Mercedes demonstrē ūdeņraža auto ar autopilotu.

Pievienots: 7. janvārī 2015 08:23 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Lasvegasas elektronikas izstādē vācu kompānija Mercedes-Benz nodemonstrējusi konceptautomobili F 015 Luxury in Motion – ar ūdeņraža enerģiju darbināmu automobili, kas komplektēts ar autopilota sistēmu.



F 015 Luxury in Motion ir 5220 mm garš, 2018 mm plats un 1524 mm augsts. Konceptam ir 3610 mm gara riteņu bāze un četras durvis, pie tam aizmugurējās veras pretēji priekšējām, lai nodrošinātu vieglāku iekāpšanu. Struktūras pamatā ir oglekļa šķiedra, alumīnijs un augstas izturības tērauds, bet spēka iekārtu veido divi elektromotori (katram 135 ZS) ar kopējo jaudu 270 ZS, kas darbojās ar ūdeņraža un skābekļa ķīmiskā procesa rezultātā iegūtu enerģiju. No vietas līdz 100 km/h koncepts paātrinās 6,7 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 200 km/h. Ar pilnām degvielas tvertnēm un uzlādētiem akumulatoriem Mercedes koncepts spēj veikt 1100 km, no tiem 200 km – tikai ar akumulatoru enerģiju. Autonomo pārvietošanos nodrošina tehnisko komponentu komplekss, kurā ietilpst lāzera un ultraskaņas skeneri, īpašas kameras un detalizētas vides kartes. Ūdeņraža auto elektronika prot sazināties ar citiem automobiļiem un infrastruktūras objektiem, pamanīt gājējus u.tml. Koncepts aprīkot ar LED diodēm radiatora režģī, kas tiek izmantotas lai informētu par to vai konceptu vada elektronika vai cilvēks: ja tās un aizmugures lukturi deg zilā krāsā, automobilim ieslēgts autopilots, ja baltā – tas tiek vadīts manuāli. Ja elektronika konstatē savā ceļā gājēju, LED elementi radiatora restē iedegsies brīdinoši sarkanā krāsā un tiks uzsākta bremzēšana. Bremzēšanas intensitāti kontrolēs automātika, ņemot vērā attālumu līdz transportlīdzeklim, kas brauc aiz muguras un tādejādi izslēdzot avārijas situācijas rašanos. Visbeidzot – gājējs tiks brīdināts ar akustisku uzaicinājumu „paiet malā.”

 F 015 Luxury in Motion ir pretēji priekšējām durvīm veramas aizmugures durvis, kas nodrošina ērtu piekļuvi aizmugures sēdekļiem. Kad automašīnu vada autopilots, priekšējos sēdekļus var pagriezt par 180 grādiem, lai pasažieri varētu ērti komunicēt viens ar otru un piedalīties sarunās. Sazināšanās ar automobiļa elektroniku notiek ar sešu speciālu monitoru starpniecību. Izvēlnes darbina ar pirkstu pieskārieniem, žestu vai acu kustības funkcijām. 

2014.gada rudenī Mercedes iepazīstināja ar nākotnes kravas auto Future Truck 2025. Ar autopilotu aprīkotais kravinieks jau ticis izmēģināts reālos apstākļos netālu no Magdeburgas, taču par pirmo Mercedes sērijveida produktu, kas aprīkots ar autopilota tehnoloģiju kļūs S-klases sedans Intelegent Drive, ko kompānija prezentēs šā gada pavasarī.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-