” brauc ar komfortu — gandrīz kā klasisks vidējās klases universālis. Taču, ņemot vērā „Subaru” raksturīgo zemo smaguma centru un boksermotora sniegto izsvarojumu, par automašīnas teicamu vadāmību sportiskos braukšanas režīmos nav ne mazāko šaubu. Secinājums: piektais „Outback” ir izskatīgs auto, ar kuru var atbraukt no meža, noskalot dubļus un doties uz teātri. Vai tas varētu būt vienīgais auto, kas jums jebkad būs vajadzīgs?

Tagad „Subaru Outback” ir liekams vienā plauktā ar „Volvo XC70”, kam arī ir paaugstināts klīrenss (210 mm), pilnpiedziņa un daudzsološas apvidus braukšanas potences. „Volvo” arī salona ietilpības ziņā ir līdzvērtīgs mūsu degustētajam japānim. Taču „XC70” pat vislētākajā komplektācijā ir ievērojami dārgāks par maksimāli nopakotu „Outback”. „Volvo XC70” ar D4 163 ZS dīzeli cena sākas no 42 765 eiro. „Subaru Outback” modifikācijai ar 2,5 litru benzīna motoru sākuma cena ir 29  800 eiro, bet 2,0 litru bokserdīzelim cenas sākas no 32 400 eiro. Bet „Audi A6 Allroad Quattro” cenas vispār sākas tikai no 60 tūkstošiem eiro. Pie „Subaru” visceļu universāļa tiešajiem konkurentiem pieskaitāmi arī tādi auto kā „Opel Insignia Country Tourer” ar 195 ZS divlitru turbodīzeli, kura cena sākas no 30 050 eiro. Taču šis (tāpat kā krietni dārgāks „VW Passat Alltrack”) tomēr nav patstāvīgs pilnpiedziņas modelis, bet gan parasta universāļa pilnpiedziņas versija ar nedaudz paaugstinātu klīrensu (180 mm) un „off-road” stila virsbūves apdares elementiem, kas elegantā automobiļa izskatu papildina ar diskrētu samākslotas brutalitātes piedevu.

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-