„VW Touareg” degustācija

Pievienots: 3. jūnijā 2015 09:32 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Lai arī šīs klases automobiļiem nav un nevar būt racionāla pamatojuma, jaunajā tūkstošgadē to popularitāte ne tikai Amerikā, bet nu jau arī vecajā Eiropā turpināja nepārtraukti augt. Redzot šā perspektīvā tirgus izaugsmi, arī „Volkswagen” iesaistījās un 2002. gada rudenī startēja apvidus auto segmentā ar savu modeli „Touareg”, turklāt uzreiz tēmējot uz augstāko līgu.

Sahāras kreiseris „Touareg”

 Bet no kurienes mašīnai šāds dīvains vārds? Tuaregi ir berberu klejotāji, kas sastopami Sahāras tuksnesī un Āfrikā. Unikāli sava dzīvesveida dēļ, jo ir vienīgā tauta pasaulē, kuras vīrieši staigā ar… aizklātām sejām. Tā ir sena matriarhāta tradīcija — apprecoties, kad vīrs ienāk sievas ģimenē, seja nabadziņam ir jāaizklāj tādēļ, lai šo ģimeni pasargātu no svešinieka galvā mītošajiem ļaunajiem gariem. Tikai pēc tam, kad „Volkswagen” laida klajā savu apvidus automobili, pasaules civilizētā sabiedrība uzzināja, ka šādas tradīcijas saglabājušās vēl mūsdienās. 

„VW” pirmais sērijveida apvidus automobilis „VW Touareg” tika izstrādāts sadarbībā ar kompāniju „Porsche”, turklāt ražots vienkopus ar modeli „Cayenne”, kā arī vēl vienu tiešo konkurentu — „Audi” modeli „Q7”. Automobilim ir nesošā virsbūve, bet dzinējs un balstiekārta ar dubultām šķērssvirām priekšā un aizmugurē piemontēti pie īpašiem balstrāmjiem, lai mazinātu trokšņu līmeni. VW balstiekārta pieejama divos variantos — ar tradicionālām atsperēm vai pneimatisko piekari, kas automātiski regulē klīrensu sešās iespējamās pozīcijās 160—300 mm diapazonā. Pirmais „Touareg”, lai gan vairāk izskatījās pēc liela resna golfa nekā pēc apvidus auto, „Volkswagen” vienā rāvienā iecēla „Premium” apvidus mašīnu saulītē. Dāsni apgādāts ar modernākajiem dzinējiem un jaunākajām tehnoloģijām, „Touareg” tika arī pie eleganta salona, kas neko daudz neatpalika no „Mercedes-Benz ML” interjera, par ko reiz pārliecinājāmies arī mēs šo abu auto salīdzinošajā degustācijā.



„VW Touareg” dizainā ir nekļūdīgi atpazīstams klasiski folksvāgeniskais stils. Tie paši sejas vaibsti ar raksturīgo radiatora resti, segmentētiem lukturiem un izliektiem spārniem. Savā lietišķajā atturībā „Touareg” pat izskatās solīdāks par „pižonīgo” radinieku „Cayenne”, bet uz pārējo prestižo apvidus automobiļu fona ir ļoti miermīlīgs. Pagājušajā gadā „VW Touareg” modelis kārtējo reizi tika atjaunināts. „Touareg” nu ir jaunekļa — septītā golfa — seja un jaudīgāks 3 litru dīzelis, kā arī papildināts standartaprīkojums. Skatā no ārpuses izceļas jauni bamperi, radiatora reste un biksenona lukturi, par kuriem vairs nav jāpiemaksā. Taču galvenās pārmaiņas atrodamas zem motora pārsega — tas ir jauns 3 litru „V6 TDI” ar 262 zirgspēkiem bijušo 245 ZS vietā. „AutoInfo” degustācijai tika nodota „V6” dīzeļversija ar fantastisku griezes momentu un slaveno maināmā klīrensa pneimatisko piekari, kas spēj pacelt auto par 140 mm, ar „VW 4XMotionTM” pilnpiedziņu, kura ļauj uzvarēt vairāk nekā pusmetru dziļus ūdens šķēršļus bez kāju saslapināšanas un motora noslāpšanas riska.



Jau agrāk „Touareg” interjers izpelnījies preses un klientu atzinību pat tādās komfortmīļu valstīs kā ASV, Kanāda un Austrālija. Iespējams, tāpēc jaunā auto salons ieguvis vien kosmētiskus uzlabojumus. Salonā nekas daudz nav mainījies, izņemot dažus jaunus apdares materiālus. Lielais „televizors” vidus konsolē varbūt arī nav jaunākais tehnikas sasniegums, taču tam par labu runā lieli burti un vienkārša lietošana. „Touareg” piedāvā „lielceļu karaļa” cienīgu vadītāja sēdpozīciju, ko tik ļoti iecienījuši apvidus auto īpašnieki. Arī stūres un sēdekļu regulēšanas iespējas ir ļoti plašas, lai ikvienam augumam pie stūres būtu ērti. Priekšējie sēdekļi ir apjomīgi un ērti, starp tiem izvietots pamatīgs plats „Hummer” tipa tunelis, tā ka priekšā sēdošie atrodas tik tālu viens no otra, ka īpašos gadījumos viņiem var pat pietrūkt savstarpējā kontakta iespējas. Vadības ierīces ir ļoti parocīgas un ērti lietojamas, audiosistēma un navigācijas ierīce ar skārienjutīgo ekrānu ir viena no vienkāršākajām, kādu mums gadījies redzēt. Mūzikas sistēmas jauda un desmit skaļruņi nodrošina pilnīgu un skaidru skaņu pat izsmalcinātas rokmūzikas cienītājiem. Salonā pieciem vietas pietiks atliku likām, taču „Volkswagen” nepiedāvā septiņvietīgās „Touareg” versijas, kā daži citi apvidus auto ražotāji. Bagāžnieks ir liels, turklāt, bīdot sēdekļus, iespējams mainīt prioritātes starp kravas telpu un vietu aizmugurē sēdošajiem. Interjera kvalitāte nerada nekādas šaubas, lielākā daļa materiālu ir augstvērtīgi, taču ir grūti nepamanīt, ka daļa interjera elementu ir tādi paši kā divreiz lētākajos „Volkswagen” modeļos.



„Touareg” modifikāciju klāsta virsotnē ir versija ar „V8” dīzeļdzinēju, taču tie, kas vēlas būt draudzīgi videi, var izvēlēties hibrīdversiju ar 3,0 litru „V6” benzīna kompresordzinēju. Tomēr zelta vidusceļš ir un paliek jaunais „V6” dīzelis — ne tikai tāpēc, ka jaudas tam netrūkst, bet arī tāpēc, ka ir lētākais un ekonomiskākais. Tas ir ievērojami jaudīgāks par 204 ZS bāzes modeli un ir vienīgais „Touareg” motors, kam par 1700 eiro var piepirkt „Terrain Tech” bezceļu aprīkojumu. Mūsu degustētajam tumšzilajam „VW Touareg” zem motora pārsega ir tieši šis pieminētais 3 litru „V6 TDI” ar 262 zirgspēkiem bijušo 245 ZS vietā, plus ārkārtīgi spēcīgu griezes momentu — 580 ņūtonmetri. Jaudas palielinājums uzreiz ir jūtams un reāli izmantojams. Vairāk nekā divas tonnas smagais auto viegli paātrinās, astoņu ātrumu DSG „automāts” bez aizķeršanās šķirsta pārnesumus turp un atpakaļ, pēc vajadzības arī pārlēcot dažām pozīcijām. Sešcilindru dīzeļmotors darbojas mierīgi, salonā ir laba skaņas izolācija. Tikai samazinot ātrumu, pārslēgšanos uz leju pavada attāli dīzeļa rūcieni. Degvielas patēriņš pārsteidzošs tik lielam auto — 8 litri uz šosejas, 10—12 litri pilsētā. Latvijā pārdotajiem visiem jaunajiem „Touareg” ir 100 litru degvielas tvertnes, tāpēc ar vienu uzpildi var aizbraukt ļoti tālu. Braucienā rodas sajūta, ka visa automašīnas konstrukcija pasažierus salonā cenšas izolēt no ārpasaules. Interesanti, ka optimālais pneimopiekares režīms izrādījās tieši „Sport”, kurā automobilis joprojām paliek pietiekami komfortabls, taču labāk vadāms, kamēr „Comfort” režīmā gaita kļūst gāzelīgāka un izteiktāk jūtamas virsbūves svārstības. „Touareg” stūres iekārta ir diezgan viegla, pat nedaudz inerta, tomēr stūres reakcijas ir asas un vadāmība — pārliecinoša, bet, pateicoties pastāvīgajai pilnpiedziņai, saķere ar ceļu ir nevainojama. Vienīgi „Start-stop” sistēma izpelnījās degustatoru aizrādījumu, jo tā pie katras mazākās iespējas pārāk uzcītīgi mēģina apklusināt dzinēju. 



Pazeminātie pārnesumi, aizmugurējā diferenciāļa bloķēšana un palielināts klīrenss ļauj šim auto „Terrain Tech” komplektācijā uzvesties kā visurgājējam. Pārējiem modeļiem ir parasta „4Motion” pilnpiedziņa ar pašbloķējošu starpasu diferenciāli, kas arīdzan nodrošina visai ievērojamu pārgājamību vairumā iedomājamo situāciju. Degustētajam auto vidustunelī ir divi ripuļi: viens — lai pārslēgtos starp „on-road” un „off-road” režīmiem, otrs — lai manuāli regulētu mašīnas klīrensu. Starp tiem — mazs, gandrīz nemanāms slēdzītis trīs braukšanas režīmu pārslēgšanai — „Normal”, „Comfort” vai „Sport”. Pēc degustācijas secinām, ka „Touraeg” tehniskā patstāvība jau ir sasniegusi tādu līmeni, ka manuālā transmisija šķiet vairs nevajadzīga. Rokas kārba taču neļaus tā vienkārši saslēgt ģeniālās transmisijas kloķīšus, ielikt „draivā” un turēt gāzi, līdz „Touareg” pats aizķepurosies līdz apledojuša kalna virsotnei. Šajā ziņā „Touareg Terrain Tech” komplektācijā ir līdzvērtīgs „dinozauram” „Toyota Land Cruiser” un krietni pārāks par ekskluzīvo „mamutu barvedi” „Audi Q7”. Tiesa, vairākums „Touareg” īpašnieku, gluži tāpat kā mēs šīs degustācijas ietvaros, tā arī nekad neuzzinās savas automašīnas reālo varēšanu, taču viņu pašapziņu noteikti paaugstina teorētisko „off-road” iespēju rezerve. Jo šis auto ziemas apstākļos ir nenogremdējams „Titāniks”, ar kuru vari ne tikai droši braukt pāri sētnieku uz Rīgas ielām sastumtajām kupenām un nebaidīties no augstām apmalēm, bet arī bez bažām pārvietoties pa Jūrmalas tālāko galu — Kauguriem, autoceļa P128 sākumu, no Asaru prospekta līdz pagriezienam uz Ķemeriem, kur pagājušajā rudenī tika pilnībā noņemts ceļa asfalta segums un izraktas pazemes trubas, un tad viss pamests līdz pavasarim, atļaujot šajā posmā vienvirziena satiksmes kustību, kā rezultātā ikviens braucējs ar savu auto bez brīdinājuma nokļūst visekstrēmākajā bezceļu poligonā, kādu jebkad nācies piedzīvot jebkuras pilsētas robežās…

Degustācijas secinājumi

„VW Touareg” ir miera osta uz riteņiem, kluss lielceļu kreiseris tālām distancēm. Nepiespiestā, līdzsvarotā gaita un motors, kuram divtonnu auto šķiet gluži kā pūciņa, automobiļa iekšējā sakārtotība, jaudas potenciāls un pakļāvība rada fantastisku mieru, pilnīgi neatkarīgi no jebkādiem laika un ceļa apstākļiem. Ko gan vairāk no auto vispār var vēlēties? Jā, iespējams, „BMW X5” brauc asāk un sportiskāk, toties „Touareg” kopumā ir omulīgāks auto. Un pircēju, kas notēmējis uz „Touareg”, pilnīgi noteikti nepiesaistīs BMW lecīgais imidžs, jo viņam svarīga būs diskrēta atturība un iespēja nopirkt džipu, kas nemaz neizskatās pēc džipa. „VW Touareg” ir pārliecinoši nostiprinājies lielo „Premium” krosoveru līgā, un ne tikai ar cenu vien. Protams, automašīnai šajā cenu grupā vienmēr būs alternatīvas, tomēr līdzvērtīgs „Audi Q7” vai „Mercedes ML” noteikti būs dārgāks. „Volkswagen Touareg” sākuma cena ir 51 181 eiro, bet ar 262 ZS dīzeļdzinēju tas maksās 53 432 eiro. Taču labi aprīkota „Touareg” cena jāmeklē pie 60—70 tūkstošu eiro atzīmes. 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-