Frankfurte 2015 - Google auto nebūs pedāļu un stūres.

Pievienots: 23. septembrī 2015 07:33 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Līdz Frankfurtes autoizstādei Google mazais bezpilota auto prototips nav ticis, tā vietā kompānija atsūtījusi projekta vadītāju Krisu Urmsonu, kas sniedzis interviju vācu medijiem, skaidrojot dažus būtiskākos jautājumus, tostarp arī to, kādēļ Google Car nebūs pedāļu un stūres.





Google auto projekta vadītājs Kriss Urmsons pašlaik Frankfurtē notiekošās autoizstādes ietvaros vācu medijiem apstiprinājis, ka tas ir bijis grūts lēmums, taču: „Bezpilota automobiļa izmēģinājumu laikā mēs pārliecinājāmies, cik grūti pasažieriem koncentrēties satiksmes plūsmai un apkārt notiekošajam, tādēļ izveidojoties nestandarta situācijai, kaut ko izlabot ir grūti tā iemesla dēļ, ka pasažieriem nav pilna priekšstata un informācijas par satiksmes apstākļiem, kā tas būtu, vadot parasto automobili un sekojot apkārt notiekošajiem procesiem.”

Tādejādi Google nolēmis visu situāciju pārvaldīšanu uzticēt elektronikai. Uz jautājumu, vai bezpilota automobilis vienmēr būs labāks par cilvēku, Urmsons atbildējis, ka situācijas mēdz būt dažādas, taču ir skaidrs, ka elektroniski vadāms auto nekad nepārkāps noteikto ātruma ierobežojumu: „Ja pie skolas ir uzstādīta zīme, ka jābrauc ne ātrāk par 25 jūdzēm stundā, tad bezpilota auto to arī darīs atšķirībā no cilvēka, kas var izlemt šajā vietā braukt arī ar ātrumu 35 vai 40 jūdzes.” Arī ekstrēmās situācijās tas var darboties labāk – ja cilvēkam nonākot šādā situācijā ir pārāk maz laika, lai pieņemtu pareizo lēmumu un darbības ar pedāļiem un stūri notiek intuitīvi, tad elektronika ir „bezkaislīga” un rīkosies, izvērtējot prioritātes. Uz jautājumu, ko Google Car darīs tad, kad sadursme ir nenovēršama, projekta vadītājs atbildējis, ka, pirmkārt, bezpilota auto no daudzām šādām situācijām pratīs izvairīties tik tālu nemaz nenonākot, bet, ja tomēr, tad tas „būs mācīts izvēlēties mazāko ļaunumu” – vispirms tas mēģinās nenodarīt traumas cilvēkiem un velosipēdistiem, tad izvairīties no braucošiem automobiļiem un tikai tad seko nekustīgi objekti – koki, ceļa konstrukcijas u. tml.

Jautājumu un problēmu, ko risināt ir daudz, taču Google virzās uz priekšu labā tempā, katru nedēļu testos nobraucot 10 000 jūdzes (16 000 km), tādēļ funkcionējošs un drošs bezpilota auto, kas nogādās pasažierus no punkta A līdz punktam B ir dažu tuvāko gadu jautājums. 



Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565