Dodge Caliber degustācija

Pievienots: 14. martā 2010 01:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

"Dodge Caliber" ir laba ideja – askētisks, robusts jauniešu auto, kas apvieno kompaktklases, minivena un bezceļnieka īpašības.Jebkāds, tikai ne mīļš! Tieši ar šādu reklāmas saukli Latvijā tiek piedāvāts "Dodge Caliber", kas veidots klasiskajā amerikāņu brutālā dizaina stilā – agresīvs, izaicinošs, pat nedaudz draudīgs. Krusteniskais radiatora režģis, gludās plaknes, asie stūri, sportiskās riteņu arkas rada nobeigtu iespaidu. Dizains, kas sit pakrūtē, nevis sniedz roku sveicienam. Auto, kas pozicionēts aktīvai jauniešu auditorijai. Nu jā, nu kurš jaunietis gan negrib būt kruts, vismaz tik ilgi, kamēr pati dzīve tam nesados pa purnu. Tomēr mūsu apskatītais "Caliber" nebūt nav pats brutālākais amerikāņu autobūves pēdējo gadu darinājums. 



Jaunais auto veidots sadarbībā ar "Mitsubishi" - "Caliber" un "Lancer" esot viena bāzes platforma. Amerikā šis auto ir pieejams ar pilnpiedziņu un 2,4 litru dzinēju, un tad viss nostājas savās vietās, bet eiropiešiem būs jāsamierinās ar tādām paliekām kā nepierasti augstais 195 mm klīrenss un bezceļinieka izskats. Rezultātā "Caliber" nav īsti iekļaujams nevienā klasē, jo apvieno kompaktklases, džipa un minivena īpašības.

Ar šo auto "Dodge" zīmols atgriežas Eiropā. Tā priekšteči Vecā kontinenta iekarošanā 90.gados bija "Dodge Neon" kompaktklases sedans, bet vēl agrāk, 70.gados – 5 metrus garais "Dodge 3700" sedans.



Kāpjam iekšā Caliberā un mēģinām iekārtoties. Nu vietas šeit ir gana. Sēdpozīcija ir augsta, džiperīga. Tādā ir ļoti viegli iesēsties – iekāpšana un izkāpšana ir ērta. Diemžēl perfekto sēdpozīciju neļauj izmantot stūre – tā nav regulējama dziļumā – tikai augstumā. Sēdekļiem ir labi sānu balsti, kas stingri notur muguru. Neskatoties uz salona kompaktklases izmēriem vietas ir daudz gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Salonā visas tehno stilā veidotās plaknes un stūri ir ne tikai asi, bet nepierasti cieti. Viss, izņemot sēdekļus un stūri ir klāts ar cietu, lētu plastmasu - panelis, viduskonsole, durvju apšuvums, elkoņbalsti... Nav automātiskās tuvās gaismas, toties izslēgt gaismas neviens neaizmirsīs - auto sāk pīkstēt neciešamā balsī atgādinot, ka jāizslēdz lukturi, pīkst arī tad, ja atveram durvis, kamēr atslēga vēl aizdedzē. Iebūvētā 9 skaļruņu audiosistēma gan ir laba! Šeit ir paredzēts sešu disku mainītājs, bet arī no radio skaņa ir teicama, ar plašām regulēšanas iespējām. Interesants risinājums ir tā saucamie „piknika skaļruņi”- kad bagāžnieka vāks ir pacelts, skaļruņus var atlocīt uz āru. Tādejādi auto pārvēršas par tādu kā piknika magnetolu, kas var pieskandināt jebkuru brīvdabas tusiņa vietu. Jauniešiem noteikti patiks. Tomēr jāatzīmē, ka bagāžnieka vāks ir salīdzinoši smags un neērti aizverams. Vēl viens interesants risinājums ir uzlādējams kabatas lukturītis, kas paslēpts bagāžnieka jumtā pie lampiņas, ko var viegli izņemt, ērti lietot un viegli ielikt atpakaļ.

Bagāžas telpa.

 Atgriežoties no laukiem tādai kārtīgai latviešu ģimenei, visiem lauku labumiem šeit vietas nepietiek. Vietas šeit nav vairāk kā pierasts kompaktklasē, grīda ir gluda, bet viscaur no cietas plastmasas. Aizmugurējo sēdekļu atzveltne dalās attiecībā 1:2 un ir nolaižama, iegūstam gludu kravas telpu, kurā nu var iekraut pat ledusskapi.

Braucam!

Piekare drīzāk ir eiropeiska nekā amerikāniska. Stūre "Caliber" nav par vieglu un nav arī par stingru, var just saikni ar ceļu. Uz asfalta pasmagais auto ar augstu smaguma centru turas necerēti komfortabli un stabili, pat asās virāžās nenotiek neparedzamas svārstības. Baudām relaksējošu komfortu. Bet, kad parādās nelīdzenumi, auto visai pacietā piekare cenšas absorbēt katru triecienu, un pagaidām visas daudzās plastmasas detaļas grabēt netaisās. Tiesa, šāda nevainojama uzvedība novērojama atļautajos ātruma režīmos. Pie lielāka ātruma auto gaita var kļūt bīstami nestabila un tad labāk aizmirst par straujiem manevriem uz nelīdzena ceļa. Laikam jau amerikāņi pozicionējot "Caliber" kā jauniešu auto, nevēlas lai jaunieši trakotu uz ceļiem. Efektīgi izskatās 17 collu riteņu diski, bet vienas piemērotas riepas vidējā cena varētu būt kādi 180 Ls.



Mūsu degustētais auto ir aprīkots ar 2.0 litru dīzeļa 140 zs dzinēju, piecpakāpju automātisko pārnesumu kārbu. Nevarētu teikt, ka dzinējam nepietiek jaudas, tomēr apmierinošs paātrinājums nav jūtams motora apgriezienu zemajā diapazonā. Kad auto ir labi ieskrējies, tad gan – apdzīšana uz šosejas notiek kā rotaļājoties. Motors tikai izdod dobju rēcienu, un apdzenamais attālinās labi pārskatāmajos atpakaļskata spoguļos. Pārnesumu pārslēgšanas svira masīva un atrodas pa rokai, tikai ne vienmēr var precīzi trāpīt otrajā robā. Varat neticēt oficiālajiem datiem par auto ekonomiskumu, bet mums ar vienu pilnu bāku pietika, lai divās dienās apskatītu Jēkabpili, Ventspili un vēl atgrieztos Rīgā ar tikko iedegušos indikatora lampiņu.

"Caliber" ir laba ideja – askētisks, robusts jauniešu auto, kas apvieno kompaktklases, minivena un bezceļnieka īpašības. Ja nav ambīciju pēc augstas kvalitātes apdares un sportiskas gaitas, tad šo auto der pamēģināt. Kad divās dienās pieveikti apmēram 700 km un auto vēl nav kļuvis nogurdinošs, viss ir kārtībā. Labs "Caliber" attaisnojums būtu zema cena, bet mūsu degustētā auto cena ir gandrīz sasniedz 21 tūkstoti eiro. Kuram gan jaunietim Latvijā tas būs pa kabatai?

5.06 (114)

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-