„Volkswagen Golf Sportsvan” degustācija

Pievienots: 19. janvārī 2015 18:15 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

VW Golf” jau septiņās paaudzēs ir viens no visvairāk pārdotajiem automobiļiem Eiropas tirgū. Konservatīvie vācieši nekautrējas ekspluatēt pārbaudītas vērtības, un tieši stila konsekvences, pārbaudītās funkcionalitātes un kvalitatīvā izpildījuma dēļ eiropieši gadu desmitos saglabā uzticību golfiņam. Tāpēc vēl pirms „Golf Sportsvan” pirmizrādes bija skaidrs, ka „Volkswagen” neriskēs eksperimentēt ar dizainu. Ražotājs labi apzinās, ka avangards nav tas, ko sagaida golfu cienītāji.„Golf Sportsvan” modeļu rindā aizstāj „Golf+” modeli, kura būtiskākā atšķirība bija paaugstinātā virsbūve par deviņarpus centimetriem, bet citi ārējie izmēri nebija lielāki kā „Golf” piecdurvju hečbekam. Tagad „Sportsvan” līdz ar nosaukuma maiņu pieaudzis visos izmēros un radikāli mainījis izskatu — apaļīgo formu vietā nākušas skarbās septītā golfa līnijas ar lecīgo šķautni durvju rokturu augstumā. Nošķeltas sānlodziņu apakšas un daudz hroma detaļu liek „Sportsvan” izskatīties prestižākam un dārgākam — labā ziņa tiem, kuri meklē „Premium” mašīnai līdzvērtīgu produktu. „Sportsvan” visos izmēros (garums 4338 mm, platums 1806 mm, augstums 1577 mm, riteņu garenbāze 2685 mm) ir jūtami lielāks par savu bāzes modeli. Tas ir par 80 mm garāks un par tikpat platāks, kā arī par 120 mm augstāks par parasto septītās paaudzes golfu. „Sportsvan” ir modelis, kas pārsteidzošā veidā vienlaikus izskatās gan stilīgs, gan bezpersonisks un grib vienlaikus būt gan hečbeks, gan minivens. Eiropas autožurnālisti tomēr „Golf Sportsvan” visbiežāk pieskaita kompakto minivenu kategorijai, kurā šis folksvāgens jūtas ļoti komfortabli, lai arī visos ārējos izmēros nedaudz piekāpjas „Citroen C4 Picasso”, „Renault Scenic” un „Ford C-max”.

„VW Golf” salons allaž bijis ergonomikas etalons un tāds paliek arī „Golf Sportsvan”. Tas gan vairs nav „vecais labais golfiņš”, jo šajā auto var „ērti ieiet”, nevis iesēsties. Tomēr vadītāja vieta šķiet pierasta, ērta un pazīstama. Panelis pirmajā brīdī atgādina „Golf”, taču pēc tam pamanu vertikālākas ventilācijas lūkas un dažas citas atšķirības. Vadības pults iekārtota tipiski „foksvāgeniskā” stilā, viss atrodas tieši tur, kur tam jābūt — tikai nospied starta pogu, piešķil un brauc! Pilota vieta nav zema un sportiski dziļa kā parastajam golfam, tomēr ar pietiekamu sānu noturību. Sēdeklis piemērojams jebkura braucēja auguma prasībām — viena no retajām kompaktklases mašīnām, kura derēs arī divmetrīgam basketbolistam. Stūrei plaši regulējams gan augstums, gan tālums. Tāpat pierasts šķiet pedāļu izvietojums tieši pa spērienam, pedāļu gājieni ir īsi un saprotami. Šajā golfā vairāk vērības nekā jebkad veltīts pasažieru ērtībām. Aizmugurējās durvis ir pietiekami platas, bet pasažieru dīvānu var atbīdīt 18 cm tālāk, tā iegūstot limuzīnisku vietu kājām. Priekšā sēdošajiem pasažieriem golfā visās paaudzēs vietas bijis diezgan, tagad no salona gabarītu izaugsmes tie ieguvuši vienīgi vairāk platības virs galvas, taču ievērojami plašāk kļuvis otrajā sēdekļu rindā, tur tagad var droši sēdināt pat trīs pieaugušus pasažierus. Jaunais modelis ļauj netraucēti baudīt ceļojumu, pateicoties papildu brīvībai galvas, plecu un ceļgalu zonā, kā arī lieliskai redzamībai un plašākam apvārsnim. Ievērojamais pieaugums ārējās dimensijās ļāvis sportsvanam iegūt par 30 procentiem lielāku bagāžas nodalījumu nekā parastajam golfam. Sportsvanam bagāžnieka ietilpība ir 500 litri, ko var palielināt līdz 590 litriem, izmantojot aizmugurējo sēdekļu bīdīšanas iespēju. Šos sēdekļus iespējams arī salocīt, iegūstot 1520 litru telpu ar līdzenu grīdu. Šāda maksimālā ietilpība pelna cieņu, taču tomēr nav tik liela kā populārākajiem miniveniem „C4 Picasso” (1851 litri), „Scenic” (1870 litri) un „C-max” (1723 litri).

Dzinēju gammā „Sportsvan” pircējam izvēlēties nākas vai nu starp diviem benzīndzinējiem ar 1,2 un 1,4 litru darba tilpumu, vai tradicionālo 1,6 TDI. Toties transmisijas pieejamas trīs veidu — piecu vai sešu pārnesumu mehānika un septiņu pakāpju DSG. Vēl varam izvēlēties starp trīs komforta aprīkojuma paketēm — „Trendline”, „Comfortline” un „Highline”. Dažas drošības un komforta ekstras līdz ar „Sportsvan Volkswagen” automašīnā nonākušas pirmoreiz, piemēram, aklo zonu detektors un apsildāma stūre. Kompaktvenā var dabūt lielāko un dārgāko navigāciju, adaptīvo piekares regulēšanu, adaptīvo kruīzkontroli, atpakaļskata kameru, noparkošanās asistentu un pat ekskluzīvu „Dynaudio” stereosistēmu.

Degustētajam auto zem motora pārsega dzīvo 1,4 TSI benzīna dzinējs ar 150 zirgspēku jaudu, kas draudzējas ar „blue motion” tehnoloģijām un septiņu pakāpju DSG automātisko pārnesumu kārbu. 1,4 litru TSI motors pārsteidz ar apņēmīgu un klusu gaitu, turklāt degvielas patēriņš, kuru ražotājs „Golf Sportsvan” ar 1,4 TSI paredzējis 5,4 litru apmērā kombinētā ciklā, reālajā dzīvē nav nemaz tālu no patiesības. „Sportsvan” brauc gandrīz kā parasts golfs, tikai jūtams, ka tas ir lielāks un smagāks. Precīzs, mierīgs, nosvērts. Šie trīs vārdi vislabāk raksturo lielā golfa gaitas īpašības. Pārsteidz perfektā skaņas izolācija. „Sportsvan” skaņas izolācija ir tik laba, ka dažkārt sniedz nepareizu priekšstatu par ātrumu un laika apstākļiem aiz loga. Pilnībā izbaudīt braukšanu ar VW lepnumu — DSG pārnesumkārbu — var tad, ja uz stūres ir ātrumu slēgšanas taustiņi manuālajam režīmam, jo pārnesumkārbas kloķis izskatās tieši tāpat kā jebkuram „automātam”. Taču, nemaz neiespringstot ar taustiņu spaidīšanu, braukšana ar DSG ir viegla kā putukrējums — nospied bremzi, ieliec „draivā” un aiziet, pārnesumu maiņu pat nepamanīsi! DSG pārnesumus veido tādi paši zobratu pāri kā visparastākajā mehāniskajā pārnesumkārbā, tikai ar atšķirību, ka šeit vienlaikus tiek ieslēgti uzreiz divi pārnesumi, taču atlaists ir tikai viens no sajūgiem, tāpēc abu pārnesumu vienlaicīga darbība nav iespējama. Sajūgu darbību un pārnesumu pārslēgšanu veic elektronhidraulisks vadības bloks. Preselektīvais darbības princips ļauj vienlaikus ieslēgt tikai divus blakus esošus pārnesumus. Tas tāpēc, ka uz viena vārpstu pāra savērti visi nepāra pārnesumu zobrati, uz otra — pāra plus atpakaļgaita, un katram pārim ir savs sajūgs — tāpēc arī DSG sauc par divsajūgu pārnesumkārbu. Vienlaikus var ieslēgt, piemēram, 1. un 2. ātrumu, taču reāli darbojas tikai viens no tiem. Tāpēc DSG arī nodrošina zibenīgu pārslēgšanos — nākamais „robs” ieslēdzas 8 milisekundēs bez jebkādiem rāvieniem un griezes pārrāvumiem. Vācu autožurnālisti aprēķinājuši, ka” Golf 1.4 TSI” īpašniekam esot jānobrauc 300 000 km, lai uz degvielas patēriņa starpības rēķina atpelnītu cenas starpību starp 7-DSG un parastu manuālo pārnesumkārbu. Taču komfortu naudā neizmērīsi, un motors, kas allaž darbojas optimālā apgriezienu diapazonā, kalpos ilgāk. Salīdzinot ar automātisko pārnesumkārbu, 7-DSG ir līdz pat 20% ekonomiskāka un sver par ceturtdaļu mazāk. Kopumā jāsaka, ka „Golf Sportsvan” ikdienas apstākļos ir viens no visvieglāk braucamajiem auto, — tas panākts, pateicoties septiņpakāpju DSG kārbai un salīdzinoši mīkstajai piekarei. Pat par spīti degustācijas auto stilīgajiem diskiem ar zemprofila riepām tā nav tik cieta kā parastam golfam.

Degustācijas secinājumi

„VW Golf” arī šajā „Sportsvan” veidolā ir un paliek „Golf”. It kā jauns, tomēr līdz kaulam savējais, it kā vienkāršs, tomēr reizē izsmalcināti elegants. Tikai tagad „Sportsvan” piedāvā tādas ērtības, kādas parastajam „Golf” nekad nav piemitušas. Tā ir jauna, īpaši plaša telpas sajūta — papildus dzīves kvalitāte un drošība salonā, kas sola jaunu kustības brīvību: ceļojumi ar golfu tagad būs vēl patīkamāki! Mašīna labi izskatās, viegli brauc, un tajā var ieiet, nevis iesēsties. Cena ir vienīgais „Golf Sportsvan” trūkums. Kompaktvens ir dārgāks par „Golf Variant” universāli, un par 17 733 eiro sākumcenu tiek piedāvāts vien „1.2 TSI Trendline” versijā ar 85 zirgspēkiem. Ar patīkamāku dinamiku un aprīkojumu apveltīts „Sporstvan” maksās 20—25 tūkstošus. Taču ir vērts piemaksāt, jo „Sportsvan” ir labāks ģimenes auto nekā standarta „Golf”. Varbūt, ka šis pat ir visu laiku labākais golfs!

 

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565