Pievienots: 2. martā 2015 10:27 | Autors: Kaspars Bergmanis | Komentāri: (4)
Maz būs tādu aktīvo autobraucēju, kuriem kaut reizi dzīvē nebūs gadījies kāds nepatīkams pārsteigums buktes izskatā uz auto virsbūves. Šī siltā ziema ar saviem dubļiem un sāļiem veiksmīgi nomaskēja auto virsbūves nelielās švīkas un buktes, bet, iestājoties siltam un sausam laikam, skats uz daža laba auto virsbūvi paveras ne tas labākais. Un tad auto īpašnieks nespēj tikt gudrs, no kurienes buktes radušās.Pateicoties auto modei, no daudzu jaunu auto modeļu virsbūvēm ir pazudušas sānu aizsarglīstes, kuras sauc par moldingiem. Skaisti un eleganti izskatās šo automobiļu sānu līnijas, bet, tiklīdz šaurā stāvvietā kāds blakus stāvoša auto braucējs, atverot savas durvis, uzšaus šādam skaistulim pa sāniem, bukte garantēta. Nereti auto cieš no vandaļiem, kuri aiz bezdarbības iesper pa sāniem, gadās arī, ka stiprā vējā nolauzts zars uzkrīt uz auto jumta. Ierasta prakse šādu kosmētisku defektu novēršanai ir doties uz specializētu auto virsbūves servisu, kur bojājumu nošpaktelēs un nokrāsos. Lai servisā saremontētu spārnu, jārēķinās aptuveni ar vismaz četrām darba dienām un aptuveni 200 EUR lieliem izdevumiem. Bet ko jūs teiktu, ja šādu defektu varētu novērst stundas laikā, saglabājot oriģinālo krāsojumu, par ievērojami mazāku summu?
Februāra nogalē autocentrs „Car port” uz savdabīgu šovu uzaicināja laikraksta „AutoInfo” korespondentu un apdrošināšanas sabiedrību ekspertus, lai novērtētu jaunu servisa pakalpojumu — virsbūves defektu (buktīšu) novēršanu bez špaktelēšanas un krāsošanas. „Car port” ekspertu birojs iekārtots Senču ielā 2, Rīgā, kur tiek veikta automobiļu virsbūves bojājumu novērtēšana un remonta tāmju izstrādāšana, kā arī buktīšu remonts un krāsojuma keramiskās aizsardzības uzklāšana.
Klientu pieņemšanas telpā atrodas tīrs un samērā jauns „Audi A6”. Servisa vadītājs Gints mūs iepazīstina ar burvju mākslinieku Artūru, kura pārziņā ir buktīšu remonts. Tas bija kā zibens no skaidrām debesīm: Artūrs iesaucās — nu sākam! — un tajā pašā brīdī ar baigu blīkšķi iespēra pa glītā „Audi” aizmugurējo spārnu. Tur tagad bija redzama ievērojama bukte ar skaidri saskatāmu kurpes protektora nospiedumu. Ar to Artūram vēl nebija gana — paņēmis rokā dzelzs stieni, viņš pāris reižu iesita pa priekšējām durvīm, izveidojot garenas buktes, kādas parasti var iegūt stāvvietās. Redzot šādu skatu, tirpas noskrēja pār ādu, bet mierināja doma, ka Artūrs zina, ko dara, jo viņš bojā personīgo auto — gluži kā triku meistars, kurš ar āmuru sasit pulksteni, kurš pēc brīža atkal būs sveiks un vesels. Kamēr burvju mākslinieka asistents demontēja lukturi no svaigi sasistā aizmugurējā spārna, pats triku meistars ķērās pie durvju remonta — gluži kā golfa spēlmanis, kuram ir visdažādākās nūjas —, apbruņojies ar speciāliem instrumentiem, kas paredzēti, lai izlīdzinātu buktes no visneērtākajām pozīcijām. Sava priekšnesuma laikā Artūrs komentēja darba procesu, un pēc 30 minūtēm buktes no durvīm bija izzudušas. Tagad kārta pienākusi sasistajam spārnam. Artūrs strādā ātri un precīzi, laiku pa laikam nomainot instrumentus, un no dažādiem leņķiem stiprinot speciālu lampu, kura izgaismo darba virsmu. Lai izspiestu bukti no aizmugurējā spārna un padarītu nepamanāmu, meistars darbojas teju stundu.
Artūrs vairākus gadus nostrādājis „Volkswagen” rūpnīcā, kurā arī ieguvis savas darba iemaņas.
Pirms jauns auto izripo no rūpnīcas, viņu īpašā apgaismojumā pārbauda un katru bukti apvelk ar īpašu zīmuli. Pēc tam šīs buktes tiek izvilktas un auto dodas uz salonu.
Šis remonta veids ir radies Amerikā un ir tur ir ļoti populārs. Ne mazāk populārs tas ir arī Eiropā, Alpu apkārtnē, kur automašīnas mēdz bojāt krusa, kuras graudu lielums vairākkārt pārsniedz pie mums ierasto. Galvenā atšķirība ir tā, ka šis remonta veids savā ziņā ir evolucionējis un augstas klases amata meistari ir iemācījušies likvidēt virsbūves bojājumus, kas 10—20 reizes pārsniedz krusas radītos defektus. Autocentra „Car port” speciālisti ir gatavi lauzt tradicionālos virsbūvju remonta stereotipus, par ko mums bija iespēja pārliecināties klātienē.
„AutoInfo” Pirms kāda laika publicēja rakstu par vienkāršu, bet noderīgu lietu — auto krāsas biezuma mērītāju. Patiecoties šai mērierīcei, var noteikt, cik bieza ir auto krāsojuma kārta. Ja auto krāsas biezums pārsniedz 200 mikronus, tad šis auto ir ticis atkārtoti krāsots. Pavisam nesen Artūrs remontēja kādu „Premium” klases limuzīnu, kurš Vācijā cietis krusas dēļ. Uz auto virsbūves bija divarpus tūkstoš buktīšu, kuras tika novērstas, saglabājot oriģinālo krāsojumu, un šis darbs aizņēma pusotru mēnesi. Špaktelējot un krāsojot šādu auto, bet pēc tam pārbaudot ar krāsas biezuma mērītāju, varētu konstatēt, ka auto ir nopietni remontēts, jo špakteles kārta var sasniegt teju piecus milimetrus 120 mikronu vietā. Tādu spēkratu būs ļoti problemātiski pārdot.
Galvenās šā remonta veida priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālo virsbūvju remontu ir samazinātais remonta laiks, jo parasti vidējas sarežģītības remontu var paveikt vienas dienas laikā. Automašīnai netiek aizskarts oriģinālais krāsojums, kas saglabā tās sākotnējo vērtību un palielina veiksmīgas pārdošanas iespējamību nākotnē. Nav jāsatraucas arī par krāsas atšķirībām starp detaļām, ko bieži vien var novērot pēc automašīnas krāsošanas. Un visu jau minēto atliek papildināt ar remonta cenu, kas noteikti izkonkurēs tradicionālā remonta izmaksas.
Diemžēl Artūrs nav burvis un visas buktes to specifiskās atrašanās vietas dēļ nevar iztaisnot un arī noskrāpēto krāsu uzaudzēt. Tādus bojājumus vajadzēs špaktelēt un krāsot, ko, starp citu, ļoti profesionāli prot „Car port” servisa centrā Mārupē, Stīpnieku ceļā 24.
Sena paruna vēsta: „Ja problēmu var atrisināt ar naudu, tad tā nav problēma, bet izdevumi!” Buktīšu remonts ir izdevumi, bet krietni mazāki.
Komentāri:
<p><a href="https://paintlessart.lv">Удаление вмятин без покраски!</a></p>
<a href="https://paintlessart.lv">buktes remonts!</a>
[url=https://paintlessart.lv]buktes izvilkšana[/url]
https://paintlessart.lv